Tuorein sisältö

Switchin pilvitallennus ei koske kaikkia pelejä - Pilvettä jäävät muun muassa Splatoon 2 ja Pokémon-kaksikko

09.09.2018 klo 14.00 | Luettu: 3089 kertaa | Teksti: Markus Mesiä


Vaikka Switchille syksyllä saapuva maksullinen verkkopalvelu tarjoaa mahdollisuuden pilvitallennukseen, kaikkiin peleihin ei optiota saada. Nintendo on kertonut (Game Informerille kiitos) ominaisuuden puuttumisen olevan tietoinen väline huijareita vastaan.

Pilvettömällä tallennustaivaalla pelataan muun muassa Pokémon Let's Go Eeveessä & Pikachussa, Splatoon 2:ssa, Dark Souls Remasteredissa sekä FIFA 19:ssä. Syy puutokseen on halu ehkäistä esineiden kopiointia.

"Suurin osa Switchin peleistä tukee pilvitallennusta. Joissakin peleissä ominaisuutta ei kuitenkaan ole, jotta pelaajat eivät voisi palauttaa itselleen pois vaihtamiaan varusteita tai palauttaa verkkopelien Ranking-tulosta."

"Reilun pelaamisen vuoksi pilvitallennus ei toimi tällaisissa peleissä. Save Data Cloud -ominaisuutta ei voida esimerkiksi käyttää Splatoon 2:n kaltaisten verkkopelien tulosten palauttamiseksi."

Verkkopalvelu tulee tarjolle syyskuussa.

V2.fi | Markus Mesiä
< Rivoileva ja timberö... Final Fantasy XV saa... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (3 viestiä)

LateHuominen

Rekisteröitynyt 18.01.2015

09.09.2018 klo 17.37 2 tykkää tästä

Maksullisen verkkopalvelun piti olla huono asia kun sellainen oli vain Microsoftilla, nyt se on standardi. Xbox-miehet ovat edelläkävijöitä tässäkin asiassa, kulkevat siis ns. junassa ekana.

Lisättäköön vielä, että Xbox-miehille varmaan kelpaa mikä tahansa paikka junassa.
Muokannut: LateHuominen 09.09.2018 klo 17.40 lainaa
asdfqwer

10.09.2018 klo 17.01

"Joissakin peleissä ominaisuutta ei kuitenkaan ole, jotta pelaajat eivät voisi palauttaa itselleen pois vaihtamiaan varusteita tai palauttaa verkkopelien Ranking-tulosta."

Tämä lausahdus on kyllä uskomatonta bullshittiä. Jos maksullisessa palvelussa pelataan online-pelejä, joissa pelaajia rankataan, niin rankingin laskeminen ja sen tiedon säilyttäminen kuuluu sen pelin palvelimelle. Jos samassa pelissä on jotain paikallisia yksinpelitallennuksia, niin näiden tottakai odotetaan varmuuskopioituvan Nintendon varmuuskopio-palvelimelle.

Vaikka Fifassa on HUT-pelimuoto, niin kyllä sen oman offline-kauden tallennuksen haluaisin pilveen talteen. Huijauksen esto ole syy, miksi tämä ei onnistuisi. Liekkö joku muu syy, vai onko taas triviaali tekninen asia toteutettu vain Nintendon tyyliin surkeesti.
lainaa
Ohikulkija

10.09.2018 klo 18.29

Ja varmaan pitää vielä yhdistää Switch kiinni PC:hen Nintendon omalla 80€ datakaapelilla.
Ihan hupifirma tämä Ninttendo :D
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova