Tuorein sisältö

XCOM: Enemy Within julkistettiin

21.08.2013 klo 19.00 | Luettu: 8422 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

2K ja Firaxis Games julkistivat tänään nimensä osalta jo tiedossa olleen XCOM: Enemy Within -laajennuksen XCOM: Enemy Unknown -peliin. Laajennus saapuu 15.11. PC:lle, Macille, X360:lle ja PS3:lle.

Mukana on uusia kykyjä, päivityksiä, aseita, resursseja, kenttiä sekä reilusti uutta pelattavaa ja moninpelisisältöä. Lehdistötiedotteen mukaan kaikki uusi materiaali on nähtynä vasta 3-4 läpäisyn jälkeen.

Enemy Withinin Commander Editionin voi ostaa konsoleille myös itsenäisenä pakettina ja se sisältää XCOM: Enemy Unknownin kaikkine lisämateriaaleineen.








V2.fi | Manu Pärssinen
< Diablo III laajenee ... The Elder Scrolls On... >

Keskustelut (12 viestiä)

Jep

21.08.2013 klo 19.48 1 tykkää tästä

Vielä kun korjaisivat tunnelman alkuperäisten XCOMien (UFOn) tasolle, niin voisi jopa harkita pelaavansa. :(
lainaa
Terppa

21.08.2013 klo 20.04 16 tykkää tästä

Jep kirjoitti:
Vielä kun korjaisivat tunnelman alkuperäisten XCOMien (UFOn) tasolle, niin voisi jopa harkita pelaavansa. :(
Hirveen hankala pelintekijöiden korjata pelaajien päänsisäisiä asioita. Kannattaisi varmaan pelata tyytyväisenä sitä alkuperäistä sitten.
lainaa
okl

21.08.2013 klo 21.03

Aina voi vink vink https://www.youtube.com/watch?v=YwH_lhdqWDg
lainaa
Jari-Pee

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

21.08.2013 klo 21.08 4 tykkää tästä

Peliä pidempään pelanneena epäreiluuden taso aiempiin osiin verrattuna on alkanut korpeamaan niin, etten tiedä jaksanko kiinnostua samojen tekijöiden lisäyksistä tai jatkiksista. Viimeksi kun pelasin Classic-vaikeustasolla Iron Man -moodi päällä, etenin äärimmäisen varovaisesti ja harkitsin kaikki liikkeeni taistelutilassa ja taloudellisesti. Sitten erehdyin yhdellä vuorolla, ison voiton jälkeen lataamaan aseita ja liikkumaan yhdellä hahmolla kaksi askelta sivulle suojaan päin (en siis eteenpäin). Tämä maagisesti aktivoi uuden ryhmän niitä avaruusolentoja, jotka ilmaiseksi juoksevat minne tahtovat ja tappavat sotilaasi yhdellä iskulla ja muuttavat ne zombeiksi, jotka tappavat loput sotilaasi yhdellä iskulla. En deletoinut ainoastaan peliä, vaan jumalauta koko Steamin. Aiemmissa peleissä oli sellainen tunnelma, että pimeydessä vaanii jotakin. Tunnelma korostui kun vaikeustasoa lisäsi. Kun tässä pelissä säätää vaikeustason sellaiseksi että päätä pitää käyttää, peli muuttuu Miinaharavaksi.

Juuri ennen tätä viimeistä niittiä olin pelannut täydellisesti suojelustehtävää. Sotilaani tappoivat kaikki haavoittumatta. Sitten kun tavoitin sen suojeltavan, niin taivaasta tippui maagisesti ufomies, joka heitti yhtä sotilaistani myrkkypommilla, joka ei tee juuri lainkaan vahinkoa. Juu, ei siinä mitään, paitsi että eräs toinen sotilaani - useiden taistelujen veteraani - päätti joutua paniikkiin ja ampua vieressään seisovaa suojeltavaa päähän lähietäisyydeltä. Tämä on aika pirun kaukana vanhan ajan hienoudesta, kun teet itse virheen, saat osuman aliavaruussingosta ja haavoittuneet sotilaasi ampuvat paniikissa minne sattuu.
Muokannut: Jari-Pee 21.08.2013 klo 21.14 lainaa
fic

21.08.2013 klo 21.38 3 tykkää tästä

Joo, tuo Jari-Peen mainitsema juttu et vihut aktivoituvat vasta kun ylität jonkun satunnaisen rajan mapissa on pelin isoin miinus. Toivon mukaan laajennus ehkä siihen jonkinmoista korjausta keksisi.
lainaa
Uuhi

21.08.2013 klo 21.41

Antakaa jo poloisen pelin levätä haudassa. Ei ne osaa muuta kuin tahria UFOn maineen lopullisesti.
lainaa
Sparrow

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.08.2013 klo 22.03 1 tykkää tästä

Koskas Terror from the Deep tulee?
lainaa
jeppiskeppss

22.08.2013 klo 12.49 2 tykkää tästä

fic kirjoitti:
Joo, tuo Jari-Peen mainitsema juttu et vihut aktivoituvat vasta kun ylität jonkun satunnaisen rajan mapissa on pelin isoin miinus. Toivon mukaan laajennus ehkä siihen jonkinmoista korjausta keksisi.


Jep! tää on niin totta. Meni vähän fiilis, kun tämän featuren huomasin.
lainaa
_evoxia

22.08.2013 klo 13.37 1 tykkää tästä

Vihasin myös sitä että kun vihollisryhmän vihdoin paikallisti niin nämä pirut saavat ilmaisen liikkumisvuoron. Olisivat edes lisänneet sen että oma ukko pysähtyy ja voit uudelleen miettiä mihin juoksutat sen.
lainaa
Hyvä_mutta

22.08.2013 klo 16.08

Pidin kaikesta muusta, mutta kaksi ärsyttävää bugia toistuu joka pelikerralla. Toinen tuo suunnattoman edun itselle, toinen viholliselle:

1) Viholliset spawnaavat joskus ihan yllättäen outoihin paikkoihin, valitettavan usein omien joukkojen taakse. Siis ikään kuin teleporttaavat. Pieni lohtu on kuitenkin se, että tätä tapahtuu vain(?) sellaisten vihollisten kohdalla, joita et ollut vielä nähnyt kyseisen tehtävän aikana, eli nämä viholliset kyllä liikkuvat suojiin teleportattuaan, mutta eivät sentään hyökkää saman bugispawnin yhteydessä.

2) Mutonit ovat pelin helpoin vihollistyyppi, tämäkin bugin vuoksi. Overwatchaamalla vähintään yhden XCOM-sotilaan, joka on näiden mutoneiden näköpiirissä takaa sen, etteivät ne liiku tai ammu. Jäävät vain pojottamaan paikoilleen tykinruuaksi.

Nämä olisi kiva saada korjatuiksi. Muilla samoja ongelmia?
lainaa
IlmeisestiOminaisuus

25.08.2013 klo 15.15

^2) http://steamcommunity.com/app/200510/discussions/0/846944
lainaa
Chavez

Rekisteröitynyt 14.04.2007

24.09.2013 klo 23.31

fic kirjoitti:
Joo, tuo Jari-Peen mainitsema juttu et vihut aktivoituvat vasta kun ylität jonkun satunnaisen rajan mapissa on pelin isoin miinus. Toivon mukaan laajennus ehkä siihen jonkinmoista korjausta keksisi.


Tätä tapahtuu niissä council missioneissa, joissa vihut aina tippuu tiettyihin paikkoihin. Muissa tehtävissä vihut aktivoituu sitten kun ne näkee. Joskus harvoin jopa vihollisen vuorolla kun sattuvat vaihtamaan paikkaa sopivasti.

Itse lisäriä odotan kyllä innolla. Nykyinen sisältö on tullut koluttua aika hyvin, ja yhden kerran jaksoin vääntää läpi Impossible-Ironmanilla. Aika hyvä peli tuo on vaikkakin virtaviivaistettu paljon alkuperäiseen nähden.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova