Tuorein sisältö

Angry Birds -tekijä povaa konsolipelien kuolemaa

14.03.2011 klo 17.00 | Luettu: 46979 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Angry Birdsien ylivaltias Peter Vestbacka näkee synkkää konsolipelien tulevaisuudessa, kertoo Eurogamer. Hänen mukaansa innovaatio on siirtynyt konsolipeleistä mobiilipeleihin. Mobiilipelien kehittäjät ovat notkeampia ja pystyvät päivittämään pelejään uudella sisällöllä nopeammin.

"Mobiilipelaaminen, mukaan lukien tablet-laitteilla pelaaminen jatkaa kasvuaan ja samalla konsolipelit ovat kuolemassa", laukoi Vestbacka.

Perinteinen malli, jossa pelistä maksetaan 40-50 dollaria ja sitä on vaikea päivittää, on miehen mielestä aikansa elänyt.

Mitä miettivät tästä V2.fi:n lukijat?

V2.fi | Manu Pärssinen
< Japanin pelifirmat a... Jatko Jade Empirelle... >

Keskustelut (61 viestiä)

asdfg

14.03.2011 klo 17.05

En haittaisi ollenkaan, PC voi hyvin.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.03.2011 klo 17.06

Veikkaan ettei tässä ole lainattu herraa ihan oikein, tai sitten sanoja on oikeasti niin kujalla, kassalla, jäämerellä, että luulee ihmisten haluavan pelata 15-30h eepoksia parin tuuman näytöltä järkyttävän huonoilla kontrolleilla.

Sitä en epäile, etteikö pelien jakelu muuttuisi lähiaikoina entistä digitaalisemmaksi ja mikromaksuihin päin - mikä ei sekään varsinkaan keräilijän näkökulmasta kovinkaan hyvältä vaikuta.
lainaa
snoofi

14.03.2011 klo 17.15

Voi Vetsbacka apinaa..
lainaa
qwerty

14.03.2011 klo 17.19

Nyt on kaveri kyllä mennyt sanomisissaan pahasti metsään. Kyllä itse ainakin pelaan mieluummin 40" telkulla sohvalla löhöillen, kuin joltain pieneltä näytöltä tihrustaen. Se on taas asia erikseen, kun on jossain muualla esim. junassa tai bussissa. Eikä noiden pelien päivitys konsoleilla kovin hankalaa ole...
lainaa
totuus_vapauttaa

14.03.2011 klo 17.19

Arcane kirjoitti:
Veikkaan ettei tässä ole lainattu herraa ihan oikein, tai sitten sanoja on oikeasti niin kujalla, kassalla, jäämerellä, että luulee ihmisten haluavan pelata 15-30h eepoksia parin tuuman näytöltä järkyttävän huonoilla kontrolleilla.


Tämä kommentti viimeistään todistaa, että olet itse kujalla miehen kommentista.

Ihanaa nähdä, kuinka rageavat pikku-jonnet ovat jo itkemässä, kun joku sanoo "Bye bye cod".
lainaa
Warezz

Rekisteröitynyt 30.11.2010

14.03.2011 klo 17.19

Joutuu varmaan syömään sanansa jossakin vaiheessa.
lainaa
linkki

Rekisteröitynyt 29.07.2010

14.03.2011 klo 17.19

Kusi noussu vähän päähän. Aika apina. Kuka haluaa pelata kotona pelejä aktiivisesti joltain paskaselta pikkunäytöltä jossa ei ole mitään tuntumaa ja pelit ovat yksinkertaisia ja tylsiä. Bussissa joo.

Edit. 17.19 tuli monta viestiä kerralla awesomous
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

14.03.2011 klo 17.20

Mies on todella kujalla tai hänen sanojaan on käännelty. Vaikka mobiilipelibisneksellä menee kovaa tällä hetkellä, niin se ei tarkoita ettäkö konsoleille ei enää olisi sijaa. Mobiililaitteilla on ihan jees pelailla jotain pikkupelejä, mutta ei ne kunnon pelejä korvaa.
lainaa
kellokoski

14.03.2011 klo 17.20

Melko 'asiantuntevaa' kommentointia taholta, jolla ei ole yhtään kokemusta eikä ole koskaan tehnyt yhtään mobiilipeliä isompaa tuotosta. AB lottovoittoa ennen ainoat pelit Roviolta olleet täysin bulkkikamaa, ja eipä kyseinen herra ole juuri 'alalla' muutenkaan ollut kuin ehkä kaksi vuotta, vai vuoden?
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

14.03.2011 klo 17.23

Pistäkööt idiootit rahansa paskaan.

http://www.youtube.com/watch?v=1Wytn-_MSBo
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.03.2011 klo 17.23

totuus_vapauttaa kirjoitti:
Arcane kirjoitti:
Veikkaan ettei tässä ole lainattu herraa ihan oikein, tai sitten sanoja on oikeasti niin kujalla, kassalla, jäämerellä, että luulee ihmisten haluavan pelata 15-30h eepoksia parin tuuman näytöltä järkyttävän huonoilla kontrolleilla.


Tämä kommentti viimeistään todistaa, että olet itse kujalla miehen kommentista.

Ihanaa nähdä, kuinka rageavat pikku-jonnet ovat jo itkemässä, kun joku sanoo "Bye bye cod".


Ihanaa katsoa kun joku koittaa kirjottaa vastinetta viestille mutta ei saa aikaan ensimmäistäkään argumenttia.
lainaa
Nuutyasha

Rekisteröitynyt 06.05.2008

14.03.2011 klo 17.28

Kyllä, mass efektit, zeldat ja unchartedit ovat ihan kakkaa. Meenpä pelaa angry birdsii.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

14.03.2011 klo 17.34

totta, suurin osa pelaajista on nyt ja tulevaisuudessa mobiililaitteilla. tai no ei konsolit minnekkään vielä moneen vuoteen katoa
lainaa
jounihat

14.03.2011 klo 17.38

Vestbacka ei missään kohtaa sanonut, että konsolipelit olisivat kuolemassa vaan että innovaatio on siirtynyt konsoleilta kännykkäpuolelle. Se on aika mielenkiintoinen väite ottaen huomioon, että jokaikinen Rovionkin peli on kopio jostain PC-pelistä. Minä ainakaan en ole nähnyt vielä yhtään innovatiivista mobiilipeliä.

Muuten se että Eurogamer käyttää typeriä, ylimeneviä otsikoita ei tarkoita sitä että te voisitte käyttää niitä näyttämättä idiooteilta.

totuus_vapauttaa kirjoitti:
Ihanaa nähdä, kuinka rageavat pikku-jonnet ovat jo itkemässä, kun joku sanoo "Bye bye cod".


Vaikka 90% ihmiskunnasta tuhoutuisi, pelaisi ne loput 10% edelleen codia keppien ja kivien kanssa.
lainaa
Videopelaaja

Rekisteröitynyt 18.12.2010

14.03.2011 klo 17.39

Täysin puutaheinää, moni on sanonut vastaväitteensä ja yhdyn niihin, vaikkei nykyään pelitarjonta ole sen mullistava yhdelläkään konsolilla.
lainaa
lolätyou

14.03.2011 klo 17.39

Mopez kirjoitti:
totuus_vapauttaa kirjoitti:
Arcane kirjoitti:
Veikkaan ettei tässä ole lainattu herraa ihan oikein, tai sitten sanoja on oikeasti niin kujalla, kassalla, jäämerellä, että luulee ihmisten haluavan pelata 15-30h eepoksia parin tuuman näytöltä järkyttävän huonoilla kontrolleilla.


Tämä kommentti viimeistään todistaa, että olet itse kujalla miehen kommentista.

Ihanaa nähdä, kuinka rageavat pikku-jonnet ovat jo itkemässä, kun joku sanoo "Bye bye cod".


Ihanaa katsoa kun joku koittaa kirjottaa vastinetta viestille mutta ei saa aikaan ensimmäistäkään argumenttia.


Ja vielä ihanampaa on nähdä, kun joku perään kuuluttaa ja todistaa edeltävän kirjoittajan pointtia.
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.03.2011 klo 17.47

lolätyou kirjoitti:
Mopez kirjoitti:
totuus_vapauttaa kirjoitti:
Arcane kirjoitti:
Veikkaan ettei tässä ole lainattu herraa ihan oikein, tai sitten sanoja on oikeasti niin kujalla, kassalla, jäämerellä, että luulee ihmisten haluavan pelata 15-30h eepoksia parin tuuman näytöltä järkyttävän huonoilla kontrolleilla.


Tämä kommentti viimeistään todistaa, että olet itse kujalla miehen kommentista.

Ihanaa nähdä, kuinka rageavat pikku-jonnet ovat jo itkemässä, kun joku sanoo "Bye bye cod".


Ihanaa katsoa kun joku koittaa kirjottaa vastinetta viestille mutta ei saa aikaan ensimmäistäkään argumenttia.


Ja vielä ihanampaa on nähdä, kun joku perään kuuluttaa ja todistaa edeltävän kirjoittajan pointtia.


Touché
lainaa
mörppe

14.03.2011 klo 18.01

asdfg kirjoitti:
En haittaisi ollenkaan, PC voi hyvin.

luulen että pc pelaaminen kuolee nopeammin kuin konsolit piratismin takia
lainaa
AikansaKutakin

14.03.2011 klo 18.07

Angry Birds tarjosi keskinkertaista viihdettä muutamaksi tunniksi ja oli siten juuri ja juuri $1 hintansa arvoinen. Lanttiakaan enempää en olisi missään tapauksessa maksanut tällaisesta mobiilikököstä, eikä tulisi mieleenkään ostaa mitään Angry Birds pehmoleluja.

lainaa
IsoHerra

14.03.2011 klo 18.09

Pidin Vestbackaa tolkun miehenä. Helppohan se on lesoilla jos ilmaispeli menestyy maailmalla. Olisivat lyöneet sille Angry Birdsille 10 euroa hinnaksi niin sitä ostaisi kukaan. En ainakaan minä.
lainaa
IsoHerra

14.03.2011 klo 18.11

IsoHerra kirjoitti:
Pidin Vestbackaa tolkun miehenä. Helppohan se on lesoilla jos ilmaispeli menestyy maailmalla. Olisivat lyöneet sille Angry Birdsille 10 euroa hinnaksi niin sitä ostaisi kukaan. En ainakaan minä.


Jatkaakseni tuohon: Itse tosiaan hommasin Angry Birdsin Android-marketista missä se on täysin ilmainen. Ei tarvi maksaa (1$) toisin kuin iLuurilla.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

14.03.2011 klo 18.21

Haha. Päivän vitsi uutiseksi taas, mutta onhan nää sutjautukset hauskoja toisaalta. Peter kuolee vain itse ennen konsoleja ja Mörppe ennen tietokonepelejä. Anteeksi vain, mutta ihmiset on niitä kuolevaisia, ei pelit tai tietynlainen pelaaminen. :P
lainaa
Aatu

14.03.2011 klo 18.36

AikansaKutakin kirjoitti:
Angry Birds tarjosi keskinkertaista viihdettä muutamaksi tunniksi ja oli siten juuri ja juuri $1 hintansa arvoinen. Lanttiakaan enempää en olisi missään tapauksessa maksanut tällaisesta mobiilikököstä, eikä tulisi mieleenkään ostaa mitään Angry Birds pehmoleluja.


Et tiiä yhtään mistä puhut. Angry Birdsissä on kymmeniä tunteja kestoa, enemmän kuin useimmissa konsolipeleistä. Konsolit kuolee. PC ja mobiilit jää.
lainaa
Reto92

Rekisteröitynyt 12.07.2009

14.03.2011 klo 18.48

mörppe kirjoitti:
asdfg kirjoitti:
En haittaisi ollenkaan, PC voi hyvin.

luulen että pc pelaaminen kuolee nopeammin kuin konsolit piratismin takia

=D hohohohohohohohohoohohohohohohohoooooooooooooooooooo
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

14.03.2011 klo 18.52

Ai on taas niinsanottu asiantuntija äänessä.
lainaa
Maade

14.03.2011 klo 18.59

Eurogamerin (Kuten myös V2) otsikointi on tosiaankin aika sensaatiohakuista, kuten jounihat totesikin. Mies siis toteaa vain että innovaatio on siirtynyt konsolipeleistä mobiilipeleihin.Tosin tuokin kommentti on hiukan outo koska minun mielestä innovaatio on aina ollut PC:n indie peleissä, joissa ei kehittäjillä ole minkäänlaisia rajoituksia.

Veikkaisin että mitä mies haki takaa on sama mitä Super Meat Boyn tekijä manasi. Konsoleille on vaikea tehdä ns. pikkupelejä konsoleiden valmistajien ehtojen ja syynäyksien vuoksi, ja vielä vaikeampi päästä niillä pinnalle. PC:llä ja mobiilialustoilla tuo on huomattavasti helpompaa.
lainaa
IsoHerra

14.03.2011 klo 19.07

Aatu kirjoitti:
AikansaKutakin kirjoitti:
Angry Birds tarjosi keskinkertaista viihdettä muutamaksi tunniksi ja oli siten juuri ja juuri $1 hintansa arvoinen. Lanttiakaan enempää en olisi missään tapauksessa maksanut tällaisesta mobiilikököstä, eikä tulisi mieleenkään ostaa mitään Angry Birds pehmoleluja.


Et tiiä yhtään mistä puhut. Angry Birdsissä on kymmeniä tunteja kestoa, enemmän kuin useimmissa konsolipeleistä. Konsolit kuolee. PC ja mobiilit jää.


Konsolipeleissä on myös hieman enemmän sisältöä. Tämän takia niistä maksetaan hyvää rahaa, toisinkuin mobiilipeleistä. En jaksaisi pelata Angry Birdsiä todellakaan edes lähelle kymmentä tuntia. Saa olla tekeminen aika vähissä että jaksan jollain linnuilla kaataa tolppia ja possuja - edes yli tunnin - ja sitten yrittää seuraavaksi saada paremmat pisteet!
Ps. PC has no more games. Vihaajat vihaa.
lainaa
Hmm

14.03.2011 klo 19.49

Jos mobiilipelit jotain tappaa niin käsikonsolibisneksen. Ei ole mitään järkeä kantaa mukana erillistä pelilaitetta kun pelaaminen, muun muasssa, hoituu näppärästi myös kännyllä.

Ja Angry Birdrsin kehittäjä on kyllä aivan väärä kaveri paasaamaan innovaatioista.
lainaa
Repikää_siitä

14.03.2011 klo 19.50

mörppe kirjoitti:
asdfg kirjoitti:
En haittaisi ollenkaan, PC voi hyvin.

luulen että pc pelaaminen kuolee nopeammin kuin konsolit piratismin takia

ei pc-pelaaminen kuole mihinkään, se vain siirtyy facebookkiin ja wow-kopioiden pariin
lainaa
LaaLaa

14.03.2011 klo 20.00

Tämä vaan vahvistaa sen minkä monet huomasivat jo viime Roviouutisessa. Firman "ylivaltias" on vain sekaisin kaikesta rahasta ja todelllisuus on jäänyt taakse. Rovio tulee mm. tuon ääliön visioiden takia kuolemaan seuraavan paein voden aikana pian SuperArgyBirdsRacingRumble XIn julkaisun jälkeen.
Jotenkin erittäin ironista, että Vestbackan kaltainen äijä jauhaa paskaa jostain innovaatiosta kehitettyään ABn.
lainaa
0700123123

14.03.2011 klo 20.09

Boksi ja ps3(timmejä slimmejä) myynnissä 5 eurolla+kaikki pelit, ostetaan iphone8/android xey 899 eurolla.
lainaa
pasme

14.03.2011 klo 20.11

Henkilön sukunimi on muuten Vesterbacka ei vestbacka.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.03.2011 klo 20.14

Äijä puhuu täyttä paskaa.
lainaa
LOL

14.03.2011 klo 21.01

Aatu kirjoitti:
AikansaKutakin kirjoitti:
Angry Birds tarjosi keskinkertaista viihdettä muutamaksi tunniksi ja oli siten juuri ja juuri $1 hintansa arvoinen. Lanttiakaan enempää en olisi missään tapauksessa maksanut tällaisesta mobiilikököstä, eikä tulisi mieleenkään ostaa mitään Angry Birds pehmoleluja.


Et tiiä yhtään mistä puhut. Angry Birdsissä on kymmeniä tunteja kestoa, enemmän kuin useimmissa konsolipeleistä. Konsolit kuolee. PC ja mobiilit jää.


Sinä et tiedä mistä puhut. On täysin yhdentekevää onko Angry Birdsissä kaikkine kikkailuineen kestoa sata, tuhat tai miljoona tuntia, Minä viihdyin sen parissa vain muutaman tunnin kunnes sain siitä tarpeekseni ja SE on se mikä merkitsee. Koin saaneeni yhden dollarin edestä vastinetta rahalle, enkä enempää tuolta kikkareelta milloinkaan edes odottanut.
lainaa
peräerkki

14.03.2011 klo 21.05

Varmasti konsolipelaajia riittää tulevaisuudessakin, mutta heidän osuutensa kaikkien pelaajien kokonaismäärästä tulee pienenemään. Jos samassa mukana kulkevassa ja sohvakelpoisessa laitteessa saa puhelut, webin, sosiaaliset verkot, kirjat, lehdet, elokuvat, musiikin, valokuvat, kotitoimiston ja pelit, niin kyllä sellainen laite epäilemättä tulee olemaan suosittu kaikissa näissä kategorioissa. Olkoonkin, että jokaiseen käyttötarkoitukseen erikseen on löydettävissä parempi erillislaite.
lainaa
imthekingbow

14.03.2011 klo 21.18

Hmm kirjoitti:
Jos mobiilipelit jotain tappaa niin käsikonsolibisneksen. Ei ole mitään järkeä kantaa mukana erillistä pelilaitetta kun pelaaminen, muun muasssa, hoituu näppärästi myös kännyllä.

Ja Angry Birdrsin kehittäjä on kyllä aivan väärä kaveri paasaamaan innovaatioista.


Totta, ja totta

Tämä tuo mieleen filmiteolllisuuden. Joo pienestä mobiililaitteesta julkisella paikalla on ihan ok katella jotain kevyitä youtubevideoita (casual pelejä) yms mutta en todellakaan tihrustaisi jotain Black Swania (Bioshock) tai Dark Knightia (Arkham Asylumia) sellaiselta kaiken taustamelun ja hälyn ympäröimänä. Nuo "päivityksetkin" ovat lähinnä yliarvostettuja ylihintaisia mikromaksuja

Siinä mielessä uskottavaa että kyllä varmaan konsolit pienentyvät ja niistä tulee mobiileja menettämättä nykyisiä tehojaan, mutta niillä on mahdollisuus pelata myös isolla ruudulla kunnon äänillä ja ohjaimilla. Mutta silloin oletetaan että "mobiili" viittaa ainoastaan mobiiliin eli liikkuvaan

"ylivaltias" lol kuvaa niin hyvin tota tilannetta
lainaa
N3n0R4k

14.03.2011 klo 21.30

kumpikaan ei ole kuolemassa. toisella voi ehkä mennä toista heikommin mutta se ei merkitse sitä että se olisi kuolemassa. konsoleilla ja pc:llä on omat kannattajansa ja käyttäjänsä. lukeudun kyllä enempi jälkimmäiseen.
lainaa
Tahvo

Rekisteröitynyt 18.01.2010

14.03.2011 klo 22.06

Vain kaks heppua powaa Konsoleiden delaamisesta ja molemmat sais kyllä vähän katsoa myynti lukuihin ja toinen vois lopettaa sen ompun syömisen -.-"
lainaa
jarwars

14.03.2011 klo 22.09

PS3, 47 miljoonaa myytyä konsolia 5 vuodessa. Hinta 300 euroa.
Xbox360, 50 miljoonaa 6 vuodessa. Hinta 220 euroa.
Wii, 84 miljoonaa 5 vuodessa. 180 euroa.

Iphone, 89 miljoonaa 4 vuodessa + Ipad vuodessa 15 miljoonaa. Hinta 500-800 euroa.
Kenen pulkkaan itse lähtisit juuri nyt? 50 miljoonaa latausta AB:lla, 12 miljoonaa myytyä peliä. Ja jo tänä vuonna myyty pelkästään näitä kahta Applen laitteita 30 miljoonaa. 30 miljoonaa potentiaalista asiakasta. Kyllä ainakin minä pistäisin rahani mobiilipeleihin.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

14.03.2011 klo 22.10

Maksimissaan tappaa konsoli Arcaden.
Ei juuri innosta pelata pelkkiä kosketus näyttö pelejä, ja räiskintä peleistä ei känny-laitteilla tule koskaan olemaan yhtä hyviä kuin konsoleilla tai pc:llä.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.03.2011 klo 22.44

jarwars kirjoitti:
PS3, 47 miljoonaa myytyä konsolia 5 vuodessa. Hinta 300 euroa.
Xbox360, 50 miljoonaa 6 vuodessa. Hinta 220 euroa.
Wii, 84 miljoonaa 5 vuodessa. 180 euroa.

Iphone, 89 miljoonaa 4 vuodessa + Ipad vuodessa 15 miljoonaa. Hinta 500-800 euroa.
Kenen pulkkaan itse lähtisit juuri nyt? 50 miljoonaa latausta AB:lla, 12 miljoonaa myytyä peliä. Ja jo tänä vuonna myyty pelkästään näitä kahta Applen laitteita 30 miljoonaa. 30 miljoonaa potentiaalista asiakasta. Kyllä ainakin minä pistäisin rahani mobiilipeleihin.

Läheskään kaikki iPadin (tms.) ostaneet eivät ole ostaneet laitetta pelien takia.
lainaa
pcelitisti

14.03.2011 klo 23.23

PC to rule them all.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

14.03.2011 klo 23.27

Oikeastaan mies on oikeassa muutamassa kohdassa ja väärässä muutamassa toisessa. Henkilökohtaisesti uskon, että eivät isot pelit mihinkään "kuole" vaan ne muuntautuvat joksikin toiseksi formaatiksi joka on erillainen matkalaite ja työpöytä -pelien kanssa. Toisaalta meneillä on muutos (devoluutio/evoluutio, miten sen nyt sitten ottaa) kummassakin tietokoneluokassa jossa työasemat ja niiden käyttöjärjestelmien käyttöliittymät yksinkertaistuvat ja erikoistuvat enemmän samalla kun matkalaitteiden käyttöliittymät monipuolistuvat / monimutkaistuvat. Suurien megabudjettipelien kehitys usein takkuaa ja ovathan ne melkoisia möykkyjä jotka vaativat paljon panostusta ilman takuuta myynneistä. Ketterämpi menetelmä tuottaa parempia tuloksia ihmisille joita eivät kiinnosta tai ei ole aikaa isohin nimikkeisiin. Kehitysrahaa siirtyy ja matka-alustoille voi tulevaisuudessa olla enemmän kysyntää ja todennäköisesti onkin kun tietokoneet yhä enemmän muuttuvat henkilökohtaisiksi viestinnän ja tietojenhallinnan välineiksi.

Tosin kun nanotietokoneet tulevat niin sillä ei ole hirveästi merkitystä joskus 40-80 vuoden päästä. Voit mennä sohvalle makaamaan, päästä käsiksi internettiin suoraan kehostasi johonkin Second Lifen kaltaiseen palveluun, liikkua siellä ja päästä suoraan peliin sisälle. Ihmiskeho tuottaa itse nanotietokoneiden tarvitseman energian. Et olisi enään vain ulkopuolinen joka seuraa toimintaa ruudulta. Tietysti tälläinen maailma itsessään olisi megabudjettiluokan tekniikkaa. Teknologia jolla sen sisään päästään tosin on penniluokkaa ja jokaisella on mahdollisuus päästä mukaan.

On muuten perin huvittavaa kuinka ihmisten kieli, käytetyt sanat ja käsitysteknologiasta eivät kehity yhtä nopeata tahtia. Pikemminkin köyhtyvät kun kielet kuten Kiina, Englanti ja Hindu ohjaavat kehitystä. Blade Runnerissahan tämä otettiin huomioon aikoinaan mielenkiintoisella tavalla. :P

Mutta joo, ainahan näitä on hauska spekuloida ja miettiä... sellaisella jännällä tavalla. ;D
lainaa
Tulevaisuusmies

15.03.2011 klo 08.34

Dekonegalla sy-fy maratoni takana kun noin päättömiä ideoita heittelee. Tässä yksi: tulevaisuutta ei ole.
lainaa
AngryNerds

15.03.2011 klo 09.31

Faktoja:

1) Vestbacka on idiootti
2) Mikään pelialusta ei ole kuolemassa, jokaiselle on paikkansa
3) V2:ssa on liikaa trolleja ja whinettäjiä
lainaa
alex

15.03.2011 klo 10.57

Qka pelaa kotona 3'' ipodin näytöltä?
lainaa
jarwars

15.03.2011 klo 12.01

Execta kirjoitti:
Läheskään kaikki iPadin (tms.) ostaneet eivät ole ostaneet laitetta pelien takia.


Totta, mutta jos vaikka 10% vain tänä vuonna tähän mennessä ostaneista päättää ladata yhden pelin, niin siinä on jo 3 miljoonaa ladattua peliä.
lainaa
JohnMcMahon

15.03.2011 klo 12.09

PAkko myöntää että konsoleille ei ole tänä vuonna tulossa juuri yhtään kiinnostavaa peliä.

Forza 4, uusi ace combat ja uusi armored core ovat ainoat mitkä äkkiseltään tulevat mieleen.

Pleikkarin myin pois koska ei ollut pelattavaa ja tällä hetkellä boxikin pölyttyy. Viimeksi pelasin 2 viikkoa sitten hard corpsia.
lainaa
Tiistai

15.03.2011 klo 12.31

JohnMcMahon kirjoitti:
PAkko myöntää että konsoleille ei ole tänä vuonna tulossa juuri yhtään kiinnostavaa peliä.

Forza 4, uusi ace combat ja uusi armored core ovat ainoat mitkä äkkiseltään tulevat mieleen.

Pleikkarin myin pois koska ei ollut pelattavaa ja tällä hetkellä boxikin pölyttyy. Viimeksi pelasin 2 viikkoa sitten hard corpsia.


Mass Effect 3, Uncharted 3, Batman: Arkham City, Duke Nukem Forever, The Last Guardian, Gears Of War 3, Rage, Metal Gear Solid: Rising, inFamous 2, Brink, Portal 2, TLOZ: Skyward Sword... Kyllä mulla tuli äkkiseltään aika montaki mieleen
lainaa
Turmaster

15.03.2011 klo 13.01

Provosointia, provosointia, Peter jatkaa tuttuun tapaansa .
lainaa
ekkdk

15.03.2011 klo 13.02

Niin ja lisää mahtuu. Eiköhän ne MW3 ja Bäfä 3 tule myymään ihan hemmetisti.

En usko, että ihmiset tulevat tyhmenemään tulevaisuudessa niin, että pelattaisiin tihrunäytöltä jotain yksinkertaista skeidaa. Enkä tajua ketkä niitä edes pelaa. Iphone löytyy, se on hyvä, iPad turha ja pelit niille: turhia.
lainaa
joopajoo

15.03.2011 klo 13.32

mörppe kirjoitti:
asdfg kirjoitti:
En haittaisi ollenkaan, PC voi hyvin.

luulen että pc pelaaminen kuolee nopeammin kuin konsolit piratismin takia


Piratismia on ollut PC-pelaamisen alusta asti. PC-pelaaminen ei häviä mihinkään, niin kauan kuin tietokoneita maan päällä piisaa.

Konsoleista taas on paha mennä sanomaan. Niitä on tullut ja mennyt. Missä viipyy uusi XBOX tai PS, vaikka nykyiset ovat jo museokamaa ja toinen jalka haudassa?
lainaa
asdnakki

Rekisteröitynyt 06.01.2011

15.03.2011 klo 14.26

clueless dwarf
lainaa
Aatu

15.03.2011 klo 15.11

joopajoo kirjoitti:
mörppe kirjoitti:
asdfg kirjoitti:
En haittaisi ollenkaan, PC voi hyvin.

luulen että pc pelaaminen kuolee nopeammin kuin konsolit piratismin takia


Piratismia on ollut PC-pelaamisen alusta asti. PC-pelaaminen ei häviä mihinkään, niin kauan kuin tietokoneita maan päällä piisaa.

Konsoleista taas on paha mennä sanomaan. Niitä on tullut ja mennyt. Missä viipyy uusi XBOX tai PS, vaikka nykyiset ovat jo museokamaa ja toinen jalka haudassa?


Konsoleiden kehittäjät haluavat pompata HD-ajan yli 3D-aikaan. Ihmisillä ei vielä ole tarpeeksi 3D-vastaanottimia, joten uudet konsolit tulevat luultavasti noin 5(3-8) vuoden päästä.
lainaa
jee

15.03.2011 klo 15.16

jarwars kirjoitti:
PS3, 47 miljoonaa myytyä konsolia 5 vuodessa. Hinta 300 euroa.
Xbox360, 50 miljoonaa 6 vuodessa. Hinta 220 euroa.
Wii, 84 miljoonaa 5 vuodessa. 180 euroa.

Iphone, 89 miljoonaa 4 vuodessa + Ipad vuodessa 15 miljoonaa. Hinta 500-800 euroa.
Kenen pulkkaan itse lähtisit juuri nyt? 50 miljoonaa latausta AB:lla, 12 miljoonaa myytyä peliä. Ja jo tänä vuonna myyty pelkästään näitä kahta Applen laitteita 30 miljoonaa. 30 miljoonaa potentiaalista asiakasta. Kyllä ainakin minä pistäisin rahani mobiilipeleihin.

Aifoun nelosen 16gb malli makso amerikassa viime kesänä 199 taalaa, 32gb malli 299 taalaa.
lainaa
jarwars

15.03.2011 klo 16.51

jee kirjoitti:
Aifoun nelosen 16gb malli makso amerikassa viime kesänä 199 taalaa, 32gb malli 299 taalaa.


Niin, kahden vuoden sopimuksella puhelinfirmalle... Kyllähän noita kytkykännyköitä saa vaikka ilmaiseksi, jos sopimuksista sovitaan.
lainaa
Nakke79

Rekisteröitynyt 23.02.2010

15.03.2011 klo 17.52

On tosiaan tainnu nousta menestys hattuun tai sit on lauseita rajusti väärennelty. Onhan se nyt ihan kaks eri asiaa mobiili pelit ja oikeat pelit. Mobiili pelejä pelataan ehkä jossain junassa ajankuluna jne... Oikeita pelejä taas pelataan illanviettona, harrastuksena ja viihteen vuoksi. Nyt kun kosketusnäytöt ja muut härpäkkeet on kuumia nii tottakai ne myy nyt hyvin, miten mahtaa olla parin vuoden päästä?
lainaa
kdsak

15.03.2011 klo 19.51

''Konsoleista taas on paha mennä sanomaan. Niitä on tullut ja mennyt. Missä viipyy uusi XBOX tai PS, vaikka nykyiset ovat jo museokamaa ja toinen jalka haudassa?''

Lol, ootko ihan tosissas. Itse pärjään nykyisellä PS3:lla hienosti, ei ole tarvetta uudelle konsolille pitkään aikaan kun täysiä tehojakaan niistä ei ole vielä otettu.
lainaa
Marq

Moderaattori

Rekisteröitynyt 25.01.2008

15.03.2011 klo 22.41

IsoHerra kirjoitti:
IsoHerra kirjoitti:
Pidin Vestbackaa tolkun miehenä. Helppohan se on lesoilla jos ilmaispeli menestyy maailmalla. Olisivat lyöneet sille Angry Birdsille 10 euroa hinnaksi niin sitä ostaisi kukaan. En ainakaan minä.


Jatkaakseni tuohon: Itse tosiaan hommasin Angry Birdsin Android-marketista missä se on täysin ilmainen. Ei tarvi maksaa (1$) toisin kuin iLuurilla.


Saat sitten kyllä katsella niitä mainoksia yläkulmassa, välillä sopivasti kentän päälläkin :)
lainaa
Wellu000

16.03.2011 klo 17.30

Konsolit ei kuole. Muuten, te jotka väitätte, että kun konsoli on tehty, se ei enää siitä parane ja joka viides-seitsemäs vuosi tulee uusi laite jolla pitäis pärjätä taas viisi tai seitsemän vuotta (Pätee lähinnä 1990-luvun jälkeisiin laitteisiin ).
Tuo väite on vale, ainakin ps3 kohdalla. Pleikkariin on harva se kuukausi jotain lisäominaisuutta ja parantelua. Sama luultavasti myös xboxissa. Okei, tehoja ei voi netin välityksellä tuoda, mutta onhan ps3 tullut toi edellämainittu 3d-peli/elokuvan katselu mahdollisuus jo viime vuonna ja se toimii.
Lisäks lisälaitteet, kuten move, kinect yms. laajentavat konsolien mahdollisuuksia. Ps3 ohjaimessa on liikkeentunnistimet, joten tollasia kännykäpelin tasosia pelejä voi pelata myös sillä.

Konsolit ei oo kuolemassa minkään kännykkä pelin takia yms. Tulevaisuudessa käsikonsolit (kuten ns NGP) tulevat olemaan suosittuja ja, jos jotain todella kiinnostaa pelata muulla kuin konsolilla, järkevänä ostaa sellaisen. Toki ne ovat sen verran kookkaita, että harva niitä lyhyelle bussireissulle ottaa matkaan ja kohtuu hintaisiakin ne ovat. Mutta miksi maksaa vähän paskasta, kun voi maksaa vitusti loistavasta.
Myönnettäköön, että konsoleilla ei voi lähettää tekstiviestiä tai soittaa, muuta kuin skypen kautta. Tosin en ole koskaan edes koittanut, että en tiedä miten se pelittää.
(Anteeksi microsoftin konsoleiden kannattat, kokemukseni ovat laitteista kattavia, mutta en omista laitetta. Siitä johtuen kirjottelin vähän Sony mielessä)
lainaa
ShovelBrigade

17.03.2011 klo 15.08

Ymmärrän kyllä Vestbackan pointin, ja olen sitä mieltä, että herra on kyllä oikeilla linjoilla. Kehittyvässä yhteiskunnassa nopeat ja yksinkertaiset pelikokemukset tulevat keräämään entistä suuremman asiakaskunnan huomion tulevaisuudessa ja saattaapi tuo vaikuttaa myös konsolipelien kehittämiseen.

En vain tosin lähtisi liioittelemaan "synkällä tulevaisuudella, sillä en usko, että mobiilipelit (oletan, että näihin kuuluu myös "handheld konsolit") pystyvät mitenkään viemään sitä autenttista pelikokemusta mikä syntyy isolta ja tarkalta näytöltä sekä tehokkaammalta koneelta.

Wellu000:n kommenttiin haluaisin sanoa, että kyllä konsoli ja muita laitteita tuodaan markkinoille uudestaan ja uudestaan saman nimen alle tulevaisuudessakin. Ensinnäkin, tämä on taloudellisesti kannattavaa peliyhtiöille ja toisekseen pelkät päivitykset eivät pysty parantamaan laitteiden ominaisuuksia niin, että ne pysyisivät kehityksen mukana.

Jos itse vastaisin kysymykseen "mitä konsolipeleille tapahtuu tulevaisuudessa?" Sanoisin, että ne tulevat kyllä menettämään markkinaosuuttaan mobiililaitteille, mutta tulevaisuudessa, kun virtuaalitodellisuus on lähempänä "oikeaa elämää", halutaan saada entistä autenttisempia kokemuksia pelaamisesta ja aina löytyy pelaamista säännöllisesti harrastavia ihmisiä (tulevaisuudessa luultavasti enemmän). Tätä rakoa ei mobiililaitteet mielestäni pysty täyttämään.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova