Tuorein sisältö

Portal 2:n kenttäeditori sai suursuosion

11.05.2012 klo 19.00 | Luettu: 7287 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Tämän pystyi ennakoimaan. Portal 2:een äskettäin julkaistu kenttäeditori on saanut yhteisössä suuren suosion ja uutta portaalimatskua syntyy kovalla tahdilla.
Valven mukaan pelaajatuotoksia on jo yli 35 000.

Tottakai jo on tehty mm. laskukone:




V2.fi | Manu Pärssinen
< Ensimmäinen kuva Ron... Tällaista huhutaan E... >

Keskustelut (12 viestiä)

Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

11.05.2012 klo 19.48 4 tykkää tästä

En älynny videosta yhtään mitään. Toi editori ei taida olla edes WYSIWYG?
lainaa
asdko

11.05.2012 klo 20.01 9 tykkää tästä

Execta kirjoitti:
En älynny videosta yhtään mitään. Toi editori ei taida olla edes WYSIWYG?
En älynnyt tuosta viestistä yhtään mitään. Toi kirjoittaja ei taida olla kovin ÄLYKÄS?
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

11.05.2012 klo 20.25

asdko kirjoitti:
Execta kirjoitti:
En älynny videosta yhtään mitään. Toi editori ei taida olla edes WYSIWYG?
En älynnyt tuosta viestistä yhtään mitään. Toi kirjoittaja ei taida olla kovin ÄLYKÄS?
En älynnyt mitään mistään, mutta jokatapauksessa mahtava asia tämä editori. Mietin jo ykkösen aikoihin kenttäeditorin mahdollisuuksia..
lainaa
hteD

11.05.2012 klo 21.53 1 tykkää tästä

What You See Is What You Get (WYSIWYG) meinaa editoria, jossa työtä tehdessä näkee suoraan miltä se näyttää käyttäjän näkökulmasta. ja tämä ei varsinaisesti ole WYSIWYG, vaikkakin pelitilassa kenttiä voi testata erikseen. Jokatapauksessa varsin yksinkertainen ja tehokas editori.
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

11.05.2012 klo 21.57 1 tykkää tästä

No siis editorihan on hyvinkin pitkälle wysiwyg verrattuna mallinnusohjelmia muistuttaviin aikaisempiin kömpelöihin insinöörimäisiin kenttäeditoreihin.
Muokannut: Temposaur 11.05.2012 klo 21.58 lainaa
HIHAA

11.05.2012 klo 22.03

Höpsis, tuo editorihan on WYFIWYLTHA, ettehän te tajua mitään, LOL!!!
lainaa
hoasd

11.05.2012 klo 22.33

^kova poika kun puhuu rumia nimettömänä, hitsin narukäsi
lainaa
Fdsa

11.05.2012 klo 22.36

Temposaur kirjoitti:
No siis editorihan on hyvinkin pitkälle wysiwyg verrattuna mallinnusohjelmia muistuttaviin aikaisempiin kömpelöihin insinöörimäisiin kenttäeditoreihin.


"kömpelö" on kyllä vähän väärä sana. Tämä Portalin editori on äärimmäisen kömpelö ja rajoittunut verrattuna vaikka Valve Hammeriin, mutta tätä osaa käyttää kuka tahansa lähes välittömästi.
lainaa
Jarppa

Rekisteröitynyt 10.08.2011

11.05.2012 klo 23.04

Fdsa kirjoitti:
Temposaur kirjoitti:
No siis editorihan on hyvinkin pitkälle wysiwyg verrattuna mallinnusohjelmia muistuttaviin aikaisempiin kömpelöihin insinöörimäisiin kenttäeditoreihin.


"kömpelö" on kyllä vähän väärä sana. Tämä Portalin editori on äärimmäisen kömpelö ja rajoittunut verrattuna vaikka Valve Hammeriin, mutta tätä osaa käyttää kuka tahansa lähes välittömästi.


Tämäm Portalin kenttäeditorin idea on nimenomaan olla helpompi ja käyttäjäystävällisempi kuin Hammer, jota se todellakin on. Raaka totuus on se, että Hammer pitäisi rakentaa uudelleen. Se kun tuppaa kaikkea vaikeampaa tehdessä olla todella tökerö ja vanhanaikainen.
lainaa
Falafel

Rekisteröitynyt 04.01.2011

11.05.2012 klo 23.24

Videon kuvauksessa tekijä mainitsi ettei voinut tehdä kunnollista visuaalista laskinta "item limitin" takia! On tosi hyvä editori joo.
lainaa
Fdsa

12.05.2012 klo 00.40

Jarppa kirjoitti:
Tämäm Portalin kenttäeditorin idea on nimenomaan olla helpompi ja käyttäjäystävällisempi kuin Hammer, jota se todellakin on. Raaka totuus on se, että Hammer pitäisi rakentaa uudelleen. Se kun tuppaa kaikkea vaikeampaa tehdessä olla todella tökerö ja vanhanaikainen.


Totta, esim. Unreal ja Cryengine -kehitystyökalut ovat huomattavasti parempia kuin Valve Hammer.

Pointti oli kuitenkin se, että tämä kenttäeditori on tarkoitettu pelaajalle, joka haluaa helposti väkerrellä yksinkertaisia puzzleja. Se onnistuu tavoitteessaan täydellisesti, mutta ei missään nimessä kilpaile kunnollisten kehitystyökalujen, edes Hammerin kanssa.

Temposaurin kommentti vain antoi sen kuvan, että perinteiset kehitystyökalut ovat kömpelöitä ja tässä on tulevaisuus.

Peliyhteisö tarvitsee edelleen "insinöörimäiset" kehitystyökalut, jotta saadaan tehtyä korkealaatuista sisältöä, eikä vain sataatuhatta yksinkertaista puzzlea. Ei Hammerin, Cryengine SDK:n tai UDK:n käyttö ole vaikeaa, jos muutaman tunnin viitsii uhrata aikaa niiden opiskeluun.
lainaa
Jarppa

Rekisteröitynyt 10.08.2011

12.05.2012 klo 17.10

Falafel kirjoitti:
Videon kuvauksessa tekijä mainitsi ettei voinut tehdä kunnollista visuaalista laskinta "item limitin" takia! On tosi hyvä editori joo.


Tuo nyt sattuu olemaan ainoa iso ongelma mikä löytyy, sekin korjattavissa päivitykellä.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova