Tuorein sisältö

Sims 4:n piraattiversio muuttuu retrotaiteeksi

05.09.2014 klo 19.14 | Luettu: 10142 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


The Verge uutisoi, että eilen julkaistun The Sims 4:n piratisoineet saivatkin ruuduilleen pienen yllätyksen.

Pelissä normaalisti suihkussä käynnin aikana näkyvä pikselöinti nimittäin leviää peliin muuallekin, kunnes lopulta pelikuva näyttää 80-lukulaiselta pikseligrafiikalta. Jotkut saattavat tosin tykätä siitäkin!

Aiheeseen liittyen: Jättivessanpönttöjä!

V2.fi | Manu Pärssinen
< Alan Wake 2 saattaa ... Trailereilla Assassi... >

Keskustelut (13 viestiä)

tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

05.09.2014 klo 19.56 21 tykkää tästä

Kun EA kyseessä, niin en ihmettelisi vaikka kyseinen ominaisuus löytyisi aidosta pelistä ja paremmat graffat saa DLC:llä tai kultapossukerholla 6 tunniksi.
lainaa
NintenDoc

Rekisteröitynyt 05.09.2014

05.09.2014 klo 20.05 17 tykkää tästä

Kyseisen vian saa ilmeisesti korjattua nimeämällä jonkun tiedoston uudelleen. On kyllä hurjat piratisoinninsuojat EA pistänyt.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

05.09.2014 klo 20.15 10 tykkää tästä

Aika tuhraa pelleilyä tämmöinen.
100% varmaa että kräkkiryhmät kuluttavat ehkä tunnin tai pari disassemblerin ääressä ja kuittaavat koko homman parilla ylimääräisellä hypyllä.
lainaa
Trine

05.09.2014 klo 20.26 1 tykkää tästä

Meni noin 2 tuntia kun "bugi" oli korjattu. Kyse oli vain yhden tiedoston uudelleennimeämisestä joka oli unohtunut kiireessä tehdystä cräckistä.

EA ei tarvitse penniäkään lisää rahaa ja valtaa.
lainaa
EAlisävoimissaan

05.09.2014 klo 20.32 3 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Aika tuhraa pelleilyä tämmöinen.
100% varmaa että kräkkiryhmät kuluttavat ehkä tunnin tai pari disassemblerin ääressä ja kuittaavat koko homman parilla ylimääräisellä hypyllä.


Kuten sanottu "Jotkus saattavat tykätä siitäkin". En usko että EA on kovin paljoa resursseja käyttänyt tähän

Plus tietty monessa muussa pelissä on ollut vastaavia juttuja. Mutta jostain syystä muiden firmojen tekemänä nämä suojaukset ovatkin hauskoja ja kekseliäitä
lainaa
selkärankaohoi

05.09.2014 klo 20.33 16 tykkää tästä

Trine kirjoitti:
EA ei tarvitse penniäkään lisää rahaa ja valtaa.


Mutta heidän pelinsä kyllä kelpaa...
lainaa
ad33333

05.09.2014 klo 22.07

Öö tämä grafiikka on hienompi kuin ostetun version.
lainaa
johnmalkovic

05.09.2014 klo 23.09 3 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Aika tuhraa pelleilyä tämmöinen.
100% varmaa että kräkkiryhmät kuluttavat ehkä tunnin tai pari disassemblerin ääressä ja kuittaavat koko homman parilla ylimääräisellä hypyllä.

Pointtihan on lähinnä taistella aikaa vastaan: hidastamalla krakkia päivällä tai parilla julkaisusta myynti nousee 10-20% helposti. Viikon hidastelulla ainakin 30% - moni piratisoi koska se on vain niin helppoa. Tee siitä vaikeaa ja saat asiakkaita.

Simcity myi ihan kohtalaisesti kaikesta huolimatta koska sen krakkaus kesti kuukausia.

lainaa
ofsdjji

05.09.2014 klo 23.19 5 tykkää tästä

johnmalkovic kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Aika tuhraa pelleilyä tämmöinen.
100% varmaa että kräkkiryhmät kuluttavat ehkä tunnin tai pari disassemblerin ääressä ja kuittaavat koko homman parilla ylimääräisellä hypyllä.

Pointtihan on lähinnä taistella aikaa vastaan: hidastamalla krakkia päivällä tai parilla julkaisusta myynti nousee 10-20% helposti. Viikon hidastelulla ainakin 30% - moni piratisoi koska se on vain niin helppoa. Tee siitä vaikeaa ja saat asiakkaita.

Simcity myi ihan kohtalaisesti kaikesta huolimatta koska sen krakkaus kesti kuukausia.



Puhumattakaan siitä että piraattisivustot ovat aivan saatanan sekavia ja kasuaalikäyttäjä ei varmana jaksa ja osaa etsiä ja selailla niitä hyviä versioita
lainaa
repa77

06.09.2014 klo 10.30

johnmalkovic kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Aika tuhraa pelleilyä tämmöinen.
100% varmaa että kräkkiryhmät kuluttavat ehkä tunnin tai pari disassemblerin ääressä ja kuittaavat koko homman parilla ylimääräisellä hypyllä.

Pointtihan on lähinnä taistella aikaa vastaan: hidastamalla krakkia päivällä tai parilla julkaisusta myynti nousee 10-20% helposti. Viikon hidastelulla ainakin 30% - moni piratisoi koska se on vain niin helppoa. Tee siitä vaikeaa ja saat asiakkaita.

Aika hurjat on prosentit. Onkohan näillä mitään lähdettä vai mutua?

Piratismin todellisista vaikutuksista on myös taisteltu pitkään ja lukuisissa tutkimuksissa jopa tultu siihen tulokseen että se kasvattaa myyntiä. Yhtenä syynä se että monet piraatit eivät missään vaiheessa olisi edes harkinneet tuotteen ostoa, mutta koska he voivat ladata sen ilmaiseksi, he kokeilevat sitä ja markkinoivat eteenpäin enemmän tai vähemmän.

http://ipts.jrc.ec.europa.eu/ publications/pub.cfm?id=6084
http://piracy.americanassembly.org /wp-content/uploads/2013/01/Copy-Culture.pdf

ofsdjji kirjoitti:

Puhumattakaan siitä että piraattisivustot ovat aivan saatanan sekavia ja kasuaalikäyttäjä ei varmana jaksa ja osaa etsiä ja selailla niitä hyviä versioita

Jos kokee esim. Googleakin yksinkertaisemman piratebayn vaikeaksi käyttää niin ei kannata käyttää valokatkaisijaa monimutkaisempia laitteita. Piratismi on nimenomaan kautta aikain ollut helppoa casual-käyttäjille ja kaikille muillekin.
lainaa
JulioBungholio

06.09.2014 klo 14.11

johnmalkovic kirjoitti:
Simcity myi ihan kohtalaisesti kaikesta huolimatta koska sen krakkaus kesti kuukausia.

Varsinaisesti uusimman SimCityn suojauksia ei kyetty murtamaan siten, että peli olisi ollut pelattavissa kokonaisuudessaan. Se, että joku tekee sitä varten emulaattorin, jonka pitäisi tarjota täysin toimiva peli ei vielä tee pelistä murrettua.

Vasta sen jälkeen kun EA ja Maxis myöntyivät maksavilta kuluttajilta tulleen palautteen myötä poistamaan jatkuvan verkkoyhteyden vaatimisen pelin suojaukset saatiin murrettua niin, että peli oli pelattavissa kokonaan. Tähän meni aikaa laskutavasta riippuen vuoden verran aikaa.
lainaa
jpidfpij

06.09.2014 klo 14.57

repa77 kirjoitti:
johnmalkovic kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Aika tuhraa pelleilyä tämmöinen.
100% varmaa että kräkkiryhmät kuluttavat ehkä tunnin tai pari disassemblerin ääressä ja kuittaavat koko homman parilla ylimääräisellä hypyllä.

Pointtihan on lähinnä taistella aikaa vastaan: hidastamalla krakkia päivällä tai parilla julkaisusta myynti nousee 10-20% helposti. Viikon hidastelulla ainakin 30% - moni piratisoi koska se on vain niin helppoa. Tee siitä vaikeaa ja saat asiakkaita.

Aika hurjat on prosentit. Onkohan näillä mitään lähdettä vai mutua?

Piratismin todellisista vaikutuksista on myös taisteltu pitkään ja lukuisissa tutkimuksissa jopa tultu siihen tulokseen että se kasvattaa myyntiä. Yhtenä syynä se että monet piraatit eivät missään vaiheessa olisi edes harkinneet tuotteen ostoa, mutta koska he voivat ladata sen ilmaiseksi, he kokeilevat sitä ja markkinoivat eteenpäin enemmän tai vähemmän.

http://ipts.jrc.ec.europa.eu/ publications/pub.cfm?id=6084
http://piracy.americanassembly.org /wp-content/uploads/2013/01/Copy-Culture.pdf

ofsdjji kirjoitti:

Puhumattakaan siitä että piraattisivustot ovat aivan saatanan sekavia ja kasuaalikäyttäjä ei varmana jaksa ja osaa etsiä ja selailla niitä hyviä versioita

Jos kokee esim. Googleakin yksinkertaisemman piratebayn vaikeaksi käyttää niin ei kannata käyttää valokatkaisijaa monimutkaisempia laitteita. Piratismi on nimenomaan kautta aikain ollut helppoa casual-käyttäjille ja kaikille muillekin.


Eka kappaleesi osoittaa että olet perehtynyt piratismiin hyvinkin syvälle, joten toisen kappaleen kommenttisi ei todellakaan ole mikään casuaalipelaajan kokemus. Simsiä pelaa lähinnä naiset joista monet pyytävät apua jo ihan perusasioihin tietokoneeseen liittyen. Piraattipalveluita on valtavat määrät ja kovin innokkaasti ihmiset lisäilevät niihin toimimattomia, seedittömiä sun muita käyttämistä häiritseviä roskia
lainaa
Bob

06.09.2014 klo 20.55

Pelien latailu ei tosiaan mitään vaikeaa hommaa ole mutta ei sitä nyt ihan Googlen selailuunkaan voi verrata.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova