Tuorein sisältö

Autotehdaspeli turboahdettiin

27.03.2013 klo 21.00 | Luettu: 7283 kertaa | Teksti: Mikko Heinonen

Pitkään pelanneet saattavat muistaa pelin nimeltä Detroit, jossa tarkoitus oli pyörittää autotehdasta ja suunnitella autoja. Monet muistavat myös, että Detroit oli valitettavan rajoittunut eikä autoihin saanut juuri eroja aikaiseksi.

Automation pyrkii muuttamaan tämän ja tarjoamaan sellaisen määrän säätöjä, ettei pahinkaan bensalenkkari voi pettyä. Kehityksessä olevan pelin moottorivalikoimaan on juuri lisätty turboahtimet.



Pelin voi ostaa jo nyt sen sivustolta, hinnat alkavat 25 dollarista. Moottorinsuunnitteluosio on jo julkaistu, varsinainen autonsuunnittelu on tulossa tämän vuoden aikana. Lopullisen pelin julkaisupäivä ei ole vielä tiedossa.

V2.fi | Mikko Heinonen
< 17 minuuttia Battlef... Komea Titanic-peli h... >

Keskustelut (11 viestiä)

Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

27.03.2013 klo 21.47 3 tykkää tästä

Mä haluun tollasen autonrakentamisen autopeliin.
lainaa
hnngh

28.03.2013 klo 09.25 1 tykkää tästä

Appe kirjoitti:
Mä haluun tollasen autonrakentamisen autopeliin.

Olisi niissä joo syventämisen varaa...
Jokin Gran Turismonkin (ihan vain esimerkkinä, jonka itse tunnen) autonvirittely aika surullista touhua.
lainaa
Falafel

Rekisteröitynyt 04.01.2011

28.03.2013 klo 12.25 2 tykkää tästä

Tästähän voi oppia valtavasti
lainaa
sentex

Rekisteröitynyt 08.01.2010

28.03.2013 klo 16.52 1 tykkää tästä

Ei varmasti opi. Ainakaan jos selostajaa kuuntelee. 1.3 litraisesta vapari civicistä 112bhp irti repineenä ja 1985 turbo CRX rakentaneena voin sanoa että pelintekijät ovat ehkä kuluttaneet vuoden aikaa konetekniikan tutkimiseen, mutta kaikki muu onkin sitten niin päin prinkkalaa kuin vain voi olla. Ensinnäkin jos haetaan tehoja niin turbo rakennetaan ehdottomasti painetta kestävillä kaasuttimilla ja suorilla imutorvilla jokaiselle sylinterille koska näin saadaan jokaisen sylinterin bensaseos sekä ahtopaineet täsmälleen samalle tasolle. Todella vittumainen tehdä mutta näinollen parempi. Lisäksi kaasuttimen vastaavuus kaasuun on huomattavasti parempi ja kaasutin on myös huoltovapaampi. Lisäksi ei kukaan täysijärkinen valitse alumiinilohkoa valuraudan sijaan -_- saatika kantta jos annetaan valinnanvapaus. Vieläpä jos kyseessä on dieselmoottori niin se isolohkon paino ei ahdetussa koneessa enää hirveästi haittaa verrattuna siihen että se kestää 2X enemmän ahtoja mitä yksikään alumiinikansi. Ja miksi tässä ei ole ristiosia? Esim joidenkin valmistajien merimoottoreiden kampiakselit käyvät suoraan lohkoon ja pidentävät strokea ja kestävyyttä. Lisäksi 16v turbosaabin kantta käytetään enemmän turbovolvoissa juurikin sen "kestävyyden" eikä sen painonsäästön takia... Ei se muutama kilo hirveästi haittaa kun 1.8B sijaan voit lykätä 3-4 baaria ahtoja siihen vehkeeseen valujen ja pohjatöiden jälkeen. Juuri tästä syystä nörttien ei pitäisi mennä tekemään tällaisia ja varsinkaan jos eivät ole itse yhtään autoa rakentaneet turbottaneet saatika milläänlailla virittäneet tai korjanneet.
lainaa
sentex

Rekisteröitynyt 08.01.2010

28.03.2013 klo 17.10 1 tykkää tästä

Ja lisäksi selostajan sanat täytyy saada paljon enemmän tehoa ja huomattavasti pienempi kulutus, on aika järjetöntä. Sillä moottoriteho tulee nimen omaan siitä kuinka paljon pystytään saamaan sylinteriin bensiiniä ja happea. Mitä enemmän seosta saa sylinteriin niin sitä voimakkaamman räjähdyksen se tuottaa ja sitä enemmän prosessista syntyy moottoritehoa. Eikä polttoaineluettelossa ollut edes RE85 vaikka tehoja ja kulutusta ajatellen viina olisi paljon parempaa koska se kestää huomattavasti enemmän puristusta ahdetussa koneessa. Ja vaikka ihmiset ostelevat flexfuell järjestelmiä bensa-autoihinsa niin sillä ei tee rahallista säästöä vaikka se maksaakin vain euron litralta niin moottori kuluttaa sitä 30% enemmän joten tästä syystä tämän polttoaineen pitäisi olla listalla koska miltein kaikki rallimiehet sitä käyttävät. saadaan enemmän tehoa ja nakutuksenkestävyyttä ja vaikka kulutus on enemmän niin sillä saadaan aikaan enemmän tehoa samaan hintaan kuin korkeaoktaanisella polttoaineella. Tätä lastenvikalistaa voisi luetella loputtomiin mutta juuri nyt ei jaksa avautua enää kuin siitä vielä, että jos on lyijjyllinen bensiini listassa niin heivaisivat jo helvettiin sen lyijjyttömän sieltä koska sen lisäaineet eivät suojele venttiileitä läheskään yhtä hyvin kuin lyijjy. Lisäksi lyijjyllinen bensiini on tätänykyä kielletty suurimmassa osassa maapalloa.
Muokannut: sentex 28.03.2013 klo 17.32 lainaa
lasdlasd

28.03.2013 klo 20.20 3 tykkää tästä

sentex kirjoitti:
Ja lisäksi selostajan sanat täytyy saada paljon enemmän tehoa ja huomattavasti pienempi kulutus, on aika järjetöntä. Sillä moottoriteho tulee nimen omaan siitä kuinka paljon pystytään saamaan sylinteriin bensiiniä ja happea. Mitä enemmän seosta saa sylinteriin niin sitä voimakkaamman räjähdyksen se tuottaa ja sitä enemmän prosessista syntyy moottoritehoa.

Tehoa voi saada enemmän myös parantamalla hyötysuhdetta, mikä vähentää kulutusta suhteessa hyötytehoon.
lainaa
Joopajoo

29.03.2013 klo 01.33

sentex kirjoitti:
"Kaikki tämä epätekninen teiniuhoaminen"


Vaivaudun sanomaan kasi sanaa: Höpö höpö...
lainaa
Joopajoo

29.03.2013 klo 01.34

Joopajoo kirjoitti:
sentex kirjoitti:
"Kaikki tämä epätekninen teiniuhoaminen"


Vaivaudun sanomaan kasi sanaa: Höpö höpö...


Kappas typo. Ennenkuin joku huomauttaa: kaksi sanaa
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

29.03.2013 klo 15.12

Mitä sä sentex oikein selität jos alumiini lohkot oisivat noin susia ja ruisku niin paska verratten kaasariin niin miksi kukaan muu kuin nascar ei käytä valurauta kaasutin koneita?

Coswortin 2 litranen turbo kestää vakio kuntoisella täysalumiini koneella 700 heppaa ja 2 baria ahtoja ja tämän mä kuulin karalan viritys pajan isännältä joten varmaan tietää mistä puhuu...
lainaa
sentex

Rekisteröitynyt 08.01.2010

29.03.2013 klo 16.04

Pioneeri kirjoitti:
Mitä sä sentex oikein selität jos alumiini lohkot oisivat noin susia ja ruisku niin paska verratten kaasariin niin miksi kukaan muu kuin nascar ei käytä valurauta kaasutin koneita?

Coswortin 2 litranen turbo kestää vakio kuntoisella täysalumiini koneella 700 heppaa ja 2 baria ahtoja ja tämän mä kuulin karalan viritys pajan isännältä joten varmaan tietää mistä puhuu...
Ensinnäkin 2 bar on aika onneton ahtopainelukema. Toisekseenkin nascar on dragster tallien jälkeen juurikin se paikka jossa otetaan kaikki tenku koneista irti koska siellä ei ahtimia kummemmin käytetä. silloin kun aletaan puhumaan paineesta eli oikeasta paineesta 3+bar niin ei ole vielä sellaista alumiini kantta vastaan kävellyt joka sellaisia paineita kestäisi.. Tai tietenkin jos on varaa koneistaa kansi lentokonealumiinista niin sittenpähän pelimerkit puhuu. Ja kyllä se muuten näin on että jos näille nörteille annetaan boxon pakki kouraan ja konen nenän eteen niin puoletkaan ei takuuvarmasti osaa edes sytytysennakoita säätää.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

29.03.2013 klo 16.36

Niin kyllä varmasti valurauta kestää enemmän kuin alumiini onhan se kovempaa materiaaliakin kuin alumiini mutta jos pieni alumiini moottori kestää 700 heppaa niin eiköhän siinä riittävästi ole reserviä puhumattakaan isoista lohkoista joista otetaan 1000 heppaa irti esim BMWn S38 koneesta joka on alumiinia?

Ja dragsterit onkin oma lukunsa niissä moottoritkin on upotettu betoniin kun ei tahdo kestää enään rautakaan niitä tehoja.

Ja tosiaan alumiinistä lyötyy niitä kovempia seoksia kovaan hintaan jolla saadaan valurautamainen kestävyys alumiinin painolla...

Mutta kallistahan kokolailla moottoriurheilu on oli valupata tai sitten alumiininen...

Mutta normaali harrastajalle varmasti ihan makuasia...kuten musti sen sano.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova