Tuorein sisältö

Lisäinfoa Grand Theft Auto V:stä?

08.03.2011 klo 10.52 | Luettu: 27843 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kotaku on keräillyt tiedonjyväsiä, jotka saattavat paljastaa lisää GTA V:stä. Niiden perusteella projektin koodinimi olisi "Rush" ja peli tulisi sijoittumaan Los Santosiin (Los Angeles). Mukana on paljon Hollywoodin stereotyyppejä, kuten mafiamiehiä, FBI-agentteja, näyttelijöitä ja hippejä, mikäli löytynyt hahmolista todellakin liittyy GTA-peliin. Koko kykytoimiston lista haettavista henkilöhahmoista löytyy Kotakun uutisesta, mutta ensimmäisenä listalla on seuraavanlainen mies - ehkäpä koko pelin päähenkilö?

Mitch Hayes: 38 vuotta, ärsyttävä, vitsaileva, menestynyt FBI-agentti. Hyvässä kunnossa. Juoksee thriathloneja, juo kevytolutta, mutta on silti huumorintajuinen.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Kotimainen kova kivi... Microsoft etsii teki... >

Keskustelut (29 viestiä)

Sormetristiin

08.03.2011 klo 11.46

Vai onko tämä sittenkin Agent ?!
lainaa
PEke

08.03.2011 klo 11.48

Joo nyt kyllä vaikuttaa siltä ettei tämä ole GTA:a nähnytkään. Joku pula-ajan LA Noir sieltä on tulossa. Ehkä DLC kyseiseen peliin.
lainaa
Miika_-

Rekisteröitynyt 30.10.2008

08.03.2011 klo 11.59

Agent taitaa olla kyseessä.
lainaa
asdassdd

08.03.2011 klo 12.21

Ja p****nmarjat on! Agent liittyy kylmänsodan aikaiseen agentti seikkailuun.


Tää on GTA V, tai joku GTA Seth Rogen style.
lainaa
Felsic

Rekisteröitynyt 23.06.2010

08.03.2011 klo 12.27

Siis täh? En ole tätä ennen Agentista kuullutkaan, mutta mitä wikittelyn ja Kotakun artikkelin perusteella olen saanut selville, niin hahmogalleria vaikuttaa vähän sopimattomalta 70-luvulle sijoittuvaan vakoilupeliin. Vanhoja hippejä ja FPS-nörttejä? Smells like GTA to me.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.03.2011 klo 12.51

Vaikea ottaa näitä median spekulointeja tosissaan kun muistelee uutisointeja ennen GTA IV:tä. Siitähän uutisoitiin "varmana tietona" ja melkein varmana tietona vaikka mitä ja suurin osa ei osunut lähellekkään oikeaa.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

08.03.2011 klo 13.47

Itsehän aloitin taas pelaa Gta San andreasta loisto peli :)
lainaa
foundNirvana

Rekisteröitynyt 21.05.2009

08.03.2011 klo 14.13

No nyt rupesi kuulostamaan paskalta . Hahmot vaikuttavat ärsyttäviltä jo tässä vaiheessa. San Andreas oli pelisarjan huonoin, jo pelkän tapahtumapaikkansa takia joka oli hirveän tunkkainen. Ei kiitos. Pidän talouskriisistä ideana, sillä se antaa hyvän pohjan ison luokan juonitteluille ja bisnekselle, mutta paluu jengisotiin ei kuulosta yhtään hyvältä. Olisipa vain huhu.
lainaa
Evoxia

08.03.2011 klo 16.25

Mielestäni GTA sarja meni metsään nelosen kohdalla. Pidin ns. arcademaisemmasta tyylistä jossa autoilla ei ollut niin paljon massaa ja pystyit juoksemaan poliisia karkuun paljon helpommin eikä tarvinut suojissa kyykkiä. Toivottavasti palaavat tähän sillä GTA 4 on ainoa sarjan peli jota en läpi ole pelannut.
lainaa
hohhoijaa

08.03.2011 klo 16.59

GTA IV olisi luultavasti myynyt miljoonia enemmän, jos PC versiota ei olisi ryssitty täysin.. Toivon, että joko tekevät seuraavan kunnolla PC:lle tai sitten, jopa mieluummin, että jättäisivät PC version kokonaan tekemättä ja käyttäisivät ne rahat muuhun tarkoitukseen. Vaikka laamoille ruoaksi.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.03.2011 klo 17.19

Evoxia kirjoitti:
Mielestäni GTA sarja meni metsään nelosen kohdalla. Pidin ns. arcademaisemmasta tyylistä jossa autoilla ei ollut niin paljon massaa ja pystyit juoksemaan poliisia karkuun paljon helpommin eikä tarvinut suojissa kyykkiä. Toivottavasti palaavat tähän sillä GTA 4 on ainoa sarjan peli jota en läpi ole pelannut.

Olen samaa mieltä, että GTA IV:ssä haettiin vähän liikaa realistisuutta.
lainaa
Pyh

08.03.2011 klo 19.28

tagman kirjoitti:
Evoxia kirjoitti:
Mielestäni GTA sarja meni metsään nelosen kohdalla. Pidin ns. arcademaisemmasta tyylistä jossa autoilla ei ollut niin paljon massaa ja pystyit juoksemaan poliisia karkuun paljon helpommin eikä tarvinut suojissa kyykkiä. Toivottavasti palaavat tähän sillä GTA 4 on ainoa sarjan peli jota en läpi ole pelannut.

Olen samaa mieltä, että GTA IV:ssä haettiin vähän liikaa realistisuutta.


Pelatkaa sitten just causea tai saints rowia jos ette realistisuutta halua, omasta mielestäni gta iv saisi mennä vielä realistisemmaksi kuin nyt. Autot hajoaisivat vielä aidommin (Koska gta iv:ssä ne on vieläkin hieman liian kestäviä. Eli yksi kovastavauhdista oleva mälli seinään ja sen auton taru olisi siinä.) Poliisien tekoäly saisi olla paranneltu, sekä luotien tehot päähenkilöön pitäisi olla sama kuin muihinkin kadulla oleviin henkilöihin, eli yksi luoti päähän = kuolema.
Ja jos kaikki eivät tämmöisestä pitäisi niin peliin voisi lisätä semmoisen asetuksen josta voisi määritellä olisiko tämä ns harcore moodi päällä vai ei.
lainaa
Falafel

Rekisteröitynyt 04.01.2011

08.03.2011 klo 19.33

Toivon niin kovasti että Gta V:n peliympäristö tulee olemaan jossakin muualla kuin jenkkilöiden suurkaupungissa. Rasittaa ihan sanoinkuvaamattomasti nuo aikaisemmat paikat, ihan mielikuvituksetonta paskaa. Kaupunni, kaupunni, kaupunni.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.03.2011 klo 20.17

Falafel kirjoitti:
Toivon niin kovasti että Gta V:n peliympäristö tulee olemaan jossakin muualla kuin jenkkilöiden suurkaupungissa. Rasittaa ihan sanoinkuvaamattomasti nuo aikaisemmat paikat, ihan mielikuvituksetonta paskaa. Kaupunni, kaupunni, kaupunni.


No jos mentäis vaikka johonki Pariisiin, niin oisko hauskaa kuunnella sitä niiden mongerusta kaikissa cutsceneissä? Koska olis aika typerää, että kaikki ransikset puhuu vaan englantia (tai englantia idioottimaisella lé aksentilla)... USA all the way.

Nuo tiedot mitä uutisessa kerrottiin, kuullostavat melko paskoilta. Ei mitään Los Santosia.. Luultavasti tekisivät siitä Los Angelesia muistuttavan ja nimeäisivät vain Los Santosiksi, niin kuin uusittu Liberty City GTA IV:ssä. L.A. Noire sijoittuu Los Angelesiin ja siinä pelataan myös FBI-"agentilla" (no etsivä paremminki...), joten olis typerää, jos Rockstarilta tulis kaks melkein täysin samoilla konsepteilla etenevää peliä. Ja tähän vielä se Rockstarin tekemä Agent, joka sijoittuu mun käsitykseni mukaan myös Los Angelesiin...

Uusittu GTA: Vice City, joka pohjautuis Miamiin, ei olis pahitteeksi, mutta legendaarista kaupunkia on turha lähtä uudistamaan. Joten toivoisin että seuraava GTA sijoittuu joko uusittuun San Andreasiin tai täysin uuteen ympäristöön (muttei mielellään vain yhteen kaupunkiin). Red Dead Redemption todisti jo, että noinkin laajat alueet on mahdollisia ilman grafiikan heikkenemistä jne.

Jos tulee joku kokonaan uus pelialue, niin sieltä sais löytyä vuoria, metsikköä, järviä ja lampia, maaseutua ja aavikoita... Kaikkee mitä San Andreaskin tarjos. Sitten mukaan vielä lentokoneet yms., mutta säilytetään se GTA IV:ssä esiintynyt realismi (hyvin varmaa, kun RDR ja L.A. Noirekin ovat saman tyylisiä). Kelpaa mulle.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.03.2011 klo 20.30

Pyh kirjoitti:

Pelatkaa sitten just causea tai saints rowia jos ette realistisuutta halua, omasta mielestäni gta iv saisi mennä vielä realistisemmaksi kuin nyt. Autot hajoaisivat vielä aidommin (Koska gta iv:ssä ne on vieläkin hieman liian kestäviä. Eli yksi kovastavauhdista oleva mälli seinään ja sen auton taru olisi siinä.) Poliisien tekoäly saisi olla paranneltu, sekä luotien tehot päähenkilöön pitäisi olla sama kuin muihinkin kadulla oleviin henkilöihin, eli yksi luoti päähän = kuolema.
Ja jos kaikki eivät tämmöisestä pitäisi niin peliin voisi lisätä semmoisen asetuksen josta voisi määritellä olisiko tämä ns harcore moodi päällä vai ei.

En nyt tarkoittanut mennä ihan niin överin puolelle kuin Just Cause. Tuollainen kuvailemasi GTA ei enää olisi tippaakaan hauska. Joku HC-moodi on ok, ellei se vaikuta koko peliin. Minusta GTA:aan ei vain sovi liian realistinen ja vakava meno.
lainaa
adsfsaasdsdasadasd

08.03.2011 klo 20.56

Pyh kirjoitti:

Pelatkaa sitten just causea tai saints rowia jos ette realistisuutta halua, omasta mielestäni gta iv saisi mennä vielä realistisemmaksi kuin nyt. Autot hajoaisivat vielä aidommin (Koska gta iv:ssä ne on vieläkin hieman liian kestäviä. Eli yksi kovastavauhdista oleva mälli seinään ja sen auton taru olisi siinä.) Poliisien tekoäly saisi olla paranneltu, sekä luotien tehot päähenkilöön pitäisi olla sama kuin muihinkin kadulla oleviin henkilöihin, eli yksi luoti päähän = kuolema.
Ja jos kaikki eivät tämmöisestä pitäisi niin peliin voisi lisätä semmoisen asetuksen josta voisi määritellä olisiko tämä ns harcore moodi päällä vai ei.

Samaa mieltä. Se että IV vei GTA sarjaa realistisempaan suuntaan oli tosi hyvä juttu, koska just se realistisuuden puuttuminen on se mikä on aiemmissa GTA peleissä vaivannut. Varsinkin autojen ajotuntuma IV:ssä on niin hyvä että sitä jaksaa välillä pelin kaivaa hyllystä vaan siks että pääsee kaahailee. PC versiossa pystyy onneks modeilla säätelemään autojen vaurionmallinnusta jne.
lainaa
ToivoaSopii

08.03.2011 klo 21.38

Jokohan Sonynkin konsolille vihdoin saataisiin GTA teräväpiirtona?
lainaa
linkki

Rekisteröitynyt 29.07.2010

08.03.2011 klo 21.58

juu ei gta v saa liian realistinen olla. Se pilaa peli-iloa. Ja tuo los angeles kuullostaa ihan hyvältä koska siihen saa kaipungin ja sen ympärillä olevaa luontoa. Eri meininki kuin vaikkapa gta iv nykissä.
lainaa
carlbellick

08.03.2011 klo 22.23

kunhan ei vaan ole taas Liberty, vaikka pelkkä Los Santoskin tuntuu takaisin päin menemiseltä. mielelläni näkisin jotain muuta kuten vaikka havajin tai kanadan tai muun mantereen mutta niihin ei saa niin helposti yhteiskuntakritiikkiä

mutta muuten ei o oikein toiveita. GTA4 näyttää loistavalta, kuulostaa loistavalta (vaikka levyasemilla sais olla enemmän klassikkoja), pelattavuus on inan kankeaa ja tekoäly inan hidasta minkä ymmärtää, pelissä oli oikeasti joku tarina, interaktiivisuuden määrä nousi uuteen huippuun vaikka puutteitakin jäi

no jos sen klassisen "kaikkiin taloihin sisälle" saisi. olis hieno tapella jossain pilvenpiirtäjässä ja heitellä ukkoja ikkunoista alas
lainaa
Gamehero

Rekisteröitynyt 29.05.2008

08.03.2011 klo 23.00

GTA IV on myös minulle ainoa sarjan peli, mitä en ole jaksanut pelata loppuun. GTA IV meni pääasiassa metsään. Paras GTA on Vice City ja toiseksi paras SA. SA:ssa oli ehkä vähän liikaa kaikkea. Toisaalta suuri ja monipuolinen maailma oli kymmenen kertaa mielenkiintoisempi kuin IV:n Liberty City. Olihan nelosessa hetkensä, mutta ei se koukuttanut minua koskaan niin paljon kuin VC tai SA. Toivoisin että GTA V palaisi VC:n ja SA:n tyyliin. Ei liikaa realismia ja mielenkiintoinen miljöö + monet muuta asiat jotka koukuttivat näissä kahdessa pelissä.
lainaa
Weteraani

09.03.2011 klo 08.07

Falafel kirjoitti:
Toivon niin kovasti että Gta V:n peliympäristö tulee olemaan jossakin muualla kuin jenkkilöiden suurkaupungissa.

Ei tule tapahtumaan. Vaikka Rockstar alun perin olikin brittifirma, on GTA kolmosesta eteenpäin ollut amerikkalaisempi ilmiö kuin omenapiirakka tai McDonalds.

Peli tehdään kuitenkin ensi sijassa jenkkimarkkinoita varten, ja miksei tehtäisi koska kyllähän se aina euroille kelpaa.

Jenkkien pelintekemisen / pelaajien asenne muuhun maailmaan tuntuu olevan vahvaa sukua turismille. Ulkomaalaisissa paikoissa piipahdetaan, mutta maisemat pitää vaihtua nopeaan ettei kerkeä kyllästymään. Pelin sijoittuminen yhteen ulkomaalaiseen kaupunkiin ei siksi toimisi jenkkimarkkinoilla - kotoisissa maisemissa viihtyvät pidempäänkin.
lainaa
Weteraani

09.03.2011 klo 08.12

Pyh kirjoitti:
Pelatkaa sitten just causea tai saints rowia jos ette realistisuutta halua, omasta mielestäni gta iv saisi mennä vielä realistisemmaksi kuin nyt.


Pelaa sinä itse mielummin niitä realistisia pelejä. GTA ei ole koskaan (ainakaan ennen IV) ollut realistinen vaan anarkistista irroittelua jossa voi tehdä sitä sun tätä laitonta ja livetä siitä rangaistuksetta.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.03.2011 klo 10.36

Weteraani kirjoitti:
Pyh kirjoitti:
Pelatkaa sitten just causea tai saints rowia jos ette realistisuutta halua, omasta mielestäni gta iv saisi mennä vielä realistisemmaksi kuin nyt.


Pelaa sinä itse mielummin niitä realistisia pelejä. GTA ei ole koskaan (ainakaan ennen IV) ollut realistinen vaan anarkistista irroittelua jossa voi tehdä sitä sun tätä laitonta ja livetä siitä rangaistuksetta.


*facepalm*
lainaa
Weteraani

09.03.2011 klo 15.03

Execta kirjoitti:
Weteraani kirjoitti:
Pyh kirjoitti:
Pelatkaa sitten just causea tai saints rowia jos ette realistisuutta halua, omasta mielestäni gta iv saisi mennä vielä realistisemmaksi kuin nyt.


Pelaa sinä itse mielummin niitä realistisia pelejä. GTA ei ole koskaan (ainakaan ennen IV) ollut realistinen vaan anarkistista irroittelua jossa voi tehdä sitä sun tätä laitonta ja livetä siitä rangaistuksetta.


*facepalm*

Etkö itse ole koskaan pistänyt oikein kunnon rähinää GTA:ssa pystyyn ihan piruuttasi?
lainaa
jusjoo

09.03.2011 klo 21.14

Rockstarin täytyy ilmeisesti tehdä kaks versiota. SergeantMasterVIPSergeant ja BloodyScreenSoReal

olen pistänyt kunnon rähinää aiemmissa GTAissa ja GTA4sen perusmeininki hakkaa sen 6-0 (jos siksi lasketaan myös autojen eteen juokseminen joka sekin on hauskempaa kuin mikään aiemmissa peleissä). oikeasti suurimman osan ajasta olen pelannut aiempiakin GTAita väärin kun jalankulkijoiden jahtaaminen moottorisahalla tai armeijan perään hankkiminen on tullut helvetin äkkiä vanhaksi ja olen alkanut tekemään tehtäviä, keräämään kamoja, testaamaan tekoälyn reaktioita ja vaan kruisailemaan radion tahdissa

sama homma oli muuten Just Causessa. vartin sekoilua demossa jaksoi ja päätin että kaiken muun puutteessa saa jäädä kauppaan

SA ja 4 on ainoat joita sanoisin oikeasti hyviksi. SAn skaala ja kustomisaatio ovat loistavia kun taas IVn tunnelma on lyömätöntä
lainaa
jusjoo

09.03.2011 klo 21.19

ainiin tärkein lisäys IMO on täysi first person moodi. Jos jalankulkiessa olis Mirrors Edge/Condemned2 tyyppinen fiilis ja autoissa TDU/Shift (ilman mitään kameran resetointia kun menee tai lähtee autosta) niin ässäkamaa olis. Liberty Citykin olis ihan uudenlainen

surullista mutta taksin takapenkillä istuminen ja maisemien vahtaaminen oli helvetin hienoa. siinä jää "kauniiden" pelien reso ja detailedut kauas taakse
lainaa
Weteraani

10.03.2011 klo 10.19

Ei ole täällä(kään) ennen kuulumatonta, että ihmiset vinkuu siitä kun kaikista peleistä tehdään nykyään "tylsiä putkijuoksuja". Eli ilmeisesti ihmiset kuitenkin kaipaavat diversiteettiä ennenmmin kuin geneeriselle tilastolliselle moodipelaajalle tehtyjä pelejä. Vai kaipaavatko?

Saints Row 2:n tehtävät ovat vähintään yhtä huvittavia kuin GTA:n, mutta se on ensimmäinen peli, jonka päähenkilön koen pelkästään vastenmielisenä. Pomoa ei motivoi mikään muu kuin vallanhimo, jonka tyydyttämisessä ei kaihdeta mitään keinoja. Tämän takia hauskaksi tarkoitetusta pelistä tulikin pelottava.

GTA:t on 4:ään asti olleet juuri jollain tapaa älyvapaita pelejä tehtävien puitteissakin. Niissä on silti ollut vähintään välttävä pohjajuoni ja jollain tapaa sympaattinen päähenkilö joka joutuu tilanteisiin osin pakon sanelemana. Eli siis GTA:t ovat osuneet oikeaan saumaan sen anarkistisen ilottelun ja mielekkään juonen suhteessa. Ne ovat siis toimineet kaavallaan hyvin.

Jos kerran Rockstarilta tulee jo vakavampia pelejä vaativia tyydyttämään LA Noir ja Agent, niin miksi GTA:kin pitää uhrata nimen omaan teidän mielihaluillenne, vakavampaan suuntaan?
lainaa
21488

10.03.2011 klo 17.49

Yksi asia joka on tehnyt GTA:sta niin suositun pelisarjan on juuri se valtava spekulaatio, joka alkaa käynnistyä pikkuhiljaa. Uskoisin että lähin realistinen päivämäärä olisi 2012 jälkimmäinen puolisko, ensimmäin julkaisupäivä siirtyy joka tapauksessa koska hype.

Mitä miljööseen tulee, niin mielestäni olisi vähän mielikuvituksetonta tehdä uudistettu trilogia, toisaalta niinhän Lucaskin tekee massia...
Itse haluaisin nähdä tapahtumapaikkana Eurooppalaisen kaupungin.
lainaa
jeejee

10.03.2011 klo 18.18

mites olis vaikka mini-eurooppa tai aasia? yksi kaupunki on niinkuin ranska ja toinen niinkuin ruotsi

gtan voi pitää siksi vakavana kun IV oli jo vakavahko ja monien mielestä paras. että tässä vaiheessa on sama mitä tekevät
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova