Tuorein sisältö

Gran Turismo 5:stä uusi versio kauppoihin

01.12.2011 klo 13.26 | Luettu: 68340 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kotaku kertoo, että Sony on vahvistanut Gran Turismo 5: Spec II:n saapuvan kauppojen hyllyille. Pelin mukana tulee viimeisin GT5-päivitys sekä koodi, jolla voi ladata Complete Pack -lisäsisällön. GT5:S2 julkaistaan ainakin Japanissa 2. helmikuuta.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Näin Vitaa mainostet... Army of Four tulossa... >

Keskustelut (73 viestiä)

Luke

Rekisteröitynyt 30.08.2010

01.12.2011 klo 14.15

Nonniin, kohta siis ostan omani viimein ;)
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

01.12.2011 klo 14.29

Eli suomeksi GT5 on nyt hylätty kun tuli Complite versio, ei toi Sony kauaa jaksa tukea yksinoikeus pelejään.
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

01.12.2011 klo 14.36

Turhaa paskaa tämmönen.
lainaa
Hulmunen

01.12.2011 klo 14.51

Talmunen kirjoitti:
Eli suomeksi GT5 on nyt hylätty kun tuli Complite versio, ei toi Sony kauaa jaksa tukea yksinoikeus pelejään.

Eli suomeksi xboxille ei ole pelejä tai RROD iski kun olet päivittäin täällä vinkumassa
lainaa
arvostaja

01.12.2011 klo 14.55

Hulmunen kirjoitti:
Talmunen kirjoitti:
Eli suomeksi GT5 on nyt hylätty kun tuli Complite versio, ei toi Sony kauaa jaksa tukea yksinoikeus pelejään.

Eli suomeksi xboxille ei ole pelejä tai RROD iski kun olet päivittäin täällä vinkumassa

Arvostan !
lainaa
moikkelis

01.12.2011 klo 14.58

Talmunen kirjoitti:
Eli suomeksi GT5 on nyt hylätty kun tuli Complite versio, ei toi Sony kauaa jaksa tukea yksinoikeus pelejään.


Pelaa sä vaan sitä arcadeforzaas padilla, gt5 kyllä päivittyy tästä eteenkinpäin tasaseen tahtiin. Uli uli?
lainaa
Etsivälöysi

01.12.2011 klo 15.02

Talmuselta kiva blogi vuodelta 2008: http://www.tilt.tv/keskustelu/vb/entry.php?10142-Xbox-360!!!-ja-nakertaa

Ei ole helppoa olla boxinomistaja
lainaa
Hulmunen

01.12.2011 klo 15.13

Etsivälöysi kirjoitti:
Talmuselta kiva blogi vuodelta 2008: http://www.tilt.tv/keskustelu/vb/entry.php?10142-Xbox-360!!!-ja-nakertaa

Ei ole helppoa olla boxinomistaja


Haha! Luin muitakin viestejä ja kyllä on sama Talmunen kyseessä
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

01.12.2011 klo 15.33

Hulmunen kirjoitti:
Talmunen kirjoitti:
Eli suomeksi GT5 on nyt hylätty kun tuli Complite versio, ei toi Sony kauaa jaksa tukea yksinoikeus pelejään.

Eli suomeksi xboxille ei ole pelejä tai RROD iski kun olet päivittäin täällä vinkumassa
Mahtaa vituttaa, kun omistan pleikkarin ja xboxin, mutta pelaan pleikkarilla enemmän
lainaa
ossi

01.12.2011 klo 15.34

Voi vitun Talmunen, mee ny perseesees kun ei oo ikinä mitään asiaa. Kattellu viimesen pari kuukautta kun itket joka vitun asiasta mitä v2.fi sivuston peliuutisissa lukee.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

01.12.2011 klo 15.35

Hulmunen kirjoitti:
Etsivälöysi kirjoitti:
Talmuselta kiva blogi vuodelta 2008: http://www.tilt.tv/keskustelu/vb/entry.php?10142-Xbox-360!!!-ja-nakertaa

Ei ole helppoa olla boxinomistaja


Haha! Luin muitakin viestejä ja kyllä on sama Talmunen kyseessä
hui saatana kun tuostakin on jo kauan :S
lainaa
Lightning

Rekisteröitynyt 01.12.2011

01.12.2011 klo 15.37

Hulmunen kirjoitti:
Talmunen kirjoitti:
Eli suomeksi GT5 on nyt hylätty kun tuli Complite versio, ei toi Sony kauaa jaksa tukea yksinoikeus pelejään.

Eli suomeksi xboxille ei ole pelejä tai RROD iski kun olet päivittäin täällä vinkumassa


:::DDD
lainaa
Ralmunen

01.12.2011 klo 15.52

Talmunen kirjoitti:
Mahtaa vituttaa, kun omistan pleikkarin ja xboxin, mutta pelaan pleikkarilla enemmän

Kyllä ihan varmasti. Tässä viestisi Vita-uutisesta
Talmunen kirjoitti:
Kokeilematta paskaa nää Sonyn tuotteet

lainaa
Hulmunen

01.12.2011 klo 15.56

Vuoden flopin kakkosversiolla yritetään nyhtää ne viimeisetkin pennit niiltä tyhmiltä jotka eivät ole sonylle vielä rahojansa lahjoittaneet.
lainaa
moreOftheSame

01.12.2011 klo 16.05

epätoivoista fanipoikien lypsämistä sonylla sen sijaan että tekisivät edes jotakin uutta...
lainaa
Pulmunen

01.12.2011 klo 16.09

moreOftheSame kirjoitti:
epätoivoista fanipoikien lypsämistä sonylla sen sijaan että tekisivät edes jotakin uutta...

Moni on odottanut complete-editionia kuten minä. Sonyllä on kyllä enemmän yksinoikeuksia tulossa kuin Microsoftilla, joten en näe valittamisen aihetta. Lisäksi vga-tilaisuudessahan julkistetaan se yksinoikeus jota hypetetään aika paljon
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

01.12.2011 klo 16.15

Turhaa paskaa tällainen. Mitäpä eivät tehneet sitä valmiiksi, vaan ahneudellaan nyyhtivät rahaa ja sitten päivityksillä korjasivat pikkuhiljaa... Ei näin.
lainaa
Miesautossa

01.12.2011 klo 16.19

ALTHiR kirjoitti:
Turhaa paskaa tällainen. Mitäpä eivät tehneet sitä valmiiksi, vaan ahneudellaan nyyhtivät rahaa ja sitten päivityksillä korjasivat pikkuhiljaa... Ei näin.

Voi kyllä ne sen ihan valmiiksi tekivät, kun kerran siirrettiin niin monta kertaa. Päivityksillä vain korjattiin bugeja sekä lisättiin pelaajien toivomia uudistuksia ja muutoksia. Näin. Eri asia on Forza 3 joka on aikalailla sama peli kuin kakkonen
lainaa
hohhoh

01.12.2011 klo 16.28

Miesautossa kirjoitti:
Eri asia on Forza 3 joka on aikalailla sama peli kuin kakkonen

Aivan joo, eihän geeteevitosenkaan tuhannesta autosta kuin joku 800 ripattu suoraan nelosesta...
lainaa
Keijunen

01.12.2011 klo 16.57

Jos nyt näillä kkommenteilla Talmunen pysyisi edes vähän aikaa poissa trollailemasta näitä uutisia..
lainaa
jormaolli

01.12.2011 klo 17.18

HIRVEETÄ KURAA
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

01.12.2011 klo 18.57

Talmunen kirjoitti:
Eli suomeksi GT5 on nyt hylätty kun tuli Complite versio, ei toi Sony kauaa jaksa tukea yksinoikeus pelejään.

Siis noi Spec II -version kaikki jutut on jo myös tavallisessa GT5:ssä, että mitäs persettä? :D
lainaa
Huoh

01.12.2011 klo 19.04

Uusi versio kauppoihin JAPANISSA. Länsijulkkarista ei ole toistaiseksi mitään tietoa että pysykäähän nyt kalsareissanne trollit ja fanipojat.
lainaa
neverbuycomplete

01.12.2011 klo 19.12

Talmunen kirjoitti:
Eli suomeksi GT5 on nyt hylätty kun tuli Complite versio, ei toi Sony kauaa jaksa tukea yksinoikeus pelejään.


Complete versio 0.1

Sitten vähän lisäpäivityksiä ja lisädlctä ja sitten julkaistaan Complete versio 0.2 aka Spec III

Tätähän ainakin Capcom harrastaa. Complete on vain toistaiseksi complete
lainaa
tunnistettu

01.12.2011 klo 19.21

Naurahdin kun tunnistin Talmusen. Niin sitä pitää! Jatka vaan täällä huutelua, et sitä kuitenkaan tuolla muualla uskalla tehdä!
lainaa
velmunen

01.12.2011 klo 20.02

vois periattees jo pian käytännössä ostaa
lainaa
trollboner

01.12.2011 klo 20.19

Keijunen kirjoitti:
Jos nyt näillä kkommenteilla Talmunen pysyisi edes vähän aikaa poissa trollailemasta näitä uutisia..


Tuskin, varmaan vaan innoissaan, kun saa toiset ärsyyntymään...

Parasta varmaan olisi jättää huomioimatta, niin tuskin jaksaisi kauan trollata.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

01.12.2011 klo 21.50

trollboner kirjoitti:
Keijunen kirjoitti:
Jos nyt näillä kkommenteilla Talmunen pysyisi edes vähän aikaa poissa trollailemasta näitä uutisia..


Tuskin, varmaan vaan innoissaan, kun saa toiset ärsyyntymään...

Parasta varmaan olisi jättää huomioimatta, niin tuskin jaksaisi kauan trollata.
Nää
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

01.12.2011 klo 22.00

hohhoh kirjoitti:
Miesautossa kirjoitti:
Eri asia on Forza 3 joka on aikalailla sama peli kuin kakkonen

Aivan joo, eihän geeteevitosenkaan tuhannesta autosta kuin joku 800 ripattu suoraan nelosesta...


Eli se ei olisi ollut melkein sama peli, jos nämä autot olisi jätetty pois? Äly hoi. GT5.ssä on monia muita uudistuksia kuin Premium-autot. Ja muutenkin ne standardit ovat siirretty GTPSP:stä. +GT5:ssä on täysin eri moottori kuin GT4:ssä, mutta eihän sitä kukaan huomaan, kun forzan mottia kierrätetään aina uudelleen... taitavia kun ovat.
lainaa
Failmas

01.12.2011 klo 22.11

Uppmas kirjoitti:
+GT5:ssä on täysin eri moottori kuin GT4:ssä, mutta eihän sitä kukaan huomaan, kun forzan mottia kierrätetään aina uudelleen...

Millekkäs alustalle se neljäs GT julkaistiinkaan? Että älä vitussa, helvetin sherlockki, varmana on "eri moottori" toisin kuin forzissa joita on tämän sukupolven boksille ilmestynyt jo 3. Mitäs se moottori nyt liityy mihinkään ylipäätään? Ja ihan sama mistä ne autot on revitty, vitun rumia ja keskeneräisiä ne silti on ja olisi aivan yhtä hyvin voinut jättää kopioimatta ja käyttää sekin aika pelin parantamiseen ettei noin pahasti olisi pettänyt, mutta pääsevätpähän nyt pätemään numeroilla...
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

01.12.2011 klo 22.16

Failmas kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
+GT5:ssä on täysin eri moottori kuin GT4:ssä, mutta eihän sitä kukaan huomaan, kun forzan mottia kierrätetään aina uudelleen...

Millekkäs alustalle se neljäs GT julkaistiinkaan? Että älä vitussa, helvetin sherlockki, varmana on "eri moottori" toisin kuin forzissa joita on tämän sukupolven boksille ilmestynyt jo 3. Mitäs se moottori nyt liityy mihinkään ylipäätään? Ja ihan sama mistä ne autot on revitty, vitun rumia ja keskeneräisiä ne silti on ja olisi aivan yhtä hyvin voinut jättää kopioimatta ja käyttää sekin aika pelin parantamiseen ettei noin pahasti olisi pettänyt, mutta pääsevätpähän nyt pätemään numeroilla...


Äly hooi!
GT5 meinattiin alunperin tehdä samalla tavalla kuin Forza 2, eli ottamalla GT4:n pelimoottori ja tehdä siitä HD-versio. ja näin siis sanoen, Forzalla on jo neljättä kertaa sama moottori, noh.. mikäs siinä, toimiihan se CoDienkin kohdalla. Noista standardeista sanon sen verran, että niiden porttaamisessa ei todellakaan mennyt aikaa, ja olen iloinen, että ne ovat pelissä.

EDIT: Ja tämä on juurikin yksi syy, miksi GT5 viivästyi, koska vaihdettiin suunnitelmia kesken kehityksen. Ja toinen syy onkin, että uuden pelimoottorin kehittäminen vei aikaa.
lainaa
IsoHerra

01.12.2011 klo 22.45

Etsivälöysi kirjoitti:
Talmuselta kiva blogi vuodelta 2008: http://www.tilt.tv/keskustelu/vb/entry.php?10142-Xbox-360!!!-ja-nakertaa

Ei ole helppoa olla boxinomistaja


Poikani, olen ylpeys.
5/5
lainaa
älyhoi

02.12.2011 klo 00.02

Uppmas kirjoitti:
Failmas kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
+GT5:ssä on täysin eri moottori kuin GT4:ssä, mutta eihän sitä kukaan huomaan, kun forzan mottia kierrätetään aina uudelleen...

Millekkäs alustalle se neljäs GT julkaistiinkaan? Että älä vitussa, helvetin sherlockki, varmana on "eri moottori" toisin kuin forzissa joita on tämän sukupolven boksille ilmestynyt jo 3. Mitäs se moottori nyt liityy mihinkään ylipäätään? Ja ihan sama mistä ne autot on revitty, vitun rumia ja keskeneräisiä ne silti on ja olisi aivan yhtä hyvin voinut jättää kopioimatta ja käyttää sekin aika pelin parantamiseen ettei noin pahasti olisi pettänyt, mutta pääsevätpähän nyt pätemään numeroilla...


Äly hooi!
GT5 meinattiin alunperin tehdä samalla tavalla kuin Forza 2, eli ottamalla GT4:n pelimoottori ja tehdä siitä HD-versio. ja näin siis sanoen, Forzalla on jo neljättä kertaa sama moottori, noh.. mikäs siinä, toimiihan se CoDienkin kohdalla. Noista standardeista sanon sen verran, että niiden porttaamisessa ei todellakaan mennyt aikaa, ja olen iloinen, että ne ovat pelissä.

EDIT: Ja tämä on juurikin yksi syy, miksi GT5 viivästyi, koska vaihdettiin suunnitelmia kesken kehityksen. Ja toinen syy onkin, että uuden pelimoottorin kehittäminen vei aikaa.


Niin, on se kumma, kun aiemmin väitit BF3:a koskien, ettei uusi pelimoottori ole mitenkään merkittävä juttu. Ja kehut vähän väliä uusia codeja, mitkä on pahinta kierrätystä tällä hetkellä.

Aivan sama mikä oli syynä GT5:n viivästymiseen, mutta olisi siinä ajassa pitänyt helvetti saada parempaa tulosta aikaan. Hienoa kuitenkin, että nyt korjailevat, vaikkakin se olisi pitänyt tehdä paljon aikaisemmin.

Muutenkin on täysin turhaa vääntää, tästä mitään GT vs. Forza tappelua. Ovat kumminkin eri alustojen yksinoikeuksia ja suurin osa puolustelee/haukkuu toista, alusta riippuen, toista edes kokeilematta.
lainaa
Pulmunen

02.12.2011 klo 00.02

Etsivälöysi kirjoitti:
Talmuselta kiva blogi vuodelta 2008: http://www.tilt.tv/keskustelu/vb/entry.php?10142-Xbox-360!!!-ja-nakertaa

Ei ole helppoa olla boxinomistaja


Nyt ehti jo poistaa, mutta onneksi ehdin ottaa tuon talteen tulevaisuutta varten
lainaa
heke

02.12.2011 klo 00.24

Pulmunen kirjoitti:
Etsivälöysi kirjoitti:
Talmuselta kiva blogi vuodelta 2008: http://www.tilt.tv/keskustelu/vb/entry.php?10142-Xbox-360!!!-ja-nakertaa

Ei ole helppoa olla boxinomistaja


Nyt ehti jo poistaa, mutta onneksi ehdin ottaa tuon talteen tulevaisuutta varten


Postaatko tänne uudestaan kuvan muodossa?
lainaa
heke

02.12.2011 klo 00.25

heke kirjoitti:
Pulmunen kirjoitti:
Etsivälöysi kirjoitti:
Talmuselta kiva blogi vuodelta 2008: http://www.tilt.tv/keskustelu/vb/entry.php?10142-Xbox-360!!!-ja-nakertaa

Ei ole helppoa olla boxinomistaja


Nyt ehti jo poistaa, mutta onneksi ehdin ottaa tuon talteen tulevaisuutta varten


Postaatko tänne uudestaan kuvan muodossa?


Googlen välimuistista löyty
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

02.12.2011 klo 05.50

älyhoi kirjoitti:

Niin, on se kumma, kun aiemmin väitit BF3:a koskien, ettei uusi pelimoottori ole mitenkään merkittävä juttu. Ja kehut vähän väliä uusia codeja, mitkä on pahinta kierrätystä tällä hetkellä.

Aivan sama mikä oli syynä GT5:n viivästymiseen, mutta olisi siinä ajassa pitänyt helvetti saada parempaa tulosta aikaan. Hienoa kuitenkin, että nyt korjailevat, vaikkakin se olisi pitänyt tehdä paljon aikaisemmin.

Muutenkin on täysin turhaa vääntää, tästä mitään GT vs. Forza tappelua. Ovat kumminkin eri alustojen yksinoikeuksia ja suurin osa puolustelee/haukkuu toista, alusta riippuen, toista edes kokeilematta.


BF3 on FPS, GT5 on ajopeli. En nyt lähtisi niitä vertailemaan keskenään. Eikä se uusi pelimoottori olekkaan niin tärkeä juttu, mutta koska GT5:tä mainostetaan ajosimuksi, niin se on. Uusi moottori tekee ajamisesta realistisempaa.

Ai ei syillä ole väliä? PD on muutenkin todella pieni tiimi, enkä minä ainakaan odottanut mitään suurta tältä peliltä, eikä kenenkään olisi pitänyt. itse olen ainakin iloinen siitä, että vuosi julkaisunkin jälkeen patchivat peliä.

Enkä minä tästä tappelua väännä, kunhan hieman selitin tuolle tyypille.
lainaa
Raitzi

02.12.2011 klo 08.26

GT5 on suuri menestys sonylle vertaa sitten forzaan tai ihan mihin vaan.
Eka DLC myi heti miljoona kappaletta, joten lisää sisältöä on tulossa aivan varmasti.
lainaa
BenBruce

02.12.2011 klo 10.17

Talmunen kirjoitti:
Eli suomeksi GT5 on nyt hylätty kun tuli Complite versio, ei toi Sony kauaa jaksa tukea yksinoikeus pelejään.


Varmaan tässä Completessä osa stantard autoisa muutettu premiumeiksi, ja niitähän ei normi GT5 omistaja saa. Eli let the rahastus begin. Onneksi möin koko roskan pois.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

02.12.2011 klo 10.51

Forzasta puheenollen 6.12.2011 tulee joulukuun autopaketti.

Älkää jaksako väitellä GT vs Forza kummankin uusin oli itselle pettymyksiä...

GT5 viimestelemättömyyden takia (ja ne äänet! aivan hirveät!) ja Forza 4 uudistuksien vähyyden takia plus ärsyttävän helppouden takia( miljoonia crediittejä, tuhottamasti valmiiksi viritettyjä autoja Ja ne alennus prosentit -100% siis mitä helvettiä?)
Vähän tuli sellainen tunne että Forza on suuniteltu niin että aivokuollutkin pärjäisi siinä mikä on harmi koska pidän forzista mutta tämä asia sai sen minun rankingissa sarjan surkeimmaksi mutta ei GT5 sen paremmaksi laita kiitos puolivalmiina liikkeelle laittamisen ja ne äänet...eikä tuo vauriomallinnuskaan pahitteeksi olisi.
Nykyinen vauriomallinnus on pelkkä vitsi.
lainaa
BenBruce

02.12.2011 klo 11.17

Pioneeri kirjoitti:

GT5 viimestelemättömyyden takia (ja ne äänet! aivan hirveät!) ja Forza 4 uudistuksien vähyyden takia plus ärsyttävän helppouden takia( miljoonia crediittejä, tuhottamasti valmiiksi viritettyjä autoja Ja ne alennus prosentit -100% siis mitä helvettiä?)


Forzassa pystyy keskittymään olennaiseen, eli autojen osteluun ja virittelyyn. Ei tarvitse grindata samaa kisaa kerta toisensa jälkeen että voittaa sen yhden auton mistä saa 250 000 rahaa että pääsee koittamaan onko auto x hyvä viritettynä vai ihan paska.
lainaa
älyhoi

02.12.2011 klo 12.02

Uppmas kirjoitti:
älyhoi kirjoitti:

Niin, on se kumma, kun aiemmin väitit BF3:a koskien, ettei uusi pelimoottori ole mitenkään merkittävä juttu. Ja kehut vähän väliä uusia codeja, mitkä on pahinta kierrätystä tällä hetkellä.

Aivan sama mikä oli syynä GT5:n viivästymiseen, mutta olisi siinä ajassa pitänyt helvetti saada parempaa tulosta aikaan. Hienoa kuitenkin, että nyt korjailevat, vaikkakin se olisi pitänyt tehdä paljon aikaisemmin.

Muutenkin on täysin turhaa vääntää, tästä mitään GT vs. Forza tappelua. Ovat kumminkin eri alustojen yksinoikeuksia ja suurin osa puolustelee/haukkuu toista, alusta riippuen, toista edes kokeilematta.


BF3 on FPS, GT5 on ajopeli. En nyt lähtisi niitä vertailemaan keskenään. Eikä se uusi pelimoottori olekkaan niin tärkeä juttu, mutta koska GT5:tä mainostetaan ajosimuksi, niin se on. Uusi moottori tekee ajamisesta realistisempaa.

Ai ei syillä ole väliä? PD on muutenkin todella pieni tiimi, enkä minä ainakaan odottanut mitään suurta tältä peliltä, eikä kenenkään olisi pitänyt. itse olen ainakin iloinen siitä, että vuosi julkaisunkin jälkeen patchivat peliä.

Enkä minä tästä tappelua väännä, kunhan hieman selitin tuolle tyypille.


En minä niitä vertailekaan. Totesin vain, että kummasti sinunkin mielipiteesi muuttuvat, kun puhutaankin lempipeleistäsi.

Ja kyllä tosiaan jotain 5-6 vuotta kehitetyltä peliltä saa odottaa paljon. Ainakin olisi saanut odottaa valmista peliä, mikä saadaan nyt vuosi julkaisun jälkeen. Ja mitkään selittelyt, varsinkaan sinun, eivät muuta näitä tosiasioita.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

02.12.2011 klo 13.47

älyhoi kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
älyhoi kirjoitti:

Niin, on se kumma, kun aiemmin väitit BF3:a koskien, ettei uusi pelimoottori ole mitenkään merkittävä juttu. Ja kehut vähän väliä uusia codeja, mitkä on pahinta kierrätystä tällä hetkellä.

Aivan sama mikä oli syynä GT5:n viivästymiseen, mutta olisi siinä ajassa pitänyt helvetti saada parempaa tulosta aikaan. Hienoa kuitenkin, että nyt korjailevat, vaikkakin se olisi pitänyt tehdä paljon aikaisemmin.

Muutenkin on täysin turhaa vääntää, tästä mitään GT vs. Forza tappelua. Ovat kumminkin eri alustojen yksinoikeuksia ja suurin osa puolustelee/haukkuu toista, alusta riippuen, toista edes kokeilematta.


BF3 on FPS, GT5 on ajopeli. En nyt lähtisi niitä vertailemaan keskenään. Eikä se uusi pelimoottori olekkaan niin tärkeä juttu, mutta koska GT5:tä mainostetaan ajosimuksi, niin se on. Uusi moottori tekee ajamisesta realistisempaa.

Ai ei syillä ole väliä? PD on muutenkin todella pieni tiimi, enkä minä ainakaan odottanut mitään suurta tältä peliltä, eikä kenenkään olisi pitänyt. itse olen ainakin iloinen siitä, että vuosi julkaisunkin jälkeen patchivat peliä.

Enkä minä tästä tappelua väännä, kunhan hieman selitin tuolle tyypille.


En minä niitä vertailekaan. Totesin vain, että kummasti sinunkin mielipiteesi muuttuvat, kun puhutaankin lempipeleistäsi.

Ja kyllä tosiaan jotain 5-6 vuotta kehitetyltä peliltä saa odottaa paljon. Ainakin olisi saanut odottaa valmista peliä, mikä saadaan nyt vuosi julkaisun jälkeen. Ja mitkään selittelyt, varsinkaan sinun, eivät muuta näitä tosiasioita.


Kyllä se on valmis peli, kutsuisitko sitä valmiiksi peliksi, jos siinä ei olisi standard-autoja? Mikään ylimääräinen ei tee pelistä keskeneräistä.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

02.12.2011 klo 13.55

Pioneeri kirjoitti:
Forzasta puheenollen 6.12.2011 tulee joulukuun autopaketti.

Älkää jaksako väitellä GT vs Forza kummankin uusin oli itselle pettymyksiä...

GT5 viimestelemättömyyden takia (ja ne äänet! aivan hirveät!) ja Forza 4 uudistuksien vähyyden takia plus ärsyttävän helppouden takia( miljoonia crediittejä, tuhottamasti valmiiksi viritettyjä autoja Ja ne alennus prosentit -100% siis mitä helvettiä?)
Vähän tuli sellainen tunne että Forza on suuniteltu niin että aivokuollutkin pärjäisi siinä mikä on harmi koska pidän forzista mutta tämä asia sai sen minun rankingissa sarjan surkeimmaksi mutta ei GT5 sen paremmaksi laita kiitos puolivalmiina liikkeelle laittamisen ja ne äänet...eikä tuo vauriomallinnuskaan pahitteeksi olisi.
Nykyinen vauriomallinnus on pelkkä vitsi.


Vannoutuneena GT-fanina haluaisin hieman arvostella tulkintaasi.
GT5 julkaistiin keskeneräisenä, muttei viimeistelemättömänä, tämä on hyvin perusteltavissa oleva fakta. Forza 4:stä en omakohtaisesti sano mitään, mutta ainakin kaverillani oli jo LMP1 autoja 2 päivän päässä julkaisusta... Ja hän onkin sanonut, että se on hieman tylsää, kun kaikki annetaan helpolla. Sen kyllä huomaa, että se on suunniteltu helpoksi, sopii paremmin massoille.
Ja sitten debunkkaamaan väitteitäsi. Peli on keskeneräinen, muttei viimeistelemätön. Ja äänistä... huomaa, että olet sitä massaa. Ei jokainen auto kuulostakaan V8 superchargerilta. Monissa autoissa Forzan äänet ovat liioiteltuja, ja huonompia kuin GT5:ssä (esim: mazda MX-5). Ja loppujen lopuksi GT5:ssa on mechanical damage, ulkopuolen naarmut tosin jäävät vähäisiksi.
lainaa
hohhoijaa

02.12.2011 klo 16.16

Uppmas kirjoitti:
enkä minä ainakaan odottanut mitään suurta tältä peliltä, eikä kenenkään olisi pitänyt.

Nyt tuli kyllä niin hirveätä hevonpaskaa että rupesi ihan hävettämään puolestasi. Kuinka pihalla oikein olet? Puolivuosikymmentä väsättyä, yhtä maailman kaikkien aikojen tunnetuimman autopelisarjan uusinta osaa uudelle alustalle ei odottaisi kukaan tai ei odottaisi siltä mitään? Reps :D
lainaa
VivalaFormula

02.12.2011 klo 16.30

BenBruce kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:

GT5 viimestelemättömyyden takia (ja ne äänet! aivan hirveät!) ja Forza 4 uudistuksien vähyyden takia plus ärsyttävän helppouden takia( miljoonia crediittejä, tuhottamasti valmiiksi viritettyjä autoja Ja ne alennus prosentit -100% siis mitä helvettiä?)


Forzassa pystyy keskittymään olennaiseen, eli autojen osteluun ja virittelyyn. Ei tarvitse grindata samaa kisaa kerta toisensa jälkeen että voittaa sen yhden auton mistä saa 250 000 rahaa että pääsee koittamaan onko auto x hyvä viritettynä vai ihan paska.


Niinpä. Forza 4 ei ole ajopeli vaan autopornoa jonka tärkein tehtävä on tarjota virittelyä ja sisätilojen ihailua.

Aika hauskaa sinänsä että alunperin GT5sta kommentoitiin autopornona jossa ajaminen on jäänyt vähän turhan sivuasiaksi.

eli voitaisiinko pliis saada oikea ajopeli? F1 2011 on paras viime ajan ajopeli ja se on surullista. täysimittaisten kisojen ajaminen romuautolla ja taistelu pistesijalle on sellainen fiilis että aah, sekä forza4 että GT5 ovat ihan kusipaskaa siihen verrattuna. parannettavaa siinäkin silti on: klassinen 1 tunnin aika-ajo olisi kiva vaihtoehto nykyajan tylsälle systeemille ja muutenkin säännöissä saisi olla enemmän valinnanvaraa
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

02.12.2011 klo 16.46

hohhoijaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
enkä minä ainakaan odottanut mitään suurta tältä peliltä, eikä kenenkään olisi pitänyt.

Nyt tuli kyllä niin hirveätä hevonpaskaa että rupesi ihan hävettämään puolestasi. Kuinka pihalla oikein olet? Puolivuosikymmentä väsättyä, yhtä maailman kaikkien aikojen tunnetuimman autopelisarjan uusinta osaa uudelle alustalle ei odottaisi kukaan tai ei odottaisi siltä mitään? Reps :D


Olin perillä asioista, kun peli julkaistiin. Tiesin mitä kaikkea oli ehtinyt tapahtua kehittelyvaiheessa (siis juuri se, että engine vaihdettiin kesken suunnitelun, yms muitakin viivykkeitä). Ja lisäksi olen realisti sekä pessimisti. Eli en koskaan over-hypetä mitään peliä. Jos se on sinusta paskaa, niin olkoot.
lainaa
älyhoi

02.12.2011 klo 17.48

Mitäköhän helvettiä nyt taas

Uppmas kirjoitti:
Kyllä se on valmis peli, kutsuisitko sitä valmiiksi peliksi, jos siinä ei olisi standard-autoja? Mikään ylimääräinen ei tee pelistä keskeneräistä.


Uppmas kirjoitti:
GT5 julkaistiin keskeneräisenä, muttei viimeistelemättömänä ... Peli on keskeneräinen, muttei viimeistelemätön.


Menetit juuri viimeisetkin uskottavuuden rippeesi minun silmissäni.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

02.12.2011 klo 18.40

älyhoi kirjoitti:
Mitäköhän helvettiä nyt taas

Uppmas kirjoitti:
Kyllä se on valmis peli, kutsuisitko sitä valmiiksi peliksi, jos siinä ei olisi standard-autoja? Mikään ylimääräinen ei tee pelistä keskeneräistä.


Uppmas kirjoitti:
GT5 julkaistiin keskeneräisenä, muttei viimeistelemättömänä ... Peli on keskeneräinen, muttei viimeistelemätön.


Menetit juuri viimeisetkin uskottavuuden rippeesi minun silmissäni.


No sanos sitten mistä kohtaa se on viimeistelemätön?
lainaa
hohhoijaa

02.12.2011 klo 20.11

Uppmas kirjoitti:
Jos se on sinusta paskaa, niin olkoot.

En minä niin sanonut. Sinä sen sijaan sanoit jotain todella typerää tämän pelin hypearvosta. Hyvä jos et odottanut yhtään mitään, tuskin sitten petyitkään, mutta turha puhua miljoonista muista autopelien ystävistä pelimediaa unohtamatta.
lainaa
Failmas

02.12.2011 klo 20.15

Uppmas kirjoitti:
No sanos sitten mistä kohtaa se on viimeistelemätön?

Vauriomallinnus, sisäkuvakulmien puute, pahvimaisemat tai ne 800 stantardi-autoa jotka näyttävät edelleen gt4:sta suoraan revityiltä? Ja ihan sama onko kaikki edellä mainitut vain jotain "ekstaa joka kyllä kelpaa sinulle," viimeistelemättömiä ne silti ovat.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

02.12.2011 klo 20.28

Failmas kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
No sanos sitten mistä kohtaa se on viimeistelemätön?

Vauriomallinnus, sisäkuvakulmien puute, pahvimaisemat tai ne 800 stantardi-autoa jotka näyttävät edelleen gt4:sta suoraan revityiltä? Ja ihan sama onko kaikki edellä mainitut vain jotain "ekstaa joka kyllä kelpaa sinulle," viimeistelemättömiä ne silti ovat.


Vaurionmalliinnus on lisätty, sisäkuvakulmat on kaikissa autoissa, pahvimaisemat ovat mielikuvituksessasi, ja ne GT4-autot lisättiin vaan ihan pelaajien iloksi.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

02.12.2011 klo 20.30

hohhoijaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Jos se on sinusta paskaa, niin olkoot.

En minä niin sanonut. Sinä sen sijaan sanoit jotain todella typerää tämän pelin hypearvosta. Hyvä jos et odottanut yhtään mitään, tuskin sitten petyitkään, mutta turha puhua miljoonista muista autopelien ystävistä pelimediaa unohtamatta.


Pettyneiden joukossa ovat myös ne, jotka odottivat Burnoutin vaurionmalliinnusta ja Forzan tuninkia. Eivät aidot GT-fanit niin pahasti kyrpiintyneet.
lainaa
Failmas

02.12.2011 klo 20.31

Uppmas kirjoitti:
Failmas kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
No sanos sitten mistä kohtaa se on viimeistelemätön?

Vauriomallinnus, sisäkuvakulmien puute, pahvimaisemat tai ne 800 stantardi-autoa jotka näyttävät edelleen gt4:sta suoraan revityiltä? Ja ihan sama onko kaikki edellä mainitut vain jotain "ekstaa joka kyllä kelpaa sinulle," viimeistelemättömiä ne silti ovat.

Vaurionmalliinnus on lisätty, sisäkuvakulmat on kaikissa autoissa, pahvimaisemat ovat mielikuvituksessasi, ja ne GT4-autot lisättiin vaan ihan pelaajien iloksi.

Eli ihan kuten sanoin: "Ja ihan sama onko kaikki edellä mainitut vain jotain "ekstaa joka kyllä kelpaa sinulle," viimeistelemättömiä ne silti ovat." Jos et tuota osaa sisäistää niin en ala enää toistamaan itseäni.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

02.12.2011 klo 23.12

Uppmas kirjoitti:

Vannoutuneena GT-fanina haluaisin hieman arvostella tulkintaasi.
GT5 julkaistiin keskeneräisenä, muttei viimeistelemättömänä, tämä on hyvin perusteltavissa oleva fakta. Forza 4:stä en omakohtaisesti sano mitään, mutta ainakin kaverillani oli jo LMP1 autoja 2 päivän päässä julkaisusta... Ja hän onkin sanonut, että se on hieman tylsää, kun kaikki annetaan helpolla. Sen kyllä huomaa, että se on suunniteltu helpoksi, sopii paremmin massoille.
Ja sitten debunkkaamaan väitteitäsi. Peli on keskeneräinen, muttei viimeistelemätön. Ja äänistä... huomaa, että olet sitä massaa. Ei jokainen auto kuulostakaan V8 superchargerilta. Monissa autoissa Forzan äänet ovat liioiteltuja, ja huonompia kuin GT5:ssä (esim: mazda MX-5). Ja loppujen lopuksi GT5:ssa on mechanical damage, ulkopuolen naarmut tosin jäävät vähäisiksi.


Jaa jos osa autoista on Premiumeja ja suurin osa Standardeja mihin ei saa edes vanteita vaihdettua eikö se sinusta ole keskeneräinen?
Minä olen pelannut GTitä jo ensimmäisestä osasta lähtien ja tähän mennessä GTeet ovat olleet rautaa mutta tämä vitonen oli pettymys.
Siis onhan GT5 paljon hyviäkin puolia esim ralli mutta kyllä niitä huonojakin puolia löytyy esim ne äänet. voitko tosissaan väittää että viritetty 427 kuutiotuuman veekasi kuulostaa lähinnä joltain ampiaispesältä eikä sikalan röhkinnältä mitä se oikeasti on.
Kyllä minä tiedän miltä kuulostaa kaasari V8, ruisku V8 Suora Kutonen(itselläni on sellainen itse rakennetulla putkistolla) V6nen.
Suora nelonen kaasarilla tai ruiskulla. V-nelonen, boxeri ynnä muita...Mistä tiedän? Koska harrastan autojen rakentamista sekä olen rallin/jokkiksen huollossa ja siellä näkee ekkeristä Avengeriin ja pojat voin väittää että forzan yliampuvat äänet ovat oikeasti aika vaisuja verrattuna siihen sinfoniaan mikä niistä laitteista lähtee.

"Forzassa pystyy keskittymään olennaiseen, eli autojen osteluun ja virittelyyn. Ei tarvitse grindata samaa kisaa kerta toisensa jälkeen että voittaa sen yhden auton mistä saa 250 000 rahaa että pääsee koittamaan onko auto x hyvä viritettynä vai ihan paska."

BenBruce eikö sinua yhtään häiritse että kun pelaat yhden illan olet periaatteessa nähnyt koko pelin?
Minun mielestäni juuri autoPELIEN suola on siinä että näet vaivaa että saat niitä parempia autoja tai viritysosia niihin ja joudut tosissaan mietimään mihin rahasi laitat.
Olisihan siihen voinut tehdä vaikka Hardcore tilan jossa sitä vaikeutta olisi ollut myös minunkaltaisille pelaajille tyyliin kisoista saa surkeita palkkioita autot on kalliita ja osat maksaa sikana eikä mitään typeriä auto tai raha palkintoja leveleistä.
Olisin nauttinut paljon enemmän mitä nykyään.
Nyt kyseinen peli kerää vain pölyä hyllyllä kun ei kiinosta pelata sitä.
Ja en ole törmännyt pelissä yhteenkään huonoon autoon jos niihin osaa vähäänkään tehdä säätöjä tosin se jo vaatiikin vähän auto tuntemusta.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

03.12.2011 klo 09.29

Pioneeri kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:

Vannoutuneena GT-fanina haluaisin hieman arvostella tulkintaasi.
GT5 julkaistiin keskeneräisenä, muttei viimeistelemättömänä, tämä on hyvin perusteltavissa oleva fakta. Forza 4:stä en omakohtaisesti sano mitään, mutta ainakin kaverillani oli jo LMP1 autoja 2 päivän päässä julkaisusta... Ja hän onkin sanonut, että se on hieman tylsää, kun kaikki annetaan helpolla. Sen kyllä huomaa, että se on suunniteltu helpoksi, sopii paremmin massoille.
Ja sitten debunkkaamaan väitteitäsi. Peli on keskeneräinen, muttei viimeistelemätön. Ja äänistä... huomaa, että olet sitä massaa. Ei jokainen auto kuulostakaan V8 superchargerilta. Monissa autoissa Forzan äänet ovat liioiteltuja, ja huonompia kuin GT5:ssä (esim: mazda MX-5). Ja loppujen lopuksi GT5:ssa on mechanical damage, ulkopuolen naarmut tosin jäävät vähäisiksi.


Jaa jos osa autoista on Premiumeja ja suurin osa Standardeja mihin ei saa edes vanteita vaihdettua eikö se sinusta ole keskeneräinen?
Minä olen pelannut GTitä jo ensimmäisestä osasta lähtien ja tähän mennessä GTeet ovat olleet rautaa mutta tämä vitonen oli pettymys.
Siis onhan GT5 paljon hyviäkin puolia esim ralli mutta kyllä niitä huonojakin puolia löytyy esim ne äänet. voitko tosissaan väittää että viritetty 427 kuutiotuuman veekasi kuulostaa lähinnä joltain ampiaispesältä eikä sikalan röhkinnältä mitä se oikeasti on.
Kyllä minä tiedän miltä kuulostaa kaasari V8, ruisku V8 Suora Kutonen(itselläni on sellainen itse rakennetulla putkistolla) V6nen.
Suora nelonen kaasarilla tai ruiskulla. V-nelonen, boxeri ynnä muita...Mistä tiedän? Koska harrastan autojen rakentamista sekä olen rallin/jokkiksen huollossa ja siellä näkee ekkeristä Avengeriin ja pojat voin väittää että forzan yliampuvat äänet ovat oikeasti aika vaisuja verrattuna siihen sinfoniaan mikä niistä laitteista lähtee.


Ainakaan itellä ne autot eivät miltään hirveiltä kuulosta. Jos kuuntelee tavallisilla TV:n kaijuttimilla, niin se ääni on aika vaisu. Hyvällä set-upilla niistä saa kyllä hyvän: http://www.youtube.com/watch?v=NPH5E0WlKeg ja sitten vielä kun laittaa säädöistä sen yhen jutun niin se boostaa moottorin ääniä. Ja minusta Forzan äänet ei kuulosta siltä, kuin olisit auton sisällä. En näet huomaa paljoa eroa takakuvan ja cockpit-viewin välillä. Ja sitten siitä yliampuvuudesta... en tarkoita nopeita autoja, mutta monet vähätehoiset autot kuulostavat dragstereilta... somehow. Esimerkkinä Mazda mx-5, joka kuulostaa escortilta. Ja sitten toyota priuksesta ei lähde melkein mitään ääntä.
Ja pitäydyn edelleen kysymyksessä, että tekisikö standard-autojen poisotto siitä vähemmän keskeneräisen?
lainaa
älyhoi

03.12.2011 klo 14.29

Uppmas kirjoitti:
älyhoi kirjoitti:
Mitäköhän helvettiä nyt taas

Uppmas kirjoitti:
Kyllä se on valmis peli, kutsuisitko sitä valmiiksi peliksi, jos siinä ei olisi standard-autoja? Mikään ylimääräinen ei tee pelistä keskeneräistä.


Uppmas kirjoitti:
GT5 julkaistiin keskeneräisenä, muttei viimeistelemättömänä ... Peli on keskeneräinen, muttei viimeistelemätön.


Menetit juuri viimeisetkin uskottavuuden rippeesi minun silmissäni.


No sanos sitten mistä kohtaa se on viimeistelemätön?


Huoh! En kyllä sitä tarkoittanut. Ensin väität, että peli EI OLE keskeneräinen ja seuraavaksi jo sanotkin, että se ON keskeneräinen. Tai siis oli, tarkoitin nimenomaan julkaisuversiota.

Ehkä tosiaan olet trolli, koska minut olet ainakin saanut pikkuhiljaa ärsyyntymään tuolla ainaisella mussutuksellasi. Tai sitten vain typerä fanipoju.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

03.12.2011 klo 14.36

älyhoi kirjoitti:

Huoh! En kyllä sitä tarkoittanut. Ensin väität, että peli EI OLE keskeneräinen ja seuraavaksi jo sanotkin, että se ON keskeneräinen. Tai siis oli, tarkoitin nimenomaan julkaisuversiota.

Ehkä tosiaan olet trolli, koska minut olet ainakin saanut pikkuhiljaa ärsyyntymään tuolla ainaisella mussutuksellasi. Tai sitten vain typerä fanipoju.


Ei minun puheistani kannata suuttua. Puhuin itseni pussiin, valitettavasti. Tarkoitin siis, että GT5 julkaistiin ennen kuin olisi pitänyt (sitä tarkoitin, kun sanoin keskeneräisenä), mutta ei sitten keskeneräisenä. Itsestäni ei ainakaan tuntunut, että jotain puuttuu, kun aloitin pelaamaan.
lainaa
älyhoi

03.12.2011 klo 15.25

Uppmas kirjoitti:
älyhoi kirjoitti:

Huoh! En kyllä sitä tarkoittanut. Ensin väität, että peli EI OLE keskeneräinen ja seuraavaksi jo sanotkin, että se ON keskeneräinen. Tai siis oli, tarkoitin nimenomaan julkaisuversiota.

Ehkä tosiaan olet trolli, koska minut olet ainakin saanut pikkuhiljaa ärsyyntymään tuolla ainaisella mussutuksellasi. Tai sitten vain typerä fanipoju.


Ei minun puheistani kannata suuttua. Puhuin itseni pussiin, valitettavasti. Tarkoitin siis, että GT5 julkaistiin ennen kuin olisi pitänyt (sitä tarkoitin, kun sanoin keskeneräisenä), mutta ei sitten keskeneräisenä. Itsestäni ei ainakaan tuntunut, että jotain puuttuu, kun aloitin pelaamaan.


Omasta mielestäni pelin julkaiseminen liian aikaisin (pelin teknisen tilan kannalta, ei suinkaan esim. myyntien kannalta liian aikaisin, varmaan tätä tarkoitit?) tarkoittaa samaa, kuin keskeneräisenä julkaiseminen. Kärjistettynä esimerkkinä: julkaistaisiin räiskintäpeli, jossa olisi yksi ase ja kolme kenttää. Tämä olisi mielestäni pahasti keskeneräinen, vaikka joku sanoisikin, että kyllä tätä voi ihan hyvin silti pelata. Selityksenä vaikkapa, että pelimoottoria vaihdettiin kesken kaiken, eikä keretty enempää enää tekemään. Ja en tosiaan väitä, että GT5 olisi ollut lähelläkään tuollaista tilannetta, mutta ilmeisesti kehittäjätkin pitivät sitä jossain määrin keskeneräisenä, kun tämän Spec II:n julkaisivat.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

03.12.2011 klo 15.29

älyhoi kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
älyhoi kirjoitti:

Huoh! En kyllä sitä tarkoittanut. Ensin väität, että peli EI OLE keskeneräinen ja seuraavaksi jo sanotkin, että se ON keskeneräinen. Tai siis oli, tarkoitin nimenomaan julkaisuversiota.

Ehkä tosiaan olet trolli, koska minut olet ainakin saanut pikkuhiljaa ärsyyntymään tuolla ainaisella mussutuksellasi. Tai sitten vain typerä fanipoju.


Ei minun puheistani kannata suuttua. Puhuin itseni pussiin, valitettavasti. Tarkoitin siis, että GT5 julkaistiin ennen kuin olisi pitänyt (sitä tarkoitin, kun sanoin keskeneräisenä), mutta ei sitten keskeneräisenä. Itsestäni ei ainakaan tuntunut, että jotain puuttuu, kun aloitin pelaamaan.


Omasta mielestäni pelin julkaiseminen liian aikaisin (pelin teknisen tilan kannalta, ei suinkaan esim. myyntien kannalta liian aikaisin, varmaan tätä tarkoitit?) tarkoittaa samaa, kuin keskeneräisenä julkaiseminen. Kärjistettynä esimerkkinä: julkaistaisiin räiskintäpeli, jossa olisi yksi ase ja kolme kenttää. Tämä olisi mielestäni pahasti keskeneräinen, vaikka joku sanoisikin, että kyllä tätä voi ihan hyvin silti pelata. Selityksenä vaikkapa, että pelimoottoria vaihdettiin kesken kaiken, eikä keretty enempää enää tekemään. Ja en tosiaan väitä, että GT5 olisi ollut lähelläkään tuollaista tilannetta, mutta ilmeisesti kehittäjätkin pitivät sitä jossain määrin keskeneräisenä, kun tämän Spec II:n julkaisivat.


Sony painosti PD:n julkaisemaan sen heti, niinpä heidän piti äkkiä viimeistellä se. Kazunori Yamauchi (PD:n pomo) sanoi itsekin, ettei hän ole tyytyväinen peliin.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

05.12.2011 klo 20.52

Uppmas kirjoitti:

Ainakaan itellä ne autot eivät miltään hirveiltä kuulosta. Jos kuuntelee tavallisilla TV:n kaijuttimilla, niin se ääni on aika vaisu. Hyvällä set-upilla niistä saa kyllä hyvän: http://www.youtube.com/watch?v=NPH5E0WlKeg ja sitten vielä kun laittaa säädöistä sen yhen jutun niin se boostaa moottorin ääniä. Ja minusta Forzan äänet ei kuulosta siltä, kuin olisit auton sisällä. En näet huomaa paljoa eroa takakuvan ja cockpit-viewin välillä. Ja sitten siitä yliampuvuudesta... en tarkoita nopeita autoja, mutta monet vähätehoiset autot kuulostavat dragstereilta... somehow. Esimerkkinä Mazda mx-5, joka kuulostaa escortilta. Ja sitten toyota priuksesta ei lähde melkein mitään ääntä.
Ja pitäydyn edelleen kysymyksessä, että tekisikö standard-autojen poisotto siitä vähemmän keskeneräisen?


On mulla 2x100w kajarit ja äänien painotus moottoreissa mutta ei ne edelleenkään ole hyvät vain hyvin vaisut ja jotenkin tietokoneella tehdyn kuuloiset kyllä forza tällä saralla voiton vie
tosin NFSsä on mun mielestä parhaat äänet muuten Nfs onkin susi :D.
Ja miksi Escort kuulostaa samalta kuin mx-5? olisko molemmissa Suorat nelipyttyset 16ventiilillä.
ja priushan onkin lähestulkoon sähköauto.
Itsellä oli kaasari escortti CVH koneella ja siinä oli maukkaat äänet ihan vakio putkistolla ja ainakin 74 heppaa.
On niissä forzan sisä ja ulkoäänissä selkeä ero asia mistä annan forzalle äänistä pyyhkeitä on pakoputkea vaihtaessa äänien lähes olematon muutos.
Enkä minä ole standard autoja pois ottamassa vaan haluaisin kaikista saman tasoisesti mallinnettuja samoilla viritys mahdollisuuksilla.
Jos nämä kaksi asiaa olisivat olleet kunnossa olisi GT5 ollut ihan kelpo peli.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.12.2011 klo 21.40

Pioneeri kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:

Ainakaan itellä ne autot eivät miltään hirveiltä kuulosta. Jos kuuntelee tavallisilla TV:n kaijuttimilla, niin se ääni on aika vaisu. Hyvällä set-upilla niistä saa kyllä hyvän: http://www.youtube.com/watch?v=NPH5E0WlKeg ja sitten vielä kun laittaa säädöistä sen yhen jutun niin se boostaa moottorin ääniä. Ja minusta Forzan äänet ei kuulosta siltä, kuin olisit auton sisällä. En näet huomaa paljoa eroa takakuvan ja cockpit-viewin välillä. Ja sitten siitä yliampuvuudesta... en tarkoita nopeita autoja, mutta monet vähätehoiset autot kuulostavat dragstereilta... somehow. Esimerkkinä Mazda mx-5, joka kuulostaa escortilta. Ja sitten toyota priuksesta ei lähde melkein mitään ääntä.
Ja pitäydyn edelleen kysymyksessä, että tekisikö standard-autojen poisotto siitä vähemmän keskeneräisen?


On mulla 2x100w kajarit ja äänien painotus moottoreissa mutta ei ne edelleenkään ole hyvät vain hyvin vaisut ja jotenkin tietokoneella tehdyn kuuloiset kyllä forza tällä saralla voiton vie
tosin NFSsä on mun mielestä parhaat äänet muuten Nfs onkin susi :D.
Ja miksi Escort kuulostaa samalta kuin mx-5? olisko molemmissa Suorat nelipyttyset 16ventiilillä.
ja priushan onkin lähestulkoon sähköauto.
Itsellä oli kaasari escortti CVH koneella ja siinä oli maukkaat äänet ihan vakio putkistolla ja ainakin 74 heppaa.
On niissä forzan sisä ja ulkoäänissä selkeä ero asia mistä annan forzalle äänistä pyyhkeitä on pakoputkea vaihtaessa äänien lähes olematon muutos.
Enkä minä ole standard autoja pois ottamassa vaan haluaisin kaikista saman tasoisesti mallinnettuja samoilla viritys mahdollisuuksilla.
Jos nämä kaksi asiaa olisivat olleet kunnossa olisi GT5 ollut ihan kelpo peli.


Selevä. No tässä kuitenkin olisi Mazda-video http://www.youtube.com/watch?v=kslCZaCNQ1k ja tässä prius-video http://www.youtube.com/watch?v=HBY02o8w6Vc Jos nyt ei Mazdan kohdalla ole perseellään, niin priuksen kohdalla on, tässä oikean elämän kuvaa: http://www.youtube.com/watch?v=vQycQ2R6Tyw En ole koskaan sanonutkaan, että GT5:ssä olisi paremmat auton äänet, sanoin vain, etteivät GT5:n äänet mitään roskaa ole. Omasta mielestä ne ainakin kuulostavat autoilta. ja minusta GT5:n cockpit-ääni kuulostaa enemmän siltä, kuin olisin sisällä autossa. Forzassa taas kuulostaa, kuin makaisin moottorin päällä. Ja kuten sanoin, standard-autojen poisotto tekisi kaikista autoista tasavertaisia ja samoihin mittoihin kuuluvia. Problem solved then? Kuitenkin kyse on vain sinun mielipiteestäsi, että käytännössä sillä ei ole mitään väliä minulle.
lainaa
niin_tietenkin

05.12.2011 klo 23.00

Uppmas kirjoitti:
Kuitenkin kyse on vain sinun mielipiteestäsi, että käytännössä sillä ei ole mitään väliä minulle.

Täytyykin ottaa tämä talteen ja ruveta copy&pasteemaan sitä kaiken kirjoittamasi perään, alkaen vaikka tästä aiheesta.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.12.2011 klo 11.09

niin_tietenkin kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Kuitenkin kyse on vain sinun mielipiteestäsi, että käytännössä sillä ei ole mitään väliä minulle.

Täytyykin ottaa tämä talteen ja ruveta copy&pasteemaan sitä kaiken kirjoittamasi perään, alkaen vaikka tästä aiheesta.


Jaa miksi?
lainaa
niin_tietenkin

06.12.2011 klo 13.09

Uppmas kirjoitti:
niin_tietenkin kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Kuitenkin kyse on vain sinun mielipiteestäsi, että käytännössä sillä ei ole mitään väliä minulle.

Täytyykin ottaa tämä talteen ja ruveta copy&pasteemaan sitä kaiken kirjoittamasi perään, alkaen vaikka tästä aiheesta.

Jaa miksi?

Koska "kyse on vain sinun mielipiteestäsi, että käytännössä sillä ei ole mitään väliä minulle" tai oikeastaan kenellekään muullekaan.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.12.2011 klo 13.14

niin_tietenkin kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
niin_tietenkin kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Kuitenkin kyse on vain sinun mielipiteestäsi, että käytännössä sillä ei ole mitään väliä minulle.

Täytyykin ottaa tämä talteen ja ruveta copy&pasteemaan sitä kaiken kirjoittamasi perään, alkaen vaikka tästä aiheesta.

Jaa miksi?

Koska "kyse on vain sinun mielipiteestäsi, että käytännössä sillä ei ole mitään väliä minulle" tai oikeastaan kenellekään muullekaan.


Aha jaha. Ja sitten selkokielellä.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

06.12.2011 klo 14.30

En minä halua näitä puoliksi tehtyjä autoja pois haluaisin että ne olisi tehty yhtä hyvin kuin nämä Premiumit koska suurin osa minun suosikki autoista on juurikin näitä standardeja.

Ja sä voit tykätä GTeen äänistä ihan rauhassa mutta minä en silti niistä pidä koska en pidä niitä realistisina siihen miten itse ne olen kuullut autoa ajaessa.
On totta ettei kaikki forzan äänistä ole ihan kohdillaan mutta kyllä esimerkiksi nämä kasikoneen röhinät voittaa gt5 vastaavat 6-1.
Turhaan me tässä väitellään koska kyse on kuitenkin makuaisioista lähdenkin tästä ajelee kahva eellä bimmerilläni jonka äänet ovat forzassa aidon kuuloisesti mallinnettu.

Ps.Pidän kuitenkin GTn ajomallinnusta parhaana tämän hetken peleistä ja se on asia joka merkitsee minulle paljon.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.12.2011 klo 14.43

Pioneeri kirjoitti:
En minä halua näitä puoliksi tehtyjä autoja pois haluaisin että ne olisi tehty yhtä hyvin kuin nämä Premiumit koska suurin osa minun suosikki autoista on juurikin näitä standardeja.

Ja sä voit tykätä GTeen äänistä ihan rauhassa mutta minä en silti niistä pidä koska en pidä niitä realistisina siihen miten itse ne olen kuullut autoa ajaessa.
On totta ettei kaikki forzan äänistä ole ihan kohdillaan mutta kyllä esimerkiksi nämä kasikoneen röhinät voittaa gt5 vastaavat 6-1.
Turhaan me tässä väitellään koska kyse on kuitenkin makuaisioista lähdenkin tästä ajelee kahva eellä bimmerilläni jonka äänet ovat forzassa aidon kuuloisesti mallinnettu.

Ps.Pidän kuitenkin GTn ajomallinnusta parhaana tämän hetken peleistä ja se on asia joka merkitsee minulle paljon.


Haluaisit kai... mutta PD:n pikkutiimiltä loppui aika, eikä GT5:teen enää ruveta vaihtamaan standardeja premiumeiksi. DLC:tä pitäisi kyllä olla tulossa lähikuukausina. Ja juurihan olen sen jo sanonut, että mielipiteesi on sinun mielipiteesi, ja omani on omani. Heipparallaa.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

06.12.2011 klo 17.13

Jos 6 vuotta ei riitä pelin tekemiseen kunnolla niin silloin ei auta kuin katsoa peiliin missä mentiin metsään.

Mutta ihan sama.
Ihan kuin puhuisi GT-uskovaiselle.


lainaa
niin_tietenkin

06.12.2011 klo 17.28

Uppmas kirjoitti:
niin_tietenkin kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
niin_tietenkin kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Kuitenkin kyse on vain sinun mielipiteestäsi, että käytännössä sillä ei ole mitään väliä minulle.

Täytyykin ottaa tämä talteen ja ruveta copy&pasteemaan sitä kaiken kirjoittamasi perään, alkaen vaikka tästä aiheesta.

Jaa miksi?

Koska "kyse on vain sinun mielipiteestäsi, että käytännössä sillä ei ole mitään väliä minulle" tai oikeastaan kenellekään muullekaan.

Aha jaha. Ja sitten selkokielellä.

Että mua ei vois vittuakaan kiinnostaa sun säälittävä mielipiteesi. Jos peli on keskeneräinen niin se on keskeneräinen, siihen ei itkeminen jostain mielipiteistä auta.
lainaa
niin

07.12.2011 klo 14.31

Pioneeri kirjoitti:
Ihan kuin puhuisi GT-uskovaiselle.


Katsoppa tuota Uppmasin avatar-kuvaakin. Onhan se nyt käynyt selväksi, että täysi GT-uskovainen kyseessä.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

07.12.2011 klo 14.41

niin kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
Ihan kuin puhuisi GT-uskovaiselle.


Katsoppa tuota Uppmasin avatar-kuvaakin. Onhan se nyt käynyt selväksi, että täysi GT-uskovainen kyseessä.

Olet kyllä harvinaisen oikeassa :D.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

09.12.2011 klo 14.09

Pioneeri kirjoitti:
niin kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
Ihan kuin puhuisi GT-uskovaiselle.


Katsoppa tuota Uppmasin avatar-kuvaakin. Onhan se nyt käynyt selväksi, että täysi GT-uskovainen kyseessä.

Olet kyllä harvinaisen oikeassa :D.


Heeheehee. Eli siis täysin validien argumenttien takia olen GT-uskovainen? Aivan sama.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova