Tuorein sisältö

Skyrimiä on lähetetty maailmalle jo 10 miljoonaa

16.12.2011 klo 11.00 | Luettu: 15580 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Skyrim on ollut viime viikkojen puhutuimpia, meemi-hakuisimpia ja suosituimpia pelejä, vaikka toki on syntynyt myös 'toiset tykkää, toiset ei' -ilmiötä. Zenimaxin lehdistötiedote kertoo, että kysynnän vastaamiseksi firma on nyt lähettänyt pelejä maailmalle jo 10 miljoonaa kappaletta. Ainakin USA:ssa PC-versio on myynyt kolme kertaa enemmän kuin muut.

ZeniMaxin toimitusjohtaja lupaa, että fanien pelaamis- ja ostointo ei ole turhaa, vaan ensi vuonnakin riittää tekemistä, kun peliin julkaistaan Creation Kit -työkalu ja ladattavaa lisäsisältöä.

Valve kertoo myös, että Skyrim on Steamin historian nopeinta tahtia kaupaksi käynyt peli.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Näin Yakuza tappaa z... Hideo Kojima julkais... >

Keskustelut (29 viestiä)

LaaLaa

16.12.2011 klo 11.04

Mutku PC kuolee ja waretus. Ja konsolit on PARASS!!1!!
lainaa
naamanka

Rekisteröitynyt 28.02.2011

16.12.2011 klo 11.22

LaaLaa kirjoitti:
Mutku PC kuolee ja waretus. Ja konsolit on PARASS!!1!!


Siinäpä se tulikin pähkinänkuoressa
lainaa
kvar

16.12.2011 klo 11.27

Vuodatin lähes kyyneleen, ehkä peleillä onkin vielä toivoa ja tulevaisuutta.
lainaa
Pluto

16.12.2011 klo 11.29

Omastakin hyllystä peli löytyy ja tuota nyt sen 50 tuntia pelanneena täytyy todeta, että ei toi nyt NIIIN hyvä peli ole. Questit saisivat olla monipuolisempia ja tarinavetoisempia. Pelimekaniikkakin tuntuu olevan jotenkin rikki ja tasapainoton ja vaikeustaso on hakusessa.
lainaa
Tahvo

Rekisteröitynyt 18.01.2010

16.12.2011 klo 11.31

LaaLaa kirjoitti:
Mutku PC kuolee ja waretus. Ja konsolit on PARASS!!1!!

Tietokoneelle sen takia tehdäänkin korvaavia palveluita joita on vaikeaa piratisoida esim Wow, Call of dutyt, Battle fieldit, jne. Harva lataa näitä piraatteina että pääsisi pelaa yksin peliä. Skyrim ja falloutin tyyliset yksin pelit kärsii piratismista eniten koska ne on helppo piratisoida. Call of dutyn piraatti servuilla on cheatereitä/hackereita. Wowin piraatti servuilla on sama ongelma.
lainaa
asdf

16.12.2011 klo 12.43

Pluto kirjoitti:
Omastakin hyllystä peli löytyy ja tuota nyt sen 50 tuntia pelanneena täytyy todeta, että ei toi nyt NIIIN hyvä peli ole. Questit saisivat olla monipuolisempia ja tarinavetoisempia. Pelimekaniikkakin tuntuu olevan jotenkin rikki ja tasapainoton ja vaikeustaso on hakusessa.


Itse en ole noin paljon pelannut, mutta hiukan saman suuntaisia fiiliksiä. En oikein tiedä mikä siinä on, mutta ei vaan jotenkin sytytä tämä. Hyvä peli, muttei kuitenkaan kaiken sen hehkutuksen arvoinen, mitä on saanut osakseen.

Hienoa muuten, että PC-versiolla menee hyvin. Nyt odotellaan vain perusteluja, miksi pc-pelien tekeminen ei olisi kannattavaa :D
lainaa
SeppoTaalasmaa

16.12.2011 klo 12.53

Tahvo kirjoitti:
LaaLaa kirjoitti:
Mutku PC kuolee ja waretus. Ja konsolit on PARASS!!1!!

Tietokoneelle sen takia tehdäänkin korvaavia palveluita joita on vaikeaa piratisoida esim Wow, Call of dutyt, Battle fieldit, jne. Harva lataa näitä piraatteina että pääsisi pelaa yksin peliä. Skyrim ja falloutin tyyliset yksin pelit kärsii piratismista eniten koska ne on helppo piratisoida. Call of dutyn piraatti servuilla on cheatereitä/hackereita. Wowin piraatti servuilla on sama ongelma.


Sie voisit opetella vähän yhdyssanoja.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

16.12.2011 klo 12.56

Then i took an arrow to the knee
lainaa
MaF

16.12.2011 klo 13.00

asdf kirjoitti:


Hienoa muuten, että PC-versiolla menee hyvin. Nyt odotellaan vain perusteluja, miksi pc-pelien tekeminen ei olisi kannattavaa :D


Pc versio on tässä tapauksessa myynyt hyvin siksi, että peliltä löytyy modituki ja peli pyörii hyvin aika perusmyllyllä.

Kuitenkin olisi kiva tietää noista vareluvuista kun itselläkin kyseistä peliä pelaa n.10 kaveria, joista puolella on laiton versio. Jos tämä seuraa witcher2 esimerkkiä(1M myytyä, 4,5M laitonta), niin monta peliä on jäänyt myymättä.

Pc pelien kannattamattomuutta ovat tässä viime aikoina osoittaneet tapaukset witcher 2 ja stalker2, mutta mikäli useampi firma lähtee tuolle cd projectin tielle(eli piraatit oikeuteen), niin piratismia saadaan luultavasti kitkettyä sen verta paljon, että AAA-pelien vähittäinen katoaminen pc:ltä saadaan pysäytettyä
lainaa
Guard

16.12.2011 klo 13.31

I was gonna buy this game. But then I took an arrow to the knee.
lainaa
Matkija

16.12.2011 klo 13.34

Tykkäsin ennen pelata Skyrimiä. Then I took an arrow in the knee...
lainaa
apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

16.12.2011 klo 13.38

Matkija kirjoitti:
Tykkäsin ennen pelata Skyrimiä. Then I took an arrow in the knee...


Tässä osa kommentista on sentään oikein. Ärsyttää, kun joka paikassa lukee Arrow TO the knee, vaikka pelissä selvästi sanotaan IN the knee...
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

16.12.2011 klo 13.50

MaF kirjoitti:
asdf kirjoitti:


Hienoa muuten, että PC-versiolla menee hyvin. Nyt odotellaan vain perusteluja, miksi pc-pelien tekeminen ei olisi kannattavaa :D


Pc versio on tässä tapauksessa myynyt hyvin siksi, että peliltä löytyy modituki ja peli pyörii hyvin aika perusmyllyllä.

Kuitenkin olisi kiva tietää noista vareluvuista kun itselläkin kyseistä peliä pelaa n.10 kaveria, joista puolella on laiton versio. Jos tämä seuraa witcher2 esimerkkiä(1M myytyä, 4,5M laitonta), niin monta peliä on jäänyt myymättä.

Pc pelien kannattamattomuutta ovat tässä viime aikoina osoittaneet tapaukset witcher 2 ja stalker2, mutta mikäli useampi firma lähtee tuolle cd projectin tielle(eli piraatit oikeuteen), niin piratismia saadaan luultavasti kitkettyä sen verta paljon, että AAA-pelien vähittäinen katoaminen pc:ltä saadaan pysäytettyä

Tiedoksi, että miljoona myytyä PC-peliä ei ole kannattamaton. 1 000 000*60€= 60 000 000€.

Jos mietetään vaikka näinpäin: Kuinka moni laillisen varsion ostajasta waretti pelin? Varmaan 30-40%.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

16.12.2011 klo 14.02

Lichi kirjoitti:
MaF kirjoitti:
asdf kirjoitti:


Hienoa muuten, että PC-versiolla menee hyvin. Nyt odotellaan vain perusteluja, miksi pc-pelien tekeminen ei olisi kannattavaa :D


Pc versio on tässä tapauksessa myynyt hyvin siksi, että peliltä löytyy modituki ja peli pyörii hyvin aika perusmyllyllä.

Kuitenkin olisi kiva tietää noista vareluvuista kun itselläkin kyseistä peliä pelaa n.10 kaveria, joista puolella on laiton versio. Jos tämä seuraa witcher2 esimerkkiä(1M myytyä, 4,5M laitonta), niin monta peliä on jäänyt myymättä.

Pc pelien kannattamattomuutta ovat tässä viime aikoina osoittaneet tapaukset witcher 2 ja stalker2, mutta mikäli useampi firma lähtee tuolle cd projectin tielle(eli piraatit oikeuteen), niin piratismia saadaan luultavasti kitkettyä sen verta paljon, että AAA-pelien vähittäinen katoaminen pc:ltä saadaan pysäytettyä

Tiedoksi, että miljoona myytyä PC-peliä ei ole kannattamaton. 1 000 000*60€= 60 000 000€.


Uudet pelit eivät maksa nykyään 60€, jos tilaa muualta kuin prismasta. Itekkin ennakkotilasin 2 peliä PS3:lle, molemmat olivat 42€. Eiku ainiin te ostatte Steamista. Ite ostaisin levyllä, jos Steamissa on 60€. (vai onko?)
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

16.12.2011 klo 14.13

Uppmas kirjoitti:


Uudet pelit eivät maksa nykyään 60€, jos tilaa muualta kuin prismasta. Itekkin ennakkotilasin 2 peliä PS3:lle, molemmat olivat 42€. Eiku ainiin te ostatte Steamista. Ite ostaisin levyllä, jos Steamissa on 60€. (vai onko?)


Sinne päin. Ei Steamista ole mitään järkeä ostaa uusia pelejä. Skyrimi maksaa 49,99, itse tilasin ahvenanmaalta 32 eurolla pakettiversion, joka toimii steamin kautta jokatapauksessa. Hallitus jää nyt pelien kohdalla toistaiseksi ilman veroeurojani, mutta eipä noilla kansanedustajien palkkojen ja etujen perusteella näytä olevan pulaa rahasta.
MW3 maksaa 59,99. Toivoisin, että Activisionilla ei olisi varaa moiseen itsevarmuuteen.
lainaa
Possu

Rekisteröitynyt 01.10.2011

16.12.2011 klo 14.24

Steam ja muut ovat samanlaista tiedoston kopiointia, kuin piratismi. Joten en ymmärrä kuin retail-versioiden myyntiluvun.
lainaa
NaF

16.12.2011 klo 14.25

Lichi kirjoitti:

Tiedoksi, että miljoona myytyä PC-peliä ei ole kannattamaton. 1 000 000*60€= 60 000 000€.

Jos mietetään vaikka näinpäin: Kuinka moni laillisen varsion ostajasta waretti pelin? Varmaan 30-40%.


Normi AAA-luokan pelin saa ostettua retailina noin noin 35-45eurolla.
Pelien retail versioiden myynnistä noin 30% menee kehittäjälle ja steam myynnistä noin 70%

Itse en usko tuohon että "kokeillaan" peliä kun siitä ei ole demoa tai esitetään muita absurdeja tekosyitä, vaikka tosiasiassa ei tullut ostettua, kun ilmaiseksikin sai.
Tuossa witcher 2 jupakassa on heitelty sellaisia lukuja, että ehkä noin 5-10% warettajista ostaisi pelin, mutta SILTI luvut ovat kaameaa katsottavaa.

Monet kehittäjät varmaan katsovat, että pc version laiton kopiointi on niin yleistä, että se vaikuttaa jo konsoliversioidenkin myyntiin, joten paras keino suojautua waretukselta on olla julkaisematta pc:lle.
Miksi ostaa jotain peliä konsolille, kun sen saa ilmaiseksi pc:lle?
lainaa
asdf

16.12.2011 klo 14.29

Lichi kirjoitti:
MaF kirjoitti:
asdf kirjoitti:


Hienoa muuten, että PC-versiolla menee hyvin. Nyt odotellaan vain perusteluja, miksi pc-pelien tekeminen ei olisi kannattavaa :D


Pc versio on tässä tapauksessa myynyt hyvin siksi, että peliltä löytyy modituki ja peli pyörii hyvin aika perusmyllyllä.

Kuitenkin olisi kiva tietää noista vareluvuista kun itselläkin kyseistä peliä pelaa n.10 kaveria, joista puolella on laiton versio. Jos tämä seuraa witcher2 esimerkkiä(1M myytyä, 4,5M laitonta), niin monta peliä on jäänyt myymättä.

Pc pelien kannattamattomuutta ovat tässä viime aikoina osoittaneet tapaukset witcher 2 ja stalker2, mutta mikäli useampi firma lähtee tuolle cd projectin tielle(eli piraatit oikeuteen), niin piratismia saadaan luultavasti kitkettyä sen verta paljon, että AAA-pelien vähittäinen katoaminen pc:ltä saadaan pysäytettyä

Tiedoksi, että miljoona myytyä PC-peliä ei ole kannattamaton. 1 000 000*60€= 60 000 000€.

Jos mietetään vaikka näinpäin: Kuinka moni laillisen varsion ostajasta waretti pelin? Varmaan 30-40%.


Juurikin näin. Jos peliä on lähetetty myyntiin 10 miljoonaa kappaletta ja USA:ssa PC-versio on myynyt kolme kertaa enemmän kuin muut, niin eiköhän PC-versio ole ollut melko kannattava, vaikka pelit eivät ihan 60€ maksakaan. Ja vaikka peliä olisi warettettu kymmenkertaisesti tuohon myyntimäärään nähden, se ei tekisi siitä kannattamatonta.
lainaa
Häxprocess

16.12.2011 klo 14.45

Haluan nähä kuinka monta tuntia yhteensä Skyrimiin on upotettu.
Järkyttäviä lukuja varmee.
lainaa
asdf

16.12.2011 klo 14.50

NaF kirjoitti:
Normi AAA-luokan pelin saa ostettua retailina noin noin 35-45eurolla.
Pelien retail versioiden myynnistä noin 30% menee kehittäjälle ja steam myynnistä noin 70%

Itse en usko tuohon että "kokeillaan" peliä kun siitä ei ole demoa tai esitetään muita absurdeja tekosyitä, vaikka tosiasiassa ei tullut ostettua, kun ilmaiseksikin sai.
Tuossa witcher 2 jupakassa on heitelty sellaisia lukuja, että ehkä noin 5-10% warettajista ostaisi pelin, mutta SILTI luvut ovat kaameaa katsottavaa.


Nykyään todella suuri osa pc pelien myynnistä tapahtuu juurikin Steamin tai muiden latauspalveluiden kautta. Koska kehittäjä saa näistä suuremmat katteet itsellen, voisi melkein sanoa sen olevan kannattavampaa, kuin myydä konsoleille, joille tälläisiä palveluja ei ole tarjolla. Toki konsolipuolen myynnit ovat usein suuremmat, koska massat pelaavat niillä.

Tuosta ware-version käyttämisestä demona totean vain sen, että kyllä sitäkin tapahtuu, mutta todennäköisesti aika pieni osa ostaa pelin waretuksen jälkeen. Silti ainakin Skyrimin kohdalla pc-versio on ilmeisesti ollut erittäin kannattava, jos sitä on USA:ssa myyty kolme kertaa muita enemmän.

NaF kirjoitti:
Monet kehittäjät varmaan katsovat, että pc version laiton kopiointi on niin yleistä, että se vaikuttaa jo konsoliversioidenkin myyntiin, joten paras keino suojautua waretukselta on olla julkaisematta pc:lle.
Miksi ostaa jotain peliä konsolille, kun sen saa ilmaiseksi pc:lle?


Tämä taas on niin täyttä typeryyttä, etten tiedä mitä tuohon pitäisi sanoa. Miksi maksaa kaupassa suklaapatukasta, kun voit sujauttaa sen taskuusi ja saada sen ilmaiseksi, etkä jää todennäköisesti koskaan kiinni? Jos sinä teet tai ajattelet noin, niin se on sinun ongelmasi. Kunnon pelaajat tukevat hyvien pelien kehittäjiä ostamalla pelejä.
lainaa
Tollo

16.12.2011 klo 15.14

Tahvo kirjoitti:
Tietokoneelle sen takia tehdäänkin korvaavia palveluita joita on vaikeaa piratisoida esim Wow, Call of dutyt, Battle fieldit, jne. Harva lataa näitä piraatteina että pääsisi pelaa yksin peliä. Skyrim ja falloutin tyyliset yksin pelit kärsii piratismista eniten koska ne on helppo piratisoida. Call of dutyn piraatti servuilla on cheatereitä/hackereita. Wowin piraatti servuilla on sama ongelma.


Takaisin koulun - penkille. Ei yhtään yhdys - sanaa mennyt edes lähi - main oikein. Koko vuodatuksesi meni ihan hukkaan, koska vain 5-vuotiaat kirjoittaa noin, ja nekin vain siksi että eivät ole ehtineet käydä vielä ensimmäistä luokkaa.
lainaa
BaF

16.12.2011 klo 15.17

asdf kirjoitti:


NaF kirjoitti:
Monet kehittäjät varmaan katsovat, että pc version laiton kopiointi on niin yleistä, että se vaikuttaa jo konsoliversioidenkin myyntiin, joten paras keino suojautua waretukselta on olla julkaisematta pc:lle.
Miksi ostaa jotain peliä konsolille, kun sen saa ilmaiseksi pc:lle?


Tämä taas on niin täyttä typeryyttä, etten tiedä mitä tuohon pitäisi sanoa. Miksi maksaa kaupassa suklaapatukasta, kun voit sujauttaa sen taskuusi ja saada sen ilmaiseksi, etkä jää todennäköisesti koskaan kiinni? Jos sinä teet tai ajattelet noin, niin se on sinun ongelmasi. Kunnon pelaajat tukevat hyvien pelien kehittäjiä ostamalla pelejä.


Varmaan käsitit tuon kappaleen hiukka väärin. Pyrin vastaamaan aiempaan kysymykseen siitä, miksi pc version julkaisu ei aina ole kannattavaa. En ajattele noin enkä ole elämässäni KERTAAKAAN warettanut peliä.

Tavallaanhan voi ajatella, että pc versio, waretettiin sitä miten paljon tahansa, ei vaikuta konsolimyyntiin mutta toisaalta joku voi jättää ostamatta konsolipelin koska on warennut pc-version kyseisestä pelistä koneelleen.
Noh.. taas turhaa spekulointia minun osalta. Olis voinu jättää väliin :/
lainaa
VMV

16.12.2011 klo 17.23

Hienoa että lähettivät. Olisivat vaan saaneet tehdä sen valmiiksi ennen lähettämistä. Ensimmäisen viikon uutuudenviehätyksen jälkeen on kuulunut lähinnä valitusta rikkinäisistä questeistä, rikkinäisistä grafiikoista, rikkinäisistä kirjahyllyistä ja asetelineistä, takaperin lentävistä kuolemattomista lohikäärmeistä, resistancejen toimimattomuudesta (tuli 1.2 version mukana, 1.3 kai korjasi), erilaisista sekä hassun koomisista että vakavan peliärikkovista bugeista sekä pahimpana kaikista pleikkaversion hyytyminen/lagaaminen tallennustiedoston kasvaessa yli tietyn rajan.

Itsekin olen näihin törmännyt, onneksi toistaiseksi (65h) kaikki questit ovat toimineet. Pahemmiltä hyytymisiltäkin olen välttynyt vaikka pelaan pleikkaversiota ja save-fileen koko on yli 8 megaa. No kunhan päästään sinne päälle kympin niin eiköhän sieltä ala pukkaamaan jotain yllätystä.

Kymppi ideasta, nelonen toteutuksesta. Etenkin kun ottaa huomioon että pleikkaversion lagaaminen isoilla fileillä on ollut pelimoottorin ongelmana jo Falloout 3:sta lähtien, joidenkin mukaan jo Oblivionista.
lainaa
sakke

16.12.2011 klo 17.24

apex kirjoitti:
Matkija kirjoitti:
Tykkäsin ennen pelata Skyrimiä. Then I took an arrow in the knee...


Tässä osa kommentista on sentään oikein. Ärsyttää, kun joka paikassa lukee Arrow TO the knee, vaikka pelissä selvästi sanotaan IN the knee...


Agreed! Kuinka typerä voi olla, kun kuulee selvästi "in the knee", mutta kirjoittaa silti "to the knee".
lainaa
hugoröllihermostuu

16.12.2011 klo 22.00

samat keskustelut jatkuu
yksinoikeudet
myynnit
yksinoikeudet
myynnit...
lainaa
asdf

17.12.2011 klo 13.44

Talmunen kirjoitti:
Then i took an arrow to the knee


sööttiä, tulee mieleen juuri kirosanoja oppineet lapsoset :)
lainaa
nathrakh

17.12.2011 klo 14.26

Itse ainakin pelasin köhköhversiota varmaan sen 24h ja kun pelaamista riitti ja muutenkin olin pääosin hyvin tyytyväinen peliin niin pakkohan se oli ostaa.
lainaa
Jepulis

19.12.2011 klo 00.08

sakke kirjoitti:
apex kirjoitti:
Matkija kirjoitti:
Tykkäsin ennen pelata Skyrimiä. Then I took an arrow in the knee...


Tässä osa kommentista on sentään oikein. Ärsyttää, kun joka paikassa lukee Arrow TO the knee, vaikka pelissä selvästi sanotaan IN the knee...


Agreed! Kuinka typerä voi olla, kun kuulee selvästi "in the knee", mutta kirjoittaa silti "to the knee".


Entäs jos jotkut muistaa paremmin sen mitä näkee, eikä sitä minkä kuulee. Jos joka paikassa lukee To the knee, niin totta kai sen muistaa sillon helposti sillein, vaikka se olisikin osittain väärin.
Opettele käyttämään aivojasi.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

19.12.2011 klo 02.11

Jepulis kirjoitti:
sakke kirjoitti:
apex kirjoitti:
Matkija kirjoitti:
Tykkäsin ennen pelata Skyrimiä. Then I took an arrow in the knee...


Tässä osa kommentista on sentään oikein. Ärsyttää, kun joka paikassa lukee Arrow TO the knee, vaikka pelissä selvästi sanotaan IN the knee...


Agreed! Kuinka typerä voi olla, kun kuulee selvästi "in the knee", mutta kirjoittaa silti "to the knee".


Entäs jos jotkut muistaa paremmin sen mitä näkee, eikä sitä minkä kuulee. Jos joka paikassa lukee To the knee, niin totta kai sen muistaa sillon helposti sillein, vaikka se olisikin osittain väärin.
Opettele käyttämään aivojasi.


Niinpä. Monet tuota vitsiä hokevat eivät edes pelaa koko Skyrimiä, vaan kuulevat sen toisilta ja apinoivat siitä.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova