Tuorein sisältö

Project Natalin 150 euron hinta lähellä totuutta?

27.05.2010 klo 13.00 | Luettu: 29500 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Jokin aika sitten ruotsalaisomisteiset nettikaupat kertoivat Microsoftin liikeohjaimen Natalin (virallinen nimi kerrotaan parin viikon päästä) hinnan asettuvan noin 150 euron tienoille. Nyt hintaluokalle on tullut hieman vahvistusta.

Edgen lähteen mukaan Natal maksaa 149 dollaria ja yhdessä Xbox 360:n Arcade-mallin kanssa paketissa 299 dollaria. Ottaen huomioon sen, miten hintalappu yleensä muuttuu Amerikasta Suomeen siirryttäessä, 150 euroa ei kuulosta kovin kaukaiselta spekulaatiolta.

V2.fi tiedusteli asiaa Microsoftin Suomen edustajalta Jarno "Killi" Kallungilta, jonka diplomaattinen vastaus kuului: "Emme ole tehneet Natalin hintaan liittyen vielä minkäänlaisia julkistuksia. Uskon kuitenkin, että mahdollisuus tuoda täysin uusi ulottuvuus viihteen kokemiseen tuo paljon lisäarvoa nykyisille ja tuleville Xbox 360 -omistajille."


V2.fi | Manu Pärssinen
< Esittelyssä Crackdow... Tällainen on FIFA Fa... >

Keskustelut (48 viestiä)

Jaz

27.05.2010 klo 13.18

Huh huh.. elämä on. En usko että hirveen moneen talouteen hankitaan ihan ensimmäisenä
lainaa
Echou

Rekisteröitynyt 02.11.2008

27.05.2010 klo 13.22

En osta. Naurettavaa kapine.
lainaa
Killbourne

Rekisteröitynyt 21.06.2008

27.05.2010 klo 13.26

Jiisch... saa osoittautua aika mainioksi vehkeeksi, jotta tuon hankkisin :/
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.05.2010 klo 13.42

Xbox 360:n pelkän kameran sisältävä liikkeentunnistuskapine maksaa 150e. Sonyn liikkeentunnistuspaketti, joka sisältää kapulan, PS Eye -kameran ja bundlena jonkun pelin (luultavasti Sports Champions), maksaa taas n. 100e.

Hmm...
lainaa
Pal

27.05.2010 klo 13.50

Mitään keskeneräistä ei kannata arvostella... Rauhassa ottaa ja tekee päätökset sen jälkeen kun tuote myynnissä on.
lainaa
HyväJeesParempiParas

27.05.2010 klo 13.57

Aivan varmasti ostatte. Samalla tavalla kuin joka vuosi valitatte Call of Dutysta totuus on, että kävelette kiltisti kauppaan sen ostamaan.

Moveahan muuten voi jokainen jo nyt kokeilla teippaamalla naruja seinään ja padiin kiinni. Ei tarvitse maksaa edes 100 euroa.
lainaa
hiemanParempi

27.05.2010 klo 13.59

Samaa mieltä HyväJeesParempiParas kanssa. Kauhee ruikutus mutta lopulta kuitenkin jokainen tämän ostaa ja kiittää kyyneleet silmissään.
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

27.05.2010 klo 14.02

Jahas saapi nähdä mikä hinta sitten lopulta tulee olemaan, aika suolaiselta tuo dollarimäärä kuulostaa, mutta katsotaan nyt rauhassa mikä se hinta oikeasti tulee olemaan, välillähän spekuloitiin että se olisi vain 50 euron luokkaa.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

27.05.2010 klo 14.08

Mitä oikein odotitte yritykseltä jonka tarjoamat kiintolevytkin Xbox360:lle ovat reippaasti ylihinnoiteltuja?

Natal tai mikä sen nyt viralliseksi nimeksi sitten lopulta tuleekaan on uusi Sega 32X.

http://xbox-360.nowgamer.com/news/3276/ex-microsoft-studi
lainaa
Zarsky

Rekisteröitynyt 08.08.2007

27.05.2010 klo 14.13

Enpä ala vinkumaan ennen kuin tuo "Natal" on julkaistu ja hinta on täysin varma.
lainaa
Echou

Rekisteröitynyt 02.11.2008

27.05.2010 klo 14.18

HyväJeesParempiParas kirjoitti:
Aivan varmasti ostatte. Samalla tavalla kuin joka vuosi valitatte Call of Dutysta totuus on, että kävelette kiltisti kauppaan sen ostamaan.


Mutta CoD on peli.

Natal on lelu.
lainaa
Laku

Rekisteröitynyt 07.01.2008

27.05.2010 klo 14.20

Max 50€ pelkkä Natal tai jonkun pelin kanssa bundlena 80€, tai saa jäädä hyllylle. Tai emäntä kustantaa sitten omasta kukkarostaan koko kameran..
lainaa
sndls

27.05.2010 klo 14.23

Taitaa olla katteet kohdillaan MS:llä tässä. Eihän sitä nyt tappiollakaan kannata myydä, kun tuskin tuolla pelimyyntejäkään hirveeseen nousuun räjäytetään.
lainaa
EdWradWarth

27.05.2010 klo 14.41

No nämä huhut on tarkoitettu Sonylle.
Kun Sony pistää hinnaksi 115€, niin MS pistää 98,50€ tms.
Toisaalta se on ihan sama minkä hinnan ne pistää, koska MS:n hc-fanit ostaa sen joka tapauksessa. Halo Reach+Natal-bundle = Sony ulostaa verta!
lainaa
CubeX

Rekisteröitynyt 19.04.2010

27.05.2010 klo 14.43

Tuntuu jotenkin Sega 32xltä.
lainaa
KesälomaHereICome

27.05.2010 klo 14.51

Tämähän on edelleen huhu eli ei kannata vielä ruveta valittamaan. Mutta jos tulee hinnaksi 150€ niin enpä usko että monikaan ostaa, paitsi ehkä nimimerkit: HyväJeesParempiParas ja hiemanParempi. Microsoftilta olisi viisasta myydä alle satasella jos haluaa voittoa ja natalille pelaajia.
lainaa
PS3forever

27.05.2010 klo 15.02

Vaikka tällä voi ohjata 4 henkilöä samaan aikaan, niin maksan mieluummin Movesta 100 euroa. Toisaalta, jos mietin uudemman kerran niin en olekaan enää niin varma.
lainaa
Flagg

Rekisteröitynyt 13.04.2007

27.05.2010 klo 15.10

Eihan tuo ole mitaan niille jotka muutenkin ostavat pelit uutena. Itse jaan kuitenkin pelejen ja harpakkeiden kohdalla odottamaan aina alennuksia.
lainaa
Revision

27.05.2010 klo 15.21

hiemanParempi kirjoitti:
Samaa mieltä HyväJeesParempiParas kanssa. Kauhee ruikutus mutta lopulta kuitenkin jokainen tämän ostaa ja kiittää kyyneleet silmissään.


aivan aluksi haluaisin vielä kiittää....
lainaa
Killbourne

Rekisteröitynyt 21.06.2008

27.05.2010 klo 15.27

HyväJeesParempiParas kirjoitti:
Aivan varmasti ostatte. Samalla tavalla kuin joka vuosi valitatte Call of Dutysta totuus on, että kävelette kiltisti kauppaan sen ostamaan.


Taisin ehtiä jo valittamaankin, mutta CoD:sta en valittanut enkä hankkinut. Mitä Nataliin tulee: Jos peleistä innostun niin tottakai hankin. Mutta tuo hinta -- vaikka normaalia mikkihinnoittelua onkin -- suolaa kaikki toiveet satunnaisostosta.
lainaa
sarrre

27.05.2010 klo 15.48

Onhan yksittäinen pelikin 70e joten miksi kokonaiselle lisälaitteelle saisi pistää hintaa yli sata euroa? Joku sanoi tuossa että ei osta natalia jos maksaa yli 50e niin aika kurjaa on jos et mitään muuta viitsi ostaa yli 50e kuin CODin joka vuosi
lainaa
tnp

27.05.2010 klo 16.02

Laku kirjoitti:
Max 50€ pelkkä Natal tai jonkun pelin kanssa bundlena 80€, tai saa jäädä hyllylle. Tai emäntä kustantaa sitten omasta kukkarostaan koko kameran..

Olen samaa mieltä. Itsekkään en ostanut playstation kolmosta, koska se maksaa semmoiset 400 euroa. Jos se olisi maksanut 30 euroa, niin se olisi vielä voinut ostaa, mutta nytten on aivan liian kallis. Kyllä mielummin ostan sillä hinnalla jonkun call of dutyn.
lainaa
fgdsfdsafda

27.05.2010 klo 16.19

Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?
lainaa
UntaNäet

27.05.2010 klo 16.39

Execta kirjoitti:
Sonyn liikkeentunnistuspaketti, joka sisältää kapulan, PS Eye -kameran ja bundlena jonkun pelin (luultavasti Sports Champions), maksaa taas n. 100e.

Sonybottilandiassa ehkä.
lainaa
torpedo

27.05.2010 klo 16.40

fgdsfdsafda kirjoitti:
Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?


He ketkä haluavat tukea peliteollisuutta eli "ei-warettajat"
lainaa
asdas

27.05.2010 klo 16.50

Eikös Natalin hinta ollut joskus tähän 150 euroon verrattuna naurettavan alhainen (30-50e?) ja ideana se, että kapine lähtisi ostoskärriin heräteostoksena.
Enpä usko, että kukaan ostaa heräteostoksena 150 euron hintaista tuotetta.

Itse ainakin aion odotella kuukauden jos toisen julkaisun jälkeen ja lukea arvosteluja/testata mahdollisesti kaverilla ja tehdä siitä sitten johtopäätöksen, että onko tämä 150 euron arvonen.

Ja Natalia tukevat pelit myös vaikuttavat paljon.
lainaa
idiootit_xbotit

27.05.2010 klo 16.58

Kovin järkevää maksaa boxin (arcade) hinta lisäosasta laitteeseen? Kyllä Move vie pidemmän korren hinnassa sekä laadussa.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.05.2010 klo 17.21

asdas kirjoitti:
Eikös Natalin hinta ollut joskus tähän 150 euroon verrattuna naurettavan alhainen (30-50e?) ja ideana se, että kapine lähtisi ostoskärriin heräteostoksena.
Enpä usko, että kukaan ostaa heräteostoksena 150 euron hintaista tuotetta.

Ne 30€-50€ höpinät oli puhdasta spekulaatiota. Huhuja nämäkin arviot vielä ovat, mutta niillä on sentään vähän enemmän pohjaa kuin noilla aikasemmilla arvioilla. En usko Natalin olevan mikään halpa, mutta epäilen kyllä itsekkin noin kallista hintaa. Tuolla hinnalla laitetta on lähes mahdoton myydä massoille.
lainaa
EiNäinSpede

27.05.2010 klo 17.33

idiootit_xbotit kirjoitti:
Kovin järkevää maksaa boxin (arcade) hinta lisäosasta laitteeseen? Kyllä Move vie pidemmän korren hinnassa sekä laadussa.


Oletko kokeillut kumpaakaan vehjettä? Jos et ole, niin meneppä tekemään HumanCentipede kaverisi ja koirasi kanssa.. Koska mutusi on suolesta, niin saatpahan maistaa omaa lääkettäsi!
lainaa
LaaLaa

27.05.2010 klo 17.47

torpedo kirjoitti:
fgdsfdsafda kirjoitti:
Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?


He ketkä haluavat tukea peliteollisuutta eli "ei-warettajat"

Heh, oletko oikeasti ostanut pelin jostain 70 eurolla?
Pelifirmat myyvät pelit kaupoille parilla kympillä, kaikki loppu on kauppiaan voittoa. Eli olet tukenut ainoastaan ahneita, omiin taskuihin rahaa tunkevia ja asiakkaita kusettavia kauppoja. Ahvenanmaalta alvittomina saatavat 45 euron pelit nyt ovat aika lähellä sitä oikeaa hintaa.
lainaa
GameGuevara

27.05.2010 klo 17.58

torpedo kirjoitti:
fgdsfdsafda kirjoitti:
Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?


He ketkä haluavat tukea peliteollisuutta eli "ei-warettajat"


Mitä sitä peliteollisuutta tukemaan. Tukehtuvat omaan mahdottomuuteensa: Liian kallista tehdä pelejä, liian riskialtista julkaista, liian vähän voittoa, liian vähän ostajia, liian korkea hinta kuluttajille maksaa jne...

Tulevaisuudessa pelit tulevat olemaan jatko-osia, bilepelejä tai ostetulla pelimoottoreilla valmistettuja lisenssipelejä tai "varmoja nakkeja" eli siis vähän kuin nykyaikana, mutta vähän enemmän.

Tietenkin asiat voisivat muuttua, jos peliteollisuus kokonaisuutena rakentaisi ja parantelisi jatkuvasti avoimen lähdekoodin pelimoottoria, jolloin innovatiivisuus kasvaisi ja valmistusmaksut tippuisivat. Näin ei kuitenkaan tapahdu ennen kuin peliteollisuus jossain määrin tuhoutuu. Ja peliteollisuuden tuhoamisessa warettajat ovat eturintaman sotilaita.

Viva la Revolución!

Ja Playstation Move on muuten ihan susi!
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.05.2010 klo 17.59

Dekonega kirjoitti:
Mitä oikein odotitte yritykseltä jonka tarjoamat kiintolevytkin Xbox360:lle ovat reippaasti ylihinnoiteltuja?

Natal tai mikä sen nyt viralliseksi nimeksi sitten lopulta tuleekaan on uusi Sega 32X.

http://xbox-360.nowgamer.com/news/3276/ex-microsoft-studi

... ja joka haluaa pysyä markkinoilla tappioista välittämättä. Toi hinta riippuu ihan siitä miten MS lähtee tuota myymään.
---
~Deneidez dot com
lainaa
mievaan

27.05.2010 klo 18.26

Laku kirjoitti:
Tai emäntä kustantaa sitten omasta kukkarostaan koko kameran..


Meillä emäntä lupautui kustantamaan Natalin heti kun näytin ensimmäisiä videopätkiä siitä :)
lainaa
CTU

27.05.2010 klo 20.13

EdWradWarth kirjoitti:
Halo Reach+Natal-bundle = Sony ulostaa verta!


Ainoo vaan että Reach ei tue Natalia, kuten MS jo vahvisti.
lainaa
i30

27.05.2010 klo 21.01

Ohhoh, yli puolet viesteistä on SonyTrolleilta. Ettehän te tätä ostaisi muutenkaan, vaikka makskaisi 50€ :D Ostakaa Move ja vuoden päästä siihen tulee päivitys mikä estää sen käytön, koska se vaarantaa läsnäolioiden turvallisuutta ;(
lainaa
lilly

27.05.2010 klo 22.19

EiNäinSpede kirjoitti:
idiootit_xbotit kirjoitti:
Kovin järkevää maksaa boxin (arcade) hinta lisäosasta laitteeseen? Kyllä Move vie pidemmän korren hinnassa sekä laadussa.


Oletko kokeillut kumpaakaan vehjettä? Jos et ole, niin meneppä tekemään HumanCentipede kaverisi ja koirasi kanssa.. Koska mutusi on suolesta, niin saatpahan maistaa omaa lääkettäsi!


Pahan pistit! 10+
lainaa
lilly

27.05.2010 klo 22.24

LaaLaa kirjoitti:
torpedo kirjoitti:
fgdsfdsafda kirjoitti:
Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?


He ketkä haluavat tukea peliteollisuutta eli "ei-warettajat"

Heh, oletko oikeasti ostanut pelin jostain 70 eurolla?
Pelifirmat myyvät pelit kaupoille parilla kympillä, kaikki loppu on kauppiaan voittoa. Eli olet tukenut ainoastaan ahneita, omiin taskuihin rahaa tunkevia ja asiakkaita kusettavia kauppoja. Ahvenanmaalta alvittomina saatavat 45 euron pelit nyt ovat aika lähellä sitä oikeaa hintaa.


"..tukenut ainoastaan ahneita, omiin taskuihin rahaa tunkevia ja asiakkaita kusettavia kauppoja.."
Joo joo, ja DDR olisi pitänyt tunnustaa.
lainaa
rwthrthg

27.05.2010 klo 22.40

En tiennytkään että nykyään sekin on warettamista jos ei osta peliä 70e hinnalla. Olen näköjään piraatti kun maksan pelistä sen 30-50e kun tilaan ulkomailta.
lainaa
LaaLaa

27.05.2010 klo 23.21

lilly kirjoitti:


Joo joo, ja DDR olisi pitänyt tunnustaa.


ÄÄliö, Suomi tunnusti sekä Saksan liittotasavallan että Saksan demokraattisen tasavallan samaan aikaan 21. joulukuuta 1972.

JA se on edelleen pelkkää ahneutta ja asiakkaan kusettamista jos myydään peliä 70 eurolla kun sen sisäänostohinta on 20.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

28.05.2010 klo 13.43

torpedo kirjoitti:
fgdsfdsafda kirjoitti:
Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?


He ketkä haluavat tukea peliteollisuutta eli "ei-warettajat"

Pelit maksoivat joskus ihan tavallisissa kaupoissa (marketit, kirjakaupat, yms.) noin 42-51 euroa. Miksi näissä paikoissa peleistä saa pulittaa nykyään lähemmäs sitä 70-80 euroa? Poikkeuksen muodostavat Windows-pelit joissa hinnat ovat kohtalaisen ok-tasolla maksaen sen 50-60 euroa.

Se on tämä maailmantalous vähän sellainen nykyään, että...
lainaa
rasisti

28.05.2010 klo 13.55

LaaLaa kirjoitti:
torpedo kirjoitti:
fgdsfdsafda kirjoitti:
Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?


He ketkä haluavat tukea peliteollisuutta eli "ei-warettajat"

Heh, oletko oikeasti ostanut pelin jostain 70 eurolla?
Pelifirmat myyvät pelit kaupoille parilla kympillä, kaikki loppu on kauppiaan voittoa. Eli olet tukenut ainoastaan ahneita, omiin taskuihin rahaa tunkevia ja asiakkaita kusettavia kauppoja. Ahvenanmaalta alvittomina saatavat 45 euron pelit nyt ovat aika lähellä sitä oikeaa hintaa.


Ahvenanmaalla olevat ahneet kauppiaat saavat yhtä paljon rahaa kun täällä suomessakin, sillä alvit menee valtion kassaan jolla sitten kansalaiset elättävät opiskeliat, työttömät ja maahanmuuttajat
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

28.05.2010 klo 17.13

Dekonega kirjoitti:
torpedo kirjoitti:
fgdsfdsafda kirjoitti:
Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?


He ketkä haluavat tukea peliteollisuutta eli "ei-warettajat"

Pelit maksoivat joskus ihan tavallisissa kaupoissa (marketit, kirjakaupat, yms.) noin 42-51 euroa. Miksi näissä paikoissa peleistä saa pulittaa nykyään lähemmäs sitä 70-80 euroa? Poikkeuksen muodostavat Windows-pelit joissa hinnat ovat kohtalaisen ok-tasolla maksaen sen 50-60 euroa.

Se on tämä maailmantalous vähän sellainen nykyään, että...

Oisko vaikka siks että pelien tekemisee menee nykyää ihan törkeän paljo enemmä rahaa ku ennen siihen kahen pikselin vääntämisee ruudulle.
lainaa
JoopaJuupa

28.05.2010 klo 17.32

perato kirjoitti:
Dekonega kirjoitti:
torpedo kirjoitti:
fgdsfdsafda kirjoitti:
Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?


He ketkä haluavat tukea peliteollisuutta eli "ei-warettajat"

Pelit maksoivat joskus ihan tavallisissa kaupoissa (marketit, kirjakaupat, yms.) noin 42-51 euroa. Miksi näissä paikoissa peleistä saa pulittaa nykyään lähemmäs sitä 70-80 euroa? Poikkeuksen muodostavat Windows-pelit joissa hinnat ovat kohtalaisen ok-tasolla maksaen sen 50-60 euroa.

Se on tämä maailmantalous vähän sellainen nykyään, että...

Oisko vaikka siks että pelien tekemisee menee nykyää ihan törkeän paljo enemmä rahaa ku ennen siihen kahen pikselin vääntämisee ruudulle.


Ja pelien ostajiakin on huomattavasti vähemmän...
lainaa
hnngh

28.05.2010 klo 18.15

GameGuevara kirjoitti:
Näin ei kuitenkaan tapahdu ennen kuin peliteollisuus jossain määrin tuhoutuu. Ja peliteollisuuden tuhoamisessa warettajat ovat eturintaman sotilaita.

Viva la Revolución!

Vuoden riemuidiootti-palkinto lieneekin sitten jaettu jo tässä vaiheessa - onneksi olkoon.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.05.2010 klo 16.23

rasisti kirjoitti:

Ahvenanmaalla olevat ahneet kauppiaat saavat yhtä paljon rahaa kun täällä suomessakin, sillä alvit menee valtion kassaan jolla sitten kansalaiset elättävät opiskeliat, työttömät ja maahanmuuttajat

...ja kansalaiset kustantaa myös kansanedustajien juhlat, matkat, ylisuuret palkat ja muut kulut, sossutoimiston johtajien 70 000€ työpöydät ja muiden maiden lainat.
lainaa
smartguy

30.05.2010 klo 12.01

fgdsfdsafda kirjoitti:
Kuka helvetti maksaa pelistä 70 euroa?

Saatanan idiootit. Mä ostan pelit joko käytettynä tai kikkailemalla että saan siihen 50€ hintaan.
lainaa
Aaron

30.05.2010 klo 15.54

Move kiinnostaa huomattavasti enemmän mahdollisuuksiensa puolesta kuin Natal, vaikka molemmat konsolit löytyykin hyllystä. PS2:lla omistin joskus Eyetoyn, joten kameraleikit on nähty ja koettu jo moneen kertaan.
lainaa
RedDead

Rekisteröitynyt 01.06.2010

01.06.2010 klo 18.39

Aaron kirjoitti:
Move kiinnostaa huomattavasti enemmän mahdollisuuksiensa puolesta kuin Natal, vaikka molemmat konsolit löytyykin hyllystä. PS2:lla omistin joskus Eyetoyn, joten kameraleikit on nähty ja koettu jo moneen kertaan.

EyeToy olikin aikoinaan surkea, kun sille ei tehty mitään hyvää pelattavaa ja sen liikkeen tunnistus oli aika kökkö ja millä järjellä Movella on enemmän mahdollisuuksia. Sillä on tismalleen saman verran mahdollisuuksia kuin Wii kapulalla, kun taas Natalilla on kaikki mahdollisuudet sillä sen toiminta ei rajoitu johonkin helkutin kapulaan.

HUOM! Pleikkari fanipojille tiedoksi, että en moittinut pleikkaria ollenkaan enkä kehunut boxia, joten niihin liittyen ei tarvitse ruveta itkemään.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova