Tuorein sisältö

EyeX tarjoaa silmäohjausta peleihin

04.01.2014 klo 13.00 | Luettu: 5587 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

CES-teknologiatapahtuma on ensi viikolla ja osa siellä tehtävistä julkistuksista liittyy peleihinkin. Yksi siellä tarkemmin esiteltävistä laitteista on Tobii EyeX, joka on hieman kuin Kinect silmille. Peleihin saa siis lisättyä normaalin ohjauksen lisäksi silmien liikkeisiin liittyviä tapahtumia, tietenkin pääasiallisesti ja luonnollisesti pelihahmon katseen suuntaamista. Teknologiaa on yhdistelty jo ainakin Amnesia: The Dark Descentiin, Skyrimiin ja Starcraftiin.



Steelseries-lisälaitefirman kanssa toteutettava laite on tulossa myyntiin tämän vuoden puolivälissä ja kehitysversion ennakkotilaamalla EyeX:ää pääsee testailemaan jo maaliskuussa. (Tällä hetkellä tarjouksessa, 75 euroa +pk.).




V2.fi | Manu Pärssinen
< Pelin luojat avustav... Tietokoneohjelman lu... >

Keskustelut (6 viestiä)

Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

04.01.2014 klo 13.11 2 tykkää tästä

Typerä gimmick, ei jatkoon. Jos oculuksessa olisi sisäänrakennettuna tällainen tämä olisi jees, kypärä päässä + silmän seuranta siis. Mutta yksinään, en näe mitään järkeä.
lainaa
emmastin

Rekisteröitynyt 21.10.2013

04.01.2014 klo 13.22 3 tykkää tästä

Protec kirjoitti:
Typerä gimmick, ei jatkoon. Jos oculuksessa olisi sisäänrakennettuna tällainen tämä olisi jees, kypärä päässä + silmän seuranta siis. Mutta yksinään, en näe mitään järkeä.


Mietin ihan samaa. Koska jos annetaan vaihtoehdoiksi tämä TAI Oculus, niin ei mun ainakaan kahta kertaa tarvii miettiä. Stereo3D + headtracking + erittäin iso FOV vai pelkkä eyetracking...
lainaa
ano

04.01.2014 klo 14.38

Ei tuomitse mahdollista toimivuutta fps-pelien osalta, mutta väite nopeammasta tai jotenkin paremmasta toimivuudesta Star Craftissa on täysin naurettava.

Suurin osa vakavasti pelaavista asettaa oman tukikohtansa karttapaikat funktionäppäinten taakse f1-f4, jota painamalla pääsee välittömästä kyseiseen kohtaan kartalla.
Jos on tarvetta hypätä välittömästi oman tukikohdan ulkopuolelle, niin siellä on todennäköisesti oma harassment-joukko tai pääarmeija, jotka on komentoryhmitetty 1-9 näppäimillä, joita kaksoisnäpäyttämällä pääsee välittömästi näiden näkymään.
Sitäpaitsi pelaaja tarvitsee silmiään tilanteen jatkuvaan tarkkailuun, ja niiden käyttäminen jonkin asian ohjaamiseen olisi vain pois tästä tarkkailusta.

Ja tosiaan Oculus Rift tekee tästä tuotteesta vanhentuneen jo ennen julkaisuaan.
lainaa
isimaksaa

04.01.2014 klo 16.35 3 tykkää tästä

Pappa betalar.

Entiedä katsoiko kukaan kommentoijista hintaa. On aika halpa oculukseen verrattuna.
lainaa
loozerr

Rekisteröitynyt 05.06.2007

05.01.2014 klo 15.19

Ei nyt varsinainen ohjaus kiinnosta pätkääkään, mutta olisi kieltämättä näppärää nähdä HUDin elementtien koon säätyvän sen mukaan, minne päin näyttöä katselee. Suurempi kartta yläkulmaan katsoessa ja enemmän infoa HP:sta ja ammuksista alakulmaan tiiraillessa.

Itseä ei esimerkiksi Oculus Rift kiinnosta näytön korvikkeena edes pelatessa, koska se vaikeuttaa muuta touhuamista liikaa. Tämä taasen voisi jopa helpottaa multitaskingia, vaikkapa pausettamalla pelin katsellessa muualle.
Muokannut: loozerr 05.01.2014 klo 15.23 lainaa
afdjioi

07.01.2014 klo 00.13

hienoa tekniikkaa... vielä kun saataisiin jotain houkuttelevaa sisältöä. menee vähän Wii-tason "Wou kato kun on hieno on se niin hieno wouuu kato nyt!" shovelware meiningille
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova