Tuorein sisältö

Habbo solmi kattavan mainossopimuksen Yhdysvalloissa

08.04.2008 klo 12.27 | Luettu: 4251 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Suomesta maailmalle levinnyt Habbo (ent. Habbo Hotelli, Hotelli Kultakala) on ollut nuorten chattaajien suosiossa jo kahdeksan vuoden ajan. Virtuaalimaailma pyörii nykyään 19 maassa. Mm. Venäjällä, Japanissa, Venezuelassa ja Uudessa-Seelannissa on omat Habbo-maailmansa.

Nyt palvelun kehittänyt Sulake Corporation on tehnyt yhteistyösopimuksen pelien sisäistä mainontaa hoitavan Double Fusionin kanssa. Double Fusion hoitaa jatkossa yhdysvaltalaisen Habbo-maailman mainonnan. Mainostajat voivat nyt hankkia Habboon esimerkiksi mainostauluja, brändättyjä huoneita, kilpailuja ja sponsoroituja tapahtumia.

Sulakkeen markkinointivastaava Teemu Huhtamäki kertoo yhtiön tekevän paljon markkinointiyhteistyötä eri maissa. Ohjenuorana Huhtamäki käskee mainostajien lopettaa mainostamisen ja sen sijaan ottaa osaa maailmaan tapahtumien ja pelillisen sisällön kautta. Habbo-maailmoissa käy noin kahdeksan miljoonaa kävijää kuukausittain. Pelkästään yhdysvaltalaisessa Habbo-maailmassa käy 2,4 miljoonaa kävijää joka kuukausi.

Lähde: Gamasutra

V2.fi | Matti Lintula
< Erikoistoimittajamme... PlayStation 3 sai GT... >

Keskustelut (3 viestiä)

Irichanu

08.04.2008 klo 15.17

Nyt on sitten otettu markkinointi kohteeksi 10-vuotiaat. Eihän sen ikäisillä ole edes varaa ostaa mitään, ja tuskinpa välittävät niistä mainoksista. Ainakaan minä en sen ikäisenä välittänyt.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.04.2008 klo 16.11

Suomihan on käsittääkseni Habbon suhteen erikoinen maa, koska täällä tuo käyttäjäkunta koostuu todellakin 9-12-vuotiaista. Jenkeissä ja muualla ulkomailla kävijäkunta on enemmänkin ikäluokassa 14-18.
lainaa
Phantom

Rekisteröitynyt 20.12.2007

08.04.2008 klo 22.33

itekki vasta mietin kun löin tonne rahaa et oonpas ollu tyhmä :D
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova