Tuorein sisältö

Vinkkejä uudesta Baldur's Gatesta

29.02.2012 klo 15.37 | Luettu: 11870 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Baldursgate.comiin on ilmestynyt pääkallosymboli, sekä teksti:
"The Lord of Murder shall perish, but in his doom he shall spawn a score of mortal progeny, chaos will be sown by their passage."
So sayeth the wise Alaundo

Eurogamerin mukaan uuden Baldur's Gate -pelin takana olisi studio nimeltä Beamdog, jonka yksi perustajista on BioWare-veteraani Trent Oster. Miehellä on siis kokemusta kyseisestä pelisarjasta.

Beamdogilta on tulossa tiedote asian tiimoilta.

Sivuston lähdekoodista ovat löytyneet myös seuraavat vinkit:
Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine.
For years, I clung to the memory of it. Then the memory of the memory.
And then... it returned. Better than it was before.
Pore over the tapestries and works of art hanging from our walls if you wish, Child of Bhaal... perhaps you will find a clue. But patience, ah... patience would reveal it all.
As the silver moon waxes and wanes, so too does life.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Microsoft Flight läh... Syndicatessa piraate... >

Keskustelut (23 viestiä)

perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.02.2012 klo 16.04

Uuu, saas nähä millasta tulee. Toivottavasti ei ainakaan mitään "everybutton-action-rpg" DA2 tyyppistä. Tuskimpa kuitenkaan isometristä kuvakulmaa käyttävät, joten vähä jännitystä. En oikee tiä tyydyttäiskö DaO tyyppinen peli BG haluja.
lainaa
Wilsu

Rekisteröitynyt 11.04.2007

29.02.2012 klo 16.29

Ennen kuin menen asentamaan ykkösen uudelleen, niin sanon vaan että uskon kun näen. Kelpaisi kyllä, mutta jokin muu kuin isometrinen kuvakulma mietityttää. Nii ja ehkä pari muutakin asiaa, mutta kiva jos edes joku yrittää jotain uutta BG:tä tehdä.
lainaa
angelofdeath

29.02.2012 klo 16.34

JJJUMALAUTTAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
eli siis odotetaan innolla
lainaa
Hadoukeeni

29.02.2012 klo 16.46

Uuh, toivottavasti on uskollinen vanhalle BG tyylille. Vaikka tarina ei ollutkaan mikään superb mitä monet fanit antavat ymmärtää. Niin se monipuolinen hahmonluonti ja elävä maailma oli se joka teki siitä mahti pelin.

Toivottavasti tekevät entistä monipuolisemmaksi, esim. NWN oman ylijumalan valinta ja paljon taktisempi taistelu olisi tervetullut.
lainaa
RitariÄssä

29.02.2012 klo 17.00

Antaisi tuon D&D universumin jo levätä rauhassa. Olihan tuo universumi AIKOINAAN kiinnostava.

Jotain uutta universumia kaipaan kuin näitä ainaisia örkkejä, haltijoita, kääpiöitä, lohikäärmeitä ja gandalffeja.

Miten olisi esimerkiksi RPG realistisessa miljöössä, joissa parantajat käyttäisivät siteitä parannustaikojen sijaan ja tulipallot korvattaisiin palavilla nuolilla.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

29.02.2012 klo 17.08

Pelannut aiempia koskaan. Oliko näissä mitään sellaista hyvää, jota mahdollisesti ei streamlainattaisi pois nykystandardeilla?

http://www.youtube.com/watch?v=tJMJN8FeOIs
lainaa
Icenun

29.02.2012 klo 19.05

Baldurs Gatessa en tykännyt yhtään miten maagit oli toteutettu. Mutta ehkä tämä on vain joku puhelimille vai mikälie iPadeille tms. tuleva peli.
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

29.02.2012 klo 19.09

Aivan mahtavaa. Ja Forgotten Realms maailma on aivan loistava. Tyhmää tehdä aina uusia maailmoja, kun se täydellinen on jo olemassa. Ja RitariÄssä idea kuulosti äärettömän tylsältä ja ylikäytetyltä. Nimenomaan näistä hyvistä D&D-peleistä on ollut huutava pula, joten ihan turha tulla tänne valittamaan, jos sellaisen pukkaavat ensi kerran kymmeneen vuoteen. Forgotten Realms on juuri sitä parahautta. PC:lle se tulee ainakin jos on tullakseen.

Saisivat käyttää tota isometristä kuva kulmaa. Itse en näe mitään syytä, miksi ei toimisi full-hd resoluutiolla hyvin. Juuri se mahdollistaa usean hahmon yhtäaikaisen ohjastamisen tehokkaasti. Ja Mirr5 suosittelen lämpimästi kokeilemaan ainakin Baldur´s Gate kakkosta. Tietenkin myös Ykköstä ja Bhaalia, jos pidät kakkosesta. Baldur´s Gate 2 on paras peli, mitä olen ikinä pelannut.

Oisko kyse tästä?
http://en.wikipedia.org/wiki/Baldur%27s_Gate_III:_The_Bla
Muokannut: Lichi 29.02.2012 klo 19.12 lainaa
Farsad

29.02.2012 klo 21.34

Jos tekevät remakea, niin jättäisivät kaiken ennalleen, mutta kenties HD-grafiikoilla. Voisi saada aikaan melko maalauksellisen oloisia maisemia. Suuri painajaisen aihe voisi olla Baldur's Gate DA:n moottorilla. Tönkköjä 3D-hahmoja ja susirumia ympäristöjä. Noh, katsotaan mitä tulee.

Ainiin, BG2 on maailman paras peli.
lainaa
Spugeojasta

29.02.2012 klo 21.40

Todellakin maistuisi isometrinen kuvakulma hdna ja kunnon nykyaikaiset efectit, ja vieläkun musat olisivat vanhaa tasoa.
lainaa
toivoelää

29.02.2012 klo 21.54

jees. Bioware on kuollut ja kuopattu niin saadaan ainakin jotkut firman miehet jatkamaan muualla

en kyllä uskalla odottaa enempää kuin DAO tyyppistä peliä, sitähän moni sanoo Baldurs Gaten henkiseksi jatkoksi. DA2 sitten puolestaan on totaalista paskaa joka on korkeintaan köyhän miehen Ninja Gaiden
lainaa
qqqq

29.02.2012 klo 23.29

Vaikka BG3 tehtäisiin vanhalla grafiikalla ja tekniikalla, se myisi älyttömästi.

Täydellinen rahastuksen paikka olisi tässä, mutta eivät tajua hyödyntää.
lainaa
TheÄijä

01.03.2012 klo 08.52

perato kirjoitti:
Uuu, saas nähä millasta tulee. Toivottavasti ei ainakaan mitään "everybutton-action-rpg" DA2 tyyppistä. Tuskimpa kuitenkaan isometristä kuvakulmaa käyttävät, joten vähä jännitystä. En oikee tiä tyydyttäiskö DaO tyyppinen peli BG haluja.

Koita nyt vaan jo tottua nykyaikaisiin peleihin. Isometrinen kuvakulma on jäänne ajalta jolloin koneista ei ollut First Person 3D-grafiikkaan. Everybutton-action-rpg on sekin nykyaikaa, ainoa oikea tapa toteuttaa RPG, kun pelaajat osaavat jo vaatia peleiltään enemmänkin kuin pen and paper-RPG:n siirtämistä videopelimuotoon.
lainaa
superdemonkiller

01.03.2012 klo 11.24

TheÄijä kirjoitti:
Everybutton-action-rpg on sekin nykyaikaa, ainoa oikea tapa toteuttaa RPG, kun pelaajat osaavat jo vaatia peleiltään enemmänkin kuin pen and paper-RPG:n siirtämistä videopelimuotoon.


Tuo on ihan sama kuin väittäisi että arcadeautoilut, 2d-tasohyppelyt ja survival horrorit ovat mennyttä turhuutta

Se että itse et tykkää pen and paper-mekaniikasta ei tarkoita että tuhannet eivät pitäisi.
lainaa
TheÄijä

01.03.2012 klo 11.36

superdemonkiller kirjoitti:
Tuo on ihan sama kuin väittäisi että arcadeautoilut, 2d-tasohyppelyt ja survival horrorit ovat mennyttä turhuutta

Se että itse et tykkää pen and paper-mekaniikasta ei tarkoita että tuhannet eivät pitäisi.

Tuhannella ostajalla ei vielä kummoista peliä tehdä. Pitäisi olla vähintään se miljoona ja niin paljoa ei antiikkipelin ystäviä taida löytyä.

Arcadeautoilu ja survivalhorror ovat lajityyppejä, eivät tekniikoita. Ne eivät siis ole tekniikkansa takia mennyttä turhuutta, ja jaksavat niin pitkään kun pelityyppi jaksaa viehättää. Arcadeautoilun suosio ei lopu niin pitkään kun maailmasta löytyy urheiluautoja joita haluaisi ajaa mutta joihin ei ole varaa. Survival horror on häviävä lajityyppi, koska pelaajat haluavat tuntea olevansa voittamattomia. Ei pelaajien enemmistöä kiinnosta itkua vääntäen yrittää räpiköidä väistämtöntä vastaan.

2D-tasohyppely on tekniikka, joka todellakin on yhtä ajastaan jäänyt kuin isometrinen katselukulmakin ja siksi näitä pelejä ei juuri enää tulekaan. Se on seurausta juuri siitä ettei niille ole enää yleisöä. Ennenvanhaan pelille riitti sisällöksi että siinä hypittiin, nyt pelin pitää tarjoa muutakin.

Jokaiselle lienee itsestään selvää ettei Pongia voisi tänä päivänä enää markkinoida täyteen hintaan AAA-pelinä. Miksi on niin vaikea joidenkin ymmärtää, että 2D-tasoloikat ja isometrinen näkökulma samoin kun vuoropohjainen taistelukin ovat historiallisia kuriositeetteja.
lainaa
superdemonkiller

01.03.2012 klo 13.21

Pong-kommenttisi on invalidi koska Bejewelediä ja Angry Birdsiä tehdään miljoonana versiona ja myy helkutisti. Todellakin Pong remake voisi kiinnostaa.

Kuka haluaa arcadeautoilua kun simulaatiot on keksitty. Eikö ole hienompi ajaa sitä Gallardoa simuna kuin jossain NFSRunissa?

BTW sanoin tuhansia, en tuhat. helposti kymmeniä tai satoja tuhansia kiinnostuneita

mutta totta on että ei nykyään kannata tehdä kuin AAA-Codeja koska mikään muu ei kiinnosta sitä miljoonayleisöä. Ero on että ennen peliyleisö oli moninkertaisesti pienempi. Oli vain ne HC-porukat jotka halusivat vuoropohjaisia, realiaikaisia, simua ja arcadea, 2dtä ja 3dtä.

Nykyään on tämä uusi casuaalimassa jotka kaikki ostavat CODia koska se on CODja siihen haluaa jokainen firma tarttua unohtaen ne marginaalit, jotka alunperin pitivät peliteollisuuden pystyssä
lainaa
TheÄijä

01.03.2012 klo 15.47

No näinhän se kehitys menee oli ala mikä tahansa. Alkuaikoina autojakin tehtiin pienissä pajoissa, ja leffoja pienellä porukalla pienessä studiossa. Ehkä muutama indie-leffa menestyy tai ottaa jopa Oscarin, mutta en usko että ihmiset haluaisivat siltikään palata aikaan jolloin kaikki elokuvat olivat mustavalkoisia mykkäelokuvia.

Miksei nykyään tehdä autoja, joissa on vain moottori, vetoakselisto ja jonkinlainen kori? Kyllä on tämä autoilu casualiksi mennyt! Unohdettu on ne marginaalit jotka alunperin pitivät autoteollisuuden pystyssä.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

01.03.2012 klo 18.15

TheÄijä kirjoitti:
No näinhän se kehitys menee oli ala mikä tahansa. Alkuaikoina autojakin tehtiin pienissä pajoissa, ja leffoja pienellä porukalla pienessä studiossa. Ehkä muutama indie-leffa menestyy tai ottaa jopa Oscarin, mutta en usko että ihmiset haluaisivat siltikään palata aikaan jolloin kaikki elokuvat olivat mustavalkoisia mykkäelokuvia.

Miksei nykyään tehdä autoja, joissa on vain moottori, vetoakselisto ja jonkinlainen kori? Kyllä on tämä autoilu casualiksi mennyt! Unohdettu on ne marginaalit jotka alunperin pitivät autoteollisuuden pystyssä.


Nyt tuli niin rikkinäinen vertauskuva, että on pakko puuttua. Autojen tarkoitus on kuljettaa ihminen paikasta toiseen mahdollisimman kivuttomasti, eli turvallisesti, nopeasti ja mukavasti. Kaikilla noilla kolmella osa-alueella autoilu on kehittynyt. Autoilun ei kuulu haastaa kokijaansa, toisin kuin pelien. Jos haluat pakottaa autoiluun liittyvän vertauskuvan pelialan nykymeiningeistä, niin kait otettaisiin sellainen oletus, että autoilu olisi aina ollut pelkkä huviajelua ilman päämäärää. Maaseututeillä suunistamista ja maisemista nauttimista, kiihdyttelyä jne. Sitten ajat kehittyisivät, ja autot muuttuisivat pikkuhiljaa pyörättömiksi laatikoiksi, joihin voisi mennä sisälle istumaan, ja kuunella ja tuntea kun penkin alla oleva moottori pärisee, vaikka auto ei liikukaan minnekkään. Ikkunoiden tilalla olisi näyttöjä, jotka pyörittävät semi-interaktiivista maisemareittivideota, ja mikäli ajaja yrittää kääntää autoa ojaan, niin helpotusohjelmat potkaisevat auton takaisin kaistalle. Kahdella ja puolella lisäeurolla saat eksklusiivisia simuloituja kuoppia "tielle".
Muokannut: Mirr5 01.03.2012 klo 18.21 lainaa
superdemonkiller

01.03.2012 klo 23.00

oli tosiaan huono vertauskuva. vanhoilla autoilla on faninsa, mutta oikeasti auto on suunniteltu juurikin kuljettamaan ihminen nopeasti, turvallisesti ja mukavasti.

mitä peli on suunniteltu tekemään? viihdyttämään. koska ihmisiä ja makuja on monenlaisia niin ei voi yksinkertaisesti sanoa että yksi suunta on oikea. jotakuta viihdyttää vuoropohjainen taistelusysteemi, jotakuta ei

puhutaas vaikka tuosta leffahommasta hetki. ei kukaan varmaan haluakaan että kaikki pelit muuttuisivat takaisin Pongin tasoiseksi 2d rautalanka-nopanheittopeleiksi. ihmiset haluavat vaihtoehtoja. esim Rayman Origins näyttää mitä 2D-tasohyppely voi olla tänä päivänä. loistava valopilkku CODFPShötölle

ja todellakin olisi paljon innokkaita maksajia katsomaan enemmän ihmiskeskeisiä mustavalkoisiakin mykkäelokuvia jos ne olisi vaihtoehtoja nykyajan erikositehostemössölle jotka kilpailevat vain räjähdysten hienoudessa

ongelma on että pelit, kuten myös leffat, musiikit yms olivat aikaisemmin tekijälähtöisiä. tekijöillä on joku visio ja he toteuttavat sen uskoen että se tuottaa. mutta nyt peli, kuten muutakin media-alaa johtavat pörssi-ihmiset joita kiinnostaa ainoastaan maksimaalinen myyntimäärä. se että originaali peli myisi 800 000 ei riitä kun CODmainen peli myy miljoonan. ihan sama vaikka itse tekijät haluaisivatkin tehdä originaalimman pelin.
lainaa
TheÄijä

02.03.2012 klo 09.45

Kyllä autoilukin on viihdettä. Autopelejä ei olisi, jos ei olisi Ferrareita, Porscheja ja muita merkkejä ja malleja joiden ajaminen on haasteellista ja viihdyttävää. Viihdyttävää ja haasteellista Kilpa-autoilua harrastetaan jokamiesluokasta Formula 1-tasolle. maailman suosituin auto-ohjelma Top Gear ei muuta olekaan kun autoviihdettä.

Pointti edelleen on, että vaikka vanhoilla autoillakin on ystävänsä, ei kukaan valmista uusia autoja 1900-luvun alun kaavojen mukaan koska kehitys on mennyt niin huimasti eteenpäin. Kun värikuvaus ja äänielokuva ei tule taloudellisesti sen kalliimmaksi kuin mustavalkoinen mykkäfilmikään, jälkimmäisiä on todella harvassa.

Otetaan toiseksi esimerkiksi elokuvien nykyinen 3D-teknologia. Onko se tänä päivänä vakuuttavaa ja ongelmatonta? Ei ole ei. Kuvat ovat tummia ja välkkyviä, ja 3D-elokuva harvoin pystyy koko pituutensa ajan vaikuttamaan yhtä luonnolliselta kuin 2D-elokuvat. Jos ja kun 3D-teknologia kehittyy ja yleistyy niin että pystytään tuottamaan elokuvia jotka oikeasti vaikuttavat aidoilta eivätkä trikkikuvaukselta, ilman suurempia lisäkustannuksia, luuletteko että sen jälkeen vielä haikaillaan näihin aikoihin, ja tehdään elokuvia tämän päivän 3D-teknologioilla? Minä en siihen usko.

Mielipiteeni ei ole siis miksikään muuttunut: 2D-tasoloikat ja isometrinen kuvakulma ovat edelleen katoavaa pelimenneisyyttä joita ei jää kaipaamaan juuri kukaan.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

02.03.2012 klo 13.41

TheÄijä kirjoitti:

Mielipiteeni ei ole siis miksikään muuttunut: 2D-tasoloikat ja isometrinen kuvakulma ovat edelleen katoavaa pelimenneisyyttä joita ei jää kaipaamaan juuri kukaan.
Olen kyllä vahvasti eri mieltä. 3D-kuvakulma on tehny erittäin pahasti hallaa sekä tasoloikille että monelle strategialle ja ropelle. Monia pelejä on paljon vaikeampi hallita kun ne on tehty "äksönin" vaatimuksilla. Myös monet indiepelit ja niiden suosio tuppaa puhumaan vähän muuta ku katoavasta pelimenneisyydestä.
lainaa
Jaffakeksi

02.03.2012 klo 18.10

Isometrisestä kuvakulmasta on paljon helpompi hahmottaa alue ja antaa komennot hahmoille.

Ihmisrodun äly pitäisi kehittyä ajan saatossa, miksi pelit sitten ovat monesti niin yksinkertaistettuja nykyään esim. DA2? Kannattaisi varmaan samantien ottaa lobotomia jotta pääsisi samalle tasolle.
lainaa
TheÄijä

05.03.2012 klo 09.04

perato kirjoitti:
3D-kuvakulma on tehny erittäin pahasti hallaa sekä tasoloikille että monelle strategialle ja ropelle. Monia pelejä on paljon vaikeampi hallita kun ne on tehty "äksönin" vaatimuksilla. Myös monet indiepelit ja niiden suosio tuppaa puhumaan vähän muuta ku katoavasta pelimenneisyydestä.

Eikös ropejen ole tarkoituksin olla "äksöniä"? Mekaniikasta riippumatta eipä juuri sellaista RPG:tä ole johon ei sisältyisi paljon taisteluja vaikka pelaisikin jollain diplomaatilla. Kuulostaa kovin tylsältä ottaa toiminta pois toimintapelistä.

Indiepelit juurikin ovat niitä joilla voidaan jotain muinaishistoriaan jumiutuneita pelaajia viihdyttää tekemällä asioita eri tavalla. AAA-pelejä sellaisilla asenteella ei kannata tehdä, turpiin tulee vaan taloudellisesti.
Jaffakeksi kirjoitti:
Isometrisestä kuvakulmasta on paljon helpompi hahmottaa alue ja antaa komennot hahmoille.

Ihmisrodun äly pitäisi kehittyä ajan saatossa, miksi pelit sitten ovat monesti niin yksinkertaistettuja nykyään esim. DA2?

No siinähän se ongelma onkin. Ei kellään ole käytössään mitään taivalla leijuvaa kameraa hahmottamassa aluetta. Mitä nurkan takaa tulee, tulee oikeastikin yllätyksenä.

Ei DA2 ole mitenkään "yksinkertaistettu". Se on asenteeltaan lähempänä todellisuutta kun muinaiset RPG:t joissa pelaaja saaattoi miettiä kaikessa rauhassa minuttitolkulla seuraavaa siirtoaan. Ei todellisuudessa siihen ole aikaa, ja nykyiset pelaajat haluavat enemmän todellisuudentunnetta.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova