Tuorein sisältö

Deep Silver lupaa: Metro-sarja jatkuu

26.08.2013 klo 17.00 | Luettu: 12255 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Eurogamer kertoo Deep Silverin vakuutelleen, että Metro-pelisarja saa yhä jatkoa. Firma osti pelisarjan oikeudet THQ:lta tammikuussa.

"Olen iloinen, että ostimme pelisarjan. Vaikka Last Light julkaistiin pelien kannalta vähän kuivana ajanjaksona, se sai silti paljon huomiota. Aikomuksenamme on ehdottomasti jatkaa pelisarjaa", kertoi Deep Silverin toimitusjohtaja Klemens Kundratitz.

Mies totesi myös, että ehkä jatkossa pelistä koetetaan tehdä vähän suuremmalle yleisölle sopiva, mikä ei välttämättä kuulosta hyvältä pelin fanien korvissa.

Toki yksi mutka matkassa on vielä se, että Deep Silverin täytyy saada kirjojen oikeudet Dmitry Glukhovskylta, mutta kirjailija on ollut edellisistäkin peleistä innoissaan, joten se ei tuottane ongelmia.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Evil Genius -pelistä... GTA V:n erikoisversi... >

Keskustelut (21 viestiä)

Bob

26.08.2013 klo 17.31 7 tykkää tästä

Call of Metro: Lightfield 7
lainaa
PC_HEIL

26.08.2013 klo 17.39 21 tykkää tästä

"koetetaan tehdä vähän suuremmalle yleisölle sopiva"

Ei helvetti. Mitä tämä pelleily oikein on? Metro 2033 ja Last Light ovat täydellisiä tunnelmaltaan ja toiminnaltaan. Ei siitä tarvitset tehdä super helpotettua räiskintää, jossa kaikki örkit kaatuu kuin heinä parista luodista... Näissä peleissä se jännä orava kurkkii, kun yritetään päästä huomaamatta ohi örkeistä, jotka tappaa nopeasti. Nyt sitten mennään kosiskelemaan jokaista Jani-Petteriä ja sehän tarkoittaa sarjan kuolemaa...

No ainakin kaksi hyvää peliä.
lainaa
enpä_tiiä

26.08.2013 klo 18.27

eka metro oli hyvä. muutaman kerran tahkonu läpi mutta last light alko vaan puuduttaa ja halus päästä mahollisimman nopeesti läpi.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

26.08.2013 klo 18.47 3 tykkää tästä

PC_HEIL kirjoitti:
"koetetaan tehdä vähän suuremmalle yleisölle sopiva"

Ei helvetti. Mitä tämä pelleily oikein on? Metro 2033 ja Last Light ovat täydellisiä tunnelmaltaan ja toiminnaltaan. Ei siitä tarvitset tehdä super helpotettua räiskintää, jossa kaikki örkit kaatuu kuin heinä parista luodista... Näissä peleissä se jännä orava kurkkii, kun yritetään päästä huomaamatta ohi örkeistä, jotka tappaa nopeasti. Nyt sitten mennään kosiskelemaan jokaista Jani-Petteriä ja sehän tarkoittaa sarjan kuolemaa...

No ainakin kaksi hyvää peliä.
No ottaen huomioon et ekas metrossaki tais olla neljä eri vaikeustasoa, nii en näe ongelmaa miksei vois tuoda yhtä vaikeustasoa lisää tyyliin "Koe tarina". En tajua mikä into joillaki ihmisillä on estää toisia kokemasta joitaki pelejä vaatimalla, et kaikkien pitää pelata ne samalla tavalla ku hän.

Todennäköisesti kyse on jostain muusta ku vaikeustasosta, tod. näk. jotain joka on nähty kymmenessä muussaki pelissä. Eli surkeaa cooppia vihuaaltoja vastaan, moninpeliä rankeilla, chest-high walls, clusterfuck hudi jne.
Muokannut: perato 26.08.2013 klo 18.48 lainaa
PC_HEIl

26.08.2013 klo 19.10 10 tykkää tästä

perato kirjoitti:
No ottaen huomioon et ekas metrossaki tais olla neljä eri vaikeustasoa, nii en näe ongelmaa miksei vois tuoda yhtä vaikeustasoa lisää tyyliin "Koe tarina". En tajua mikä into joillaki ihmisillä on estää toisia kokemasta joitaki pelejä vaatimalla, et kaikkien pitää pelata ne samalla tavalla ku hän.


Siis mitä? Eihän tuota peliä pelata kuin yhdellä tavalla. Siis hiivitään ja sitten välillä ammutaan. Tämä sinun "koe tarina" varmaan voisi olla hyvä, mutta jos jokin on varmaa, niin tämä helpommin lähestyttävä tarkoittaa vain ja ainoastaan räiskintää ja paljon. Jos haluaa räiskiä, niin Metro ei ole se peli. Ei kaikkea tarvitse vääntää rautalangasta siksi, että sitä jokainen pääsi pelaamaan ilman turhautumista, jos välillä meinaa henki mennä.

Metron ongelmaksi ei ole vaikeasti lähestyttävä, vaan yksinkertaisesti mainostuksen puute. Pelit on suht helposti sisäistettävissä ja ihan kuka vain oppii pelin pelaamisen. Jos kolmannelle osalle jotain pitää tehdä, niin tuoda se suuremmin esille sille suurelle yleisölle, eikä rampauttaa koko peliä heittämällä huohotus paraneminen, hud ja parista laakista vainaa viholliset ja tietenkin jättää kaikki hankaluus ja epätoivo pois, ettei joku vain turhautuisi, kun ei pääse parillakaan yrittämällä kohtaa läpi.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.08.2013 klo 19.11 8 tykkää tästä

perato kirjoitti:
No ottaen huomioon et ekas metrossaki tais olla neljä eri vaikeustasoa, nii en näe ongelmaa miksei vois tuoda yhtä vaikeustasoa lisää tyyliin "Koe tarina".

En kyllä tajua miksi ostetaan peli, eikä siitä sitten kiinnosta kuin lähinä se tarina ja kaiken muun pitäisi käydä nappia painamalla. Tällöin kannattaisi ostaa leffa, koska ne on huomattavasti halvempia. Pelien kuuluu olla "pelejä" eikä leffoja interaktiivisilla osuuksilla.
lainaa
Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

26.08.2013 klo 19.17 1 tykkää tästä

PC_HEIL kirjoitti:
"koetetaan tehdä vähän suuremmalle yleisölle sopiva"

Ei helvetti. Mitä tämä pelleily oikein on? Metro 2033 ja Last Light ovat täydellisiä tunnelmaltaan ja toiminnaltaan. Ei siitä tarvitset tehdä super helpotettua räiskintää, jossa kaikki örkit kaatuu kuin heinä parista luodista... Näissä peleissä se jännä orava kurkkii, kun yritetään päästä huomaamatta ohi örkeistä, jotka tappaa nopeasti. Nyt sitten mennään kosiskelemaan jokaista Jani-Petteriä ja sehän tarkoittaa sarjan kuolemaa...

No ainakin kaksi hyvää peliä.


Itse olen arvostanut Metrojen vihollisia juuri siksi, että ne kuolevat helposti. Siis jos osaat ampua. Kyllähän nuo kestävät kohtuu reippaasti rankaisua, mutta osuma aivoihin tappaa melkein mutantin kuin mutantin laakista. Tämä on mielestäni mukavan "realistista" eikä luo teennäistä vaikeutta antamalla vähän kuulaa ja hiton vaikeasti kuolevia vihollisia
lainaa
PC_HEIL

26.08.2013 klo 19.29 3 tykkää tästä

Jantsa kirjoitti:
Itse olen arvostanut Metrojen vihollisia juuri siksi, että ne kuolevat helposti. Siis jos osaat ampua. Kyllähän nuo kestävät kohtuu reippaasti rankaisua, mutta osuma aivoihin tappaa melkein mutantin kuin mutantin laakista. Tämä on mielestäni mukavan "realistista" eikä luo teennäistä vaikeutta antamalla vähän kuulaa ja hiton vaikeasti kuolevia vihollisia


No ei kyllä ihan kerta laakista, mutta kyllä toi päähän osuminen on juurikin sitä mieleistäni realismia tässä pelissä. Ongelmana tosin on jos se tulee kovasti päälle tai niitä on enemmän mukana. Siinä ei paljoa tähtäillä...

Mutta tämä helpottaminen tarkoittaisi perus räiskinnän mukaista menoa, eli osuit sitten vaikka jalkaan, niin henki pois. Muutenkaan miten sarjan muuttaminen helpommin lähestyttäväksi on hyvä asia mitenkään? Se ei ole kertaakaan tässä bisneksessä tuonut edeltäjiään parempia pelejä, vaan selkeä tyhmennys ja helpotus pilaa koko tunnelman. Ja Metrossahan tämä epätoinen tunnelma on se juttu ja se tässä tulee todennäköisesti muuttumaan...

Mutta en lyö viimeistä naulaa arkkuun, sillä ainahan sieltä voi tulla se Metro peli mitä Metro pelit ovat olleet, mutta ei tuo isojen yleisöjen kosiskelu kyllä tuo mitään positiivista mieleen.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

26.08.2013 klo 19.49 3 tykkää tästä

Nämä "isojen yleisöjen kosiskelut" tuppaavat tekemään saman peleille mitä on käynyt kouluruoalle. Sen pitää olla mahdollisimman tasapaksua, maustamatonta mössöä, jotta kaikki voivat siitä "nauttia".
lainaa
Karma

Rekisteröitynyt 16.04.2012

26.08.2013 klo 19.58 3 tykkää tästä

"Toki yksi mutka matkassa on vielä se, että Deep Silverin täytyy saada kirjojen oikeudet Dmitry Glukhovskylta"

Kiinnostava tiedonmurunen, josta kirjoja lukemattomat eivät välttämättä ole tietoisia:

Metro Last Light ei muuten perustu alkuperäisen Metro 2033-kirjan jatko-osaan. Itse asiassa Metro 2034 kertoo erään Metroa kiertävän vanhuksen (en nyt muista nimeä, luin kirjan jo jokin aika sitten) tarinan, eikä Artyomia muistaakseni edes tavata kirjassa (mainitaan tosin).

Nyt sarjan tekijä kuitenkin suunnittelee kirjoittavansa *kolmannen* Metro-sarjan kirjan, Metro 2035:n, joka itse asiassa perustuu Last Light -peliin!

Jokseenkin kiintoisia riippuvuussuhde sarjojen inkarnaatioilla, siis.
lainaa
hyväidea

26.08.2013 klo 20.56 1 tykkää tästä

Taas tätä. Miksi pelejä alettiin alun perinkään rakentamaan helposti lähestyttäviksi lisäämällä auto-cover napit, loputtomat ammukset peruspyssyihin ja latautuvat healtit kaikkiin vaikeustasoihin?

Seuraavan Metron pitäisi olla muuten liki identtinen, mutta Duke Nukemin henkeen lisätään joku "Pussy"-vaikeustaso jossa pelaaja on liki kuolematon, ammuksia on satoja ja liikkumisnopeuttakin voidaan ehkä vähän lisätä jottei jonnet kyllästy.

Tai ehkä kyseessä on vain se että jengi haluaa moninpelin ja kaikki toivo on heitettävä.
lainaa
tikru2

Rekisteröitynyt 04.09.2011

26.08.2013 klo 21.20 4 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
perato kirjoitti:
No ottaen huomioon et ekas metrossaki tais olla neljä eri vaikeustasoa, nii en näe ongelmaa miksei vois tuoda yhtä vaikeustasoa lisää tyyliin "Koe tarina".

En kyllä tajua miksi ostetaan peli, eikä siitä sitten kiinnosta kuin lähinä se tarina ja kaiken muun pitäisi käydä nappia painamalla. Tällöin kannattaisi ostaa leffa, koska ne on huomattavasti halvempia. Pelien kuuluu olla "pelejä" eikä leffoja interaktiivisilla osuuksilla.


Ja sinä määrität millaisia pelien kuuluu olla tai miten niitä kulutetaan? Interaktiivisuus on kuitenkin se juttu, joka sen erottaa leffoista, kirjoista jne. The Walking Dead oli käytännössä interaktiivinen tv-sarja ja aivan perhanan hyvä sellainen. Jonkun mielestä se ei ollut peli ollenkaan, mutta onko sillä mitään merkitystä? Hyvä viihde on hyvää viihdettä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.08.2013 klo 21.41 4 tykkää tästä

tikru2 kirjoitti:
tagman kirjoitti:
perato kirjoitti:
No ottaen huomioon et ekas metrossaki tais olla neljä eri vaikeustasoa, nii en näe ongelmaa miksei vois tuoda yhtä vaikeustasoa lisää tyyliin "Koe tarina".

En kyllä tajua miksi ostetaan peli, eikä siitä sitten kiinnosta kuin lähinä se tarina ja kaiken muun pitäisi käydä nappia painamalla. Tällöin kannattaisi ostaa leffa, koska ne on huomattavasti halvempia. Pelien kuuluu olla "pelejä" eikä leffoja interaktiivisilla osuuksilla.


Ja sinä määrität millaisia pelien kuuluu olla tai miten niitä kulutetaan? Interaktiivisuus on kuitenkin se juttu, joka sen erottaa leffoista, kirjoista jne. The Walking Dead oli käytännössä interaktiivinen tv-sarja ja aivan perhanan hyvä sellainen. Jonkun mielestä se ei ollut peli ollenkaan, mutta onko sillä mitään merkitystä? Hyvä viihde on hyvää viihdettä.

On ok, että on tarkoituksella "interaktiiviseksi tarinaksi" kehiteltyjä pelejä kuten mainitsemasi The Walking Dead tai Heavy Rain ja sun muut vastaavat. Jos peli on genreltään räiskintää, roolipeliä tai toimintaa, niin minusta mennään metsään jos pelaaminen on haasteetonta, äärimmäisen yksinkertaista ja ohjattua tarinankerrontaa.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

26.08.2013 klo 22.04 3 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
tikru2 kirjoitti:
tagman kirjoitti:
perato kirjoitti:
No ottaen huomioon et ekas metrossaki tais olla neljä eri vaikeustasoa, nii en näe ongelmaa miksei vois tuoda yhtä vaikeustasoa lisää tyyliin "Koe tarina".

En kyllä tajua miksi ostetaan peli, eikä siitä sitten kiinnosta kuin lähinä se tarina ja kaiken muun pitäisi käydä nappia painamalla. Tällöin kannattaisi ostaa leffa, koska ne on huomattavasti halvempia. Pelien kuuluu olla "pelejä" eikä leffoja interaktiivisilla osuuksilla.


Ja sinä määrität millaisia pelien kuuluu olla tai miten niitä kulutetaan? Interaktiivisuus on kuitenkin se juttu, joka sen erottaa leffoista, kirjoista jne. The Walking Dead oli käytännössä interaktiivinen tv-sarja ja aivan perhanan hyvä sellainen. Jonkun mielestä se ei ollut peli ollenkaan, mutta onko sillä mitään merkitystä? Hyvä viihde on hyvää viihdettä.

On ok, että on tarkoituksella "interaktiiviseksi tarinaksi" kehiteltyjä pelejä kuten mainitsemasi The Walking Dead tai Heavy Rain ja sun muut vastaavat. Jos peli on genreltään räiskintää, roolipeliä tai toimintaa, niin minusta mennään metsään jos pelaaminen on haasteetonta, äärimmäisen yksinkertaista ja ohjattua tarinankerrontaa.
Mutta kuka sen vaikeustason sitte määrittää? Eikö jokainen saa pelata pelinsä kuten haluaa? Ei mua kiinnosta keinotekoinen haaste yhtään. Jos haaste perustuu siihen että vastustaja pelaa eri säännöillä ku minä, nii en koe sitä erityisen mielekkääksi haasteeksi. Ekassa metrossa sentään vaikeustaso koski myös vastustajia, molempien hitpointit puotettiin ja äkkikuolema kohtas molempia ranger tjsp. vaikeustasossa.

Niin kauan ku tekoäly on luokkaa palikka ja vaikeustaso tuodaan antamalla tekoälylle loputtomat tai runsaammat resurssit(ammot, hitpointit, rahaa, resursseja jne), on sen voittaminen tylsää, koska ainoa keino voittaa vastustaja on yksinkertaisesti "ylittää" kaikki mitä se tekee ja toistaa tuhat kertaa. Millekkään oivallukselle ei jää varaa vaan aina ylivoimalla musertamisesta. Enää en jaksa hinkata näitä pelejä sillä tavalla, että joka tappelun jälkeen jäisi täydet hitpointit kun muuten seuraava taistelu on entistä tuskallisempi hinkattava.

Iän myötä on tullu valittua yleensä vaikeusasteista se normaali(tai suositeltu jos peli itse suosittelee jotain). Joskus teinivuosina kaikki piti alottaa aina vaikeimmalla.

Tekisi mieleni lainata Wittgensteinia, mutta jätetää moiset tästä ja katotaa kirjotanko tässä olleesta aiheesta lisää.
lainaa
not_impressed

26.08.2013 klo 22.17 1 tykkää tästä

Ihmettelen että mitä Metroja osa kommentoijista on oikein mahtanut pelata. Ne mitä minä pelasin olivat äärimmäisen ahtaita, lyhyitä ja scriptattuja putkia, räiskimällä pääsi oikein helposti eteenpäin ja hiipimällä (Last Lightissa) vielä paremmin kiitos supertyhmän tekoälyn.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.08.2013 klo 22.58 3 tykkää tästä

perato kirjoitti:

Niin kauan ku tekoäly on luokkaa palikka ja vaikeustaso tuodaan antamalla tekoälylle loputtomat tai runsaammat resurssit(ammot, hitpointit, rahaa, resursseja jne), on sen voittaminen tylsää, koska ainoa keino voittaa vastustaja on yksinkertaisesti "ylittää" kaikki mitä se tekee ja toistaa tuhat kertaa. Millekkään oivallukselle ei jää varaa vaan aina ylivoimalla musertamisesta. Enää en jaksa hinkata näitä pelejä sillä tavalla, että joka tappelun jälkeen jäisi täydet hitpointit kun muuten seuraava taistelu on entistä tuskallisempi hinkattava.

Tässä on se ongelma. Peleiltä ei vaadita oikeanlaista haastetta, vaan sen sijaan toivotaan helpotuksia nykyiseen sontaan, koska se on niin perseestä.

perato kirjoitti:

Iän myötä on tullu valittua yleensä vaikeusasteista se normaali(tai suositeltu jos peli itse suosittelee jotain). Joskus teinivuosina kaikki piti alottaa aina vaikeimmalla.

Käytän itse myös normaali vaikeustasoa, koska yleensä vaikeammat vaikeustasot tarjoaa vain keinotekoista haastetta.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.08.2013 klo 00.03

tagman kirjoitti:
perato kirjoitti:

Niin kauan ku tekoäly on luokkaa palikka ja vaikeustaso tuodaan antamalla tekoälylle loputtomat tai runsaammat resurssit(ammot, hitpointit, rahaa, resursseja jne), on sen voittaminen tylsää, koska ainoa keino voittaa vastustaja on yksinkertaisesti "ylittää" kaikki mitä se tekee ja toistaa tuhat kertaa. Millekkään oivallukselle ei jää varaa vaan aina ylivoimalla musertamisesta. Enää en jaksa hinkata näitä pelejä sillä tavalla, että joka tappelun jälkeen jäisi täydet hitpointit kun muuten seuraava taistelu on entistä tuskallisempi hinkattava.

Tässä on se ongelma. Peleiltä ei vaadita oikeanlaista haastetta, vaan sen sijaan toivotaan helpotuksia nykyiseen sontaan, koska se on niin perseestä.

perato kirjoitti:

Iän myötä on tullu valittua yleensä vaikeusasteista se normaali(tai suositeltu jos peli itse suosittelee jotain). Joskus teinivuosina kaikki piti alottaa aina vaikeimmalla.

Käytän itse myös normaali vaikeustasoa, koska yleensä vaikeammat vaikeustasot tarjoaa vain keinotekoista haastetta.
Pelaajiksi on tullu paljon muutaki porukkaa ku niitä jotka toivoo sitä yhtä peliä tahkoavan kymmeniä tunteja. Mitä tulee tuohon aiempaan kommenttiin, että miksi ihmiset eivät katso elokuvia, on ehkäpä se, että peleissä immersio on syvempi olkoonkin et tarinat on pääosin heikosti kirjotettuja. Myöskin peleistä saa enemmän vastinetta rahoilleen ku leffoista. Ei kaikki pelaa pelejä sen takia, että ne tarjoavat (vaikeita) ongelmia. Ei kaikki pelit edes sisällä ongelmia.

Ongelma = ratkaistava este tarinan tai pelin etenemisen tiellä.
lainaa
adassfdaa

27.08.2013 klo 01.08 3 tykkää tästä

miksi pelin pitäisi olla reilu? joo on kiva että on joku vaikeustaso jossa vastustajan solttu = oma solttu, mutta lopulta on aina kiva testata kuinka paljon handicappia kestän ennen kuin peli menee mahdottomaksi. vasta siinä vaiheessa pitää alkaa oikeasti luovaksi ja keksiä kaikkea outoa

noita Halon SLASO-runeja ja vaikka Cold Fearin Extreme-vaikeustaso ovat jääneet kummittelemaan tonne "en pääse nyt, mutta joskus vielä hinkkaan vaikka väkisin läpi"-listaan.

en kyllä ymmärrä kun juuri jostain Splinter Cell Blacklistin arvostelusta luin että "pelissä on enemmän toimintaa, mutta nykyään pelien pakko tehdä niin" tjsp. mistä lähtien asiakkaiden on pitänyt alistua? voi olla että toiminnalla saadaan enemmän asiakkaita kuin menetetään mutta arvostelijalta on kyllä aika vastuutonta sanoa että suu kiinni ja ottakaa aukkoon
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.08.2013 klo 11.57

adassfdaa kirjoitti:
miksi pelin pitäisi olla reilu? joo on kiva että on joku vaikeustaso jossa vastustajan solttu = oma solttu, mutta lopulta on aina kiva testata kuinka paljon handicappia kestän ennen kuin peli menee mahdottomaksi. vasta siinä vaiheessa pitää alkaa oikeasti luovaksi ja keksiä kaikkea outoa

noita Halon SLASO-runeja ja vaikka Cold Fearin Extreme-vaikeustaso ovat jääneet kummittelemaan tonne "en pääse nyt, mutta joskus vielä hinkkaan vaikka väkisin läpi"-listaan.

[/mielipide] Harva peli kuitenkaan mahdollistaa sen luovuuden. Muutenhan se on ihan mielipide, että miten paljon tosta hinkkamisesta ja epäreiluudesta tykkää.
lainaa
Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

27.08.2013 klo 15.04

PC_HEIL kirjoitti:

No ei kyllä ihan kerta laakista, mutta kyllä toi päähän osuminen on juurikin sitä mieleistäni realismia tässä pelissä. Ongelmana tosin on jos se tulee kovasti päälle tai niitä on enemmän mukana. Siinä ei paljoa tähtäillä...


sehän siinä onkin se hienous :)
lainaa
dassadasda

27.08.2013 klo 17.58

perato kirjoitti:
adassfdaa kirjoitti:
miksi pelin pitäisi olla reilu? joo on kiva että on joku vaikeustaso jossa vastustajan solttu = oma solttu, mutta lopulta on aina kiva testata kuinka paljon handicappia kestän ennen kuin peli menee mahdottomaksi. vasta siinä vaiheessa pitää alkaa oikeasti luovaksi ja keksiä kaikkea outoa

noita Halon SLASO-runeja ja vaikka Cold Fearin Extreme-vaikeustaso ovat jääneet kummittelemaan tonne "en pääse nyt, mutta joskus vielä hinkkaan vaikka väkisin läpi"-listaan.

[/mielipide] Harva peli kuitenkaan mahdollistaa sen luovuuden. Muutenhan se on ihan mielipide, että miten paljon tosta hinkkamisesta ja epäreiluudesta tykkää.


Ja sun mielipide ei ollut mielipide?
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova