Tuorein sisältö

Fallout 76:n kuukausipalvelun julkaisu ei mennyt aivan putkeen

25.10.2019 klo 20.10 | Luettu: 2376 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen



Pelin historian huomioon ottaen, tämä uutinen ei varmaankaan yllätä ketään mutta Fallout 76 -pelin vapaaehtoisen kuukausimaksullisen Fallout 1st -lisäpalvelun julkaisu on kärsinyt ongelmista.

Bethesdan lähes 120 euroa vuodessa tai 15 euroa kuukaudessa maksava lisäpalvelu lupasi pelaajille ominaisuuksia kuten yksityiset palvelimet ja uuden loputtomalla tilalla varustetun scrapbox-tilan pelaajien junk-esineille.

Näistä ominaisuuksista kumpikaan ei aivan ole toiminut pelaajien toivomalla tavalla. Ehdottomasti isoin joidenkin pelaajien kohtaama bugi on ollut se, että pelaajien loputtomalla tilalla varustetut scrapbox-laatikot ovat ironisesti hävittäneet kaikki pelaajien sinne lisäämät esineet.

Lisäksi useammat pelaajat ovat valittaneet, että pelaajat eivät voi hallita sitä kuka heidän yksityisille palvelimilleen liittyy vaan kuka tahansa pelaajan kaverilistalla voi päättää tulla pelaajan yksityispeliin. Varsinkin pelissä kauppiaina toimineille tai muuten aktiivisille pelaajille, joiden kaverilistalla on valtavat määrät ihmisiä tämä on ollut ongelma sillä peli ei anna mitään työkaluja palvelimella olevien pelaajien hallintaan.

Vaikuttaisi myös pelaajien kertoman perusteella, että kaikissa tilanteissa uuden pelin aloittaminen omalla yksityisellä palvelimella ei luo täysin uutta puhdasta maailmaa vaan pelaajat ovat löytäneet muuten tyhjiltä yksityispalvelimiltaan todisteita muista pelaajista.

Alkaa vaikuttamaan siltä, että Fallout 76 on yksinkertaisesti kirottu peli. Fallout 1st -palvelun julkistusongelmat ovat vaan lisänauloja pelin arkkuun ja nähtäväksi jää pystyykö Bethesda enää pelastamaan peliä vai tuleeko kyseessä olemaan vaan varoittava esimerkki siitä kuinka menestynyttä yksinpelisarjaa ei pidä yrittää muuttaa huonosti moninpeliksi.

Lähde: Kotaku

V2.fi | Mikko Seppänen
< Jo toinen tunnettu s... Ghost Recon Breakpoi... >

Keskustelut (4 viestiä)

Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

26.10.2019 klo 12.28 4 tykkää tästä

Bethesdalla on todennäköisesti myyrä. Kilpailijat tai katkerat Fallout-fanit ovat onnistuneet ujuttamaan kehitystiimiin jonkun, joka sabotoi peliä tahallaan. Ei tätä mikään muu enää selitä.
lainaa
rgshsgse

26.10.2019 klo 16.47

ei bethesda ole ikina osannut tehda kerralla ehjaa pelia. kun hyvin lineaarisen oblivionin tai f3n kanssa menee vuosi et bugikorjaukset on kasassa ja modaajilta viela tukea niin saa just jotenkin toimivan. taa kn on game as service jota koodiapinat koko ajan naputtaa uusiksi niin vuotaahan se joka paikasta. umpisurkeaa teknikkaosaamista mut toddin ja muiden visio ainutlaatuisen isoista peleista pitanyt homman hengisssa. npcden puuttuminenkaan eitasta valipelista haittaisi mut kun koodarit ei saaneet tehtya pelia jossa pelaajat pysyisi ja kannustaisi jonkinlaiseen roolipelaamiseen
lainaa
Vellu

26.10.2019 klo 19.00 1 tykkää tästä

Eikä senkään puolesta mennyt kovin hyvin, että B ei saanut päivityksen sivuille domainia hallintaan. Katso vaikka itse miten imartelevaa:
https://falloutfirst.com/
lainaa
urboturbo

28.10.2019 klo 15.23

Refloni kirjoitti:
Bethesdalla on todennäköisesti myyrä. Kilpailijat tai katkerat Fallout-fanit ovat onnistuneet ujuttamaan kehitystiimiin jonkun, joka sabotoi peliä tahallaan. Ei tätä mikään muu enää selitä.

sen selittää pukumiehet jotka ensin käski tehdä bugisesta yksinpeli enginestä multiplayer engine ja sittemmin antoivat käskyn että ajassa x pitää saada tällainen palvelumaksullinen versio ulos

ihan perus ahneus selittää kaiken, teknistä velkaa kertynyt vuosikausia, ei laiteta resursseja vaan kaikki laitetaan purkalla kasaan
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova