Tuorein sisältö

Seuraavasta Xboxista uupuu levyasema?

09.03.2012 klo 17.00 | Luettu: 36568 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Tästä on jo aiemminkin huhuttu tai ainakin spekuloitu, mutta MCVUK:n lähde väittää rikkovansa mitä tiukinta salassapitosopimusta kertoessaan, että seuraavassa Xboxissa ei ole lainkaan DVD-asemaa. Tai Blu-ray-asemaa.

MCV:n mukaan Microsoft on kertonut kumppaneilleen, että levyasemaa ei ole, mutta sen sijaan tuki jonkinlaisille muistikorteille. Tiedossa ei ole, onko kyseessä jokin uusi formaatti vai esimerkiksi perus-SD-kortit. Mahdollista on myös, että kyseessä on SD-kiintolevy, johon pelit ladataan.

Samassa tiedossa kerrotaan myös varmana informaationa, että laite on tulossa ensi vuonna ja tämän vuoden E3-messuilla nähtäisin aiheesta asiaa.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Valve sanoo: ei peli... Tribes-pelaajien mui... >

Keskustelut (58 viestiä)

Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

09.03.2012 klo 17.07

Mmh... Hienoksihan asian tekee se, että vaikka seuraava boksi olisi sama kone uusissa kuorissa, myisi se mikäli 1. sille tulisi hyviä pelejä tasaiseen 2. sillä olisi hyvä hinta 3. se markkinoitaisiin hyvin. Kasuaaleille noita myydään, eivät ne jaksa mistään välittää, eikä sillä ole mitään merkitystä vaikka myö täällä ulistaan.

Joten, ihan sama.
lainaa
jakata

09.03.2012 klo 17.17

komppaan^

Nii ja se minimipituus...
lainaa
Jaakkola

09.03.2012 klo 17.27

Konsolitkin tulevat nykyaikaan.
lainaa
hiljanenhetki

09.03.2012 klo 17.28

tarkoittaen byebye taaksepäinyhteensopivuus. tarkoittaen byebye xbox

xboxilla on sellanen 50 peliä joka oli tärkein syy pysyä kelkassa ja ostaa 360 kun sitä yhteensopivuutta mainostettiin ja Halo 3. se jäi sitten ihan torsoksi mutta 360lle on nyt kuitenkin toiset 50 peliä. jos nuo kaikki 100 peliä olisi toiminut uudessa boksissa niin pakko-ostos olisi ollut.

ja miksi nyt pysyisin Xboxin kelkassa? Kinectin ja XBLA pelien takia? kunnon yksinoikeudet on annettu pois ja kaikki panostukset menee Netflixin tasoiseen hömppään plus tietty Kinect.

WiiU ei näytä yhtään paremmalta, joten vaihtoehdot ovat PC (ei jaksa päivitysDRMasetusymshelvettiä), Playstation (samaa kasuaaliroskaa tulossa jos tekevät mitään), retrona pysyminen tai kaikkien pelien roskiin vienti.

hurraa pelaaminen
lainaa
qwerty

09.03.2012 klo 17.33

Itsekkin olen aina ihmetellyt mikseivät pelit tule joillain tikuilla tai korteilla, mutta syynä taitaa olla vain kalliimpi hinta. Toivottavasti pysytään kuitenkin jossain fyysisessä.

Tuossa Czerwonyn väitteessä ei ole taas mitään järkeä...
lainaa
AnswerIsN

09.03.2012 klo 17.39

qwerty kirjoitti:
Itsekkin olen aina ihmetellyt mikseivät pelit tule joillain tikuilla tai korteilla, mutta syynä taitaa olla vain kalliimpi hinta. Toivottavasti pysytään kuitenkin jossain fyysisessä.

Tuossa Czerwonyn väitteessä ei ole taas mitään järkeä...


Niin, nyt päästään eroon vielä kansista ja levyistäkin, puhumattakaan rekkojen ja laivojen tuontikustannuksista. Mutta näkyykö se pelien hinnoissa? Korkeintaan korottavasti "Uuteen infastruktuuriin siirtyminen vaatii rahoitusta"

Ja nyt ei puhuta Steamista vaan Microsoftista, Sonysta, EAsta ja muista rahanrepijöistä.
lainaa
hermanni

09.03.2012 klo 17.39

En ymmärrä valituksia taaksepäinyhteensopivuuksista etenkin, jos omistaa vanhemman konsolin. Pleikkarissakaan ei tule olemaan taaksepäinyhteensopivuutta, jos luopuvat cellistä, mikä tuntuu jatkuvasti vain entistä todennäköisemmältä.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

09.03.2012 klo 17.44

pienenee ihan kiitettävästi
lainaa
aasda

09.03.2012 klo 17.57


Konsolien teknologian perusteella tähän tulee varmaankin disketit
lainaa
fazerinsininenhiljai

09.03.2012 klo 18.03

hermanni kirjoitti:
En ymmärrä valituksia taaksepäinyhteensopivuuksista etenkin, jos omistaa vanhemman konsolin. Pleikkarissakaan ei tule olemaan taaksepäinyhteensopivuutta, jos luopuvat cellistä, mikä tuntuu jatkuvasti vain entistä todennäköisemmältä.


Siinä vaiheessa kun kaapista löytyy toimivat Commodore 64, NES, SNES, PS1, Gamecube, GBA, DS, XBOX, XBOX360 niin alkaa ajattelemaan että mihin helvettiin ne kaikki mahtuu, eikö yksi kone voisi pyörittää kaikkea. *PClle löytyy suurin osa emulaattoreina mutta ei uusimpia plus paskaPC on paskaPC ja pelaan mielummin konsolilla*

Sitäpaitsi taaksepäin yhteensopivuus on myyntivaltti. Kun kuulen uudesta Xboxista niin olen automaattisesti kiinnostuneempi ja toiveikkaampi kuin kuullessani WiiUsta tai SonyNelosesta. Mutta jos ei ole taaksepäin yhteensopivuutta niin mitä jää jäljelle? Nimi ja nostalginen brändimielikuva. En välitä paskaakaan lukeeko siinä konsolin kyljessä X, P vai W vaan mitä se soittaa.

Mutta sillä yhteensopivuudellahan on varjopuolensa. Jos Resident Evilin, God of war, Beyond Good and Evil, Crash Bandicoot yms toimisivat uudellakin konsolilla niin kiinnostuneiden uusio-ostajien määrä romahtaisi. Siksihän Sonykin veti tuen pois, ja sanovat että se 5e jonka tuki maksoi oli liikaa vaikka monelle tuki oli juuri syy ostaa PS3. Ja sitten ne pelaajat päätyvät ostamaan satojen eurojen arvosta pelejä jotka he jo omistavat.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.03.2012 klo 18.40

Uskon enemmin streamikonsoliin kuin siihen että tämä konsoli käyttää pelkkiä flash -kasetteja. Massiivisten pelien medioiden hinta olisi samaa luokkaa kuin N64:n huippukalliissa moduuleissa aikoinaan. Nykytilanteessa tämä karkottaisi hyvin tehokkaasti 3rd partyt pois.
lainaa
Jarwars

09.03.2012 klo 18.56

tagman kirjoitti:
Uskon enemmin streamikonsoliin kuin siihen että tämä konsoli käyttää pelkkiä flash -kasetteja. Massiivisten pelien medioiden hinta olisi samaa luokkaa kuin N64:n huippukalliissa moduuleissa aikoinaan. Nykytilanteessa tämä karkottaisi hyvin tehokkaasti 3rd partyt pois.


Tuossa on vain se ongelma, että suuret kaupat yms. jotka nykyään pelejä myyvät varmasti nousisivat barrikadeille. Helposti näen, että jos me ei saada myydä pelejä niin ei myydä koneitakaa. Ja kukaan ei uskalla ensimmäisenä tähän uhkapeliin lähteä.
lainaa
Toope

09.03.2012 klo 20.12

eiköhän kaupat pysty myymään pelejä samanlailla kuin esim Xbox Liven aikaa. Vaikkei mitään fyysistä paketissa olisikaan, kyllä vähittäiskauppa keinot keksii
lainaa
Jonne

09.03.2012 klo 20.59

Toope kirjoitti:
eiköhän kaupat pysty myymään pelejä samanlailla kuin esim Xbox Liven aikaa. Vaikkei mitään fyysistä paketissa olisikaan, kyllä vähittäiskauppa keinot keksii


Niin, Xbox Liven myyntejähän pystyy vertaamaan kauppojen myynteihin.. eiku, ei voikaan.
Ja yleensäkin, kun suurin osa peleistä vielä konsoleille myydään fyysisinä, niin liven osuus.. nääh.
lainaa
lilly

09.03.2012 klo 21.21

AnswerIsN kirjoitti:
qwerty kirjoitti:
Itsekkin olen aina ihmetellyt mikseivät pelit tule joillain tikuilla tai korteilla, mutta syynä taitaa olla vain kalliimpi hinta. Toivottavasti pysytään kuitenkin jossain fyysisessä.

Tuossa Czerwonyn väitteessä ei ole taas mitään järkeä...


Niin, nyt päästään eroon vielä kansista ja levyistäkin, puhumattakaan rekkojen ja laivojen tuontikustannuksista. Mutta näkyykö se pelien hinnoissa? Korkeintaan korottavasti "Uuteen infastruktuuriin siirtyminen vaatii rahoitusta"

Ja nyt ei puhuta Steamista vaan Microsoftista, Sonysta, EAsta ja muista rahanrepijöistä.

Markkinataloudessa on se hyvä puoli että hinta asettuu aina siihen mitä ollaan valmiita maksamaan. Niinpä jos peli tuntuu liian kalliilta, jätä hyllyyn tai lataamatta.
lainaa
NytLoppuiKopiointi

09.03.2012 klo 21.28

Inphasen tai Optwaren tekniikkaan perustuva nopea ja suurikapasiteettinen hologrammikortti, joka toimii Xbox-pelien toimitusmediana. Sellaisen kopioimiseen ja lukemiseen ei ihan jokaiselta häkkerikräkkeriltä löydykään laitteita.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.03.2012 klo 21.44

lilly kirjoitti:

Markkinataloudessa on se hyvä puoli että hinta asettuu aina siihen mitä ollaan valmiita maksamaan. Niinpä jos peli tuntuu liian kalliilta, jätä hyllyyn tai lataamatta.

Löytyy liikaa ihmisiä jotka maksavat vaikka millaisia ryötöhintoja kun vaan saavat lempipelinsä. Eli järkevät ihmiset saa jättää kaikki pelit hyllyyn kun pelit siirtyy kokonaan verkkojakeluun ja kauppojen hintakilpailu ja tarjoukset häviää.
lainaa
TurhaItkeä

09.03.2012 klo 21.53

tagman kirjoitti:
lilly kirjoitti:

Markkinataloudessa on se hyvä puoli että hinta asettuu aina siihen mitä ollaan valmiita maksamaan. Niinpä jos peli tuntuu liian kalliilta, jätä hyllyyn tai lataamatta.

Löytyy liikaa ihmisiä jotka maksavat vaikka millaisia ryötöhintoja kun vaan saavat lempipelinsä. Eli järkevät ihmiset saa jättää kaikki pelit hyllyyn kun pelit siirtyy kokonaan verkkojakeluun ja kauppojen hintakilpailu ja tarjoukset häviää.


Ihmiset ostavat mitä haluvat mikäli katsovat sen hinnan arvoiseksi, eivätkä ole suuremmin kiinnostuneita siitä mitä mieltä sinä satut kulloinkin olemaan heidän ostoksensa järkevyydestä ja hinnasta.

Eipä elokuvatkaan ole kadonneet kaupoista verkkojakelun myötä.
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

10.03.2012 klo 01.17

Pelit ladataan suoraan konsolin verkkokaupasta - ja esimerkiksi cdon myy vain latauskoodeja konsolin verkkokauppaan. ne, joilla nettia ei ole, lataavat ostopisteissa pelin jonkinlaiselle muistikorttihardellille ja siirtavat sitten konsolille.
Digitaalinen jakelu on kuitenkin tulevaisuus.
lainaa
SeppoTaalasmaa

10.03.2012 klo 09.15

HeDuXe kirjoitti:
Pelit ladataan suoraan konsolin verkkokaupasta - ja esimerkiksi cdon myy vain latauskoodeja konsolin verkkokauppaan. ne, joilla nettia ei ole, lataavat ostopisteissa pelin jonkinlaiselle muistikorttihardellille ja siirtavat sitten konsolille.
Digitaalinen jakelu on kuitenkin tulevaisuus.


Ai tulevaisuus? Digitaalisena ne pelit on jaeltu tähänkin asti ja digitaalisena ne on niillä muistikorteillakin.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.03.2012 klo 09.42

SeppoTaalasmaa kirjoitti:
HeDuXe kirjoitti:
Pelit ladataan suoraan konsolin verkkokaupasta - ja esimerkiksi cdon myy vain latauskoodeja konsolin verkkokauppaan. ne, joilla nettia ei ole, lataavat ostopisteissa pelin jonkinlaiselle muistikorttihardellille ja siirtavat sitten konsolille.
Digitaalinen jakelu on kuitenkin tulevaisuus.


Ai tulevaisuus? Digitaalisena ne pelit on jaeltu tähänkin asti ja digitaalisena ne on niillä muistikorteillakin.


Termien väärinkäyttöä havaittu.

Kuitenkin, itse en osta koko konsolia, ellen saa fyysistä kopiota peleistä. Fyysiset kopiot saavat sitten olla mitä vaan.
lainaa
konsolitOnPazkaa

10.03.2012 klo 10.04

Heh, oikein naurattaa kun joku jonne imuttelee 30gigasta forza seiskaa mokkulalla :D
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.03.2012 klo 12.59

TurhaItkeä kirjoitti:
tagman kirjoitti:
lilly kirjoitti:

Markkinataloudessa on se hyvä puoli että hinta asettuu aina siihen mitä ollaan valmiita maksamaan. Niinpä jos peli tuntuu liian kalliilta, jätä hyllyyn tai lataamatta.

Löytyy liikaa ihmisiä jotka maksavat vaikka millaisia ryötöhintoja kun vaan saavat lempipelinsä. Eli järkevät ihmiset saa jättää kaikki pelit hyllyyn kun pelit siirtyy kokonaan verkkojakeluun ja kauppojen hintakilpailu ja tarjoukset häviää.


Ihmiset ostavat mitä haluvat mikäli katsovat sen hinnan arvoiseksi, eivätkä ole suuremmin kiinnostuneita siitä mitä mieltä sinä satut kulloinkin olemaan heidän ostoksensa järkevyydestä ja hinnasta.

Eipä elokuvatkaan ole kadonneet kaupoista verkkojakelun myötä.

Miksi puolustelet? Pelejä vaitaisiin vaihtoehtoisesti myydä halvalla, jolloin ostajia on enemmän ja voitot voi olla parhaimmillaan jopa yli sen mitä pelistä saataisiin kalliilla hinnalla ja peli saavuttaisi suuremman yleisön.
lainaa
kylkelpais

10.03.2012 klo 13.08

Aaaah, hiljaisuus.. 2 hooveria (PS3, x360) nurkassa riittää. Mulle kelpaisi kyllä hiljainen konsoli.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.03.2012 klo 13.09

konsolitOnPazkaa kirjoitti:
Heh, oikein naurattaa kun joku jonne imuttelee 30gigasta forza seiskaa mokkulalla :D


Mulla on mokkula ja 12 mbps latausnopeus.

http://www.speedtest.net/result/1824739498.png
Muokannut: Uppmas 10.03.2012 klo 13.11 lainaa
pyhjapöh

10.03.2012 klo 14.19

tagman kirjoitti:
TurhaItkeä kirjoitti:
tagman kirjoitti:
lilly kirjoitti:

Markkinataloudessa on se hyvä puoli että hinta asettuu aina siihen mitä ollaan valmiita maksamaan. Niinpä jos peli tuntuu liian kalliilta, jätä hyllyyn tai lataamatta.

Löytyy liikaa ihmisiä jotka maksavat vaikka millaisia ryötöhintoja kun vaan saavat lempipelinsä. Eli järkevät ihmiset saa jättää kaikki pelit hyllyyn kun pelit siirtyy kokonaan verkkojakeluun ja kauppojen hintakilpailu ja tarjoukset häviää.


Ihmiset ostavat mitä haluvat mikäli katsovat sen hinnan arvoiseksi, eivätkä ole suuremmin kiinnostuneita siitä mitä mieltä sinä satut kulloinkin olemaan heidän ostoksensa järkevyydestä ja hinnasta.

Eipä elokuvatkaan ole kadonneet kaupoista verkkojakelun myötä.

Miksi puolustelet? Pelejä vaitaisiin vaihtoehtoisesti myydä halvalla, jolloin ostajia on enemmän ja voitot voi olla parhaimmillaan jopa yli sen mitä pelistä saataisiin kalliilla hinnalla ja peli saavuttaisi suuremman yleisön.


En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.
lainaa
hintakeiu

10.03.2012 klo 15.42

pyhjapöh kirjoitti:

En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.

Taitaa isukkinne maksaa pelinne kun niin puolustelette niitä riistäjiä.
lainaa
lilly

10.03.2012 klo 16.30

hintakeiu kirjoitti:
pyhjapöh kirjoitti:

En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.

Taitaa isukkinne maksaa pelinne kun niin puolustelette niitä riistäjiä.

Riistäjiä? Jätä peli hyllyyn niin 'riistäjä' jää ilman riistettävää. Sehän se pointti oli.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.03.2012 klo 16.59

lilly kirjoitti:
hintakeiu kirjoitti:
pyhjapöh kirjoitti:

En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.

Taitaa isukkinne maksaa pelinne kun niin puolustelette niitä riistäjiä.

Riistäjiä? Jätä peli hyllyyn niin 'riistäjä' jää ilman riistettävää. Sehän se pointti oli.


Tiedätkös. Blu-ray -levyn arvo on ehkä noin 1€, DVD sitäkin halvempi. Kotelon muovi maksaa saman verran. Blu-ray levyjen ja koteloon tekeminen maksaa korkeintaan 2€. Kuljetukset maksavat 1€. Näin olettaen siis pelin konkreettiseksi hinnaksi tulee 5€ (joka on yläkanttiin vieläpä). Siihen vielä sitten verot, kaupan osuus ja muut. Mutta kuitenkin, maksamme uusista peleistä kymmeniä euroja yli teoreettisen pelin hinnan. Maksamme oikeudesta pelata parhaimmillaan kymmeniä euroa. Pelit ovat myyntiartikkeleita, joissa niiden tekijä vetää paljon rahaa ''välistä''. En tunne monta tuotetta, joissa se välistä vedetty rahamäärä ylittäisi tuotteen teoreettisen arvon itsessään.

EDIT: Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.
Muokannut: Uppmas 10.03.2012 klo 17.00 lainaa
Possu

Rekisteröitynyt 01.10.2011

10.03.2012 klo 17.36

Saadaanko korppuasema?
lainaa
whygodwhy

10.03.2012 klo 17.46

Uppmas kirjoitti:
lilly kirjoitti:
hintakeiu kirjoitti:
pyhjapöh kirjoitti:

En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.

Taitaa isukkinne maksaa pelinne kun niin puolustelette niitä riistäjiä.

Riistäjiä? Jätä peli hyllyyn niin 'riistäjä' jää ilman riistettävää. Sehän se pointti oli.


Tiedätkös. Blu-ray -levyn arvo on ehkä noin 1€, DVD sitäkin halvempi. Kotelon muovi maksaa saman verran. Blu-ray levyjen ja koteloon tekeminen maksaa korkeintaan 2€. Kuljetukset maksavat 1€. Näin olettaen siis pelin konkreettiseksi hinnaksi tulee 5€ (joka on yläkanttiin vieläpä). Siihen vielä sitten verot, kaupan osuus ja muut. Mutta kuitenkin, maksamme uusista peleistä kymmeniä euroja yli teoreettisen pelin hinnan. Maksamme oikeudesta pelata parhaimmillaan kymmeniä euroa. Pelit ovat myyntiartikkeleita, joissa niiden tekijä vetää paljon rahaa ''välistä''. En tunne monta tuotetta, joissa se välistä vedetty rahamäärä ylittäisi tuotteen teoreettisen arvon itsessään.

EDIT: Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.


Se sisältöhän maksaa. Siinä ne ohjelmoijat, suunnittelijat ja tuottajat tekevät sen kalliin työn. Joten alle 50e hinta on mielestäni aikamoista venyttämistä

Kuitenkin kun nuo kuljetus yms kustannukset loppuvat niin olettaisin pelien hintojen laskevan. Mutta niinhän siinä käy että se summa tullaan siirtämään vain firman voittotulokseen.

P.S. mitä ihmeen kapitalisteja täällä on? Kyllä pelit myisivät ihan kivasti vaikka hinta nostettaisiin sataan euroon. Pointti on reilu kauppa. Kun kustannukset laskevat niin luulisi sen näkyvän hinnassakin.
lainaa
voiTaivas

10.03.2012 klo 19.15

Uppmas kirjoitti:
lilly kirjoitti:
hintakeiu kirjoitti:
pyhjapöh kirjoitti:

En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.

Taitaa isukkinne maksaa pelinne kun niin puolustelette niitä riistäjiä.

Riistäjiä? Jätä peli hyllyyn niin 'riistäjä' jää ilman riistettävää. Sehän se pointti oli.


Tiedätkös. Blu-ray -levyn arvo on ehkä noin 1€, DVD sitäkin halvempi. Kotelon muovi maksaa saman verran. Blu-ray levyjen ja koteloon tekeminen maksaa korkeintaan 2€. Kuljetukset maksavat 1€. Näin olettaen siis pelin konkreettiseksi hinnaksi tulee 5€ (joka on yläkanttiin vieläpä). Siihen vielä sitten verot, kaupan osuus ja muut. Mutta kuitenkin, maksamme uusista peleistä kymmeniä euroja yli teoreettisen pelin hinnan. Maksamme oikeudesta pelata parhaimmillaan kymmeniä euroa. Pelit ovat myyntiartikkeleita, joissa niiden tekijä vetää paljon rahaa ''välistä''. En tunne monta tuotetta, joissa se välistä vedetty rahamäärä ylittäisi tuotteen teoreettisen arvon itsessään.

EDIT: Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.


Taisit unohtaa työvoimakustannukset (mm. palkat, sosiaalikustannukset, edut, vakuutukset) liiketilat, laite- ohjelmisto ja työvälinehankinnat ja niiden ylläpito, koulutuskustannukset, lisenssit, markkinointikulut, verot ym. ym.

Siitäpä vaan sitten uppmas tekemään pelejä, niin voit myydä sitä niin halvalla kuin ikinä haluat. Vaikkapa sitten ihan toimitusmedian hinnalla.
lainaa
kukaanEiPakota

10.03.2012 klo 19.32

Jollei kiinnosta maksaa oikeudesta pelata tai varat eivät riitä, niin pelin voi myös jättää ostamatta.
lainaa
hintakeiu

10.03.2012 klo 19.51

kukaanEiPakota kirjoitti:
Jollei kiinnosta maksaa oikeudesta pelata tai varat eivät riitä, niin pelin voi myös jättää ostamatta.

Te olette joko:
A.)Pelintekijöitä/sijoittajia
B.)Lammaslauman alfayksilöitä
C.)Trolleja
Miksi pirussa haluatte maksaa peleistä suurimman mahdollisen hinnan?
lainaa
lilly

10.03.2012 klo 20.02

hintakeiu kirjoitti:
kukaanEiPakota kirjoitti:
Jollei kiinnosta maksaa oikeudesta pelata tai varat eivät riitä, niin pelin voi myös jättää ostamatta.

Te olette joko:
A.)Pelintekijöitä/sijoittajia
B.)Lammaslauman alfayksilöitä
C.)Trolleja
Miksi pirussa haluatte maksaa peleistä suurimman mahdollisen hinnan?
.
Suurin mahdollinen hinta? Ei, vaan kieltäydyn yksinkertaisesti maksamasta enemmän kuin olen olen valmis maksamaan myytävästä tuotteesta. Siis jos hinta on mielestäni liian kova niin en osta.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.03.2012 klo 20.05

voiTaivas kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
lilly kirjoitti:
hintakeiu kirjoitti:
pyhjapöh kirjoitti:

En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.

Taitaa isukkinne maksaa pelinne kun niin puolustelette niitä riistäjiä.

Riistäjiä? Jätä peli hyllyyn niin 'riistäjä' jää ilman riistettävää. Sehän se pointti oli.


Tiedätkös. Blu-ray -levyn arvo on ehkä noin 1€, DVD sitäkin halvempi. Kotelon muovi maksaa saman verran. Blu-ray levyjen ja koteloon tekeminen maksaa korkeintaan 2€. Kuljetukset maksavat 1€. Näin olettaen siis pelin konkreettiseksi hinnaksi tulee 5€ (joka on yläkanttiin vieläpä). Siihen vielä sitten verot, kaupan osuus ja muut. Mutta kuitenkin, maksamme uusista peleistä kymmeniä euroja yli teoreettisen pelin hinnan. Maksamme oikeudesta pelata parhaimmillaan kymmeniä euroa. Pelit ovat myyntiartikkeleita, joissa niiden tekijä vetää paljon rahaa ''välistä''. En tunne monta tuotetta, joissa se välistä vedetty rahamäärä ylittäisi tuotteen teoreettisen arvon itsessään.

EDIT: Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.


Taisit unohtaa työvoimakustannukset (mm. palkat, sosiaalikustannukset, edut, vakuutukset) liiketilat, laite- ohjelmisto ja työvälinehankinnat ja niiden ylläpito, koulutuskustannukset, lisenssit, markkinointikulut, verot ym. ym.

Siitäpä vaan sitten uppmas tekemään pelejä, niin voit myydä sitä niin halvalla kuin ikinä haluat. Vaikkapa sitten ihan toimitusmedian hinnalla.


Luitkos sen kohdan ''ja muut''?. Täytyypäs auttaa kun ei osata. Tarkoitin nimenomaan kaikkia muita kuluja, kun en osannut/jaksanut listata.

Uppmas kirjoitti:
Näin olettaen siis pelin konkreettiseksi hinnaksi tulee 5€ (joka on yläkanttiin vieläpä). Siihen vielä sitten verot, kaupan osuus JA MUUT.
Muokannut: Uppmas 10.03.2012 klo 20.06 lainaa
huoh

10.03.2012 klo 20.14

Uppmas kirjoitti:
Luitkos sen kohdan ''ja muut''?. Täytyypäs auttaa kun ei osata. Tarkoitin nimenomaan kaikkia muita kuluja, kun en osannut/jaksanut listata.

Lainaus:

Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.

Ei auta kun tuollainen perseestä vedetty mutuilu ei todista mitään. Näitä nykypäivän AAA-pelejä vedetään miljoonabudjeteilla ja helvetillisillä riskeillä niin siinä ei viis-kuuskymppiä pelistä hirveästi paina. Älä osta jos on liikaa, vaikuta lompakollasi (äläkä itke että kun muut ostaa kuitenkin).
lainaa
thisismyfavoritecite

10.03.2012 klo 20.36

huoh kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Luitkos sen kohdan ''ja muut''?. Täytyypäs auttaa kun ei osata. Tarkoitin nimenomaan kaikkia muita kuluja, kun en osannut/jaksanut listata.

Lainaus:

Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.

Ei auta kun tuollainen perseestä vedetty mutuilu ei todista mitään. Näitä nykypäivän AAA-pelejä vedetään miljoonabudjeteilla ja helvetillisillä riskeillä niin siinä ei viis-kuuskymppiä pelistä hirveästi paina. Älä osta jos on liikaa, vaikuta lompakollasi (äläkä itke että kun muut ostaa kuitenkin).


Kyse ei ole hinnan summasta vaan siitä että kuljetus ja materiaalikustannukset tekevät kuitenkin ison siivun. Pelien hinta voisi ihan loogisesti laskea kun niistä päästään eroon. Ihan kuin jos autoja alettaisiin myymään ilman renkaita ja hinta pysyisi samana.

Mutta varmasti vetoavat siihen että serverit maksavat joten 5-10e per peli tarvitaan niiden rahoittamiseen, vaikka serverit ovatkin kertainvestointeja ja niiden tarpeellisuus riippuu täysin firmoista (Microsoftin megafirma vs joku THQn pikkupulju vs kehittäjä joka pitää pelinsä omalla serverillään eikä julkaisijalla)

Puhumattakaan tietty siitä mitä tapahtuu kun servereitä aletaan sulkemaan.
lainaa
lilly

10.03.2012 klo 20.43

thisismyfavoritecite kirjoitti:
huoh kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Luitkos sen kohdan ''ja muut''?. Täytyypäs auttaa kun ei osata. Tarkoitin nimenomaan kaikkia muita kuluja, kun en osannut/jaksanut listata.

Lainaus:

Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.

Ei auta kun tuollainen perseestä vedetty mutuilu ei todista mitään. Näitä nykypäivän AAA-pelejä vedetään miljoonabudjeteilla ja helvetillisillä riskeillä niin siinä ei viis-kuuskymppiä pelistä hirveästi paina. Älä osta jos on liikaa, vaikuta lompakollasi (äläkä itke että kun muut ostaa kuitenkin).


Kyse ei ole hinnan summasta vaan siitä että kuljetus ja materiaalikustannukset tekevät kuitenkin ison siivun. Pelien hinta voisi ihan loogisesti laskea kun niistä päästään eroon. Ihan kuin jos autoja alettaisiin myymään ilman renkaita ja hinta pysyisi samana.

Mutta varmasti vetoavat siihen että serverit maksavat joten 5-10e per peli tarvitaan niiden rahoittamiseen, vaikka serverit ovatkin kertainvestointeja ja niiden tarpeellisuus riippuu täysin firmoista (Microsoftin megafirma vs joku THQn pikkupulju vs kehittäjä joka pitää pelinsä omalla serverillään eikä julkaisijalla)

Puhumattakaan tietty siitä mitä tapahtuu kun servereitä aletaan sulkemaan.

No älä osta. Valinta on sinun. Ja jos digitaalinen jakelu ei saavuta kuluttajien suosiota niin sitä ei tule. Firmat haluavat miellyttää asiakasta koska muuten heillä ei sitä ole.
lainaa
Hohhoijaa

10.03.2012 klo 21.51

lilly kirjoitti:
Firmat haluavat miellyttää asiakasta koska muuten heillä ei sitä ole.


Paitsi, että...
Nykyään firmat haluavat miellyttää sijoittajia, koska muuten heillä ei niitä ole. Sen takia suurimmat pelifirmat listautuvat pörssiin, jottei niiden tarvitse asiakasta kuunnella vaan myyntejä. Näinhän on pitkään jo mennyt isoilla firmoilla.
lainaa
lilly

10.03.2012 klo 22.00

Hohhoijaa kirjoitti:
lilly kirjoitti:
Firmat haluavat miellyttää asiakasta koska muuten heillä ei sitä ole.


Paitsi, että...
Nykyään firmat haluavat miellyttää sijoittajia, koska muuten heillä ei niitä ole. Sen takia suurimmat pelifirmat listautuvat pörssiin, jottei niiden tarvitse asiakasta kuunnella vaan myyntejä. Näinhän on pitkään jo mennyt isoilla firmoilla.

Sijoittaja == omistaja. Ei asiakasta => ei myyntiä == tyytymätön sijoittaja => muutos myyntituotteeseen.
lainaa
HuhHahHei

11.03.2012 klo 03.28

Uppmas kirjoitti:
voiTaivas kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
lilly kirjoitti:
hintakeiu kirjoitti:
pyhjapöh kirjoitti:

En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.

Taitaa isukkinne maksaa pelinne kun niin puolustelette niitä riistäjiä.

Riistäjiä? Jätä peli hyllyyn niin 'riistäjä' jää ilman riistettävää. Sehän se pointti oli.


Tiedätkös. Blu-ray -levyn arvo on ehkä noin 1€, DVD sitäkin halvempi. Kotelon muovi maksaa saman verran. Blu-ray levyjen ja koteloon tekeminen maksaa korkeintaan 2€. Kuljetukset maksavat 1€. Näin olettaen siis pelin konkreettiseksi hinnaksi tulee 5€ (joka on yläkanttiin vieläpä). Siihen vielä sitten verot, kaupan osuus ja muut. Mutta kuitenkin, maksamme uusista peleistä kymmeniä euroja yli teoreettisen pelin hinnan. Maksamme oikeudesta pelata parhaimmillaan kymmeniä euroa. Pelit ovat myyntiartikkeleita, joissa niiden tekijä vetää paljon rahaa ''välistä''. En tunne monta tuotetta, joissa se välistä vedetty rahamäärä ylittäisi tuotteen teoreettisen arvon itsessään.

EDIT: Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.


Taisit unohtaa työvoimakustannukset (mm. palkat, sosiaalikustannukset, edut, vakuutukset) liiketilat, laite- ohjelmisto ja työvälinehankinnat ja niiden ylläpito, koulutuskustannukset, lisenssit, markkinointikulut, verot ym. ym.

Siitäpä vaan sitten uppmas tekemään pelejä, niin voit myydä sitä niin halvalla kuin ikinä haluat. Vaikkapa sitten ihan toimitusmedian hinnalla.


Luitkos sen kohdan ''ja muut''?. Täytyypäs auttaa kun ei osata. Tarkoitin nimenomaan kaikkia muita kuluja, kun en osannut/jaksanut listata.

Uppmas kirjoitti:
Näin olettaen siis pelin konkreettiseksi hinnaksi tulee 5€ (joka on yläkanttiin vieläpä). Siihen vielä sitten verot, kaupan osuus JA MUUT.


Kylläpäs uppmas hermostui! Mahtaa ottaa itsetunnolle, kun järjetön ininä nettijakelun kamaluudesta ja järjettömät teoriat pelien hinnoittelusta eivät saa järjen omaavien keskuudesta lainkaan ymmärrystä ja vastakaikua.
lainaa
pööpöileväapina

11.03.2012 klo 08.55

kylkelpais kirjoitti:
Aaaah, hiljaisuus.. 2 hooveria (PS3, x360) nurkassa riittää. Mulle kelpaisi kyllä hiljainen konsoli.


Vaihda slimmiin.
lainaa
cooldowntimersuks

11.03.2012 klo 11.01

lilly kirjoitti:
Hohhoijaa kirjoitti:
lilly kirjoitti:
Firmat haluavat miellyttää asiakasta koska muuten heillä ei sitä ole.


Paitsi, että...
Nykyään firmat haluavat miellyttää sijoittajia, koska muuten heillä ei niitä ole. Sen takia suurimmat pelifirmat listautuvat pörssiin, jottei niiden tarvitse asiakasta kuunnella vaan myyntejä. Näinhän on pitkään jo mennyt isoilla firmoilla.

Sijoittaja == omistaja. Ei asiakasta => ei myyntiä == tyytymätön sijoittaja => muutos myyntituotteeseen.


Ei taiteesta voi tehdä sijoitustuotetta. Tai sanotaan niin että pelin taidearvo laskee ja "viihdearvo" nousee mitä enemmän massaan vetoavia rahasijoittajia alalla on.

Juuri tuon sijoittajien nousun takia pelit jotka myyvät ihan kivasti voitolla (Resident Evil, Halo, Splinter Cell, Mass Effect) muutetaan lähemmäs CODia jotta myyntejä saataisiin vielä ina nostettua. Puhumattakaan DLC helvetistä, pelinkehittäjien alistamisesta (Molyneux, Inafune, Itagaki, Karpyshyn) yms

Nintendo on ainoa joka ei ole täysin rahasilmien talutushihnassa mutta sitäkin painostetaan jatkuvasti.
lainaa
Kursori

Rekisteröitynyt 15.04.2009

11.03.2012 klo 12.17

Uppmas kirjoitti:
lilly kirjoitti:
hintakeiu kirjoitti:
pyhjapöh kirjoitti:

En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.

Taitaa isukkinne maksaa pelinne kun niin puolustelette niitä riistäjiä.

Riistäjiä? Jätä peli hyllyyn niin 'riistäjä' jää ilman riistettävää. Sehän se pointti oli.


Tiedätkös. Blu-ray -levyn arvo on ehkä noin 1€, DVD sitäkin halvempi. Kotelon muovi maksaa saman verran. Blu-ray levyjen ja koteloon tekeminen maksaa korkeintaan 2€. Kuljetukset maksavat 1€. Näin olettaen siis pelin konkreettiseksi hinnaksi tulee 5€ (joka on yläkanttiin vieläpä). Siihen vielä sitten verot, kaupan osuus ja muut. Mutta kuitenkin, maksamme uusista peleistä kymmeniä euroja yli teoreettisen pelin hinnan. Maksamme oikeudesta pelata parhaimmillaan kymmeniä euroa. Pelit ovat myyntiartikkeleita, joissa niiden tekijä vetää paljon rahaa ''välistä''. En tunne monta tuotetta, joissa se välistä vedetty rahamäärä ylittäisi tuotteen teoreettisen arvon itsessään.

EDIT: Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.

PerusJONNE.

Etkö sä tajua, että ihan oikeat ihmiset tekevät pelejä ammatikseen?
Pelejä pitää myös markkinoida, jos meinaa pärjäävänsä pelimarkkinoilla.
Koodaajille, graafikoille, muusikoille, testaajille ja monille muille pelien kehittäjille on oltava myös mm. laitteet ja tilat työhönsä näin niinkun lonkalta heitettynä tosielämän kuluna.

Turhaa kaikki, sanoo Jonne! Tehkää mulle pelejä, ne saa maksaa tasan sen levyn polton tai streamauksen verran! Te teette niitä ilostanne ilahduttaa MUA ja jos mun pitää esim. MAKSAA työstänne, TE olette riistäjiä!
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

11.03.2012 klo 15.13

Kursori kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
lilly kirjoitti:
hintakeiu kirjoitti:
pyhjapöh kirjoitti:

En viitsi edes ottaa kantaan sinun "jos pelin saisi eurolla, kaikki ostaisivat ja maailma pelastuisi" -haihatteluun. Myyjä päättää missä ja miten tuotteitaan myy ja millä hinnalla. Sinulla on ainoastaan oikeus joko ostaa tai jättää ostamatta.

Taitaa isukkinne maksaa pelinne kun niin puolustelette niitä riistäjiä.

Riistäjiä? Jätä peli hyllyyn niin 'riistäjä' jää ilman riistettävää. Sehän se pointti oli.


Tiedätkös. Blu-ray -levyn arvo on ehkä noin 1€, DVD sitäkin halvempi. Kotelon muovi maksaa saman verran. Blu-ray levyjen ja koteloon tekeminen maksaa korkeintaan 2€. Kuljetukset maksavat 1€. Näin olettaen siis pelin konkreettiseksi hinnaksi tulee 5€ (joka on yläkanttiin vieläpä). Siihen vielä sitten verot, kaupan osuus ja muut. Mutta kuitenkin, maksamme uusista peleistä kymmeniä euroja yli teoreettisen pelin hinnan. Maksamme oikeudesta pelata parhaimmillaan kymmeniä euroa. Pelit ovat myyntiartikkeleita, joissa niiden tekijä vetää paljon rahaa ''välistä''. En tunne monta tuotetta, joissa se välistä vedetty rahamäärä ylittäisi tuotteen teoreettisen arvon itsessään.

EDIT: Luvut ovat siis hatusta vedettyjä, mutta kutakuinkin oikeita.

PerusJONNE.

Etkö sä tajua, että ihan oikeat ihmiset tekevät pelejä ammatikseen?
Pelejä pitää myös markkinoida, jos meinaa pärjäävänsä pelimarkkinoilla.
Koodaajille, graafikoille, muusikoille, testaajille ja monille muille pelien kehittäjille on oltava myös mm. laitteet ja tilat työhönsä näin niinkun lonkalta heitettynä tosielämän kuluna.

Turhaa kaikki, sanoo Jonne! Tehkää mulle pelejä, ne saa maksaa tasan sen levyn polton tai streamauksen verran! Te teette niitä ilostanne ilahduttaa MUA ja jos mun pitää esim. MAKSAA työstänne, TE olette riistäjiä!


Oho. Ikään kun olisin pistänyt vihaviestin. Rauhotu hyvä herra ja vedä jäitä hattuun. Mainitsin edelleenkin, että puhuin KAIKISTA kuluista. Huh huh ja huh.
lainaa
herpderp

11.03.2012 klo 16.46

Uppmas kirjoitti:
Mainitsin edelleenkin, että puhuin KAIKISTA kuluista. Huh huh ja huh.

Jotenkin hassusti vain painotit nimenomaan niitä materiaalikustannuksia ja survoit kaikkein tärkeimmät ja isoimmat rahareiät kohdan "muut" alle. Hieman surkeaa kommentointia etten sanoisi.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

11.03.2012 klo 17.19

herpderp kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Mainitsin edelleenkin, että puhuin KAIKISTA kuluista. Huh huh ja huh.

Jotenkin hassusti vain painotit nimenomaan niitä materiaalikustannuksia ja survoit kaikkein tärkeimmät ja isoimmat rahareiät kohdan "muut" alle. Hieman surkeaa kommentointia etten sanoisi.


Anteeksi, yleensä ne vaikeimmat kohdat on helppo selittää sanalla ''muut''. Mutta vaikka huomioisi kaikki kulut, niin pelintekijälle jäisi silti uusista peleistä yli 10€/kpl omaan käteen ns. katteeksi. Mutta, laitteiden kuluja ja pelin tekemiseen menevää ei lasketa tuotteen hintaan, koska se ylimääräinen hinta, joka pelistä pyydetään, on vain kate niille tuotantokustannuksille, kuten jo sanoinkin. Eli toisin sanoen miljoonamyynnit ekana päivänä merkkaisivat yli 10mlj euroa voittoa. Joillakin peleillä menee tuossa kohtaa jo plussan puolelle.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.03.2012 klo 17.30

Kursori kirjoitti:

Etkö sä tajua, että ihan oikeat ihmiset tekevät pelejä ammatikseen?
Pelejä pitää myös markkinoida, jos meinaa pärjäävänsä pelimarkkinoilla.
Koodaajille, graafikoille, muusikoille, testaajille ja monille muille pelien kehittäjille on oltava myös mm. laitteet ja tilat työhönsä näin niinkun lonkalta heitettynä tosielämän kuluna.

Turhaa kaikki, sanoo Jonne! Tehkää mulle pelejä, ne saa maksaa tasan sen levyn polton tai streamauksen verran! Te teette niitä ilostanne ilahduttaa MUA ja jos mun pitää esim. MAKSAA työstänne, TE olette riistäjiä!

Suuret pelitalot kylpee rahassa hittipeliensä kanssa ja tuhlaa rahaa järjettömyyksiin. Esimerkkinä Call of Duty julkaisubileet, jotka on enemmänkin julkkisbileitä suurine esintyjien kera ja pelaajat maksaa tämänkin lystin. Hinnat pidetään mahdollisimman suurina vain ahneuden takia, ei toimeentulon. Ja suurimmat rahavirrat menee ihan muuhalle kuin niille duunareille jotka pelit tekee.

cooldowntimersuks kirjoitti:

Nintendo on ainoa joka ei ole täysin rahasilmien talutushihnassa mutta sitäkin painostetaan jatkuvasti.

Nintendohan on ollut jo kauan kova rahastaja. Se ei harrasta ainakaan vielä DLC:llä rahastusta, mutta remakeilla ja pelien versioinneilla se osaa rahastaa ylitse muiden. Osassa pelejä on myös huimat katteet. Kuitenkin yksi räikeimmistä tempuista tällä sukupolvella Nintendolta oli tuoda markkinoille riisuttu Wii -versio, josta oli poistettu GC -yhteensopivus ja ohjainportit. Hinta ei kuitenkaan laskenut mihinkään ja asiasta ei ole kuurikaan pidetty ääntä.
lainaa
Napu_

Rekisteröitynyt 13.02.2012

12.03.2012 klo 00.15

Alkaa haiskahtaa wii-u tyyliseltä ratkaisulta. Melko varmasti sieltä tulee, boxin kanssa toimiva tablettiohjain/tietokone. Siinä saisivat striimausta manailevat ja third partyn häviämistä boxilta haikailevat repiä päästään haivenia.

Siis onhan se nyt selvää, että ei kilpailua saa olla, vaan yhden valmistajan pitäisi saada jyrätä kaikki. Sehän se on ainut kehityksen kannustin.
lainaa
uliuli

12.03.2012 klo 01.41

Uppmasin ja tagmaninkin kannattaa jo herätä todellisuuteen ja tajuta, että isojen pelifirmojen tavoitteena on tuottaa mahdollisimman paljon voittoa, ihan niin kuin minkä tahansa muunkin alan firmojen. Eivät ne niitä pelejä meille pelkkää hyvää hyvyyttään tee. Indie kehittäjät ovat sitten asia erikseen. Jos ei meno miellytä, voi aina jättää ylihintaiseksi kokemansa pelin ostamatta.
lainaa
blaastausta

12.03.2012 klo 09.04

Huh huh onpas tiukkaa ulinaa taas vaihteeksi.

Ensinnäkin: kaikille, jotka ulisee taaksepäin yhteensopivuudesta, niin toihan ei todellakaan ole mikään standardi. Ja kuka teistäkin ihan oikeasti on pelannut niitä vanhan boxin pelejä 360:llä, ainakaan enempää kuin jotaan Haloa, kun alkoi putoamaan hyviä tämän sukupolven pelejä markkinoille? Sit jos halajaa pelata 360:n pelejä, kaivaa sen 360:n kaapista?

Toisekseen: optinen media on oikeasti aika helvetin vanhanaikaista tekkiä, ei väliä onko blureiska vai mitä helvettiä. Niissä soittimissa on liikaa liikkuvia osia = hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Verrataan vaikka vanhoja konsoleita: miksi ne ovat kestäneet niin helvetin hyvin? Koska niissä ei ollut hajoavia osia, näin karkeasti ilmaistuna. Streamaus + flash-muisti, siinä on se tapa mennä tulevaisuudessa. Nintendo teki sen jo 3DS:n kanssa, Sony tuli perässä Vitan kanssa, ja toivon todellakin, että MS tekisi sen ensimmäisenä olohuonekonsolien kanssa.

Kolmannekseen: pelien hinnat eivät tule laskemaan, ei niin kauaa, kun pelaajat vaativat parempaa grafiikkaa, enemmän kontenttia, kaikinpuolin korkeampia tuotantoarvoja ja kun laitteiden tehot nousevat. Isot pelit vaativat todella isoja riskejä, koska niitä tehdään lähes poikkeuksetta 50-250 henkilön tiimeillä. Voitte kuvitella millaiset kustannukset pelille tulee. Siihen on pakko lisätä sairas pr-budjetti päälle, ettei se peli huku massaan. ja omathan on saatava takaisin. Niinkuin yllä mainittiin: ei pelejä tehdä hyväntekeväisyyteen, ainakaan pääasiassa. Ja vaikka kuinka manaisi "ahneita" julkaisijoita, kannattaa muistaa, että jos peli ei tee voittoa, sillä ei ole yhtään mitään väliä onko se hyvä vai ei - lisää ei tehdä. Voitoilla taas mahdollistetaan erilaisten pelien julkaiseminen. Esim. EA:lla NHL/FIFA/MADDEN/jne. blockbusterit mahdollistavat sellaisien pelien tekemiset kuin esim. Dead Space.

lainaa
jacktheripper

12.03.2012 klo 10.39

voitto =/= maksimaalinen voitto
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

12.03.2012 klo 10.53

Miten digitaalisesti jaettuja pelejä ei saisi taaksepäinyhteensopiviksi?

Itse uskon, että juuri digitaalisesti jaettavat pelit olisivat mahdollista laittaa myös seuraavaan xboxiin, ja sitä seuraavaan.

edit:
Ja tietenkin todennäköisesti Xbox Loopissa toimii jo "nyt" Xbox360:n Livestä ostetut digipelit.
Muokannut: Temposaur 12.03.2012 klo 16.19 lainaa
miksiEdesVaivaudun

12.03.2012 klo 14.18

tagman kirjoitti:
Kursori kirjoitti:

Etkö sä tajua, että ihan oikeat ihmiset tekevät pelejä ammatikseen?
Pelejä pitää myös markkinoida, jos meinaa pärjäävänsä pelimarkkinoilla.
Koodaajille, graafikoille, muusikoille, testaajille ja monille muille pelien kehittäjille on oltava myös mm. laitteet ja tilat työhönsä näin niinkun lonkalta heitettynä tosielämän kuluna.

Turhaa kaikki, sanoo Jonne! Tehkää mulle pelejä, ne saa maksaa tasan sen levyn polton tai streamauksen verran! Te teette niitä ilostanne ilahduttaa MUA ja jos mun pitää esim. MAKSAA työstänne, TE olette riistäjiä!

Suuret pelitalot kylpee rahassa hittipeliensä kanssa ja tuhlaa rahaa järjettömyyksiin. Esimerkkinä Call of Duty julkaisubileet, jotka on enemmänkin julkkisbileitä suurine esintyjien kera ja pelaajat maksaa tämänkin lystin. Hinnat pidetään mahdollisimman suurina vain ahneuden takia, ei toimeentulon. Ja suurimmat rahavirrat menee ihan muuhalle kuin niille duunareille jotka pelit tekee.


Koodarit saavat sovitun palkkansa riippumatta siitä menestyykö peli vai floppako se. Peliprojekti on aina riskisijoitus ja sijoittaja/omistaja TIETENKIN päättää kuinka mahdolliset voitot ja bonukset jaetaan.

Kannattaa muistaa, että sen hittipelin voitoilla rahoitetaan myös uusia peliprojekteja sekä maksetaan floppipelien kustannuksia.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

12.03.2012 klo 15.19

uliuli kirjoitti:
Uppmasin ja tagmaninkin kannattaa jo herätä todellisuuteen ja tajuta, että isojen pelifirmojen tavoitteena on tuottaa mahdollisimman paljon voittoa, ihan niin kuin minkä tahansa muunkin alan firmojen. Eivät ne niitä pelejä meille pelkkää hyvää hyvyyttään tee. Indie kehittäjät ovat sitten asia erikseen. Jos ei meno miellytä, voi aina jättää ylihintaiseksi kokemansa pelin ostamatta.

Mailma ei ole mustavalkoinen. Ei ole pakko tehdä maximaalista voittoa muiden kustannuksella tai vaihtoehtoisesti hyväntekeväisyyttä/tappiota. Voi tehdä pelejä voitolla ja pitää asiakkaat erittäin tyytyväisinä.


blaastausta kirjoitti:

Toisekseen: optinen media on oikeasti aika helvetin vanhanaikaista tekkiä, ei väliä onko blureiska vai mitä helvettiä. Niissä soittimissa on liikaa liikkuvia osia = hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Verrataan vaikka vanhoja konsoleita: miksi ne ovat kestäneet niin helvetin hyvin? Koska niissä ei ollut hajoavia osia, näin karkeasti ilmaistuna.
[quote]
Vanhat laitteet kestivät hyvin, koska niiden elektroniikka oli suhteellisen yksinkertaista nykylaitteisiin verrattuna ja taisi komponentitkin olla siihen aikaan laadukkaampia. Ei optinen asema ole heikoin lenkki nykysissä laitteissa ja Blu-ray on nykyaikaa. Flash-muisti, stream-tekniikka/pelkkä verkkojakelu ovat vasta tulevaisuutta, eikä ne ole järkevää tekniikkaa vielä jossain pelikonsolissa.

[quote nick="blaastausta"]
Streamaus + flash-muisti, siinä on se tapa mennä tulevaisuudessa. Nintendo teki sen jo 3DS:n kanssa, Sony tuli perässä Vitan kanssa, ja toivon todellakin, että MS tekisi sen ensimmäisenä olohuonekonsolien kanssa.

Ota huomioon, että flash-läpysköjen hinnat ovat edullisia käsikonsolipeleille, jotka ei usein älyttömän montaa gigaa ole. Suurelle konsolipelille flash-media voi maksaa useita kymppejä, kun BD:llä saisi saman verran dataa 1€.
lainaa
mustavalkoinenmaailm

13.03.2012 klo 01.31

tagman kirjoitti:
uliuli kirjoitti:
Uppmasin ja tagmaninkin kannattaa jo herätä todellisuuteen ja tajuta, että isojen pelifirmojen tavoitteena on tuottaa mahdollisimman paljon voittoa, ihan niin kuin minkä tahansa muunkin alan firmojen. Eivät ne niitä pelejä meille pelkkää hyvää hyvyyttään tee. Indie kehittäjät ovat sitten asia erikseen. Jos ei meno miellytä, voi aina jättää ylihintaiseksi kokemansa pelin ostamatta.

Mailma ei ole mustavalkoinen. Ei ole pakko tehdä maximaalista voittoa muiden kustannuksella tai vaihtoehtoisesti hyväntekeväisyyttä/tappiota. Voi tehdä pelejä voitolla ja pitää asiakkaat erittäin tyytyväisinä.


Jotakuinkin kaikki pelifirmat asiakkaan olevan elintärkeä ja pyrkivät miellyttämään asiakasta parhaan kykynsä mukaan, sillä asiakkaat yleensä välttävät sellaisten tuotteiden ostamista, jotka eivät kiinnosta eivätkä miellytä. Kaikkien miellyttäminen ei kuitenkaan ole mahdollista. Tälläkin palstalla on huomiota hakevia ihmisraukkoja joilla kaikesta valittaminen ja itkeminen on suorastaan elämäntehtävä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

13.03.2012 klo 14.25

mustavalkoinenmaailm kirjoitti:
tagman kirjoitti:
uliuli kirjoitti:
Uppmasin ja tagmaninkin kannattaa jo herätä todellisuuteen ja tajuta, että isojen pelifirmojen tavoitteena on tuottaa mahdollisimman paljon voittoa, ihan niin kuin minkä tahansa muunkin alan firmojen. Eivät ne niitä pelejä meille pelkkää hyvää hyvyyttään tee. Indie kehittäjät ovat sitten asia erikseen. Jos ei meno miellytä, voi aina jättää ylihintaiseksi kokemansa pelin ostamatta.

Mailma ei ole mustavalkoinen. Ei ole pakko tehdä maximaalista voittoa muiden kustannuksella tai vaihtoehtoisesti hyväntekeväisyyttä/tappiota. Voi tehdä pelejä voitolla ja pitää asiakkaat erittäin tyytyväisinä.


Jotakuinkin kaikki pelifirmat asiakkaan olevan elintärkeä ja pyrkivät miellyttämään asiakasta parhaan kykynsä mukaan, sillä asiakkaat yleensä välttävät sellaisten tuotteiden ostamista, jotka eivät kiinnosta eivätkä miellytä. Kaikkien miellyttäminen ei kuitenkaan ole mahdollista. Tälläkin palstalla on huomiota hakevia ihmisraukkoja joilla kaikesta valittaminen ja itkeminen on suorastaan elämäntehtävä.

Väärin. On olemassa näitä pelifirmoja kuten Activision ja EA, jotka kohtelevat asiakkaita kehnosti, mutta ei kuitenkaan alita rajaa joka on suhteellisen alhaalla, koska kuluttajat ovat lauma lampaita jotka ei hevin luovu lempparipeleistään.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova