Star Wars Rogue Squadroneita piti tulla Xboxille ja X360:lle

13.10.2014 klo 19.06 | Luettu: 7973 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Gamespot kertoo tarinaa peruttujen Star Wars: Rogue Squadron -pelien taustalta. Sitä on valottanut Factor 5 -studion entinen johtaja Julian Eggebrecht.

Studio oli tekemässä Xboxille trilogia-kokoelmaa julkaistuista peleistä (Star Wars: Rogue Squadron, Star wars Rogue Squadron II: Rogue Leader, Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike) Xboxille viilattuina versioina, mutta Lucasarts perui projektin.

Sitten Factor 5 teki Rogue Squadron -peliä Xbox 360:lle. Sen alustava nimi oli Star Wars Rogue Squadron: X-Wing vs. Tie Fighter ja mukana olisi ollut verkkomoninpeli. Sekin kuitenkin peruttiin ja sitten Sonylta soiteltiin studiolle.

Kyseisestä X360-pelistä muodostuikin Playstation 3:n lohikäärmelentely Lair, sillä Sony halusi uuden pelisarjan.

Lopulta Factor 5 yritti vielä uudestaan herättää trilogiapaketin henkiin Nintendo Wiille, mutta vuoden 2008 rahavaikeudet lopettivat sen hankkeen, sekä lopulta koko studion.

Lisää aiheesta voi kuunnella täältä.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Master Chief pysyy H... Taas on pelitrailere... >

Keskustelut (10 viestiä)

perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

13.10.2014 klo 19.51 3 tykkää tästä

Yköstä tuli kyl pelattua luvattoman paljon aikanaan. Kaikkien extratehtävien aukasu vaati oman aikansa, ku sai niitä kultamitaleita metästää melko kauan.
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

13.10.2014 klo 20.14 3 tykkää tästä

Rogue Squadron II oli pitkään ainoa peli Gamecubelleni, eikä edes harmittanut. Tallennukset vaan taisivat hävitä, kun piti mennä muistikortti formatoimaan uudelleen. Voisikin kokeilla joskus, vieläkö tästä jaksaa innostua.
cyllion

Rekisteröitynyt 21.12.2010

13.10.2014 klo 20.20 3 tykkää tästä

Aikoinaan kaikki kolme tuli nuohottua, ihan kaikkia lisätehtäviä tai parhaita mitaleita ei saanu läpästyä. nää pelit oli ihan timanttia aikanaan, uusintajulkasu ois day1 ostos
stormtrooper505

13.10.2014 klo 20.51 5 tykkää tästä

Factor 5 oli aikansa kovimpia bitinveivaajia ja optimoijia, jotka saivat raudasta enemmän irti kuin 99% muista pelitaloista. Harmi että alkoivat töhöilemään päättömästi ympäriinsä HD-päissään, olisivat vain pysyneet Nintendon kelkassa niin voi hyvinkin olla että pelitalo olisi vieläkin pystyssä pari Wii-klassikkoa plakkarissa. Uusi Rogue Squadroni Wii U:lle kyllä kelpaisi vieläkin, olisi kiva nähdä mitä "alitehoisesta" raudasta saisi puserrettua irti F5:n osaavissa käsissä.
red5

13.10.2014 klo 20.55 4 tykkää tästä

Nuo vanhat Rogue Squadron pelit olivat ihan kelpo kamaa ja sarjalle olisi varmasti ollut vielä kysyntää.Harmi vaan että Lucasarts peruutti nuo projektit ja julkaisi sen sijaan pelkkää kuraa kuten Star Wars Kinectin ja Force Unleashed 2.Lucasarts halvaantui näköjään täysin kun siirryttiin PS3 ja Xbox 360 sukupolvelle sen jälkeen Star Wars pelejen laatu laski todella rajusti.

Lucasarts peruutti näköjään kaikki hyvät Star Wars pelit.Harmi vaan että Factor 5 oli yksi niistä studioista jotka menivät konkurssiin noiden Lucasartsin pelleilyjen takia.Lucasarts oli vielä PS2 ja Gamecube aikoina ihan kelvollinen julkaisija.Nähtävästi yhtiö halusi säästää viimeisinä vuosina rahaa pelien laadun kustannuksella ja Disney päätös sulkea yhtiö oli viimeinen naula Lucasartsin arkkuun.



pjdijp

13.10.2014 klo 21.32

Ostin Gamecuben ekaa kertaa tossa vuosi sitten testaillakseni noita aikoinaan kokematta jääneitä suosikkipelejä. Vaikka monet vakuuttivat niin täytyy sanoa että Rogue Squadroneita en jaksanut varttia kauempaa. Grafiikat ovat pelien ainoa valtti sillä avaruustaistelut pienissä hiekkalaatikoissa ja varsinkin ne run n gun tehtävät olivat äärimmäisen väsähtäneitä
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.10.2014 klo 11.32 1 tykkää tästä

pjdijp kirjoitti:
Grafiikat ovat pelien ainoa valtti sillä avaruustaistelut pienissä hiekkalaatikoissa ja varsinkin ne run n gun tehtävät olivat äärimmäisen väsähtäneitä


Ei noista Rogue Squadron 3:n run'n gun -tehtävistä tainnut fanitkaan kovin pitää. Suurin syy ostaa kolmas osa taisi olla se, että se tarjosi Rogue Squadron 2:n tehtävät co-oppina.

Itselläni on Rogue Squadron 2 edelleen kesken. Itselleni on osoittaunut lähes ylitsepääsemättömäksi esteeksi automaattinen invert-ohjaus, jota ei saa muutettua pois. Lisäksi dogfightit ovat aikamoista hippaa, varsinkin kun vihollisalukset sekoittuvat vähän turhan yli mustaan avaruuteen.

Kenties tätä ikävämpi on näkymättömät aikarajat. Kaikenlaisissa puolustus- ja hyökkäystehtävissä on jonkinlainan aikaraja, tai emoaluksella esimerkiksi kesto, jonka loppuessa tehtävän häviää. Mistään ei kuitenkaan selviä järkevästi paljonko on vielä liikkumavaraa, joka saa kismittämään.

Eivät maineensa arvoisia pelejä, vaikka monta asiaa onkin tehty oikein.
Kalifornia

14.10.2014 klo 17.07 1 tykkää tästä

N64 klassikko pelaamatta mutta cubella tuli pelattua 2 ja 3 läpi täydellisesti, uudelleenlämmittelyt wiille valomiekkataisteluineen olis hyvä vielä julkaista varmasti myis kun wii u:kin on yhteensopiva wii pelien kanssa
Pelaaja

Rekisteröitynyt 28.10.2014

28.10.2014 klo 22.32

Miksi olisi pitänyt tulla Micro$oftin huonoille konsoleille
iNdo

Rekisteröitynyt 30.01.2012

20.11.2016 klo 15.58

Pelaaja kirjoitti:
Miksi olisi pitänyt tulla Micro$oftin huonoille konsoleille


Jotta joku muukin olisi päässyt pelaamaan kuin kaksi Nintendo-fania.

Kirjoita kommentti

85047

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova