Tuorein sisältö

Starcraft 2:n tekijä: "Emme pyri olemaan innovatiivisia."

25.04.2010 klo 15.00 | Luettu: 17982 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


VG247 kertoo Starcraft II:n yhden suunnitelijan Dustin Browderin suulla jotain, mikä lienee masentavaa muiden pelien tekijöille, sillä SCII tulee joka tapauksessa myymään kuin häkä.

"Emme pyri olemaan innovatiivisia. Emme halua muuttaa peliä vain muuttamisen vuoksi. Haluamme vain saada aikaiseksi laatua ja mielestämme edellisessä pelissä oli laadukkaita juttuja, emmekä olleet varmoja, että voisimme parantaa niitä. En halua tehdä Sieget Tank 2:a. Siege Tank on hyvä."

Pelin kehityksen edetessä siihen koitettiin ympätä monesti myös suojataktiikkaa, mutta se hidasti peliä liikaa ja siitä luovuttiin. Yksinpelistä kuitenkin miehen mukaan löytyy uuttakin.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Huomasitko Heavy Rai... Kriisistä kriisiin: ... >

Keskustelut (25 viestiä)

Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

25.04.2010 klo 15.03

Mitä tähän pitäisi nyt sitten sanoa? Olisi hyvä jos edes pyrkisivät miettimään miten parantaa peliä kuin vain päivittävät Starcraftin graafisesti nykyaikaan.
lainaa
jonso

25.04.2010 klo 15.16

Eipä kai sitä toimivaa kaavaa paranekaan muuttaa liikaa, ettei korealaiset hylkää koko trendiä. Heh.

Koska en ole pelannut alkuperäistä starcraftia sitten vuoden 1999, niin aivan sama vaikka peli olisi vain graafinen päivitys uusilla kentillä. Ostan silti.
lainaa
asd

25.04.2010 klo 15.22

Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Ykköseen verrattuna sc2:ssa on kuitenkin paljon parannuksia ja tiimillä on hullut paineet saada hyvä peli ulos. Liian isot muutokset heilauttaisivat pelin balanssia ja fanit nousisivat takajaloilleen kuten esim. fallout 2-3- tapauksessa.
lainaa
Xkc

25.04.2010 klo 15.28

Tuo äskeinenhän pätee lähinnä moninpeliin. Yksinpeli tulee olemaan aika uudistettu ja näyttävä. Moninpeli, minkä takia sitä nyt pitäisi lähteä muuttamaan mitenkään radikaalisti. Verrataan vaikka Halo sarjaan, ei siinä moninpelissä mikään ole kauheasti muuttunut missään kohtaa, mutta silti peli myy/kiinnostaa ihmisiä.
lainaa
asdf

25.04.2010 klo 15.29

asd kirjoitti:
Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Ykköseen verrattuna sc2:ssa on kuitenkin paljon parannuksia ja tiimillä on hullut paineet saada hyvä peli ulos. Liian isot muutokset heilauttaisivat pelin balanssia ja fanit nousisivat takajaloilleen kuten esim. fallout 2-3- tapauksessa.


Miksi tehdä uudestaan jotain mikä on jo tehty?
lainaa
Daymar

Rekisteröitynyt 13.12.2007

25.04.2010 klo 15.33

Betassa pelanneena voin todeta että kyllä tuosta nuo vanhat yksiköt löytyy, mutta myöskin paljon uusia. Myös vanhoilla yksiköillä on joitakin uudistuksia vaikkakin he sanovat tuolla tavalla että Siege Tank on hyvä sellaisenaan mitä se ykkösessä on.

"Emme pyri olemaan innovatiivisia. Emme halua muuttaa peliä vain muuttamisen vuoksi."... heh.., mutta ovatpa he olleet. Eivät ehkä yrittämällä, mutta silti peliä on tullut pelattua aivan uudella tavalla.
Eli aivan turha masentua tästä artikkelista.
asdf kirjoitti:
Miksi tehdä uudestaan jotain mikä on jo tehty?

Kuten mainitsin tuossa, peliä tulee joka tapauksessa pelaamaan aivan eri tavalla, vaikkakin osa yksiköistä yms. tuntuu tutulta.
lainaa
Evoxia

25.04.2010 klo 15.34

Mielummin vanha, tweakattu, laadukas ja toimiva peli kuin tasapainoton sekasorto. Tuossa pätkässä mies nyt yleistää aika paljon sillä onhan kakkosessa aika paljon uusia yksiköitä ja ominaisuuksia.
lainaa
Commentator

25.04.2010 klo 15.35

asdf kirjoitti:
asd kirjoitti:
Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Ykköseen verrattuna sc2:ssa on kuitenkin paljon parannuksia ja tiimillä on hullut paineet saada hyvä peli ulos. Liian isot muutokset heilauttaisivat pelin balanssia ja fanit nousisivat takajaloilleen kuten esim. fallout 2-3- tapauksessa.


Miksi tehdä uudestaan jotain mikä on jo tehty?

Koska SC2:ssa kaikki on hiottu nykyaikaan ja koska Blizzard tietää ansaitsevansa aivan helvetin paljon rahaa tällä julkaisulla. Miksei siis julkaista päivitettyä versiota. This is business baby.

Minun puolesta jääköön hyllyyn. Siitä huolimatta onnittelut Blizzardille mainion rahasammon luomisesta.
lainaa
Aatu

25.04.2010 klo 15.46

Tämän artikkelin perusteella on tehty todellakin toimiva peli. Liian moni peli on sortunut siihen, että muutetaan asiat vain sen takia, ettei ole alkuperäisversiossa, vaikka muuttavat huonompaan päin.

Ehkäpä liika innovatiivisuus on syy siihen, miksi tänäpäivänä tehdään huonompia pelejä kuin 10-vuotta sitten?
lainaa
oldfan

25.04.2010 klo 16.32

ÄÄHHH! Mikä siinä Diablo kolmosessa kestää?
Blizzard tekee vain WoWiin uutta lisäosaa ja tätä uutta SC2.
Ymmärrän toki että Starcraft tuli 12 vuotta sitten ja Diablo 2 vain 10 vuotta sitten, mutta silti...

Enjoy beta SC-fans!
lainaa
Marq

Moderaattori

Rekisteröitynyt 25.01.2008

25.04.2010 klo 16.45

Aatu kirjoitti:
Ehkäpä liika innovatiivisuus on syy siihen, miksi tänäpäivänä tehdään huonompia pelejä kuin 10-vuotta sitten?


Täytyy sanoa, että on ensimmäinen kerta, kun tällaisen väitteen kuulen :)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

25.04.2010 klo 17.11

Marq kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
Ehkäpä liika innovatiivisuus on syy siihen, miksi tänäpäivänä tehdään huonompia pelejä kuin 10-vuotta sitten?


Täytyy sanoa, että on ensimmäinen kerta, kun tällaisen väitteen kuulen :)

Sama. Minusta ongelmana näissä nykyajan massapeleissä on juuri innovatiivisuuden puute.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

25.04.2010 klo 18.26

Uuden keksiminen uutuuden takia tyhjästä on absurdi pyrkimys. Jos tämä kommentti nyt meinaa sitä, että haluavat tehdä Starcraft kakkosesta parhaimman mahdollisen pelin ilman turhaa perseilyä, niin hyvä vain. Ne uudet asiat syntyvät siinä kun vanhaa parannellaan hyvillä ideoilla. (Ja btw, Starcraftissa on kyllä oikeasti parantamisen varaa, ei tuota nykyaikana viitsi pelata kuin ehkä nostalgian nälkään. Joukkojen komentaminen on yhtä helvettiä, Protossit ovat ehkä esteettisesti huonoiten suuniteltu muukalaislaji yhdessäkään kaupallisessa tuotteessa, loppupuolen tehtävät menevät siihen, että pompit kuin idiootti kolmen eri taistelun välillä jatkuvasti)
lainaa
aCommenter

25.04.2010 klo 18.31

Omasta mielestä aivan loistava peli ainaki betan perusteella. Hauska muutaman kaverin kanssa pelailla ffa jne..

Ite en oo SC1 pelannu oikeestaa ikinä mutta muita vastaavia (kuten wc, CnC, RA ..) tullu pelailtua ni toi SC2 tuo iha riittävästi uutta ainaki itelleni että sitte ku ilmestyy ni tulee ostettua.

ja @ d3 kommentti.. juuh, sen tekeminen kestää mutta hyvää kannattaa odottaa. Mielummin ootan vaikka vuoden enemmän ku pelaan keskenerästä peliä.
lainaa
idiootit_xbotit

25.04.2010 klo 19.56

Eli roskaa tulossa, näitä tusina-rts:iäkin on klooniräiskintöjen lisäksi enemmän kuin tarpeeksi tarjolla.
lainaa
Waari

Rekisteröitynyt 12.04.2007

25.04.2010 klo 21.26

Jo pelkästään uudella pelimoottorilla on saatu reitinhaut miellyttäviksi ja turhaa säätämistä vähemmälle. Ykkösessä olleista ideoista on videoitten perusteella saatu aivan tarpeeksi innovaatiota moninpeliin, ainakin pelisarjan sisällä. Yksinpelissä on kampanjasysteemi pistetty uusiksi, mistä minulta ainakin pisteet kotiin.
lainaa
asioista_tietävä

25.04.2010 klo 21.36

Mirr5 kirjoitti:
(Ja btw, Starcraftissa on kyllä oikeasti parantamisen varaa, ei tuota nykyaikana viitsi pelata kuin ehkä nostalgian nälkään. Joukkojen komentaminen on yhtä helvettiä, Protossit ovat ehkä esteettisesti huonoiten suuniteltu muukalaislaji yhdessäkään kaupallisessa tuotteessa, loppupuolen tehtävät menevät siihen, että pompit kuin idiootti kolmen eri taistelun välillä jatkuvasti)

Joukkojen komentaminen on sc:ssä erityisen hyvin tehty. Pelattavuus on lähes täydellistä. Ehkä ainoa asia joka kusee on se, että yhteen grouppiin saa max. 12 unittia, mutta siihenkin tottuu. Et vain osaa. Hirveää skeidaa suollat ulos.
pompit kolmen taistelun välillä...täh?
lainaa
Aatu

25.04.2010 klo 23.43

tagman kirjoitti:
Marq kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
Ehkäpä liika innovatiivisuus on syy siihen, miksi tänäpäivänä tehdään huonompia pelejä kuin 10-vuotta sitten?


Täytyy sanoa, että on ensimmäinen kerta, kun tällaisen väitteen kuulen :)

Sama. Minusta ongelmana näissä nykyajan massapeleissä on juuri innovatiivisuuden puute.


Ainakin tämmönen tuli miuleen siitä peligaalan vuoden invaatio sarjasta. Pelkkää roskaa ne invaatiot ainakin.

Mi9ksi tarvitsee keksiä aina uutta, kun voi kierrättää vanhaa ja tehdä siitä parempaa kuin koskaan aikaisemmin?
lainaa
Waari

Rekisteröitynyt 12.04.2007

26.04.2010 klo 01.07

asioista_tietävä kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
(Ja btw, Starcraftissa on kyllä oikeasti parantamisen varaa, ei tuota nykyaikana viitsi pelata kuin ehkä nostalgian nälkään. Joukkojen komentaminen on yhtä helvettiä

Joukkojen komentaminen on sc:ssä erityisen hyvin tehty. Pelattavuus on lähes täydellistä. Ehkä ainoa asia joka kusee on se, että yhteen grouppiin saa max. 12 unittia, mutta siihenkin tottuu.

Nostalgialasit pois silmiltä. Sen pelin reitinhaku on pe**eestä. Muuten sitä pelaisi vielä tänäkinpäivänä muuten kuin nostalgialaseilla.
lainaa
Julio-Vega

26.04.2010 klo 02.12

asdf kirjoitti:
asd kirjoitti:
Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Ykköseen verrattuna sc2:ssa on kuitenkin paljon parannuksia ja tiimillä on hullut paineet saada hyvä peli ulos. Liian isot muutokset heilauttaisivat pelin balanssia ja fanit nousisivat takajaloilleen kuten esim. fallout 2-3- tapauksessa.


Miksi tehdä uudestaan jotain mikä on jo tehty?


niin miksi tehdä elokuvasta uusi remake tai 3D, kun se on jo tehty? se vaan on niin, että tämän päivän muoti on tehdä uudelleen paremmin mikä tehtiin aikasemmin. Tietenki SC2 on parannettu versio ykkösestä ja se on hyvä niin. Eihän se red alertikaan paljoa ole muuttunut ykkösestä lähtien. Muutama uusi yksikkö tullut ja graffat parantunut.
lainaa
pööpöileväapina

26.04.2010 klo 12.59

toivottavasti ei paljon muutukkaan. starcraftit oli nii rautaa jo juuri sellaisinaan kun ne oli. tekoäly oli monessa tilanteessa kompastuskivi, mutta muuten erittäin hyvä peli niinkin vanhaksi!
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

26.04.2010 klo 16.23

Waari kirjoitti:

Nostalgialasit pois silmiltä. Sen pelin reitinhaku on pe**eestä. Muuten sitä pelaisi vielä tänäkinpäivänä muuten kuin nostalgialaseilla.


Oliko pelissä edes agressiomoodeja? Muistaakseni suurin osa loppukentistä meni päin persettä kun jotku toukat ovat murskaamassa basen puolustusta, tilannetta korjatessa joku hyökkää armeijani kimppuun, paikalle selvitessä etujoukot ovat päättäneet lähteä jahtaamaan jotain arbiteria, jättäen omat kalliit toukat tulilinjalle. koitan kontrolloida kahta taistelua yhtäaikaa, ja saankin tilanteen hallintaan, huomatakseni, että jokin kolmas vihuarmeija on onnistunut tuhoamaan resurssilaajennukseni. Ffffuuuu...
lainaa
Waari

Rekisteröitynyt 12.04.2007

26.04.2010 klo 20.25

Mirre5, Joukon lähtee juoksee päälle jos vaan pystyvät lyömään/ampumaan. Tekoälyä vastaan onnistuu tuota käyttämään, kun voi vaan mennä semmoseen paikkaan mistä sai useammalla vauriota aikaan kuin ne. Loppupuolen tehtävät tosiaan oli aika puuduttavaa tavaraa, onneksi kampanjarakenne vihdoin uusitaan. Moninpelissä ei vaan tommonen tekoälyn ja reitinhaun huonoilusta aiheutuva paimentaminen kiinnosta.
lainaa
asioista_tietävä

26.04.2010 klo 21.17

En näe reitinhaussa suurta ongelmaa. Yleensä joukot menee juuri sitä reittiä jota haluatkin. Jos loppupään tehtävät tuottavat teille vaikeuksia, niin ette ainakaan puhu kokemuksesta. Se että et pysty microamaan kahta tilannetta samaan aikaan ei tarkoita että peli on paska, vaan että pelaaja on paska.
lainaa
Coledash

Rekisteröitynyt 20.08.2007

29.04.2010 klo 14.45

Tänäkin vuonna ykköstä tosissani pelanneena olen enemmän kuin mielissäni tällaisista uutisista (vaikka asia tiedossa jo olikin).

Eipä tuo jääkiekkokaan ole viimeisen kymmenen vuoden aikana kamalasti uudistunut ;)
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova