Tuorein sisältö

Braidin tekijä: konsolit ovat vanhentuneet

29.09.2011 klo 17.00 | Luettu: 14605 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Arvostetun ja suositun aivonvääntelypelin Braidin tekijöiden seuraavaa tuotosta ei tulla näkemään konsoleilla, ainoastaan iOS- ja PC-alustoilla. Inquisitr kertoo Jonathan Blowin kertoneen, että The Witness -peli skippaa konsolit, koska PS3 ja X360 "ovat yli viisi vuotta vanhoja nyt ja se on paljon tietokonevuosissa".

"Ne temput, joita joudumme tekemään, että pelimme toimisi noilla alustoilla vaativat niin paljon työtä, että tässä vaiheessa se ei ole vaivan väärti."

"Siinä vaiheessa kun peli tulee ulos ensi vuonna, meillä saattaa olla iPad 4."


V2.fi | Manu Pärssinen
< Nintendo avasi Skywa... Gears of War 3:a myy... >

Keskustelut (26 viestiä)

Jarkko86

29.09.2011 klo 17.09

Antaa tulla vaan. Minä pelailen kuitenkin vielä Xbox360:llä vuosia (olen pelannut 2005 vuodesta asti eli julkaisusta) koska sille on hemmetisti pelejä joita en ole vielä pelannut ja vanhojen pelejen hinnat senkun laskee kokoajan :)
Kun uusi konsoli tulee niin pelejen hinnat laskee entisestään ja sitten kun olen pelannut kaikki Xbox360 pelit niin uuden konsolin hintakin on jo alempi ja pelejä halvemmalla tarjolla.
lainaa
HARZA

29.09.2011 klo 17.16

Onpa taas jymyuutisia!
lainaa
joko

29.09.2011 klo 18.06

ylläripyllärii!
lainaa
lasdlasd

29.09.2011 klo 18.45

Hauskaahan on, että iPadit ja älypuhelimet alkavat kohta viedä konsoleita tehoissa.
lainaa
SNR_

Rekisteröitynyt 11.05.2011

29.09.2011 klo 18.46

iOS-laitteetko sitten ovat hurjia tehomyllyjä, jotka jättävät kotikonsolit varjoonsa?
lainaa
faijaeimaksanu

29.09.2011 klo 18.52

Jotku tekee duunia, saa kato muutakin kun konsoleita hyllyyn. Ja miksi pitäs ostaa halvempi? :) 580SLi pyörittää useat nykypäivän pelit enemmänkuin hyvin, miksi 2500k kun 2600k parempi, 8gb muistia riittäisi, mutta 12gb parempi. Jossain peleissä suosituksena 8gb+.

Joten, miksi halvempi? :)
lainaa
JonnePcpelle

29.09.2011 klo 18.55

Voi itku että jonkun braidin tekijän seuraava ei tule konsoleille, ihanhan tässä meinaa loppua pelattava kesken...
lainaa
HOOOHHOIJAA

29.09.2011 klo 19.04

faijaeimaksanu kirjoitti:
Jotku tekee duunia, saa kato muutakin kun konsoleita hyllyyn. Ja miksi pitäs ostaa halvempi? :) 580SLi pyörittää useat nykypäivän pelit enemmänkuin hyvin, miksi 2500k kun 2600k parempi, 8gb muistia riittäisi, mutta 12gb parempi. Jossain peleissä suosituksena 8gb+.

Joten, miksi halvempi? :)


Jotkut tekee duunia ja käyttää rahansa järkevästi, ei niinkuin lapset leluihin. Nauran partaani jokainen sekunti, kun koneesi menettää arvoaan.
lainaa
antaamennä

29.09.2011 klo 19.06

jymyuutinen joo

vielä kun näkis mitä sillä lisäteholla saa kun Braidinkin tekijä uhoaa. reson nosto ja extra antialiasing yms ei ole edes 50e arvoinen erä kun mikään todellinen ei muutu

mitä peliä tehdään jo mutta ei tiedetä tehdäänkö se iPad4lle vai kolmoselle? ja että vuoden päästä iOS on tehokkaampi kuin konsolit? kuulostaa enemmän angstivalitukselta kuin todelliselta asialta

mutta toisaalta ne uudet konsolit tulee 2-3 vuoden päästä ja sitten vuoden päästä kuullaan taas samaa ruikutusta. ja sitten kuitenkin tehdään pelejä kuten RDR ja Gears 3 jotka venyttävät niitä "lopullisia rajoja". kuten joku sanoi surkeat ohjelmoijat syyttävät rautaa
lainaa
peruna

29.09.2011 klo 19.06


"Konsolit ovat vanhentuneet"

Todella uusi juttu...
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.09.2011 klo 19.40

Nyky konsolit ovat vanhentuneet, mutta kun katsoo tuota peliä niin ihmetyttää mikä siinä niitä tehoja syö. Konsolien latauspalvelussakin julkaistiin juuri pikkupeli From Dust, joka näyttää hienommalta ja siinä leikitään myös fysiikalla.
lainaa
Maade

29.09.2011 klo 19.43

Tottahan tuo mies turisee. Käytännössä kaikki indie kehittäjät ovat loikanneet PC-puolelle viime aikoina ihan vaan parempien myyntien takia. Esim. Super Meat Boy taisi myydä päivässä enemmän PC:llä kuin koko aikanaan XBOX360.

Tuosta syystä olisi vaan saanut paremman kuvan jos Manu olisi kääntänyt loputkin selityksestä:

“By the time this game comes out in a year or more, we might be on an iPad 4. We do have to compress the game for that platform, but we don’t have to do the certification stuff we would have to on consoles, so we can live with doing just one of those giant tasks.”
lainaa
MonkeyProgramDo

29.09.2011 klo 19.47

tagman kirjoitti:
Nyky konsolit ovat vanhentuneet, mutta kun katsoo tuota peliä niin ihmetyttää mikä siinä niitä tehoja syö. Konsolien latauspalvelussakin julkaistiin juuri pikkupeli From Dust, joka näyttää hienommalta ja siinä leikitään myös fysiikalla.


Kuten sanottu, huonolla ohjelmoinnilla mikään tehokone ei riitä...

Nyt tulee vähän koominen fiilis kun ajattelee Braidia. Vaatiko jo se valtavia tehoja ainakin konsolipuolella pyöriäkseen heikon ohjelmoinnin vuoksi? Ei ihme että uusi peli menisi yli
lainaa
Tahvo

Rekisteröitynyt 18.01.2010

29.09.2011 klo 20.12

Hauskaa että Ipad on mukamas tehokkaampi kuin Xbox tai Ps3. Ipadin pelit ei edes ole Ps2 pelien tasolla
lainaa
Ahuehuehue

29.09.2011 klo 21.01

HOOOHHOIJAA kirjoitti:
faijaeimaksanu kirjoitti:
Jotku tekee duunia, saa kato muutakin kun konsoleita hyllyyn. Ja miksi pitäs ostaa halvempi? :) 580SLi pyörittää useat nykypäivän pelit enemmänkuin hyvin, miksi 2500k kun 2600k parempi, 8gb muistia riittäisi, mutta 12gb parempi. Jossain peleissä suosituksena 8gb+.

Joten, miksi halvempi? :)


Jotkut tekee duunia ja käyttää rahansa järkevästi, ei niinkuin lapset leluihin. Nauran partaani jokainen sekunti, kun koneesi menettää arvoaan.


Jos PC on lelu, niin mikä sitten on konsoli?
lainaa
HOOOHHOIJAA

29.09.2011 klo 21.05

Ahuehuehue kirjoitti:
Jotkut tekee duunia ja käyttää rahansa järkevästi, ei niinkuin lapset leluihin. Nauran partaani jokainen sekunti, kun koneesi menettää arvoaan.


Jos PC on lelu, niin mikä sitten on konsoli?[/quote]

Vielä naurettavempi lelu.
lainaa
AAKettu

Rekisteröitynyt 04.09.2011

29.09.2011 klo 22.32

MUTKU KONFOLI ON VAAN PARAF! ja trololooo
lainaa
fdfdfdf

29.09.2011 klo 23.21

Tottahan se on, että konsolit ovat vanhentuneet, mutta tuossa pelissä ei ole mitään, minkä takia tehot eivät riittäisi.
lainaa
Antti

29.09.2011 klo 23.43

Jeps. Konsolit ovat vanhentuneet, mutta toimivat vielä hyvin. Tässä käynee taas niin, että juuri kun pelintekijät oppivat hyödyntämään nykyisiä konsoleita tehokkaasti ja puristamaan niistä kaiken tehon irti ilmestyy uusi sukupolvi ja pistää kaiken remonttiin. Lisää shadereitä, enemmän dynaamisia valoja ja tarkkaresoluutioisia reaaliaikaisia varjoja,polygon tesselation, heightmapit standardina, tarkemmat tekstuurit, proseduraaliset materiaalit, soul engine; luo lennossa ontoille ja tyhjille peleille tunteet ja sielun, 48 prosessoriydintä, joista 24 on varattu drm softalle
lainaa
Ex_Digital

Rekisteröitynyt 25.07.2007

29.09.2011 klo 23.51

faijaeimaksanu kirjoitti:
8gb muistia riittäisi, mutta 12gb parempi. Jossain peleissä suosituksena 8gb+.

Joten, miksi halvempi? :)
32bitin käyttis ei pysty antamaan yhdelle ohjelmalle yli 4 gigaa muistia

ellei jotain linux softaa ja palvelinkonetta lasketa niin mikään peruskäyttiksellä pyörivä softa ei pysty käyttämään yli 4gb muistia

12gb ei ole yhtään parempi kuin 8gb

ok joku pieni kustomointi auttaa mutta ei sillä mitään pelejä pelata
http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension
"Microsoft Windows implements PAE if booted with the appropriate option, but current 32-bit desktop editions enforce the physical address space within 4GB even in PAE mode. According to Geoff Chappell, Microsoft limits 32-bit versions of Windows to 4GB as a matter of its licensing policy,"
lainaa
Maade

30.09.2011 klo 06.08

Ex_Digital kirjoitti:
faijaeimaksanu kirjoitti:
8gb muistia riittäisi, mutta 12gb parempi. Jossain peleissä suosituksena 8gb+.

Joten, miksi halvempi? :)
32bitin käyttis ei pysty antamaan yhdelle ohjelmalle yli 4 gigaa muistia

ellei jotain linux softaa ja palvelinkonetta lasketa niin mikään peruskäyttiksellä pyörivä softa ei pysty käyttämään yli 4gb muistia

12gb ei ole yhtään parempi kuin 8gb

ok joku pieni kustomointi auttaa mutta ei sillä mitään pelejä pelata
http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension
"Microsoft Windows implements PAE if booted with the appropriate option, but current 32-bit desktop editions enforce the physical address space within 4GB even in PAE mode. According to Geoff Chappell, Microsoft limits 32-bit versions of Windows to 4GB as a matter of its licensing policy,"


Niin tuota.. Sinähän tiedät että käytännössä kaikki tietokoneet ovat olleet 64bit jo pisemmän aikaa? Ainoat paikat missä käytetään 32bit käyttöjärjestelmiä ovat jotkit virastot ja työpaikat, ja tuokin johtuu vain siitä että 32bit käyttöjärjestelmällä on jossain harvoissa tapauksissa parempi yhteensopivuus vanhoihin ohjelmiin.
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

30.09.2011 klo 10.25

Maade kirjoitti:
Ex_Digital kirjoitti:
faijaeimaksanu kirjoitti:
8gb muistia riittäisi, mutta 12gb parempi. Jossain peleissä suosituksena 8gb+.

Joten, miksi halvempi? :)
32bitin käyttis ei pysty antamaan yhdelle ohjelmalle yli 4 gigaa muistia

ellei jotain linux softaa ja palvelinkonetta lasketa niin mikään peruskäyttiksellä pyörivä softa ei pysty käyttämään yli 4gb muistia

12gb ei ole yhtään parempi kuin 8gb

ok joku pieni kustomointi auttaa mutta ei sillä mitään pelejä pelata
http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension
"Microsoft Windows implements PAE if booted with the appropriate option, but current 32-bit desktop editions enforce the physical address space within 4GB even in PAE mode. According to Geoff Chappell, Microsoft limits 32-bit versions of Windows to 4GB as a matter of its licensing policy,"


Niin tuota.. Sinähän tiedät että käytännössä kaikki tietokoneet ovat olleet 64bit jo pisemmän aikaa? Ainoat paikat missä käytetään 32bit käyttöjärjestelmiä ovat jotkit virastot ja työpaikat, ja tuokin johtuu vain siitä että 32bit käyttöjärjestelmällä on jossain harvoissa tapauksissa parempi yhteensopivuus vanhoihin ohjelmiin.

Näytät tietoiselta että joku peli käyttäis noin paljon ram muistia? Kerro pelin nimi joka vaatii 64bit käyttiksen.

Tuki löytyy ehkä mut siihen se taitaa vielä jäähän.
lainaa
Maade

30.09.2011 klo 15.03

hotwheels kirjoitti:
Maade kirjoitti:
Ex_Digital kirjoitti:
faijaeimaksanu kirjoitti:
8gb muistia riittäisi, mutta 12gb parempi. Jossain peleissä suosituksena 8gb+.

Joten, miksi halvempi? :)
32bitin käyttis ei pysty antamaan yhdelle ohjelmalle yli 4 gigaa muistia

ellei jotain linux softaa ja palvelinkonetta lasketa niin mikään peruskäyttiksellä pyörivä softa ei pysty käyttämään yli 4gb muistia

12gb ei ole yhtään parempi kuin 8gb

ok joku pieni kustomointi auttaa mutta ei sillä mitään pelejä pelata
http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension
"Microsoft Windows implements PAE if booted with the appropriate option, but current 32-bit desktop editions enforce the physical address space within 4GB even in PAE mode. According to Geoff Chappell, Microsoft limits 32-bit versions of Windows to 4GB as a matter of its licensing policy,"


Niin tuota.. Sinähän tiedät että käytännössä kaikki tietokoneet ovat olleet 64bit jo pisemmän aikaa? Ainoat paikat missä käytetään 32bit käyttöjärjestelmiä ovat jotkit virastot ja työpaikat, ja tuokin johtuu vain siitä että 32bit käyttöjärjestelmällä on jossain harvoissa tapauksissa parempi yhteensopivuus vanhoihin ohjelmiin.

Näytät tietoiselta että joku peli käyttäis noin paljon ram muistia? Kerro pelin nimi joka vaatii 64bit käyttiksen.

Tuki löytyy ehkä mut siihen se taitaa vielä jäähän.


Ööh, missähän kohtaa minä olen puhunut mitään muistimääristä tai mistään mitä sinä höpötät? Ihmettelin vain että miksi Ex_Digital oikein höpöttää 32bittisen käyttöjärjestelmän rajoituksista, kun nykyään käytetään kuitenkin 64bittisiä joissa ei tuollaisia muistirajoituksia ole. Muuten "32bitin käyttis ei pysty antamaan yhdelle ohjelmalle yli 4 gigaa muistia" on väärin, 32bittinen käyttöjärjestelmä ei tunnista yli 4 gigatavua muistia, ja tuosta sitten lohkaistaan ohjelmalle osa.


Eikä sellaista peliä (Vielä) ole joka vaatisi 64bittisen käyttöjärjestelmän. Tuki kuitenkin löytyy käytännössä kaikista viimeisen viiden vuoden aikana tehdyistä peleistä jotka eivät ole paskoja konsolikäännöksiä ja jotka hyötyvät tuosta (Eli ei pikkupeleistä). Ei myöskään ole sellaista peliä joka "vaatisi" paljoakaan muistia, mutta käytännössä kaikki pelit hyötyvät siitä. Jos muisti loppuu kesken niin pagefile laulaa ja peli pätkii. Pyöriihän se kuitenkin joten ei sitä kait mistään vaatimuksesta muistin suhteen voida puhua.
lainaa
fly

30.09.2011 klo 15.39

Kun half life ilmestyi Pc:lle niin siinä meni pari viikkoa kun sen sai silloin aikoinaan toimimaan niinkuin sen olisi pitänyt. Eikä sekään aika vielä riittänyt....
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

30.09.2011 klo 21.37

antaamennä kirjoitti:
jymyuutinen joo

vielä kun näkis mitä sillä lisäteholla saa kun Braidinkin tekijä uhoaa. reson nosto ja extra antialiasing yms ei ole edes 50e arvoinen erä kun mikään todellinen ei muutu

mitä peliä tehdään jo mutta ei tiedetä tehdäänkö se iPad4lle vai kolmoselle? ja että vuoden päästä iOS on tehokkaampi kuin konsolit? kuulostaa enemmän angstivalitukselta kuin todelliselta asialta

mutta toisaalta ne uudet konsolit tulee 2-3 vuoden päästä ja sitten vuoden päästä kuullaan taas samaa ruikutusta. ja sitten kuitenkin tehdään pelejä kuten RDR ja Gears 3 jotka venyttävät niitä "lopullisia rajoja". kuten joku sanoi surkeat ohjelmoijat syyttävät rautaa


Totta :D huvittavinta on se että niin sanotut "PC pelaajat" väittää että pc:lle löytyy rutkasti hyviä pelejä jopa "graafisesti"...ainoa jonka luokittelisin hyväksi peliksi on Witcher/witcher 2 hehehe..... Loput jotka on "graafisesti" pc pelaajien mielestä hyviä on CS,CoD ja muut FPS pelit.... Siihen se sitten tyssääkin... Mutta asiaan jos Braidilla ei ole ohjelmointi taitoa niin kyllä jää heikolle tuon tuotoksen tulot/voitot :)
lainaa
älämölyä

03.10.2011 klo 09.44

tottakai pcpoika (siis Braidin tekijät) valittavat tosta. nehän ovat valittaneet jo 5 vuotta

eri juttu on sitten että onko heidän uusi peli oikeasti Crysis 1sen tasoinen että se ei oikeasti pyörisi konsoleilla
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova