Tuorein sisältö

Zelda myöhästyy Switchin julkaisusta, mutta Mario saattaa pelastaa päivän

16.11.2016 klo 11.00 | Luettu: 18728 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Ihan ensimmäisistä Nintendo Switch -julkistuksen jälkeisistä päivistä asti on huhuttu, että julkaisupäivänä konsolia saisi kahdessa eri hintaisessa paketissa: pelin kanssa ja ilman peliä. Tähän asti vahvimpana peliehdokkaana on pidetty The Legend of Zelda: Breath of the Wildia, mutta Eurogamerilla on muuta tietoa.

Heidän lähteidensä mukaan uuden Zelda-pelin käännöstyöt kestävät tämän vuoden loppuun asti, minkä jälkeen on vuorossa 4-6 kuukauden testaukset. Switchin on luvattu tulevan maaliskuussa, joten Zelda ei silloin sen kanssa samaan pakettiin ehtisi.

Eurogamer kuitenkin väittää tietävänsä, että uusi Mario-peli olisi valmis konsolin julkaisupäivään mennessä. Kyllähän sekin kelpaisi!


V2.fi | Manu Pärssinen
< Harvest Moon -luojan... Uudet Dead Rising 4 ... >

Keskustelut (19 viestiä)

asdsadasdasd

16.11.2016 klo 11.48 2 tykkää tästä

No mutta eihän se ole ollutkaan kehityksen alla kovin pitkään.
lainaa
Kheetor

16.11.2016 klo 12.15 4 tykkää tästä

Kyllähän sitä Mariota pelaa kuukausitolkulla ja Zeldaa sitten loput konsolin elinkaaresta. Tämä oli vissiin taas Nintendon suunnitelma kun ei mitään tarvinut NXstä kertoa ajoissa devaajille sen kummemmin kuin jälleenmyyjille tai kuluttajillekaan.
lainaa
Failfail

16.11.2016 klo 12.41 5 tykkää tästä

Nintendon nyt kyllä pitäisi räjäyttää pommi julkaisussa. Nintendolla on nyt niin paljon todistettavaa että joku keskinkertainen launch lineup ei riitä.
lainaa
Wilbur

16.11.2016 klo 15.42

No Nintendo ei onneksi päästä markkinoille keskeneräisiä bugisia pelejä joita sitten korjaillaan päivityksillä.Pelit on takuu varmaa laatua.Pieni pettymys kyllä jos pitää paikkansa.Minä näin jo itseni maaliskuun 17 päivä Zelda bundlen aukaisu puuhissa :-) Toisaalta uuden Marion ja varmasti muidenkin julkaisu pelien parissa kuluu helposti tuo kolme kuukautta.Mariosta menen takuuseen että se on timanttista laatua!
lainaa
lsödkjil

16.11.2016 klo 15.46

Minun mielestä pelien lokalisointi on turha ominaisuus, joka syö kohtuuttomasti kehitysaikaa. Kyllä sitä englantia varmaan siellä ranskassa tai saksassakin osataan. Etenkin isot pelit, kuten Zelda viivästyvät tämän takia. Toivoa sopii että julkkariksi tulee ainakin Mario ja Pikmin 4.
lainaa
Wilbur

16.11.2016 klo 15.49

lsödkjil kirjoitti:
Minun mielestä pelien lokalisointi on turha ominaisuus, joka syö kohtuuttomasti kehitysaikaa. Kyllä sitä englantia varmaan siellä ranskassa tai saksassakin osataan. Etenkin isot pelit, kuten Zelda viivästyvät tämän takia. Toivoa sopii että julkkariksi tulee ainakin Mario ja Pikmin 4.


Pikmin 4:nen olisikin kova sana!Kolmonen oli ihan loistava peli.Minusta kovin aliarvostettu.
lainaa
Wilbur

16.11.2016 klo 15.51

Lokalisointi Suomeksi Zeldassa olisi minusta enemmän kuin toivottavaa!
lainaa
Kheetor

16.11.2016 klo 16.26

Ei ihan heti tule mieleen hyvää suomikäännöstä pelistä. Tai leffasta. Mutta se vaan nostaa myyntiä, varsinkin lapsille kohdennetun sisällön osalta niin paljon että ilmeisesti pakko tehdä. Keski-Euroopan englanninosaamattomuus nyt perustuu vaan paikalliseen kansallismielisyyteen, vinksahtaneeseen egoon ja tosiasioiden kiistämiseen. Ite pelaisin pelit vaikka japaniksi jos niikseen tulee kun englanninkin on käytännössä peleistä oppinut.
lainaa
Wilbur

16.11.2016 klo 17.27

[quote nick="Kheetor"]Ei ihan heti tule mieleen hyvää suomikäännöstä pelistä. Tai leffasta. Mutta se vaan nostaa myyntiä, varsinkin lapsille kohdennetun sisällön osalta niin paljon että ilmeisesti pakko tehdä. Keski-Euroopan englanninosaamattomuus nyt perustuu vaan paikalliseen kansallismielisyyteen, vinksahtaneeseen egoon ja tosiasioiden kiistämiseen. Ite pelaisin pelit vaikka japaniksi jos niikseen tulee kun englanninkin on käytännössä peleistä oppinut.[/quote

Ei kait kansallismielisyys ole vinksahtanutta,ai niin onhan se nykyään rajattomassa globalisaatiossa.Oma lontoon kielen osaaminen sen verta keskenkertainen että jää ikävästi vaikka juurikin Zeldasta osa juonesta ymmärtämättä juurikin harvinaisempien sanojen kohdalta se hiukan harmittaa.
lainaa
pjfvdspovfshg

16.11.2016 klo 17.37

Olis vaan parempi lykätä konsolijulkaisua siihen asti että saadaan julkaistua Super Mario 1, Zelda 1, Metroid 1, Pokemon 1, F-Zero 1, Fire Emblem 1, Starfox 1, Warioware 1, Mario Kart 1, Luigi's Mansion 1, Smash Bros 1 ja pari muuta peliä. Ja sitten konsolipolven kolmasosa-puolivälissä voisi julkaista kakkos-osat

Ostos olis taattu. Nyt tää menee taas tähän kyttäämiseen "tulisko jo ens vuonna täys puoltusinaa pakko-hankintoja täyteen? jaa ei näköjään tullut"
lainaa
Kheetor

16.11.2016 klo 18.56

Wilbur kirjoitti:

Ei kait kansallismielisyys ole vinksahtanutta,ai niin onhan se nykyään rajattomassa globalisaatiossa.Oma lontoon kielen osaaminen sen verta keskenkertainen että jää ikävästi vaikka juurikin Zeldasta osa juonesta ymmärtämättä juurikin harvinaisempien sanojen kohdalta se hiukan harmittaa.


Kansallismielisyys menee liian pitkälle silloin kun ajatellaan oman kielen olevan paras ja että kaikkien pitäisi puhua juuri sitä eikä itse opetella mitään muuta kieltä. Tämä on Keski-Euroopan meininki akselilla Ranska-Saksa-Espanja(-Italia). Ei tarvitse olla kovin globalisoitunut että tietää ettei kommunikaatio voi toimia noin.

Itse näen asian siltä kantilta että mitä paremmin osaan kieliä sitä laajemmasta sisällöstä ja informaatiosta nautin. Suomalaiselle ei ole tarjottu päänsilittelyvaihtoehtoa, jossa kaikki vähänkään isommat pelit lokalisoidaan ja luodaan kuplaa kielen kuvitteellisesta ylivoimaisuudesta. Sama koskee tietenkin TV-sarjoja, elokuvia, uutisia yms. Kovin kapeaksi jää tarjonta jos nostaa kädet pystöön heti kun englantia tulee vastaan, joten kannattaa vaan tolskata menemään sen kanssa. Kontekstista oppii uudet sanat tai viimeistään kantapään kautta. "Aivan, se 2 tuntia etsimäni valve handle olikin tuo rimpula tuossa pöydällä ihan vieressä." Uusi sana opittu.

Ja ei, kuten aiempia pelejä uutta Zeldaa tuskin tullaan lokalisoimaan suomeksi millään tasolla.

Pelitarjonnasta tuli mieleen että itse jäin mm. DSn, GameCuben ja WiiUn kanssa odottamaan milloin tulee tarpeeksi exclusive pelejä että voi mitenkään perustella niiden hankkimista. No, vielä tähän mennessä ei ole tullut. Olisiko Switchillä parempi onni? Pahalta näyttää.
lainaa
Wilbur

16.11.2016 klo 20.17

Kheetor kirjoitti:
Wilbur kirjoitti:

Ei kait kansallismielisyys ole vinksahtanutta,ai niin onhan se nykyään rajattomassa globalisaatiossa.Oma lontoon kielen osaaminen sen verta keskenkertainen että jää ikävästi vaikka juurikin Zeldasta osa juonesta ymmärtämättä juurikin harvinaisempien sanojen kohdalta se hiukan harmittaa.


Kansallismielisyys menee liian pitkälle silloin kun ajatellaan oman kielen olevan paras ja että kaikkien pitäisi puhua juuri sitä eikä itse opetella mitään muuta kieltä. Tämä on Keski-Euroopan meininki akselilla Ranska-Saksa-Espanja(-Italia). Ei tarvitse olla kovin globalisoitunut että tietää ettei kommunikaatio voi toimia noin.

Itse näen asian siltä kantilta että mitä paremmin osaan kieliä sitä laajemmasta sisällöstä ja informaatiosta nautin. Suomalaiselle ei ole tarjottu päänsilittelyvaihtoehtoa, jossa kaikki vähänkään isommat pelit lokalisoidaan ja luodaan kuplaa kielen kuvitteellisesta ylivoimaisuudesta. Sama koskee tietenkin TV-sarjoja, elokuvia, uutisia yms. Kovin kapeaksi jää tarjonta jos nostaa kädet pystöön heti kun englantia tulee vastaan, joten kannattaa vaan tolskata menemään sen kanssa. Kontekstista oppii uudet sanat tai viimeistään kantapään kautta. "Aivan, se 2 tuntia etsimäni valve handle olikin tuo rimpula tuossa pöydällä ihan vieressä." Uusi sana opittu.

Ja ei, kuten aiempia pelejä uutta Zeldaa tuskin tullaan lokalisoimaan suomeksi millään tasolla.

Pelitarjonnasta tuli mieleen että itse jäin mm. DSn, GameCuben ja WiiUn kanssa odottamaan milloin tulee tarpeeksi exclusive pelejä että voi mitenkään perustella niiden hankkimista. No, vielä tähän mennessä ei ole tullut. Olisiko Switchillä parempi onni? Pahalta näyttää.


Montako exclusive peliä pitää olla ennenkuin konsolin voi hankkia100?10?50?
lainaa
sdfsdf

17.11.2016 klo 09.36

Miksi Nintendon pelit usein myöhästyvät?

Lainaus Wikipediasta:

”Myöhästynyt peli on lopulta hyvä; huono peli on aina huono”Nintendo on useaan otteeseen siirtänyt peliensä julkaisua myöhemmäksi; tämä johtuu suurimmalta osin Miyamoton taipumuksesta perfektionismiin. Miyamoto olisi valmis aloittamaan koko pelin puhtaalta pöydältä, jos se ei vastaisi hänen korkeita standardejaan. Miyamoto ja hänen kanssaan työskentelevät kehittäjät viittaavat tähän toimintatapaan ”teepöydän nurin kääntämisellä” (jap. Chabudai Gaeshi), joka viittaa Hoshi of the Giants -animeen ja -mangaan. Tapaan viitataan myös termeillä ”Miyahon Check” ja ”Miyamoto Test”.

Herra Miyamoto täytti eilen 64 vuotta.
lainaa
Kheetor

17.11.2016 klo 10.00

Wilbur kirjoitti:

Montako exclusive peliä pitää olla ennenkuin konsolin voi hankkia100?10?50?


Ei määrä, vaan laatu, mutta tietenkin kyse on henkilökohtaisista mieltymyksistä. Yksi Mario ja Zelda ei vielä nappaa itellä, jää liikaa hintaa peleille konsolin ostamisesta.
lainaa
Wilbur

17.11.2016 klo 12.55

sdfsdf kirjoitti:
Miksi Nintendon pelit usein myöhästyvät?

Lainaus Wikipediasta:

”Myöhästynyt peli on lopulta hyvä; huono peli on aina huono”Nintendo on useaan otteeseen siirtänyt peliensä julkaisua myöhemmäksi; tämä johtuu suurimmalta osin Miyamoton taipumuksesta perfektionismiin. Miyamoto olisi valmis aloittamaan koko pelin puhtaalta pöydältä, jos se ei vastaisi hänen korkeita standardejaan. Miyamoto ja hänen kanssaan työskentelevät kehittäjät viittaavat tähän toimintatapaan ”teepöydän nurin kääntämisellä” (jap. Chabudai Gaeshi), joka viittaa Hoshi of the Giants -animeen ja -mangaan. Tapaan viitataan myös termeillä ”Miyahon Check” ja ”Miyamoto Test”.

Herra Miyamoto täytti eilen 64 vuotta.


Onnitelut Herra Miyamoto!
Minusta tuon on pelkkää plussaa että pelit yritetään tehdä mahdollisimman täydelliseksi.Wiiuun Nintendo tuotoksia on ollut mukava pelata.Ei ole jälki päivityksillä korjailla eikä ole peli keskeytynyt bugin vuoksi.Hienoa että pelimaailmassa voi johonkin luottaa ja kun pelin tilaa ennakkoon niin varmasti tietää että se toimii ilman ongelmia.

Tuosta laatupelien määrästä niin juuri tuossa katselin wiiuulle omistamien laatu pelien määrää niin niitä on viisitoista.Minulle riittävä määrä.Sillä itse harrastan muutakin kuin videopelien pelaamista.Toki toiset pelaa huomattavasti enemmän ja ilmeisesti ostaa useamman pelin kuussa.
lainaa
gckvhvcgccy

17.11.2016 klo 18.01

sdfsdf kirjoitti:
Miksi Nintendon pelit usein myöhästyvät?

Lainaus Wikipediasta:

”Myöhästynyt peli on lopulta hyvä; huono peli on aina huono”Nintendo on useaan otteeseen siirtänyt peliensä julkaisua myöhemmäksi; tämä johtuu suurimmalta osin Miyamoton taipumuksesta perfektionismiin. Miyamoto olisi valmis aloittamaan koko pelin puhtaalta pöydältä, jos se ei vastaisi hänen korkeita standardejaan. Miyamoto ja hänen kanssaan työskentelevät kehittäjät viittaavat tähän toimintatapaan ”teepöydän nurin kääntämisellä” (jap. Chabudai Gaeshi), joka viittaa Hoshi of the Giants -animeen ja -mangaan. Tapaan viitataan myös termeillä ”Miyahon Check” ja ”Miyamoto Test”.

Herra Miyamoto täytti eilen 64 vuotta.


Pinnat voi toki antaa siitä että harvoin Nintendon peleistä tulee julkaisupäivänä näitä "Kato kun päät venyy, ukot tippuu kentän läpi"-montaaseja joita huippupeleistä yleensä tulee, mutta muuten Miyamoton vision rajoittuneisuus on tullut jo ajat sitten esille. Vaikka kuinka vitusti hioisit peliäsi niin jos konsepti on huono/ummehtunut niin se on huono
lainaa
Wilbur

17.11.2016 klo 20.17

gckvhvcgccy kirjoitti:
sdfsdf kirjoitti:
Miksi Nintendon pelit usein myöhästyvät?

Lainaus Wikipediasta:

”Myöhästynyt peli on lopulta hyvä; huono peli on aina huono”Nintendo on useaan otteeseen siirtänyt peliensä julkaisua myöhemmäksi; tämä johtuu suurimmalta osin Miyamoton taipumuksesta perfektionismiin. Miyamoto olisi valmis aloittamaan koko pelin puhtaalta pöydältä, jos se ei vastaisi hänen korkeita standardejaan. Miyamoto ja hänen kanssaan työskentelevät kehittäjät viittaavat tähän toimintatapaan ”teepöydän nurin kääntämisellä” (jap. Chabudai Gaeshi), joka viittaa Hoshi of the Giants -animeen ja -mangaan. Tapaan viitataan myös termeillä ”Miyahon Check” ja ”Miyamoto Test”.

Herra Miyamoto täytti eilen 64 vuotta.


Pinnat voi toki antaa siitä että harvoin Nintendon peleistä tulee julkaisupäivänä näitä "Kato kun päät venyy, ukot tippuu kentän läpi"-montaaseja joita huippupeleistä yleensä tulee, mutta muuten Miyamoton vision rajoittuneisuus on tullut jo ajat sitten esille. Vaikka kuinka vitusti hioisit peliäsi niin jos konsepti on huono/ummehtunut niin se on huono


Rajoittuneet visiot?!No vittu näin sen pitää olla.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

17.11.2016 klo 22.20

lsödkjil kirjoitti:
Minun mielestä pelien lokalisointi on turha ominaisuus, joka syö kohtuuttomasti kehitysaikaa. Kyllä sitä englantia varmaan siellä ranskassa tai saksassakin osataan. Etenkin isot pelit, kuten Zelda viivästyvät tämän takia. Toivoa sopii että julkkariksi tulee ainakin Mario ja Pikmin 4.

Ottaen huomioon että Zelda on japanilainen peli, lokalisointi voi tässä tapauksessa tarkoittaa myös englannin kielelle lokalisointia. Muuten olen kyllä aivan samaa mieltä kanssasi. Valitettavasti lokalisoimattomat pelit taitavat kuitenkin käydä tyypillisillä lokalisointialueilla heikommin kaupaksi, joten ihan myyntienkin näkökulmasta lokalisointi valitettavasti yleensä kannattaa.
lainaa
Wilbur

18.11.2016 klo 16.06

MJR2312 kirjoitti:
lsödkjil kirjoitti:
Minun mielestä pelien lokalisointi on turha ominaisuus, joka syö kohtuuttomasti kehitysaikaa. Kyllä sitä englantia varmaan siellä ranskassa tai saksassakin osataan. Etenkin isot pelit, kuten Zelda viivästyvät tämän takia. Toivoa sopii että julkkariksi tulee ainakin Mario ja Pikmin 4.

Ottaen huomioon että Zelda on japanilainen peli, lokalisointi voi tässä tapauksessa tarkoittaa myös englannin kielelle lokalisointia. Muuten olen kyllä aivan samaa mieltä kanssasi. Valitettavasti lokalisoimattomat pelit taitavat kuitenkin käydä tyypillisillä lokalisointialueilla heikommin kaupaksi, joten ihan myyntienkin näkökulmasta lokalisointi valitettavasti yleensä kannattaa.


Myyntien vuoksihan tuota harrastetaan.Ei sitä muuten tehdä sillä rahaa ja aikaa vievää touhua tuo on.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova