Tuorein sisältö

Nintendon ensimmäinen maksullinen DLC maaliskuussa

27.12.2011 klo 18.00 | Luettu: 24357 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Nintendon laitteiden pelit ovat välttyneet maksulliselta lisäsisällöltä, mutta ensimmäinen askel siihen suuntaan tehdään Japanissa ensi maaliskuussa, kertoo Kotaku. Silloin 3DS:n Fire Emblem -peliin voi ostaa lisää pelattavaa hintaan 'useampi sata jeniä'.

Myös tuleva Wii U -konsoli tulee tarjoamaan maksullista lisäsisältöä. Kiinnostaisiko ostaa 650 Pokemonia?

V2.fi | Manu Pärssinen
< Mikäpä mahtaa olla H... Sekavuutta aamupäivä... >

Keskustelut (32 viestiä)

Camaron

27.12.2011 klo 18.10

Useampi euro lisäsisällöstä 3DS peliin? No thanks.
lainaa
Kyljys

Rekisteröitynyt 19.04.2011

27.12.2011 klo 18.10

Tästä se lähtee. Kohta Nintendo = EA
lainaa
gogonuts

27.12.2011 klo 18.13

Hooray!
Jatkossa siis Nintendokin voi työntää pelit markkinoille keskeneräisinä ja rahastaa "lisäsisällöllä" tupla hinnan per peli...
lainaa
noo

27.12.2011 klo 18.24

gogonuts kirjoitti:
Hooray!
Jatkossa siis Nintendokin voi työntää pelit markkinoille keskeneräisinä ja rahastaa "lisäsisällöllä" tupla hinnan per peli...

Lisäsisältö ei tarkoita tuota kaikille.
lainaa
apina

27.12.2011 klo 18.35

gogonuts kirjoitti:
Hooray!
Jatkossa siis Nintendokin voi työntää pelit markkinoille keskeneräisinä ja rahastaa "lisäsisällöllä" tupla hinnan per peli...

Parempi sekin kuin suoltaa ulos pelejä joissa pelin rikkovia bugeja, joita ei saada jälkikäteen korjattua mitenkään.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

27.12.2011 klo 18.37

gogonuts kirjoitti:
Hooray!
Jatkossa siis Nintendokin voi työntää pelit markkinoille keskeneräisinä ja rahastaa "lisäsisällöllä" tupla hinnan per peli...

Liioittelu on kivaa.
lainaa
Tir

27.12.2011 klo 18.53

Näköjään useimmat ihmiset mieltävät DLC:t pelsepuupin tuotteeksi, hohhoi. Eipä ne paljoa maksa, ja lisäsisältö hyvään peliin on plussaa. Kaipa se on niin että valittaa täytyy aina jostain, ja jos se ei ole itse peli niin lisäsisältö on se toinen varma valinta.
lainaa
Sparrow

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.12.2011 klo 19.03

Mega Man 9:ssä oli maksullista lisäsisältöä Nintendolla jo aiemmin, joten välttyminen ei ole ollut täydellistä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.12.2011 klo 19.10

Juuri Reggie paasasi kuinka Nintendo ei hyväksy maksullista DLC:tä omissa peleissään, koska pelaajille halutaan antaa täysi täysi kokemus pelin hinnalla. Nyt he ovat etunenässä tunkemassa maksullista DLC:tä markkinoille omalla alustallaan. Näin se takki kääntyy.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

27.12.2011 klo 19.33

tagman kirjoitti:
Juuri Reggie paasasi kuinka Nintendo ei hyväksy maksullista DLC:tä omissa peleissään

Missä hän näin sanoi?
lainaa
gognuts

27.12.2011 klo 19.51

apina kirjoitti:
Parempi sekin kuin suoltaa ulos pelejä joissa pelin rikkovia bugeja, joita ei saada jälkikäteen korjattua mitenkään.


Pätsäys on eri asia kuin "LISÄSISÄLTÖ" mikä on usein jo kirjoitettu varsinaiseen peliin osittain tai lähes kokonaan ja se ladattava "LISÄSISÄLTÖ" sisältää vain pätkän koodia mikä aukaisee sitten sen "LISÄSISÄLLÖN". Eli toisin sanottuna se "LISÄSISLTÖ" kuuluisikin suoraan siihen peliin tai sitten sillä "LISÄSISÄLLÖLLÄ" täydennetään keskeneräiseksi jäännyttä osaa pelistä.
Mutta eihän se olekkaan tyhmä kuka pyytää vaan...
lainaa
hurr

27.12.2011 klo 20.49

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Juuri Reggie paasasi kuinka Nintendo ei hyväksy maksullista DLC:tä omissa peleissään

Missä hän näin sanoi?

http://www.kotaku.com.au/2011/11/reggie-on-nintendo-and-d
lainaa
weaklame

27.12.2011 klo 21.32

ei tule mitään kun Nintendolla oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

27.12.2011 klo 22.07


En kyllä löydä tuosta sitä kohtaa, missä hän sanoo, että Nintendo ei hyväksy maksullista DLC:tä peleissään.

Sitä paitsi alkuperäisessä haastattelussa hän sanoi näin:
Joe Osborne kirjoitti:
Will Nintendo ever release digital upgrades or add-ons to its games?

Reggie kirjoitti:
We're interested in it to the extent that it makes sense to the consumer.

http://blog.games.com/2011/11/16/nintendo-reggie-fils-aim
lainaa
Camaron

27.12.2011 klo 23.11

Onnimanni kirjoitti:

En kyllä löydä tuosta sitä kohtaa, missä hän sanoo, että Nintendo ei hyväksy maksullista DLC:tä peleissään.

Sitä paitsi alkuperäisessä haastattelussa hän sanoi näin:
Joe Osborne kirjoitti:
Will Nintendo ever release digital upgrades or add-ons to its games?

Reggie kirjoitti:
We're interested in it to the extent that it makes sense to the consumer.

http://blog.games.com/2011/11/16/nintendo-reggie-fils-aim


Yrität vain välttää myöntämästä että olit väärässä. Vaikkei Reggie sano sitä suorasti niin rivienvälistä voi lukea että DLC:hin ei panosteta.

Uutinen vihjaa että tulisi useita DLCeitä, josta voi jo varmuudella päätellä että nämä ovat melko pieniä.

Reggie sanoi että he haluavat asiakkaan kokevan täyden kokemuksen, mutta julkaisevatkin sitten paljon lisäsisältöä josta pitää maksaa. Ei tunnu oikein kokonaiselta kokemukselta silloin ilman näitä DLCeitä, jotka tarjoavat "lisää pelattavaa".
lainaa
Camaron

27.12.2011 klo 23.25

Camaron kirjoitti:
Uutinen vihjaa että tulisi useita DLCeitä, josta voi jo varmuudella päätellä että nämä ovat melko pieniä.


Tämä on hieman ristiriidassa pointtini kanssa joten tämän virkkeen voi jättää huomioimatta.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

27.12.2011 klo 23.39

Camaron kirjoitti:
Vaikkei Reggie sano sitä suorasti niin rivienvälistä voi lukea että DLC:hin ei panosteta.

Rivien välistä voi myös lukea, että Nintendon toiminta on rahoitettu natsikullalla ihan tosi hei kaverit uskokaa mua!!!!!1111

Jos Reggie sanoo, että Nintendo on jossain määrin kiinnostunut DLC:stä, niin olettaisin, että näin myös on. Joka tapauksessa luotan enemmän Reggien sanomisiin Nintendon toimista kuin sinun rivienvälitulkintoihisi.

Camaron kirjoitti:
Reggie sanoi että he haluavat asiakkaan kokevan täyden kokemuksen, mutta julkaisevatkin sitten paljon lisäsisältöä josta pitää maksaa.

Niin, täyden kokemuksen omana pelinään. Lisäosat ovat asia erikseen. Milloin lisäosista ei ole pitänyt maksaa?

Camaron kirjoitti:
Ei tunnu oikein kokonaiselta kokemukselta silloin ilman näitä DLCeitä, jotka tarjoavat "lisää pelattavaa".

Ja miksei tuntuisi? Ymmärtäisin itkun, jos DLC olisi vaikka pelin puoliväli, jota ostamatta ei peliä voisi jatkaa, mutta jos tarjotaan muutamalla eurolla vaikka uusi, lyhyempi yksinpelikampanja/tarina tai vaikka extratehtäviä niin menee yli hilseen, sillä sitä ne vain ovat, extraa.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

28.12.2011 klo 04.12

Maksullinen DLC on tie jolta ei ole paluuta
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

28.12.2011 klo 13.05

Nintendo-fanipojat ovat kyllä varmaan parasta mahdollista kasvualustaa DLC-rahastukselle.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

28.12.2011 klo 14.39

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Juuri Reggie paasasi kuinka Nintendo ei hyväksy maksullista DLC:tä omissa peleissään

Missä hän näin sanoi?

http://wiiuandmii.com/nintendo-paid-dlc-downloadable-cont

"...He also continued to say that may add additional downloadable content after launch, but only when it makes sense to do so and free of charge."

Tosin ilmeisesti tuo on sivuston oma kuva asiasta, ellei mies alkuperäisessä lähteessä sanatarkkaan näin sanonut.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

28.12.2011 klo 15.43

tagman kirjoitti:
Tosin ilmeisesti tuo on sivuston oma kuva asiasta, ellei mies alkuperäisessä lähteessä sanatarkkaan näin sanonut.

No eipä kyllä tainnut sanoa. Aivojaan käyttävä ihminen varmaan lukisi itse haastattelun (varsinkin kun se on linkitetty uutiseen), mutta älä anna järjenkäytön haitata menoasi.
lainaa
tutti-wii-tardit

28.12.2011 klo 16.13

Onnimanni kirjoitti:
muutamalla eurolla vaikka uusi, lyhyempi yksinpelikampanja/tarina tai vaikka extratehtäviä niin menee yli hilseen

No niin tietenkin jos tälläisestä oletuksesta lähtee automaattisesti liikenteeseen. Harmi vain että nyky-dlc:iden taso tosin antaa erinomisen syyn toiseen vastaavanlaiseen olettamukseen: vitun hirveää rahastusta sieltä vain on tulossa. Ennen oli paremmin kun lisäpelattavatkin olivat oikeita lisäosia eivätkä "lisä-osia."
lainaa
Reggeaton

28.12.2011 klo 16.18

Tajusivat vihdoin kuinka asiakkailtaan voi nyhtää rahaa kun Wii ja 3DS eivät käy kaupaksi. Se niistä "täysistä pelikokemuksista."
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

28.12.2011 klo 17.29

tutti-wii-tardit kirjoitti:
No niin tietenkin jos tälläisestä oletuksesta lähtee automaattisesti liikenteeseen. Harmi vain että nyky-dlc:iden taso tosin antaa erinomisen syyn toiseen vastaavanlaiseen olettamukseen: vitun hirveää rahastusta sieltä vain on tulossa. Ennen oli paremmin kun lisäpelattavatkin olivat oikeita lisäosia eivätkä "lisä-osia."

Sitä on tässä vaiheessa vaikea sanoa tuleeko Nintendon DLC olemaan rahastusta vai ei, mutta olen samaa mieltä siitä, että jos lisää pelattavaa kerran annetaan, niin annettaisiin kerralla oikein kunnolla mieluummin kuin muutaman euron pikkuextroja.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

28.12.2011 klo 18.31

Onnimanni kirjoitti:
jos lisää pelattavaa kerran annetaan, niin annettaisiin kerralla oikein kunnolla mieluummin kuin muutaman euron pikkuextroja.


Komppaan. BFBC2: Vietnam -tyylisiä DLC:itä saisi olla enemmän. Nyt tulee vaan sitä ''EA:n huipputarjous, 2 autoa 5€'' Tai sitten se satasen Ruotsikiituri. Tai CoDin mapit, tai... mitä kaikkea tämä hieno maailma tarjoaa.
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

28.12.2011 klo 19.30

Sparrow kirjoitti:
Mega Man 9:ssä oli maksullista lisäsisältöä Nintendolla jo aiemmin, joten välttyminen ei ole ollut täydellistä.

Mega Man 9
Nintendo
no voi :D
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

28.12.2011 klo 19.35

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Tosin ilmeisesti tuo on sivuston oma kuva asiasta, ellei mies alkuperäisessä lähteessä sanatarkkaan näin sanonut.

No eipä kyllä tainnut sanoa. Aivojaan käyttävä ihminen varmaan lukisi itse haastattelun (varsinkin kun se on linkitetty uutiseen), mutta älä anna järjenkäytön haitata menoasi.

Voisin veikata, että aika moni aivojaan käyttävä henkilö lukee uutisen sieltä, missä siihen ensimmäiseksi törmää, eikä joka kerta tarkista asiaa lähteestä. Tässäkin tapauksessa lähde oli pitkähkö haastattelu, jota ei jaksa lukea ellei asia erityisesti kiinnosta.

Ja jos jo ennen pelin julkaisua tiedotetaan sille olevan tulossa DLC:tä, niin kyllä se minusta antaa vähän sellaisen kuvan, että peli ei ole täydellinen jos osia siitä on suunniteltu ennen pelin kultaan menemistä ja tuodaan myöhemmin ladattavaksi maksua vastaan. Tämä on juuri sitä mitä Reggie kertoi, että Nintendo ei halua.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

28.12.2011 klo 21.03

tagman kirjoitti:
Voisin veikata, että aika moni aivojaan käyttävä henkilö lukee uutisen sieltä, missä siihen ensimmäiseksi törmää, eikä joka kerta tarkista asiaa lähteestä.

No siinä tapauksessa asia heitä tuskin kiinnostaa, jos tyytyvät uutisoijan näkemykseen ja muutamaan, epämääräiseen lainaukseen. Olen aika varma, että he eivät ainakaan tekisi itsestään idioottia kommentointiosastoilla.

tagman kirjoitti:
Tässäkin tapauksessa lähde oli pitkähkö haastattelu, jota ei jaksa lukea ellei asia erityisesti kiinnosta.

Pistää lainaukset hakuun tai katsoo haastattelijan kysymykset. On se elämä vaikeaa, kun aivojakin pitää joskus käyttää.

tagman kirjoitti:
Ja jos jo ennen pelin julkaisua tiedotetaan sille olevan tulossa DLC:tä, niin kyllä se minusta antaa vähän sellaisen kuvan, että peli ei ole täydellinen jos osia siitä on suunniteltu ennen pelin kultaan menemistä ja tuodaan myöhemmin ladattavaksi maksua vastaan. Tämä on juuri sitä mitä Reggie kertoi, että Nintendo ei halua.

No mepä emme tiedä mitä tuo DLC edes on puhumattakaan, että miten se 3DS:llä edes toteutetaan, milloin se julkaistaan, onko se edes suunnitteluvaiheessa, emme tiedä siitä oikeastaan mitään. On vain sanottu, että maksullista DLC:tä tulee. Siitä on mielestäni vaikea päätellä mitään.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.12.2011 klo 14.56

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Voisin veikata, että aika moni aivojaan käyttävä henkilö lukee uutisen sieltä, missä siihen ensimmäiseksi törmää, eikä joka kerta tarkista asiaa lähteestä.

No siinä tapauksessa asia heitä tuskin kiinnostaa, jos tyytyvät uutisoijan näkemykseen ja muutamaan, epämääräiseen lainaukseen. Olen aika varma, että he eivät ainakaan tekisi itsestään idioottia kommentointiosastoilla.

Eli jos luen vaikka iltalehden sivuilta uutisen, niin olen tyhmä ellen käy lukemassa mahdollista alkuperäistä lähdeuutista. Tämä on taas tätä onnimannin logiikkaa.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Ja jos jo ennen pelin julkaisua tiedotetaan sille olevan tulossa DLC:tä, niin kyllä se minusta antaa vähän sellaisen kuvan, että peli ei ole täydellinen jos osia siitä on suunniteltu ennen pelin kultaan menemistä ja tuodaan myöhemmin ladattavaksi maksua vastaan. Tämä on juuri sitä mitä Reggie kertoi, että Nintendo ei halua.

No mepä emme tiedä mitä tuo DLC edes on puhumattakaan, että miten se 3DS:llä edes toteutetaan, milloin se julkaistaan, onko se edes suunnitteluvaiheessa, emme tiedä siitä oikeastaan mitään. On vain sanottu, että maksullista DLC:tä tulee. Siitä on mielestäni vaikea päätellä mitään.

Kyllä siitä voi jo jonkun verran päätellä, kun DLC:n tulo on julkistettu jo ennen pelin julkaisua ja sen on vahvistettu olevan maksullinen. Mutta katsotaan sitten uudelleen kun selviää mitä DLC pitää sisällään.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

30.12.2011 klo 11.26

tagman kirjoitti:
Eli jos luen vaikka iltalehden sivuilta uutisen, niin olen tyhmä ellen käy lukemassa mahdollista alkuperäistä lähdeuutista. Tämä on taas tätä onnimannin logiikkaa.

Ikävä kyllä näin on, mikäli et lue kun se on hiiren klikkauksen päässä ja pidät uutisoijan näkemyksiä faktana.

Onnimanni kirjoitti:
Kyllä siitä voi jo jonkun verran päätellä, kun DLC:n tulo on julkistettu jo ennen pelin julkaisua ja sen on vahvistettu olevan maksullinen.

Edelleenkään ei ole vahvistettu muuta kuin, että maksullista DLC:tä tulee. Emme edes tiedä milloin se julkistetaan tai milloin sitä aletaan edes suunnittelemaan. Mitä siitä voi päätellä?
lainaa
Make

30.12.2011 klo 16.37

Onnimanni kirjoitti:
Ikävä kyllä näin on, mikäli et lue kun se on hiiren klikkauksen päässä ja pidät uutisoijan näkemyksiä faktana.

No onhan se lähdelinkin takaa löytyvä tekstikin "uutisoijan näkemys."
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

30.12.2011 klo 16.58

Make kirjoitti:
No onhan se lähdelinkin takaa löytyvä tekstikin "uutisoijan näkemys."

Paitsi että mitä Reggie sanoo ei ole uutisoijan näkemys.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova