Tuorein sisältö

Molyneux ja Rare tahtoivat Kinectiin nappuloita

07.09.2010 klo 21.00 | Luettu: 8455 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Minkäänlaisen nappeja sisältävän ohjaimen puute on sekä Microsoft Kinectin keskeisin idea että sille sovellettavia pelejä rajoittava tekijä. Kun laite oli vielä suunnitteluasteella, kahdelta tunnetulta taholta esitettiin äänekkäitä mielipiteitä nappien puolesta.

C&VG:n mukaan sekä Lionheadin Peter Molyneux että Raren kehitystiimi vaativat Kudo Tsunodaa lisäämään jonkinlaisen ohjainpalikan laitteeseen. Pyyntöihin ei kuitenkaan suostuttu ja vähitellen rarelaisetkin tottuivat ajatukseen napittomuudesta.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Call of Duty: Black ... Huikea sekoitus Lego... >

Keskustelut (11 viestiä)

Derp

07.09.2010 klo 21.03

Mitä kettua, eikö Kinectin rinnalla voi käyttää sitten edes normi boksiohjainta lisätoimintoja tuomaan?
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

07.09.2010 klo 21.05

Derp kirjoitti:
Mitä kettua, eikö Kinectin rinnalla voi käyttää sitten edes normi boksiohjainta lisätoimintoja tuomaan?


Tätä minäkin ihmettelen. Ohjain toiseen käteen ei luulisi olevan niin hankalaa, vaikka olisihan se helpompaa, jos kädessä olisi joku vähän pienempi kapula.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.09.2010 klo 21.23

Derp kirjoitti:
Mitä kettua, eikö Kinectin rinnalla voi käyttää sitten edes normi boksiohjainta lisätoimintoja tuomaan?

Voi. Luulen että Rare ja Moly kaipailivat Wiimoten ja Moven kaltaista kapulaa. Voi toki olla että MS pitää tiukasti kiinni "sinä olet ohjain" -sloganista ja pakottaa 1st party kehittäjät käyttämään pelkkää Kinectiä.
lainaa
Jotter

07.09.2010 klo 21.30

Kinect tulee kaatumaan aika nopeast, ma veikkaan.
lainaa
Rompelo

07.09.2010 klo 22.18

Jotter kirjoitti:
Kinect tulee kaatumaan aika nopeast, ma veikkaan.


Tätä mieltähän kukaa ei ollu Wiistä :-)
lainaa
Temposaur

07.09.2010 klo 22.32

Arcane kirjoitti:
Derp kirjoitti:
Mitä kettua, eikö Kinectin rinnalla voi käyttää sitten edes normi boksiohjainta lisätoimintoja tuomaan?


Tätä minäkin ihmettelen. Ohjain toiseen käteen ei luulisi olevan niin hankalaa, vaikka olisihan se helpompaa, jos kädessä olisi joku vähän pienempi kapula.

Rikkinäisten televisioiden määrä mitä Wiimote rikkoi, todistaa sen, ettei Xboxin ohjainta voi pitää liikeohjaimen lisäohjaimena.

Ja ohjain, jonka insinöörit ovat suunnitelleet kahdelle kädelle, ei voida käyttää yhdellä kädellä.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

07.09.2010 klo 23.07

Temposaur kirjoitti:

Ja ohjain, jonka insinöörit ovat suunnitelleet kahdelle kädelle, ei voida käyttää yhdellä kädellä.


Jos ei ole tarvetta kuin värinapeille, en näe syytä miksi ei voisi käyttää.

...vaihtoehtoisesti alkavat myymään Scene It -ohjaimia Kinectin kylkiäisinä. Olisivat ainakin sopivan kokoiset.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

08.09.2010 klo 10.21

Hyvä ettei tarvi mitään kapulaa. Ihan mielenkiintoista nähdä millaisia käyttöliittymiä porukka saa aikaiseksi tuollaiselle. Toki tuossa on ihan uudenlaisia haasteita kehittäjille.
lainaa
jack

08.09.2010 klo 10.44

Mites olisi DDR-tyylinen matto?
lainaa
Aki-Matti

08.09.2010 klo 11.08

Ei kai siinä mattoa tarvita, kun Kinect näkee jalkojen liikkeen ja sijainnin.
lainaa
Kekäle

09.09.2010 klo 18.51

Aki-Matti kirjoitti:
Ei kai siinä mattoa tarvita, kun Kinect näkee jalkojen liikkeen ja sijainnin.


Mihin pelaaja tietää astuvansa, hurr?
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova