Tuorein sisältö

Unreal Engine 4 syytää huikeaa grafiikkaa

18.05.2012 klo 18.00 | Luettu: 14977 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Wired esittelee neljättä Unreal Engineä sanoin ja kuvin, ja asiasta kiinnostuneet saavat toki mennä sinne lukemaan tarkemmin, mutta silmänilon jaamme tännekin. Seuraavan sukupolven konsoleista kaikkien on jo jossain välissä huhuttu Unreal Engine 4:ää pyörittävän.






V2.fi | Manu Pärssinen
< Portalin äidin uusi ... Tältä näyttää Diablo... >

Keskustelut (26 viestiä)

Satakieli90

18.05.2012 klo 18.32 1 tykkää tästä

Vautsi!! Kohta ei enää erota pelimaailmaa oikeesta, jos nää graffat menee näin tarkiksi O.O :D
lainaa
mikkuli

18.05.2012 klo 18.41 4 tykkää tästä

Ihan hienoa, mutta aika tuommosta sarjakuvamaista kyllä. PC:llä tähän on päästy varmaan jo ajat sitte (?). Konsolipelaaja itsekin olen, mutta ei tämä nyt NIIIN järetön parannus entiseen ole kuitenkaan. Kuitenkin vasta ensimmäisiä kuviahan nämäkin on, joten mene varmaan taas hyvä aika, ennen kuin next gen konsolien tehot näkyy ulkoasussa mahdollisimman tehokkaasti.
lainaa
Marq

Moderaattori

Rekisteröitynyt 25.01.2008

18.05.2012 klo 18.43 1 tykkää tästä

iLaitteilla myivät graffademoa nimeltä Infinity Blade pelinä :)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

18.05.2012 klo 18.55 3 tykkää tästä

Melkoista efektitöherrystä. En kyllä halua, että pelini näyttää tältä.
lainaa
sepe

18.05.2012 klo 18.56 3 tykkää tästä

Harmi kun nää v2:n kuvat on tällasia postimerkkejä :|
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

18.05.2012 klo 18.59 2 tykkää tästä

Partikkelien määrä on aika vitun jees. Itse kaivannu nykypeleihin runsaampia ja dynaamisempia partikkeleja. Olisi kiva nähdä miten käyttäytyvät liikkeessä.
Jälkikäsittely onkin sitten taas sitä perus Crytek/jonne94n eka photarikokeilu-tasoa.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

18.05.2012 klo 19.26 1 tykkää tästä

sepe kirjoitti:
Harmi kun nää v2:n kuvat on tällasia postimerkkejä :|
Niin vaikea kun isommat kuvat onkin kattoa lähteestä...
lainaa
agm

18.05.2012 klo 19.29 2 tykkää tästä

Kuvat ovat teknologiademosta, eivätkä oikeat UE4 pelit eivät tule koskaan näyttämään samalta.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

18.05.2012 klo 20.00 1 tykkää tästä

agm kirjoitti:
Kuvat ovat teknologiademosta, eivätkä oikeat UE4 pelit eivät tule koskaan näyttämään samalta.


Ei. Koska esim. UE3:n teknodemohan ei käytännössä ollu yhtään Gears of War. Muuten vaan kaikki setti mitä siinä näytettiin löydettiin myöhemmin Gearsista. Modeleita myöten.
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

18.05.2012 klo 20.03 1 tykkää tästä

mikkuli kirjoitti:
Ihan hienoa, mutta aika tuommosta sarjakuvamaista kyllä. PC:llä tähän on päästy varmaan jo ajat sitte (?). Konsolipelaaja itsekin olen, mutta ei tämä nyt NIIIN järetön parannus entiseen ole kuitenkaan. Kuitenkin vasta ensimmäisiä kuviahan nämäkin on, joten mene varmaan taas hyvä aika, ennen kuin next gen konsolien tehot näkyy ulkoasussa mahdollisimman tehokkaasti.
veikkaan, että se vau-juttu löytyykin spekseistä, eli mitä itse engine sisältää, ei niinkään siltä miltä pari stillkuvaa näyttää.

Unreal engine tukee jatkossa sellaista skriptausmoottoria, ettei tarvitse olla insinööri/koodari jotta sitä voi käyttää.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.05.2012 klo 20.47 2 tykkää tästä

Toi partikkelien määrä on tosiaan ihan jeba, mut ite grafiikassa ollaan edelleen kaukana PC:n vastaavasta. Kattokaa vaikka tän tulevan suomalaisen indie-pelin, Resetin ruutukuvia:

http://bit.ly/L5bHLF (piti lyhentää, kun ei sopinu linkki, tässä pätkittynä: http://reset-game.net/ wp-content/uploads/ 2012/02/reset_tease_4.jpg )
lainaa
Vapaakoodari

18.05.2012 klo 21.37 7 tykkää tästä

Kaikki joiden mielestä tietokoneen generoima maisema näyttää niiiin aidolta ja niiiin upeelta ja niiiin komeelta ettei sitä aidosta erota..
Menkää ulos, siellä on kevät parhaimmillaan.
lainaa
RandomEsa

18.05.2012 klo 22.19 1 tykkää tästä

Ehkäpä tärkein asia jäi kaikilta huomaamatta kyseisestä esittelystä.

Lainaus:
“‘Call of Duty was a game that a team of a few dozen could develop on PlayStation 2,’ Sweeney says. ‘Now Activision has hundreds of people working on Call of Duty for the current-gen consoles. What’s supposed to happen in the next generation? Are they going to have 4,000 people?’ To combat the bloat, Sweeney has stuffed UE4 with tools that promise shortened production pipelines and lower production costs… It will streamline game development, allowing studios to do in 12 months what can take two years or more today.”


Kyllä prerender demot näyttää ihan hienolta, mutta katsellaan sitten kun tulee ensimmäinen peli ulos.
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

19.05.2012 klo 01.06 2 tykkää tästä

Vapaakoodari kirjoitti:
Kaikki joiden mielestä tietokoneen generoima maisema näyttää niiiin aidolta ja niiiin upeelta ja niiiin komeelta ettei sitä aidosta erota..
Menkää ulos, siellä on kevät parhaimmillaan.

Keväällä nimenomaan lukittaudutaan sisällä, ettei tarvitse kärsiä allergiasta. Onneksi on Diablo III.
lainaa
retroparta

19.05.2012 klo 03.37

En halua tuollaista!! Haluan sahalaita-pökkelögrafiikkaa. Kyllä 80-luvun pelit olivat kaikin puolin paljon parempia kuin nykypelit. Miksi kaikki pelit eivät voi olla sellaisia????
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

19.05.2012 klo 07.42

1. kuva = Diablo
2. kuva = ME3
3. kuva = UC3 & Diablo
4. kuva = Diablo

WHOA!
Kuten olla, moni näistä näyttää kuin viime vuosituhannen kuvakaappauksilta.
Muokannut: Zx-4 19.05.2012 klo 07.46 lainaa
DasBoot

19.05.2012 klo 09.13 2 tykkää tästä

Liian efekti painotteisia, haluan viime vuosikymmenen tyylistä tarkkaa grafiikka jota ei ole pilattu blur/bloom/hdr etc. efekteillä.

Tai ainakin pitäisi olla mahdollisuus ottaa ne pois käytöstä, mutta nykyajan peleissä alkaa olemaan entistä vähemmän grafiikkaoptioneita.
lainaa
fagman

19.05.2012 klo 09.57

tagman kirjoitti:
Melkoista efektitöherrystä. En kyllä halua, että pelini näyttää tältä.


Haluat että pelisi näyttää pongilta. Selvä, pidä se atari 2600 äläkä valita.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.05.2012 klo 13.15 1 tykkää tästä

fagman kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Melkoista efektitöherrystä. En kyllä halua, että pelini näyttää tältä.


Haluat että pelisi näyttää pongilta. Selvä, pidä se atari 2600 äläkä valita.

Eipäs liioitella. Pelien visuaalinen ilme oli parhaimmillaan PC:llä joskus 10 vuotta sitten. Graffat oli selkeitä ja teräviä. Nykyään graffat on sumeita, valolähteitä liioitellaan ja tarkat tekstuurit peitetään efektimössön alle.
lainaa
Stanaldo

Rekisteröitynyt 26.08.2009

19.05.2012 klo 14.00

Nykyään kikkaillaan ihan liikaa efekteillä. Sisältöön ei keksitytä enää. Tehdään vain mahdollisimman hienoja turhuuksia.
lainaa
hyrkispyrskis

19.05.2012 klo 17.25

tagman kirjoitti:

Eipäs liioitella. Pelien visuaalinen ilme oli parhaimmillaan PC:llä joskus 10 vuotta sitten. Graffat oli selkeitä ja teräviä.

Eipäs liiotella, vai onko sinusta Morrowindin, OFP:n tai Mafian yksinkertaiset palikkagraffat kovin selkeitä ja teräviä?
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

19.05.2012 klo 19.06

Parasta on se että nämä efektihelvetti-lookit ovat ihan tekemällä tehtyjä ratkaisuja.

http://i.imgur.com/ItOBu.jpg
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

19.05.2012 klo 19.41

Auringon säteet on kyll hienoja, kun dynaamisesti toteutettu peleihin
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.05.2012 klo 19.57

Mirr5 kirjoitti:
Parasta on se että nämä efektihelvetti-lookit ovat ihan tekemällä tehtyjä ratkaisuja.

http://i.imgur.com/ItOBu.jpg

Step14 näytti parhaalta. Lopputulos näytti karmealta pa*kalta. Ketä voi rehellisesti sanoa, että bloom (kaihiefekti) tekee pelistä paremman näköisen? Ja nuo aurinkoefektitkin yleensä simuloi peleissä sitä, miten kamera näkee auringon, eikä miten ihmissilmä siihen reagoi. Ja tosielemässä voi käyttää aurinkolaseja, mutta peleissä hohkaavasta auringosta on pakko kärsiä. Missä järki?
lainaa
Uuno

19.05.2012 klo 21.21

Execta kirjoitti:
Toi partikkelien määrä on tosiaan ihan jeba, mut ite grafiikassa ollaan edelleen kaukana PC:n vastaavasta. Kattokaa vaikka tän tulevan suomalaisen indie-pelin, Resetin ruutukuvia:

http://bit.ly/L5bHLF (piti lyhentää, kun ei sopinu linkki, tässä pätkittynä: http://reset-game.net/ wp-content/uploads/ 2012/02/reset_tease_4.jpg )


Käyppä nyt ihmeessä vähän päivittämässä ymmärrystäsi pelimoottoreista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Unreal_Engine
lainaa
Influ

Rekisteröitynyt 19.10.2009

19.05.2012 klo 22.38

75 erilaista bloom sekä blur filtteriä niin kyllä siitä hyvä tulee!
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova