Tuorein sisältö

Onko Xbox 360 pian tiensä päässä?

06.06.2008 klo 18.01 | Luettu: 16308 kertaa | Teksti: Matti Lintula


2008 Nordic Games Conferencessa puhunut analyytikko Nick Parker pelkää heikentyvän myynnin koituvan Xbox 360:n kohtaloksi Euroopassa. Parkerin mukaan Microsoft ei ole onnistunut karistamaan konsolistaan vahvaa miehistä leimaa. Tämä puolestaan aiheuttaa sen, että massamarkkinat eivät Xbox 360:stä kiinnostu.

Ranskassa, Espanjassa ja Italiassa konsolin leviäminen on jo pysähtynyt ja huhuissa kiertää, että jotkin jälleenmyyjät aikovat jopa lopettaa koko konsolin myynnin Espanjassa ja Portugalissa. Konsolin tosipelaajille suunnatusta brändistä on muodostumassa Microsoftille todella paha markkinoinnillinen ongelma, mikäli se aikoo jatkaa Xbox 360:n menekin laajentamista maailmalla.

Lähde: Destructoid

V2.fi | Matti Lintula
< Wiin shoppailukisan ... Red Alert 3:n PS3-ve... >

Keskustelut (30 viestiä)

Gasoil

Rekisteröitynyt 24.05.2007

06.06.2008 klo 18.10

Jaa, ja kaikkienko pitäisi sitten alkaa pelaamaan näitä casual-pelaajien wii sportseja ja cooking mama'seja? Ei kiitos.
lainaa
Janne

06.06.2008 klo 18.15

Jep Gasoil. Onneksi on ihana PC.
lainaa
tuzzari

06.06.2008 klo 18.21

Kummasti noita tuomiopäivän ennustuksia aina aika ajoin pukkaa, mutta pelaaminen vaan jatkuu. Joko tällä "analyytikolla" oma lehmä ojassa tai sitten koko uutinen ei pidä paikkaansa.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

06.06.2008 klo 18.21

Onneksi on Ps3.
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

06.06.2008 klo 18.31

Onneksi on vanhojakin koneita joille on oikeita klassikkopelejä.

Mikäs 360:n tilanen on pikkulapsi-pelien suhteen? Onko tuoreita isiä tai äitejä :)
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.06.2008 klo 18.31

tuzzari kirjoitti:
Kummasti noita tuomiopäivän ennustuksia aina aika ajoin pukkaa, mutta pelaaminen vaan jatkuu. Joko tällä "analyytikolla" oma lehmä ojassa tai sitten koko uutinen ei pidä paikkaansa.


No ainakin paikkansa pitää se, että konsolin myynti on hidastunut huomattavasti mainituissa maissa. Eikä se tee jälleenmyyjän bisnekselle hyvää pitää hyllyt täynnä laitteita ja pelejä, jotka eivät käy kaupaksi. Sinänsä ihan loogista siis, jos jossain pohditaan jo konsolin vetämistä pois hyllymyynnistä.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

06.06.2008 klo 18.34

tuzzari kirjoitti:
Kummasti noita tuomiopäivän ennustuksia aina aika ajoin pukkaa, mutta pelaaminen vaan jatkuu. Joko tällä "analyytikolla" oma lehmä ojassa tai sitten koko uutinen ei pidä paikkaansa.

Yleensä nämä ennustukset eivät ole lyhyellä aikavälillä tapahtuvia, vaan aikaa kuluu enemmänkin.
lainaa
mariosck

06.06.2008 klo 18.50

Konsoli jolle kaikista eniten hyvää pelattavaa.. Ei voi tajuta miksi ihmiset ostaa 1pelin koneita
lainaa
VANOUVAN

06.06.2008 klo 18.52

Xbox 360 ongelma on se, että lähes jokainen sen peli on First Person Shooter/Third Person Shooter. Ne pelit käyvät kaupaksi USA, sillä ovathan he kovia sotilaitakin.
lainaa
penanaali

06.06.2008 klo 19.08

Ehkä kaikkein parasta olisi jo Sony,Nintendo ja microsoft löisivät hynttyyt yhteen, jolloin ei olisi kuin yksi konsoli.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

06.06.2008 klo 19.17

penanaali kirjoitti:
Ehkä kaikkein parasta olisi jo Sony,Nintendo ja microsoft löisivät hynttyyt yhteen, jolloin ei olisi kuin yksi konsoli.

Ei kilpailua -> ei syytä parantaa laatua...
lainaa
jone_joneuts

06.06.2008 klo 19.19

Jos ei verta ja suolia lennä joka kolmas sekunti, on peli täysin nössö ja samoin konsoli.

terv jone 11 wee
lainaa
epsanjalainen

06.06.2008 klo 19.20

Epsanjalaiset ja Portkalilaiset ovat ana olleet tyhmiä
lainaa
eeneku

Rekisteröitynyt 24.10.2007

06.06.2008 klo 19.41

jone_joneuts kirjoitti:
Jos ei verta ja suolia lennä joka kolmas sekunti, on peli täysin nössö ja samoin konsoli.

terv jone 11 wee


Mistä noita asioita sitten pitäisi lentää?
lainaa
Z-Box

06.06.2008 klo 20.07

Tuoreen Xbox360:n omistajana petyin hieman pelitarjontaan, joka on genreltään todella suppea. Ikää itselläni on kuitenkin jo 27 v. ja GTA IV on se, joka 360 puoleen veti (toki tarjolla olisi ollut ps3, mutta ohjain, Live ja hinta käänsi 360:een). Suurin osa peleistä on joko räiskintä-, ajo- tai urheilupelejä. Tasohyppelyt ovat taas sitten Lego- tai muita lisenssipelejä. Mutta missä on uuden sukupolven tehokonsoleille kehittävien yritysten INNOVAATIO!?! Ei minkäänlaista riskien ottoa tai uusia näkökulmia peligenreihin... Innovaatiota ei ole sijoittaa tappamista eri aikaan ja paikkaan tai ajopeliin uusia autoja ja ratoja. Mielestäni nämä on nähty.

Olisin ostanut Wiin, koska sille kehitetyt pelit ovat jotain erilaista (ehkä), mutta halusin tehoa ja GTA:n. Toivon, että boxin "wiimote" tuo jotain innovatiivisiä ideoita, mutta pelkään, että tekevät vain siitä uuden pyssyn tai sapelin, joka on NIIN vanha idea... onneksi on tulossa sentään Spore :D

Uskon silti, että Xbox360 tulee pysymään markkinoilla vielä pitkään, kunhan ymmärtää tehdä peleistä uskaliaita ja innovatiivisia. Arcaden korttipelit eivät valitettavasti oikein riitä...
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

06.06.2008 klo 20.39

Czerwony kirjoitti:
penanaali kirjoitti:
Ehkä kaikkein parasta olisi jo Sony,Nintendo ja microsoft löisivät hynttyyt yhteen, jolloin ei olisi kuin yksi konsoli.

Ei kilpailua -> ei syytä parantaa laatua...

Yhden ylihinnoitellun konsolin ostaminen tulee varmasti halvemmaksi kuin muutaman lähes samaa rautaa sisältävän konsolin osto. Ja pelithän ne konsolit tekevät. Zeldat, Halot, Final Fantasyt ja kumppanit kilpailisivat keskenään ja niiden välillä kilpailu kiristyisi ja laatu voisi noustakin, olkoonkin sen muun konsolin kustannuksella.
lainaa
i30

06.06.2008 klo 21.35

... No sehän olisi jo Microsoftille aivan sama myykö konsoli enää, peleillähän ne paukuttelee voitot?

Ja omasta mielestäni nää 3 mopoo vois jo hyytyä ja uudet tilalle.
lainaa
Elämää

06.06.2008 klo 22.20

Xbox johtaa kokonaismyynneissä selvästi PS3:a ja tätä menoa PS3:lla menee vuosia saada se kiinni että vähän ihmetyttää että mitä nämä analyytikot polttavat? Toisekseen X0 on jo ohittanut vanhan boxin myynneissä ja pelejä ostetaan paljon enemmän boxille kuin muille konsoleille. Joten voin kuvitella sitä naurun määrää M$:n johtajien sikarihuoneessa kun he kuuntelevat ostettujen analyytikkojen kuolon korinaa kun Sonyn osakkeet ovat laskussa ja konsoli ei myy niin hyvää vauhtia kuin odotettiin. Mitä nämä analyytikot oikein kuvittelevat konsolilta joka on ollut markkinoilla 2-3 vuotta ja myynyt kuin häkä pari vuotta? PS3:n ja X0:n viikottaisten myyntien ero on vain muutamia tuhansia eli tämä tarkoittaa sitä että jos pelien taso pysyy lähes samanlaisina kuin nyt sekä multiplatit ovat lähes aina X0:lla parempia (esim. Quake Wars ja myöhystävä Aloin In The Dark) niin en näe mitään syytä että PS3:n lähi aikoina pääsisi X0:n ohi. Ja kun se tulevaisuudessa pääse ohi niin M$ pukkaa jo uutta konsolia ulos ja nykypäivänä näyttikset kehittyvät sitä vauhtia että luuletteko että PS3:n potkii pitkälle näyttiksellä joka ei hallitse AA:ta ja HDR samaan aikaan. Saisi jo porukka herätä todellisuuteen ja hyväksyä faktat!!!
lainaa
31013

06.06.2008 klo 23.06

Elämää kirjoitti:
Xbox johtaa kokonaismyynneissä selvästi PS3:a ja tätä menoa PS3:lla menee vuosia saada se kiinni että vähän ihmetyttää että mitä nämä analyytikot polttavat? Toisekseen X0 on jo ohittanut vanhan boxin myynneissä ja pelejä ostetaan paljon enemmän boxille kuin muille konsoleille. Joten voin kuvitella sitä naurun määrää M$:n johtajien sikarihuoneessa kun he kuuntelevat ostettujen analyytikkojen kuolon korinaa kun Sonyn osakkeet ovat laskussa ja konsoli ei myy niin hyvää vauhtia kuin odotettiin. Mitä nämä analyytikot oikein kuvittelevat konsolilta joka on ollut markkinoilla 2-3 vuotta ja myynyt kuin häkä pari vuotta? PS3:n ja X0:n viikottaisten myyntien ero on vain muutamia tuhansia eli tämä tarkoittaa sitä että jos pelien taso pysyy lähes samanlaisina kuin nyt sekä multiplatit ovat lähes aina X0:lla parempia (esim. Quake Wars ja myöhystävä Aloin In The Dark) niin en näe mitään syytä että PS3:n lähi aikoina pääsisi X0:n ohi. Ja kun se tulevaisuudessa pääse ohi niin M$ pukkaa jo uutta konsolia ulos ja nykypäivänä näyttikset kehittyvät sitä vauhtia että luuletteko että PS3:n potkii pitkälle näyttiksellä joka ei hallitse AA:ta ja HDR samaan aikaan. Saisi jo porukka herätä todellisuuteen ja hyväksyä faktat!!!


me puhumme täällä xbox360.fi kanavalla täyttä roskaa! @Qnet
lainaa
Elämää

07.06.2008 klo 00.05

Kumoa väitteet äläkä itke! Olen nyt vuoden päivät ihmetelly Sonypoikien menoa. Valehtelevat yhtä paljon kuin Sony, hypettävät kuin eläimet ja eivät meinaa millään uskoa faktoja ja jos uskovat ovat he jo seuraavana päivänä puhumassa faktojen vastaista ulostetta. Meinaatteko tosissanne että MGS4, FF13 tai GT5 tulevat liikuttamaan miljoonittain konsoleita? Please, tulkaa alas sieltä pilvilinnoista tänne alas normaaliin maailmaan jossa hype on vain petettyjä lupauksia ja X0 johtaa edelleen myynneissä, joten hyväksykää faktat vaikka tekisi kuinka kipeää! Kukaan ei meinaan ei ole pakottanut tuhlamaan 500€ laitteeseen joka ei meinaa pystyä päihittämään puolet halvempaa vastustajaansa. Vai oliko Haze fotorealistista räiskintää Full HD:na? Ei ainakaan täällä ollut, en sitten tiedä miltä se siellä pilvilinnassa näyttää Sonylasien läpi katsoessa?
lainaa
ninja

07.06.2008 klo 00.10

taas huomataan että xbox on parempi ku ps3
lainaa
ThomasPuha-Pelaaja

07.06.2008 klo 00.15

Jos pitäisi valita vain yksi konsoli seuraavan sukupolven koneista millä saisitte pelata, mikä se olisi ja miksi?

Thomas: Ostan joka tapauksessa Wiin ja Xbox 360:n jo omistan, mutta annetaan suora vastaus suoraan kysymykseen.

PlayStation 3. Syy on hyvin yksinkertainen. Konsolille tulee sellaisia pelejä, joita minä haluan pelata, eli Jak and Daxterin tyylisiä pelejä, Metal Gear Solid, Final Fantasyt ja niin edelleen. Toinen syy on tottumus PlayStationin ohjaimeen. Valtaosa monialustapeleistä ilmestyy sekä Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle muutenkin. Xbox Live on mahtava palvelu, mutta pelaan ani harvoin verkossa, joten en henkilökohtaisesti pidä sitä puolta niin tärkeänä.
lainaa
Alpine

Rekisteröitynyt 10.05.2008

07.06.2008 klo 00.50

ninja kirjoitti:
taas huomataan että xbox on parempi ku ps3

Samanlaisia ne on. PS3 ehkä maksaa paljon mutta pääsee ilmaiseksi nettiin pelaamaan mikä taas maksaa xboxilla. Joku vuoden kultatili ja xbox ja Ps3 on samoilla lähtöviivoilla.
lainaa
Leedon

07.06.2008 klo 09.35

Muuten vaan PS3:lla ei jaksa muuta tehdä blu-ray leffojen kattomisen lisäksi^^ Kiitos umpipaskan ohjaimen ja surkean pelitarjonnan. :X Ja missä achit wtf, oon koukussa niihin. Sais ne trophyt mitä lie tulla ja vähän äkkiä. Netissäki tuntuu että pelaa bottien kans, ku ei headsettiä ole kellään.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.06.2008 klo 12.56

Elämää kirjoitti:
Kumoa väitteet äläkä itke! Olen nyt vuoden päivät ihmetelly Sonypoikien menoa. Valehtelevat yhtä paljon kuin Sony, hypettävät kuin eläimet ja eivät meinaa millään uskoa faktoja ja jos uskovat ovat he jo seuraavana päivänä puhumassa faktojen vastaista ulostetta. Meinaatteko tosissanne että MGS4, FF13 tai GT5 tulevat liikuttamaan miljoonittain konsoleita? Please, tulkaa alas sieltä pilvilinnoista tänne alas normaaliin maailmaan jossa hype on vain petettyjä lupauksia ja X0 johtaa edelleen myynneissä, joten hyväksykää faktat vaikka tekisi kuinka kipeää! Kukaan ei meinaan ei ole pakottanut tuhlamaan 500€ laitteeseen joka ei meinaa pystyä päihittämään puolet halvempaa vastustajaansa. Vai oliko Haze fotorealistista räiskintää Full HD:na? Ei ainakaan täällä ollut, en sitten tiedä miltä se siellä pilvilinnassa näyttää Sonylasien läpi katsoessa?

Toivottavasti on verenpainelääkitys kunnossa.

Se, että XO olisi pian tiensä päässä on hieman liioiteltua, mutta ei XO:n tulevaisuus niin ruusuiseltakaan näytä. Japanissa laite on jo lähes kuollut ja juttuja on kierrellyt, että MS olisi luovuttamassa Japanin suhteen, eikä panostaisi enää niille markkinoille niin paljoa. Euroopassa menestys taas ei ole ollu päätä huimaavaa ja PS3:n GT5:n "maksullinen demo" Prologue nosti PS3:n myyntejä enemmän kuin XO:n suurehko hinnanalennus XO:n myyntejä. Amerikka on XO:n vahvimpia alueita, mutta vissiin sielläkin on vissiin myynnit takkuilleet tänä vuonna.

Lisäksi PS3 on myynyt ilmeisesti joka viikko tänävuonna enemmän kuin XO, vaikka se on kalliimpi ja vahvat exclusive pelit ovat loistaneet poissaolollaan. Ensiviikolla tulee ensimmäinen killer exclusive, mutta en tiedä onko MGS4:kään mikään massoihin iskevä peli. GT5Pro oli myöskin vahva exclusive, mutta kyseessä oli silti alkulämmittely eikä kunnon peli vielä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.06.2008 klo 12.57

Leedon kirjoitti:
Muuten vaan PS3:lla ei jaksa muuta tehdä blu-ray leffojen kattomisen lisäksi^^ Kiitos umpipaskan ohjaimen ja surkean pelitarjonnan. :X Ja missä achit wtf, oon koukussa niihin. Sais ne trophyt mitä lie tulla ja vähän äkkiä. Netissäki tuntuu että pelaa bottien kans, ku ei headsettiä ole kellään.

Kylläpäs tämä uutinen sai tunteet pinnalle XO-pojuilla:D
lainaa
Esuna

07.06.2008 klo 13.08

tagman kirjoitti:
Japanissa laite on jo lähes kuollut ja juttuja on kierrellyt, että MS olisi luovuttamassa Japanin suhteen, eikä panostaisi enää niille markkinoille niin paljoa.


Laite ei kyllä koskaan syntynytkään Japanissa. Täällä vedetään kotiinpäin surutta. No, Apple nyt on onnistunut murtautumaan Japanin markkinoille, mutta muuten taitavat ulkomaalaiset tuotteet olla aika harvassa.

Mun isoin ongelma pleikkarin kanssa ei oo niinkään laite tai pelit, vaan SCEI:n Eurooppa-politiikka. Ketuttaa odotella aina laitteiden ja pelien julkaisua maailman tappiin ja maksaa sitten vielä muiden alueiden saamat alennukset. Ehkä ongelmaa on muillakin alustoilla, mutta plösöllä se on kyllä epäilemättä räikeintä. Olenkin päättänyt äänestää tässä sukupolvessa lompakollani ja jättää tukematta Pohjois-Amerikan ja Japanin Sony-miehiä. Pelaan kakkospleikkaani (ja Wiin VC-pelejä) seuraavaan kierrokseen asti.
lainaa
Maanääni

08.06.2008 klo 00.39

Markkinamiehet ovat istuttaneet nuorempiin pelaajiin sellaisen mantran, että mitä-tehokkaampi-konsoli-sen-paremmat-pelit. Itse olen 60- luvulla syntynyt veteraanipelaaja, ja voin vakuuttaa, että parhaimmat pelikokemukset eivät ole tulleet grafiikasta, vaan ideasta, juonesta ja pelin mukaansatempaavuudesta. Vain muutama poikkeus on ollut, ja nämä pelit ovat olleet esim. ensimmäisiä genrensä edustajia.

lainaa
Muffinssi

08.06.2008 klo 16.51

Itse ainakin käännyn tämän sukupolven konsoli ostossa PS3:n puoleen puhtaasti pelitarjonnan takia. XO kyllä houkuttelis halvemman hinnan ja liven takia mutta ainut peli mikä kiinnostaa XO:lla on Alan Wake. :(
lainaa
hehheh

16.07.2008 klo 22.01

ff sonta boxille ja forza 2 varmasti hakkaa gt5 10-0,e3 faktoja,noh,tuleehan niitä joitakin hyviä elokuvia vielä bluraylle,pelejähän sillä ei pelata :)
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova