Tuorein sisältö

Molyneux: PC on murrosvaiheessa

19.03.2008 klo 12.00 | Luettu: 4262 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Lionhead Studiosin johtaja Peter Molyneux näkee tietokoneen olevan murrosvaiheessa, jonka tuloksena syntyy uusi satunnaispelaajille suunnattu peliympäristö. Molyneuxin mukaan pelottavan moni ihminen pelaa PC:llä pääasiassa Flash-pelejä.

Huippupelien julkaisutahti on konsoleita harvempi ja innovatiivisten pelien kehitys on ahdingossa. Molyneux laulaa vanhaa virttä kertoessaan jättimäisten budjettien ja varmojen hittiprojektien tukemisen olevan syy uusien ja valtavirrasta poikkeavien pelikonseptien harvinaisuuteen.

Lähde: Shacknews

V2.fi | Matti Lintula
< Xbox-murhaajalle yli... Lontoossa pelihahmoj... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (4 viestiä)

Coledash

Rekisteröitynyt 20.08.2007

19.03.2008 klo 12.15

Miksihän herra itse sitten syöltää pelaajien eteen juuri näitä perus valtavirtapelejä?

Okei, ei ihan jokaisessa pelissä pääse syöttämään 30-metriselle lemmikkilehmälleen sen omaa sontaa ja hakkaamaan sitä mustelmille. Mutta muutoin tuo Black & White -sarja on vain läjä huonoja RTS -pelejä. Fablesta on varmaan turha edes mainita mitään.
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

19.03.2008 klo 12.54

Innovatiivisuutta niin kovasti joka paikassa toitotetaan, mutta kukaan ei tee loppujen lopuksi mitään kovinkaan mullistavaa. Ehkä se vaan ei ole niin helppoa toteuttaa, kuin sanoa. Ehkä se vanha kaava on sittenkin se toimivin...
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

19.03.2008 klo 13.33

Joo, jokainen osaa soittaa suutaan (jota jokainen vähänkään tunnettu pelintekijä tuntuu harrastavan nykyisin) siitä mitä kaikkea pitäisi tehdä, mutta teot eivät koskaan vastaa puheita.

Ei ole yksin PC puolen "ongelma" hyvien ja innovatiivisten pelien puute tai harvuus. Omasta mielestäni asia on pikemminkin päinvastoin, siis että konsolipuoli kärsii ennemminkin varmoista ja turvallisista kassamagneeteista kuin PC puoli. Tästä syystä nimenomaan en osta konsoleita koska hyviä, itseäni kiinnostavia yksinoikeus pelejä on TODELLA harvassa. Suurimman osan ajasta konsoli vain seisoo keräämässä pölyä kunnes taas jokin mielenkiintoinen peli julkaistaan ja jonka (taas) pelaa läpi alta 10h. Pitäisi omistaa kaikki koneet ja siihen ei ole rahaa.

Toisaalta eikai se mikään ihme ole, että tuotetaan varmaa shittiä koska se tuntuu myyvän ja koska pelitalot ja julkaisijat tuntuvat kaatuvan niin helposti jos pelit eivät mene kaupaksi.
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

19.03.2008 klo 15.38

PC:llä on tietysti toistaiseksi se hyvä puoli, että jakelukanavia on marginaalisemmille ideoille enemmän. Voi vaikkapa pistää sen itse tekemänsä Maailman Omaperäisimmän Pelin (tm) omalle kotisivulleen myyntiin. Ehkäpä se XNA tuo Xbox 360:nkin lähemmäksi tällaista toimintaa.
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova