Tuorein sisältö

PlayStation 4 saa sittenkin modituen Skyrimiin ja Falloutiin, mutta asiassa on mutta

06.10.2016 klo 11.00 | Luettu: 3378 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kuukausi sitten uutisoitiin, etteivät PlayStation 4 -pelaajat ole saamassa tukea modeille Fallout 4:ään ja Skyrimiin. Nyt noita puheita on kuitenkin peruuteltu.

Bethesda tiedottaa, että modituki on nyt tulossa Skyrim Special Editioniin ja Fallout 4:ään. Lisäksi pelit tukevat PlayStation 4 Pron ominaisuuksia (4K-resoluutio). Asiassa on kuitenkin mutta: rajoituksena on, että modit saavat sisältää vain pelissä jo olevia assetteja, eli mitään ulkopuolista taidetta, kuten vaikkapa Tuomas Veturia ei PS4:llä nähdä. Modien selailuun ja testaamiseen tarvitsee luoda Bethesda.net-tunnus.

Aluksi tuki tulee Skyrimiin ja myöhemmin Fallout 4:ään.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Rocket Leaguen uusi ... Wasteland 3:n rahoit... >

Keskustelut (5 viestiä)

Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

06.10.2016 klo 12.01 4 tykkää tästä

"Asiassa on kuitenkin mutta: rajoituksena on, että modit saavat sisältää vain pelissä jo olevia assetteja, eli mitään ulkopuolista taidetta, kuten vaikkapa Tuomas Veturia ei PS4:llä nähdä. Modien selailuun ja testaamiseen tarvitsee luoda Bethesda.net-tunnus."

Oikeasti mitä vittua?
Kannattaako koko hommaan edes alkaa jos sitä ei aio tehdä kunnolla loppuun asti?

Entä onko vielä muita rajoituksia modailun suhteen? Mites scriptit tms.?
Muokannut: Bladekill 06.10.2016 klo 12.06 lainaa
PCKKA

06.10.2016 klo 16.22 5 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
"Asiassa on kuitenkin mutta: rajoituksena on, että modit saavat sisältää vain pelissä jo olevia assetteja, eli mitään ulkopuolista taidetta, kuten vaikkapa Tuomas Veturia ei PS4:llä nähdä. Modien selailuun ja testaamiseen tarvitsee luoda Bethesda.net-tunnus."

Oikeasti mitä vittua?
Kannattaako koko hommaan edes alkaa jos sitä ei aio tehdä kunnolla loppuun asti?

Entä onko vielä muita rajoituksia modailun suhteen? Mites scriptit tms.?


Kenellä oikesasti on edes aikaa pelata näitä modeja? Ymmärrän PC puolella grafiikka modin, mutta muut ovat usein silkkaa ajan hukkaa. Nykyään pelejä pukkaa muutenkin sellaisella tahdilla, ettei itselläni ole aikaa palata vanhojen pelien pariin modeja kokeilemaan.
lainaa
qrepcfnis

06.10.2016 klo 18.49 3 tykkää tästä

PCKKA kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
"Asiassa on kuitenkin mutta: rajoituksena on, että modit saavat sisältää vain pelissä jo olevia assetteja, eli mitään ulkopuolista taidetta, kuten vaikkapa Tuomas Veturia ei PS4:llä nähdä. Modien selailuun ja testaamiseen tarvitsee luoda Bethesda.net-tunnus."

Oikeasti mitä vittua?
Kannattaako koko hommaan edes alkaa jos sitä ei aio tehdä kunnolla loppuun asti?

Entä onko vielä muita rajoituksia modailun suhteen? Mites scriptit tms.?


Kenellä oikesasti on edes aikaa pelata näitä modeja? Ymmärrän PC puolella grafiikka modin, mutta muut ovat usein silkkaa ajan hukkaa. Nykyään pelejä pukkaa muutenkin sellaisella tahdilla, ettei itselläni ole aikaa palata vanhojen pelien pariin modeja kokeilemaan.


Homo.
lainaa
dfgdgfg

07.10.2016 klo 11.39 1 tykkää tästä

Miksi vitussa haluaisin Falloutiin Tuomas-veturin? Helvetin tarpeellisia nuo modit.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

07.10.2016 klo 14.56

Bladekill kirjoitti:
"Asiassa on kuitenkin mutta: rajoituksena on, että modit saavat sisältää vain pelissä jo olevia assetteja, eli mitään ulkopuolista taidetta, kuten vaikkapa Tuomas Veturia ei PS4:llä nähdä. Modien selailuun ja testaamiseen tarvitsee luoda Bethesda.net-tunnus."

Oikeasti mitä vittua?
Kannattaako koko hommaan edes alkaa jos sitä ei aio tehdä kunnolla loppuun asti?

Entä onko vielä muita rajoituksia modailun suhteen? Mites scriptit tms.?

Tämä ei oikeastaan liene yhtä iso rajoitus kuin luulet. Skyrimiin löytyy valtavasti hyviä modeja, jotka eivät käytä mitään ulkopuolisia assetteja. Toki olisi hyvä, jos assetteja lisäävätkin modit saataisiin mukaan, mutta ne eivät taida yleensä olla niitä suurimpia pelikokemuksen parantajia (juurikin siitä syystä, että ne usein keskittyvät grafiikkaan ja muuhun melko turhaan).

Skriptit ovat hyvä kysymys, jota itsekin mietin. Asset on aika lavea termi, ja periaatteessa jo skriptit saattavat kuulua termin alle. Silloin oltaisiin jo aika ikävällä vyöhykkeellä. Skyrim Script Extender -skriptit taas eivät varmasti toimi, mikä lienee aika iso rajoite.

PCKKA kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
"Asiassa on kuitenkin mutta: rajoituksena on, että modit saavat sisältää vain pelissä jo olevia assetteja, eli mitään ulkopuolista taidetta, kuten vaikkapa Tuomas Veturia ei PS4:llä nähdä. Modien selailuun ja testaamiseen tarvitsee luoda Bethesda.net-tunnus."

Oikeasti mitä vittua?
Kannattaako koko hommaan edes alkaa jos sitä ei aio tehdä kunnolla loppuun asti?

Entä onko vielä muita rajoituksia modailun suhteen? Mites scriptit tms.?


Kenellä oikesasti on edes aikaa pelata näitä modeja? Ymmärrän PC puolella grafiikka modin, mutta muut ovat usein silkkaa ajan hukkaa. Nykyään pelejä pukkaa muutenkin sellaisella tahdilla, ettei itselläni ole aikaa palata vanhojen pelien pariin modeja kokeilemaan.

Jos ihmisellä on aikaa pelata Skyrimiä, modien lisääminen ei pakolla tuo siihen lisää peliaikaa. Moni modi yksinkertaisesti parantaa pelikokemusta eikä vaadi lisää peliaikaa.
lainaa

Kirjoita kommentti


104


www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova