Tuorein sisältö

Miten nousta modaajasta pelisuunnittelijaksi

14.06.2008 klo 20.02 | Luettu: 3128 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Ruotsalainen DICE on ollut yksi monista pelistudioista, joka on palkannut riveihinsä aiemmin peleihin muokkauksia eli niin kutsuttuja modeja tehneitä henkilöitä. Yksi heistä on Mod DB: haastattelema Diego Jimenez. Costa Ricalainen Jimenez aloitti Half-Lifen ja Deus Ex:n modaamisen ollessaan vasta 14-vuotias. Nykyisin mies vastaa Battlefield: Bad Companyn yksinpelitasojen suunnittelusta.

Pitkässä haastattelussaan Jimenez neuvoo modaajia julkaisemaan töitään pienissä osissa ja episodeina mieluummin kuin yhtenä könttinä. Jimenez kehottaa aloittelevia kenttäsuunnittelijoita käyttämään rohkeasti mielikuvitustaan vielä kun markkinavoimat eivät voi kieltää kaiken hulluimpienkaan ideoiden toteuttamista. Sitkeä oppimishalu ja työstä nauttiminen ovat myös tärkeitä keinoja kehittyä hyväksi työntekijäehdokkaaksi isojen pelistudioiden silmissä.

Jimenezin ainoan virallisesti julkaistun modin, Max Payne 2:een luodun 7th Serpentin voi ladata itselleen Mod DB:n sivulta.

Lähde: Mod DB

V2.fi | Matti Lintula
< Electronic Arts oike... Microsoft pyrkii yli... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova