Tuorein sisältö

Spielbergin peliin YouTubesta tuttu 3D-Wiitemppu

23.02.2008 klo 15.00 | Luettu: 10762 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Yksi pienistä, mutta yllättävimmistä julkistuksista GDC08-tapahtumassa liittyi Steven Spielbergin ohjastamaan Boom Blox -puzzlepeliin. Joystiq kertoo, että peliin on lisätty pikkubonuksena YouTube-videoista tuttu pään liikkeiden tunnistaminen WiiRemote-ohjaimen avulla. Mikäli kyseistä temppua haluaa käyttää pelin kameran liikuttamiseen, joutunee itse väsäämään jonkinlaisen kotitekoisen vempeleen infrapunalähettimen päähän kiinnittämiseen.

Alla Johnny Chung Leen ideoima tekniikka esittelyssä.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Tee oma peli The Sim... Rock Band 2:ssa toim... >

Keskustelut (14 viestiä)

Gaeryc

Rekisteröitynyt 17.04.2007

23.02.2008 klo 15.29

Kiinnostus tätä peliä kohtaan lisääntyi.
lainaa
gheeD

Rekisteröitynyt 03.01.2008

23.02.2008 klo 16.06

Oi! Sitte vielä muutama FPS peli tota käyttämään, ja Voila!
lainaa
Drzn

Rekisteröitynyt 21.04.2007

23.02.2008 klo 16.24

:O

Vielä kun tuohon yhdistäisi 3D-lasit (vihreä ja punainen linssi), pelikokemus olisi jo aivan omaa luokkaansa.
lainaa
Otto90x

23.02.2008 klo 16.48

Kunhan ne keksii tähän jonkun oman laitteen niin tästä voidaan saada toimiva. Onhan näissä kitarapeleissäkin kitaraohjaimet.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

23.02.2008 klo 17.20

Hienoltahan tuo kuulostaa ja näyttää tuo ominaisuus, mutta suhtaudun silti siihen skeptisesti pelikäytössä nyky vermeillä.

Ensinnäkin tuo vaatii kaksi wiimotea (Toinen hoitamaan Head-Trackingia ja toinen peliohjaimeksi), joku teline wiimotelle ja vielä ir-höskä päähän.
lainaa
Jii

23.02.2008 klo 17.23

Melekonen seppä
lainaa
Vesseli

Rekisteröitynyt 16.02.2008

23.02.2008 klo 18.20

Drzn kirjoitti:
:O

Vielä kun tuohon yhdistäisi 3D-lasit (vihreä ja punainen linssi), pelikokemus olisi jo aivan omaa luokkaansa.

jep jep ja niissä laseissa tuo tunnistus ja sit jollain video tykillä pelaamaan :D
lainaa
Force

23.02.2008 klo 22.53

Kyseinen tekniikka on myös ps3…
http://uk.youtube.com/watch?v=pxT_f_F32EU&feature=related

lainaa
Tapza

23.02.2008 klo 22.54

Huomaa, että tähän "pikkupuzzlepeliin" on panostettu huomattavasti Wiin muita hupipelejä enemmän. Kiinnostus peliä kohtaan kasvoi, tosin vähän skeptisesti suhtaudun minäkin tuohon toimivuuteen pelaamisen aikana. Siisti plussa joka tapauksessa.
lainaa
Drzn

Rekisteröitynyt 21.04.2007

24.02.2008 klo 13.13

tagman kirjoitti:

Ensinnäkin tuo vaatii kaksi wiimotea (Toinen hoitamaan Head-Trackingia ja toinen peliohjaimeksi), joku teline wiimotelle ja vielä ir-höskä päähän.


Ei vaadi. Se vaatii telkun eteen Wiimoten, ja päähän SensorBarin. Ne lasithan oli rakennettu SensorBarista.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

24.02.2008 klo 20.11

Drzn kirjoitti:
tagman kirjoitti:

Ensinnäkin tuo vaatii kaksi wiimotea (Toinen hoitamaan Head-Trackingia ja toinen peliohjaimeksi), joku teline wiimotelle ja vielä ir-höskä päähän.


Ei vaadi. Se vaatii telkun eteen Wiimoten, ja päähän SensorBarin. Ne lasithan oli rakennettu SensorBarista.

Vaatii se vielä toisen Wiimoten pelaamiseen. Head Tracking vaatii omansa kuvan liikuttamiseen, joka siis on extra ominaisuus. Ne lasit eivät olleet rakennettu sensorbarista, vaan suojalaseihin oli laitettu ir-ledit. Ja mitenköhän ajattelit tuota johdollista sensorbaria käyttää sujuvasti tuossa pelissä. Teipata sen pipoon ja pelata metrin päässä ruudusta?
lainaa
Radikaali

Rekisteröitynyt 31.12.2007

24.02.2008 klo 22.25

Sensorbarilla ei oo muuta ominaisuutta kun tuottaa infrapunaa, sen takia ne kynttilätkin toimii. Eli riittää että on kaks lähdettä jotka lähettää infrapunaa.
lainaa
Drzn

Rekisteröitynyt 21.04.2007

25.02.2008 klo 13.33

tagman kirjoitti:
Drzn kirjoitti:
tagman kirjoitti:

Ensinnäkin tuo vaatii kaksi wiimotea (Toinen hoitamaan Head-Trackingia ja toinen peliohjaimeksi), joku teline wiimotelle ja vielä ir-höskä päähän.


Ei vaadi. Se vaatii telkun eteen Wiimoten, ja päähän SensorBarin. Ne lasithan oli rakennettu SensorBarista.

Vaatii se vielä toisen Wiimoten pelaamiseen. Head Tracking vaatii omansa kuvan liikuttamiseen, joka siis on extra ominaisuus. Ne lasit eivät olleet rakennettu sensorbarista, vaan suojalaseihin oli laitettu ir-ledit. Ja mitenköhän ajattelit tuota johdollista sensorbaria käyttää sujuvasti tuossa pelissä. Teipata sen pipoon ja pelata metrin päässä ruudusta?


Koskaan kuullut langattomasta SensorBarista? Tuo systeemi (ihan niin kuin Radikaali totesi), toimisi vaikka sinulla olisi vain kaksi tuikkua teipattuna päähän.
lainaa
Ilomieli

Rekisteröitynyt 10.04.2007

26.02.2008 klo 21.12

Force kirjoitti:
Kyseinen tekniikka on myös ps3…
http://uk.youtube.com/watch?v=pxT_f_F32EU&feature=related


"Spielbergin peliin YouTubesta tuttu ps3"?
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova