Tuorein sisältö

Vauva häiritsi Farmville-hetkeä - äiti tappoi

28.10.2010 klo 10.00 | Luettu: 73303 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Jokohan tämän traagisen uutisen myötä olisi selvempää se, etteivät väkivaltaiset pelit ole syypää kaikkeen - jos ihminen vinksahtaa, voi syy olla mikä hyvänsä. Kotaku kertoo 22-vuotiaasta floridalaisesta Alexandra Tobiaksesta, joka on myöntänyt tappaneensa kolmikuukautisen vauvansa Dylanin, koska tämä häiritsi itkullaan äidin Farmville-pelausta.

Tobias tunnusti ravistaneensa itkevää vauvaa, polttaneensa savukkeen rauhoittuakseen ja sitten ravistaneensa uudelleen. Tuomiona saattaa olla elinkautinen vankilassa.

V2.fi | Manu Pärssinen
< New Vegas täynnä nak... Peligurut valitsivat... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (50 viestiä)

Farmariville

28.10.2010 klo 10.01

Voihan lehmänpaska sentään mitä porukkaa. Ei kyllä ihmisillä ole kaikki valot päällä ...
lainaa
Mazena

Rekisteröitynyt 29.10.2007

28.10.2010 klo 10.02

Kuulen jo kuinka Jack Thompson hyökkää Farmvillen kimppuun.
lainaa
Korjaajamies

28.10.2010 klo 10.04

Korjaus uutiseen:

...Alexandra V. Tobias says her three-month old child, Dylan Lee Edmondson...

Kolme kuukautta vanha. Ei kolme vuotta.
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

28.10.2010 klo 10.05

Korjaajamies kirjoitti:
Korjaus uutiseen:
...Alexandra V. Tobias says her three-month old child, Dylan Lee Edmondson... Kolme kuukautta vanha. Ei kolme vuotta.


Juuri ehdin korjata, mutta kiitos tarkkaavaisuudesta.
lainaa
MarkkuLaakso

28.10.2010 klo 10.22

Tässä se taas nähdään, miten huonolla tavalla videopelit vaikuttavat nuoriin. Tämäkin tilanne oltaisiin voitu välttää ilman videopelejä.
lainaa
TheHullu

28.10.2010 klo 10.30

MarkkuLaakso kirjoitti:
Tässä se taas nähdään, miten huonolla tavalla videopelit vaikuttavat nuoriin. Tämäkin tilanne oltaisiin voitu välttää ilman videopelejä.
HAHHAAHAA, trolli arvatenkin mutta pakkohan se on sanoa että kyllä se televisio vähintään saman aiheuttaisi jos pelejä ei kukaan olisi kehittänyt.
lainaa
Patu

28.10.2010 klo 10.38 1 tykkää tästä

Tämäkin tilanne oltaisiin voitu välttää ilman epätoivottuja raskauksia. Abortti kunniaan.
lainaa
KillTheDrive

Rekisteröitynyt 20.04.2010

28.10.2010 klo 11.11 1 tykkää tästä

OIkeasti, mitä v:tä. En ole koskaan ymmärtänyt että miten noinkin paskaan peliin voi jäädä koukkuun, ja sitten vielä että pystyy tappamaan oman vauvansa sen takia. Vittu. :/
lainaa
matu

28.10.2010 klo 11.31

aivan jotakin kamalaa!!!
lainaa
Jukka-Poika

28.10.2010 klo 11.46

sosiaalisen media tulos.. verkostoidutaan vaan netissä, sillä tavalla ne sosiaaliset taidot lapsilla kasvaa.. ja syntyy peliaddiktioita.. ei osata käsitellä tunteita ja PAM!
lainaa
Asko

28.10.2010 klo 12.10

Farmville = kaiken pahan alku ja juuri!
lainaa
Joopajoo

28.10.2010 klo 12.15

Jos ihminen vinksahtaa niin ei se peleistä johdu vaan ihmisestä itsestään, ja kukaties sen kokemasta elämästä. Itse pelaan aktiivisesti niin sotapelejä kuin facebookissakin, eikä minusta ole tullu tappajaa eikä tule, ei myöskään hullua, tai jos joskus tulee niin ei ainakaan pelien takia, vaan tämän paskan yhteiskunnan jossa ei mistään välitetä mitään. Harhaluulo että pelit tekee hmisestä hullun! Kyllä se lähtee ihmisestä itsestään. Samanlailla ihminen voi tulla hulluksi televisiota katsoessaan, näytetäänhän sielläkin laidasta laitaan ohjelmia.

Ja miksi pelejä syytetään jos ei vanhempiaan kiinnosta mitä lapsensa tekevät vapaa aikana? Varastelevat ja muuta! Tulevaisuuden häpeäpilkkuja! Tietää mitä tulee isona.. Se mitä lapsesta tulee, on kiinni vanhemmista ja ympäristötekijöistä. Ei peleistä. Jos ette halua peliaddiktiaa, asettakaa tarkat rajat koneella olemiselle ja kannustakaa sosiaaliseen elämään, hankkikaa harrastuksia jne.
lainaa
Jemma

28.10.2010 klo 12.18 1 tykkää tästä

Yksi sana: abortti.
Oikeasti olisi pitänyt abortoida tota naista 23vuotta sitten. Vaikken lapsista välitä paskan vertaa eikä uutinen sinänsä herätä mitään myötätuntoa, mutta ajatus että vauvan tilassa olisi ollut vaikka koira niin... :/
lainaa
Kansanedustaja

28.10.2010 klo 12.28

Tappaminen pitäisi kieltää lailla.
lainaa
njoo

28.10.2010 klo 12.45

Kansanedustaja kirjoitti:
Tappaminen pitäisi kieltää lailla.

onhan se muissa maissa, suomessa vain "ei suositella". Ainakin mitä tuomioita katselee...
lainaa
aaii

28.10.2010 klo 12.46

MarkkuLaakso kirjoitti:
Tässä se taas nähdään, miten huonolla tavalla videopelit vaikuttavat nuoriin. Tämäkin tilanne oltaisiin voitu välttää ilman videopelejä.

tämäkin tilanne oltaisiin voitu välttää laittamalla äiti pakkohoitoon. sehän näyttää ihan sekopäältä!
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

28.10.2010 klo 12.51

njoo kirjoitti:
Kansanedustaja kirjoitti:
Tappaminen pitäisi kieltää lailla.

onhan se muissa maissa, suomessa vain "ei suositella". Ainakin mitä tuomioita katselee...


Tappaminen onkin murhaa kevyempi vaihtoehto suomen laissa.
En tosin kyllä ymmärrä yhtään, miksi. Näin raa'asti yleistäen, kumpi teitä pelottaa enemmän, henkilö joka harkitusti motiivien ajamana surmaa toisen ihmisen, vai henkilö, joka tappaa satunnaisesti vimmasta, tyyliin sen takia, että joku ohitti snagarijonossa?
lainaa
Alehandro

28.10.2010 klo 13.24

Ihmiset ovat tappaneet toisiaan kautta aikojen milloin mistäkin syystä. Jollakin on ollut syynä raivohumala, jollakin mustasukkaisuus, matala verensokeri ja joku taasen haluaa tappaa puhtaasti tappamisen ilosta. Mitään yksiselitteistä syytä on aika hankalaa pitävin todistein kaivella.
lainaa
hytizz

28.10.2010 klo 13.31

Oikeasti voitas koko vitun naamakirja lopettaa samantien. Ootteko pistäny merkille miten porukka on tuikannu esim Messengerin kiinni. Nykyää ei o ketää siis meses. Mun puolesta voitas mennä takas kivikaudelle. Ei itkettäs yhtää.
lainaa
Flame

28.10.2010 klo 13.37

Jemma kirjoitti:
Yksi sana: abortti.
Oikeasti olisi pitänyt abortoida tota naista 23vuotta sitten. Vaikken lapsista välitä paskan vertaa eikä uutinen sinänsä herätä mitään myötätuntoa, mutta ajatus että vauvan tilassa olisi ollut vaikka koira niin... :/


Täysin samaa mieltä.
lainaa
Kooira

28.10.2010 klo 13.45

Siis ei yhtään järkevää! Tää facebook tekee kaikki iha sekasi! (jotku ihmiset)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

28.10.2010 klo 14.00

Tuo nainen näyttää muutenkin moniongelmaiselta/kamankäyttäjältä. Tosin tämä on aika epäolennainen seikka vaikka näin olisikin ja tärkein tekijä tässä oli peli [/sarkasmi].
lainaa
hyvariw

28.10.2010 klo 15.06

Entäs lapsen isä...
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

28.10.2010 klo 15.27 1 tykkää tästä

hyvariw kirjoitti:
Entäs lapsen isä...


Töissä, ryyppäämässä, rassaamassa autoa, yksinhuoltajaäiti... syitä on monia.
lainaa
Piia

28.10.2010 klo 17.23

Jemma kirjoitti:
Yksi sana: abortti.
Oikeasti olisi pitänyt abortoida tota naista 23vuotta sitten. Vaikken lapsista välitä paskan vertaa eikä uutinen sinänsä herätä mitään myötätuntoa, mutta ajatus että vauvan tilassa olisi ollut vaikka koira niin... :/


Aaaaargh! Jokainen meistä on ollut joskus lapsi... Miltähän itsestäsi tuntuisi jos SINUSTA oltaisiin ajateltu samalla lailla? "ihan sama jos lapsi kuolee, kunhan ei ole lemmikki!"

Tollanen asenne saa veren kiehumaan. Lapset kuitenkin ovat niitä viattomimpia luonnonkappaleita. Aikuisista se on kiinni miten lapset käyttäytyy ja kasvaa isoksi.
lainaa
meitsi

28.10.2010 klo 17.36

toivottavasti sai edes sadon korjattua
lainaa
Anomuumi

28.10.2010 klo 18.36

MarkkuLaakso kirjoitti:
Tässä se taas nähdään, miten huonolla tavalla videopelit vaikuttavat nuoriin. Tämäkin tilanne oltaisiin voitu välttää ilman videopelejä.

Oletkos miettinyt että syy voi olla kasvatuksessa?
Jos vanhemmat eivät välitä lapsistaan, heistä tulee juurikin tuollaisia idiootteja.
lainaa
Felsic

Rekisteröitynyt 23.06.2010

28.10.2010 klo 18.45

Piia kirjoitti:
Jemma kirjoitti:
Yksi sana: abortti.
Oikeasti olisi pitänyt abortoida tota naista 23vuotta sitten. Vaikken lapsista välitä paskan vertaa eikä uutinen sinänsä herätä mitään myötätuntoa, mutta ajatus että vauvan tilassa olisi ollut vaikka koira niin... :/


Aaaaargh! Jokainen meistä on ollut joskus lapsi... Miltähän itsestäsi tuntuisi jos SINUSTA oltaisiin ajateltu samalla lailla? "ihan sama jos lapsi kuolee, kunhan ei ole lemmikki!"

Tollanen asenne saa veren kiehumaan. Lapset kuitenkin ovat niitä viattomimpia luonnonkappaleita. Aikuisista se on kiinni miten lapset käyttäytyy ja kasvaa isoksi.


Samaa mieltä. Mies ei voi ikinä tuntea ihan sitä samaa mitä nainen kun tästä tulee äiti, mutta sekään ei saisi olla mikään este ymmärrykselle ja rakkaudelle jos on edes sen verran omatuntoa ja empatiakykyä.
lainaa
Rose

28.10.2010 klo 19.34

Ja sanovat että pelaan liikaa ja en omista elämää...
Aina jos joku suostuu olemaan seurassani heitän kaiken muun pois!
lainaa
tiina

28.10.2010 klo 19.41

Musta tuntuu että tuon Farmvillen pelaamisen tilalla olis voinu olla mitä vaan, äiti katsoi telkkari/yritti nukkua/suunnitteli huomisen kauppalistaa/jutteli puhelimessa kaverin kanssa ja lopputulos olis voinu olla ihan sama. Jos se ei ole ollut valmis äidiksi/on ihan liian väsynyt niin silloinhan voi napsahtaa milloin vain. Eli ei tämä nyt varmaan Farmvillen vika ollut jos äiti ei osaa hallita tunteitaan. Toki nettipelaamisen sijaan olis voinut ennemmin hankkia apua itselleen ajoissa.
lainaa
lilly

28.10.2010 klo 20.02

Mirr5 kirjoitti:
njoo kirjoitti:
Kansanedustaja kirjoitti:
Tappaminen pitäisi kieltää lailla.

onhan se muissa maissa, suomessa vain "ei suositella". Ainakin mitä tuomioita katselee...


Tappaminen onkin murhaa kevyempi vaihtoehto suomen laissa.
En tosin kyllä ymmärrä yhtään, miksi. Näin raa'asti yleistäen, kumpi teitä pelottaa enemmän, henkilö joka harkitusti motiivien ajamana surmaa toisen ihmisen, vai henkilö, joka tappaa satunnaisesti vimmasta, tyyliin sen takia, että joku ohitti snagarijonossa?

Hyvä pointti, tosi hyvä. Ehkä tappaja ei ole (ajatuksena) niin 'paha' mutta totisesti sitäkin arvelluttavampi.
lainaa
imyank

28.10.2010 klo 20.26

"rauhoituin savukkeella... ja ravistin lisää"

mistä näitä jenkkejä tulee?

ja tosiaan. satunnaistappajat ovat paljon pelottavampia kuin harkitsevat ja suunnittelevat murhaajat
lainaa
Isä

28.10.2010 klo 22.39

Felsic kirjoitti:
Piia kirjoitti:
Jemma kirjoitti:
Yksi sana: abortti.
Oikeasti olisi pitänyt abortoida tota naista 23vuotta sitten. Vaikken lapsista välitä paskan vertaa eikä uutinen sinänsä herätä mitään myötätuntoa, mutta ajatus että vauvan tilassa olisi ollut vaikka koira niin... :/


Aaaaargh! Jokainen meistä on ollut joskus lapsi... Miltähän itsestäsi tuntuisi jos SINUSTA oltaisiin ajateltu samalla lailla? "ihan sama jos lapsi kuolee, kunhan ei ole lemmikki!"

Tollanen asenne saa veren kiehumaan. Lapset kuitenkin ovat niitä viattomimpia luonnonkappaleita. Aikuisista se on kiinni miten lapset käyttäytyy ja kasvaa isoksi.


Samaa mieltä. Mies ei voi ikinä tuntea ihan sitä samaa mitä nainen kun tästä tulee äiti, mutta sekään ei saisi olla mikään este ymmärrykselle ja rakkaudelle jos on edes sen verran omatuntoa ja empatiakykyä.



Mutta on tää nyt saatana! Mistä te tiedätte "Jemman" edes olevan mies? Ja millä oikeudella alatte vähätellä isien tunteita lapsiaan kohtaan? Taitaa vaan olla oma lehmä ojassa teillä. Tunnen ja tiedän monia miehiä jotka välittävät lapsistaan huomattavasti enemmän kun näiden lasten äidit. Että yleistäminen vois loppua aivan välittömästi.
Täytyyhän nyt toki todeta että tää uutinen on aivan suolesta, mutta kyllä on naisella tainnu viirannu päässään jo paljon ennenkin tapahtumaa. Erittäin vammasta.
Ja vaikka teille nyt paasaankin tästä isien tunteiden merkityksettömyydestä ei se poista sitä tosiasiaa että olen teidän kanssa samaa mieltä jemman kommentista. Mielummin antaisin kaikki omien ja tuttujenkin lemmikkien henget kuin yhdenkään lapsen tai vauvan. Olisi sitten oman, tutun tai täysin vieraan lapsen henki kyseessä. Eli siis ärsyttää tollainen ääliöys. Mutta makuasia sano ajokoira kun pallejaan nuoli.
lainaa
Johanna

29.10.2010 klo 04.00

Felsic kirjoitti:
Piia kirjoitti:
Jemma kirjoitti:
Yksi sana: abortti.
Oikeasti olisi pitänyt abortoida tota naista 23vuotta sitten. Vaikken lapsista välitä paskan vertaa eikä uutinen sinänsä herätä mitään myötätuntoa, mutta ajatus että vauvan tilassa olisi ollut vaikka koira niin... :/


Aaaaargh! Jokainen meistä on ollut joskus lapsi... Miltähän itsestäsi tuntuisi jos SINUSTA oltaisiin ajateltu samalla lailla? "ihan sama jos lapsi kuolee, kunhan ei ole lemmikki!"

Tollanen asenne saa veren kiehumaan. Lapset kuitenkin ovat niitä viattomimpia luonnonkappaleita. Aikuisista se on kiinni miten lapset käyttäytyy ja kasvaa isoksi.


Samaa mieltä. Mies ei voi ikinä tuntea ihan sitä samaa mitä nainen kun tästä tulee äiti, mutta sekään ei saisi olla mikään este ymmärrykselle ja rakkaudelle jos on edes sen verran omatuntoa ja empatiakykyä.


Tätä en allekirjoita. Minä olen nainen, enkä pidä lapsista. Ja nimenomaan NAINEN, en teini. Tunnen oloni vaivaantuneeksi lasten läheisyydessä ja joskus tekisi mieli mennä huutamaan vanhemmille, joiden kakarat kiljuvat kaupassa kurittomasti. Jos taas joku tekee kissoille jotain, niin kiehun. Omani on kuin lapsi, mutta parempi. Siksi en ikinä hankikkaan lapsia ja toivon, että ne, jotka eivät oikeasti pidäkkään jättäisivät myös laillani lapset tekemättä niin tällaisia tilanteita ei pääsisi tapahtumaan. Maailma on muutenkin jo tarpeeksi ylikansoittunut. Eilenkin naapuri minulle näytti muutaman viikon ikäistä lastaan ja minä en siihen osannut mitään sanoa. "Oi. Onpa hän söpö" ei tullut sydämestä vaan velvollisuuden tunteesta. Muistakaa, ettei kaikkia juuri teidän räkänaamainen kakkavaippane kiinnosta. Ikävästi kun se onkin sanottu.
lainaa
Samuri

29.10.2010 klo 08.38

Murha tai tappo, sama lopputulos on ollut molemmissa. Onkohan olemassa nimikkeitä "törkeä tappo" tai "lievä murha"... Vai olisko ne sama asia?..

Mirr5 kirjoitti:
njoo kirjoitti:
Kansanedustaja kirjoitti:
Tappaminen pitäisi kieltää lailla.

onhan se muissa maissa, suomessa vain "ei suositella". Ainakin mitä tuomioita katselee...


Tappaminen onkin murhaa kevyempi vaihtoehto suomen laissa.
En tosin kyllä ymmärrä yhtään, miksi. Näin raa'asti yleistäen, kumpi teitä pelottaa enemmän, henkilö joka harkitusti motiivien ajamana surmaa toisen ihmisen, vai henkilö, joka tappaa satunnaisesti vimmasta, tyyliin sen takia, että joku ohitti snagarijonossa?
lainaa
Ecoisti

29.10.2010 klo 11.29

Jemma kirjoitti:
Yksi sana: abortti.
Oikeasti olisi pitänyt abortoida tota naista 23vuotta sitten. Vaikken lapsista välitä paskan vertaa eikä uutinen sinänsä herätä mitään myötätuntoa, mutta ajatus että vauvan tilassa olisi ollut vaikka koira niin... :/


Totta. Koiran kohdalla asia lämmittää enemmän, kun siitä saa tehtyä vaikka mukavat hanskat taven varalle.
lainaa
gthfjnh

29.10.2010 klo 13.55

Jukka-Poika kirjoitti:
sosiaalisen media tulos.. verkostoidutaan vaan netissä, sillä tavalla ne sosiaaliset taidot lapsilla kasvaa.. ja syntyy peliaddiktioita.. ei osata käsitellä tunteita ja PAM!


Entäs ne miljoonat pelaamattomat tappajat?
lainaa
mielipide

29.10.2010 klo 14.02

Johanna kirjoitti:
Tätä en allekirjoita. Minä olen nainen, enkä pidä lapsista. Ja nimenomaan NAINEN, en teini. Tunnen oloni vaivaantuneeksi lasten läheisyydessä ja joskus tekisi mieli mennä huutamaan vanhemmille, joiden kakarat kiljuvat kaupassa kurittomasti. Jos taas joku tekee kissoille jotain, niin kiehun. Omani on kuin lapsi, mutta parempi. Siksi en ikinä hankikkaan lapsia ja toivon, että ne, jotka eivät oikeasti pidäkkään jättäisivät myös laillani lapset tekemättä niin tällaisia tilanteita ei pääsisi tapahtumaan. Maailma on muutenkin jo tarpeeksi ylikansoittunut. Eilenkin naapuri minulle näytti muutaman viikon ikäistä lastaan ja minä en siihen osannut mitään sanoa. "Oi. Onpa hän söpö" ei tullut sydämestä vaan velvollisuuden tunteesta. Muistakaa, ettei kaikkia juuri teidän räkänaamainen kakkavaippane kiinnosta. Ikävästi kun se onkin sanottu.


tää nykyajan lapsettomuustrendi on niin omahyvästä sontaa ku olla ja voi. jengi joka sanoo ettei hommaa lapsia nostaa ittensä jonnee jalustalle ja vetoaa et "maailma on muutenkin ylikansoittunut" ja muuta liibalaabaa. Kaikki nämä pätevät myös lemmikkeihin aivan yhtälailla, eläimiä jätetään heitteille tänäpäivänä aina vaan enempi ja enempi. Onhan se hyvä jos ei halua sitä vastuuntuntoa ottaa lapsesta / eläimestä niin ei hommaa ollenkaan mutta kyllä lapsen tekeminen on aivan yhtälailla jokaisen oma päätös kuin myös lemmikkieläimen ottaminen ja KYLLÄ kaikenlaiset idiootit valitettavasti saavat molempia (niin ja koirat haukkuvat, haisevat koiralle eikä pesukaan välttämättä auta) niin ja jos meinaat rakastua joskus ihmiseen niin kiitä hänen vanhempiaan että ovat hänet tähän maailmaan tuoneet tai oo iäisyys yksin eläintesi kanssa
lainaa
-v-

29.10.2010 klo 14.14

Johanna kirjoitti:
Ja nimenomaan NAINEN, en teini.


Juu hienosti kyllä tuot esille tuon että et ole teini tollasella naivilla omahyväisellä paskanjauhannalla... Onkohan sukunimi vielä Tukiainen, kommentit sopis hyvin meinaan sen suuhun?
lainaa
Aatu

29.10.2010 klo 14.36

Johanna kirjoitti:
Felsic kirjoitti:
Piia kirjoitti:
Jemma kirjoitti:
Yksi sana: abortti.
Oikeasti olisi pitänyt abortoida tota naista 23vuotta sitten. Vaikken lapsista välitä paskan vertaa eikä uutinen sinänsä herätä mitään myötätuntoa, mutta ajatus että vauvan tilassa olisi ollut vaikka koira niin... :/


Aaaaargh! Jokainen meistä on ollut joskus lapsi... Miltähän itsestäsi tuntuisi jos SINUSTA oltaisiin ajateltu samalla lailla? "ihan sama jos lapsi kuolee, kunhan ei ole lemmikki!"

Tollanen asenne saa veren kiehumaan. Lapset kuitenkin ovat niitä viattomimpia luonnonkappaleita. Aikuisista se on kiinni miten lapset käyttäytyy ja kasvaa isoksi.


Samaa mieltä. Mies ei voi ikinä tuntea ihan sitä samaa mitä nainen kun tästä tulee äiti, mutta sekään ei saisi olla mikään este ymmärrykselle ja rakkaudelle jos on edes sen verran omatuntoa ja empatiakykyä.


Tätä en allekirjoita. Minä olen nainen, enkä pidä lapsista. Ja nimenomaan NAINEN, en teini. Tunnen oloni vaivaantuneeksi lasten läheisyydessä ja joskus tekisi mieli mennä huutamaan vanhemmille, joiden kakarat kiljuvat kaupassa kurittomasti. Jos taas joku tekee kissoille jotain, niin kiehun. Omani on kuin lapsi, mutta parempi. Siksi en ikinä hankikkaan lapsia ja toivon, että ne, jotka eivät oikeasti pidäkkään jättäisivät myös laillani lapset tekemättä niin tällaisia tilanteita ei pääsisi tapahtumaan. Maailma on muutenkin jo tarpeeksi ylikansoittunut. Eilenkin naapuri minulle näytti muutaman viikon ikäistä lastaan ja minä en siihen osannut mitään sanoa. "Oi. Onpa hän söpö" ei tullut sydämestä vaan velvollisuuden tunteesta. Muistakaa, ettei kaikkia juuri teidän räkänaamainen kakkavaippane kiinnosta. Ikävästi kun se onkin sanottu.


Oletko ajatellut, että jos kaikki suomalaiset ajattelisivat noin Suomi ajautuisi konkurssiin ja koko suomalainen rotu kuolisi sukupuuttoon?

Suomessa on ongelma jo nyt alkuperäisväestön alhainen lisääntyminen.
lainaa
Juutas

29.10.2010 klo 14.40

Ihme maailamanpelastajia taas. Kait Johanna saa olla tyytyväinen elämäänsä ilman lapsia jos niin tuntee olonsa paremmaksi. Olis varmaan tosi hilpeetä elellä täällä jos kaikki haluttomat tai muuten kelvottomat vanhemmat hankkisivat lapsia vain sen takia ettei suomi oy mene konkukrssiin.
lainaa
marku

29.10.2010 klo 18.22

video pelit ja televiisio pitäs kieltää kuka mitää pelejä edes pelaa eiks se oo vähä lapsellista?
lainaa
asila

29.10.2010 klo 20.02

tiina kirjoitti:
Musta tuntuu että tuon Farmvillen pelaamisen tilalla olis voinu olla mitä vaan, äiti katsoi telkkari/yritti nukkua/suunnitteli huomisen kauppalistaa/jutteli puhelimessa kaverin kanssa ja lopputulos olis voinu olla ihan sama. Jos se ei ole ollut valmis äidiksi/on ihan liian väsynyt niin silloinhan voi napsahtaa milloin vain. Eli ei tämä nyt varmaan Farmvillen vika ollut jos äiti ei osaa hallita tunteitaan. Toki nettipelaamisen sijaan olis voinut ennemmin hankkia apua itselleen ajoissa.



niinmpä, älkä nyt herra jumala facebookkia siitä syyttäkö!
fb:llä on iso merkitys nykymaailmassa. jos joku haluu siirty kivikaudelle niin siitä vaan, katotaan miten kärryillä se on maailman menosta parin vuoden kuluttua! ja jotkuthan pelkää tätä facebookkia ihan äyttömästi, enkä todellakaan ymmärrä mitä pelottavaa siinä on.
annetaan asioiden kehittyä ja nautitaan internetin maailmasta. :)
lainaa
Johanna

29.10.2010 klo 22.29

mielipide kirjoitti:
Johanna kirjoitti:
Tätä en allekirjoita. Minä olen nainen, enkä pidä lapsista. Ja nimenomaan NAINEN, en teini. Tunnen oloni vaivaantuneeksi lasten läheisyydessä ja joskus tekisi mieli mennä huutamaan vanhemmille, joiden kakarat kiljuvat kaupassa kurittomasti. Jos taas joku tekee kissoille jotain, niin kiehun. Omani on kuin lapsi, mutta parempi. Siksi en ikinä hankikkaan lapsia ja toivon, että ne, jotka eivät oikeasti pidäkkään jättäisivät myös laillani lapset tekemättä niin tällaisia tilanteita ei pääsisi tapahtumaan. Maailma on muutenkin jo tarpeeksi ylikansoittunut. Eilenkin naapuri minulle näytti muutaman viikon ikäistä lastaan ja minä en siihen osannut mitään sanoa. "Oi. Onpa hän söpö" ei tullut sydämestä vaan velvollisuuden tunteesta. Muistakaa, ettei kaikkia juuri teidän räkänaamainen kakkavaippane kiinnosta. Ikävästi kun se onkin sanottu.


tää nykyajan lapsettomuustrendi on niin omahyvästä sontaa ku olla ja voi. jengi joka sanoo ettei hommaa lapsia nostaa ittensä jonnee jalustalle ja vetoaa et "maailma on muutenkin ylikansoittunut" ja muuta liibalaabaa. Kaikki nämä pätevät myös lemmikkeihin aivan yhtälailla, eläimiä jätetään heitteille tänäpäivänä aina vaan enempi ja enempi. Onhan se hyvä jos ei halua sitä vastuuntuntoa ottaa lapsesta / eläimestä niin ei hommaa ollenkaan mutta kyllä lapsen tekeminen on aivan yhtälailla jokaisen oma päätös kuin myös lemmikkieläimen ottaminen ja KYLLÄ kaikenlaiset idiootit valitettavasti saavat molempia (niin ja koirat haukkuvat, haisevat koiralle eikä pesukaan välttämättä auta) niin ja jos meinaat rakastua joskus ihmiseen niin kiitä hänen vanhempiaan että ovat hänet tähän maailmaan tuoneet tai oo iäisyys yksin eläintesi kanssa


Ensinnäkin: Eikö se ole kamalinta itsekkyyttä mitä on kun hankkii lapsia tietäen, ettei halua niitä ja pysty näin ollen niitä kaikella sillä rakkaudella hoitamaan, mitä lapsi tarvitsee? Turha vedota kansantalouteen, kun aikuisiässä me kaikki maksamme verorahoistamme hänen terapiakustannuksensa. Luotan siihen, että jos keskiverto perhe tekee 3 lasta, niin yksi niistä vastaa minunkin lastani kansantalouden kannalta. Ja tiedoksi, minulla on mies. Olemme olleet 6 vuotta naimissa eikä kumpikaan halua lapsia. Tämän EI PITÄISI OLLA MUIDEN ONGELMA.
lainaa
Trollimpi

30.10.2010 klo 00.09

Aatu kirjoitti:

Oletko ajatellut, että jos kaikki suomalaiset ajattelisivat noin Suomi ajautuisi konkurssiin ja koko suomalainen rotu kuolisi sukupuuttoon?

Oletko ajatellut että...ei?
lainaa
wille12wee

30.10.2010 klo 00.22

Johanna kirjoitti:
Tämän EI PITÄISI OLLA MUIDEN ONGELMA.

Tottakai se on, V2-superpatrioottien Aatu ja kumppanit mielestä Suomen kansahan voi kuolla vaikka sukupuuttoon jos et hetipaikalla rupea puskemaan kersaa! Ei sinun mielipiteelläsi ole mitään väliä kun pitäisi ajatella valtion parasta. Ehkä meidän pitäisi jopa ruveta rankaisemaan lisääntymiskykyisiä naisia jotka eivät oman hyvinvointinsa ja mielenrauhansa kustannuksilla halua kasvattaa Suomen väkilukua! Kannattaa myös uhrata pari ajatusta sille kuinka todennäköistä ja mahdollista on että kaikki kotomaamme naiset ottavat sinusta mallia ja kieltäytyvät erittäin itsekkäästi tuottamasta jälkeläisiä. Hyvästi Suomineito sitten vaan. ;)
lainaa
kuutuu

01.11.2010 klo 20.02

[quote nick="Johanna
Tätä en allekirjoita. Minä olen nainen, enkä pidä lapsista. Ja nimenomaan NAINEN, en teini. Tunnen oloni vaivaantuneeksi lasten läheisyydessä ja joskus tekisi mieli mennä huutamaan vanhemmille, joiden kakarat kiljuvat kaupassa kurittomasti. Jos taas joku tekee kissoille jotain, niin kiehun. Omani on kuin lapsi, mutta parempi. Siksi en ikinä hankikkaan lapsia ja toivon, että ne, jotka eivät oikeasti pidäkkään jättäisivät myös laillani lapset tekemättä niin tällaisia tilanteita ei pääsisi tapahtumaan. Maailma on muutenkin jo tarpeeksi ylikansoittunut. Eilenkin naapuri minulle näytti muutaman viikon ikäistä lastaan ja minä en siihen osannut mitään sanoa. "Oi. Onpa hän söpö" ei tullut sydämestä vaan velvollisuuden tunteesta. Muistakaa, ettei kaikkia juuri teidän räkänaamainen kakkavaippane kiinnosta. Ikävästi kun se onkin sanottu.[/quote]

"Tätä en allekirjoita. Minä olen nainen, enkä pidä lapsista. Ja nimenomaan NAINEN, en teini"

Felsic puhui äideistä. Väität tuossa ,että olet lapseton. Ja sinä olet varmaan muutenkin sellainen wannabe teini joka on kolmetoista ja sanoo: Kyllä mä oon vittu aikuinen, ku poltan röökii."

"Tunnen oloni vaivaantuneeksi lasten läheisyydessä ja joskus tekisi mieli mennä huutamaan vanhemmille, joiden kakarat kiljuvat kaupassa kurittomasti"

Sinä varmaan olit kaupassa pienenä nätisti. Et huutanut tai itkenyt edes kehto iässä. Saatta toki olla että vanhempasi jättivät "kurittoman kakaran" kuumaan\kylmään\pimeään autoon istumaan jokaisen kauppareissun aikana. Et voi vedota siihen, että lapset voivat odottaa kotonaan sillä aina se ei ole todellakaan mahdollista. Ja kyllä yleensä ne vanhemmat yrittää pitää ne lapset hiljaa, mutta pitää muistaa, että "kirkumisikäisen" lapsen aivot tuskin ovat niin kehittyneet, että muistaa\ymmärtää käyttäyä hyvin.

"Muistakaa, ettei kaikkia juuri teidän räkänaamainen kakkavaippane kiinnosta"

Eivätkö omat vanhempasi näyttelleet sinua kun olit lapsi? Sillä jos esittelivät, mollaat viestissäsi vanhempia (tavallista teini käytöstä). Toki voi olla että kun olit vaippaiässä vanhempasi häpesivät sinua niin etteivät kehdanneet näyttää sinua kellekkään.
lainaa
Johanna

02.11.2010 klo 21.59

Kuutuu. Olen kolme kertaa veikkaamasi iän verran. Miksi ihmeessä yhteikunta painostaa ihmisiä lapsien hankintaan? "Sinussa on jotain vikaa kun et miehesi kanssa halua lapsia". Olen itse henkilökohtaisesti kyllästynyt siihen. Jokainen niitä hankkikoot, jos haluaa, mutta mielestäni sen ei pitäisi olla mikään kansalaisvelvollisuus. Ja viestisi sisällöstä voisin päätellä omaksi iäksesi sen kolmentoista vuoden verran-Ainakin henkisesti. Vai nostaako sinun itsetuntoasi tuntemattomien haukkuminen netissä? Huvinsa kullakin. Suon sen anteeksi.

Miten viestini liittyi vanhempien mollaamiseen? Omia en ainakaan mollaa, kun ovat olleet jo vuosia haudassa. Toivon silti, että jos joku ei lapsista pitänyt minun ja sisarieni ollessa pieni niin meidän seuraa ei tällaisille väkisin tuputettu ja esitelty että "Tämä on meidän kullannuppu, oikeaa insinööri-ainesta. Luki jo 4 vuotiaana ranskalaista runoutta ja puhuu sujuvasti kuutta eri kieltä!"

Toki ymmärrän, että lapset ovat lapsia. Mutta nyky-aikana vanhemmat antavat lapsiensa mekastaa miten sattuvat eivätpä opeta mitään tapoja. Jo pienestä pitäen isä ja poika syövät huoltoasemalla lippis liimattuna päähän, kiitos ei osata sanoa ja tuntuu, että ensimmäinen opittu sana on "haista vittu". Tämä ei ole lasten vika vaan sen, että vanhemmaksi kykenemättömät hankkivat lapsia. Mutta siihen ei kiinnitetä huomiota, onhan sentään yh-huoltajana olo kunniallista.

Lopetan nyt kirjoitukseni tähän enkä vastaa enää mihinkään. Mielenkiinnolla jään odottamaan silti, millaisen viharyöpyn nyt saan niskaani, kun en olekkaan "normaali täti-ihminen".
lainaa
osula95

08.12.2010 klo 17.23

Ketä kiinnostaa...
lainaa
gurgumahhh

08.03.2011 klo 13.30

osula95 kirjoitti:
Ketä kiinnostaa...
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova