Tuorein sisältö

Näillä muutoksilla LoL alkaa vuonna 2026

Tänään klo 19.00 | Luettu: 129 kertaa | Teksti: Juuso Syngelmä



Riot Games on jakanut uusia yksityiskohtia League of Legendsin (LoL) ensi vuoden ensimmäisestä kaudesta. Tällaisia muutoksia on luvassa.

Lanet


Top Lane

Top lanerit voivat ansaita vahvemman Teleportin. Pelaajat, jotka eivät valinneet Teleportia, voivat jopa avata sen käyttöön ylimääräisenä summoner spellinä. Tämä antaa Top lanelle paljon enemmän vaikutusvaltaa muuhun karttaan.

Mid Lane

Mid lanerit voivat avata päivitetyt bootsit. Vaikka nämä bootsit katoavat muilta rooleilta Feats of Strengthin poistumisen myötä, Mid lane säilyttää ne uuden quest-järjestelmän kautta.

Bot Lane

Bot lanerit saavat ylimääräisen item slotin bootsia varten, mikä luo tilaa yhdelle lisäitemille. He ansaitsevat myös enemmän kultaa, mikä helpottaa uuden korkeamman item-rajan saavuttamista ja parantaa Bot roolin scalingia.

Jungle

Junglerit kohtaavat early-gamen nerffejä heidän dominanssinsa vähentämiseksi. Clearit kestävät kauemmin, mikä rajoittaa varhaista vaikutusta. Myöhemmin pelissä he kuitenkin saavat enemmän XP:tä ja kultaa jungle campseista ja liikkuvat nopeammin jungle-terrainissa.

Support

Support saa vain pieniä muutoksia. Control wardit ovat halvempia, ja niille lisätään yksi ylimääräinen inventory slot. Supportit saavat myös hieman enemmän kultaa skaalautuakseen paremmin muun tiimin mukana. Riot vähentää myös visionin riippuvuutta Supportista. Uudet kiinteät ward-lokaatiot kartalla antavat tavallista enemmän visionia, mahdollistaen Mid- ja Top lanereille suuremman vaikutuksen. Lähestymistapa muistuttaa Dota 2:ta, jossa vision keskittyy strategisiin paikkoihin.

Kartat ja itemit


Atakhan on poissa, ja Baron ilmestyy nyt kahdenkymmenen minuutin kohdalla. Kaikki suuret bossit ovat vahvempia ja vaikuttavat enemmän ottelun kulkuun. Turretit saavat platingin kaikissa pelin vaiheissa sekä uuden mekaniikan. Ajan myötä turrettiin ilmestyy kristalli, joka tekee lisävahinkoa osuessaan. Tämän on tarkoitus helpottaa siegeämistä ja palkita tiimejä, jotka pystyvät jatkuvasti painostamaan.

Riot lisää myös suuren määrän uusia itemeitä, jotka on suunnattu tukemaan alaluokkia ja niche-pelityylejä. Kaikkea ei ole vielä paljastettu, mutta voit esikatsella joitain yksityiskohtia virallisella sivustolla, jonne pääset klikkaamalla tästä.

Kilpailullinen


Climb Indicator

Jos visuaalinen rankkisi, esimerkiksi Bronze, on paljon alempi kuin taso, jolle järjestelmä arvioi sinun kuuluvan, kuten Gold, saat climb indicatorin. Tämä tekee selkeämmäksi, miksi matalamman rankin pelaajia näkyy joskus korkeammissa lobbissa.

Flex ja solo/duo lähemmäs toisiaan

Jos Flex- ja Solo/Duo-rankkisi ovat kaukana toisistaan, järjestelmä tuo niitä lähemmäs toisiaan pelatessasi. Tämä ehkäisee tilanteita, joissa pelaaja on Flexissä Diamond mutta pelaa Solo/Duossa Bronze-pelaajien kanssa.

Reilumpi autofill

Autofillatut pelaajat kohtaavat jatkossa useammin muita autofillattuja pelaajia samassa roolissa. Tämä välttää tilanteet, joissa top-lane main joutuu junglaan kokenutta jungleria vastaan. Pelaajat menettävät vähemmän LP:tä, jos he häviävät autofillissa mutta pelasivat hyvin, ja voittavat enemmän LP:tä, jos he voittavat ja suoritus oli vahva.

Nopeammat pelit ja lyhyempi Champion Select

Riot pyrkii nopeuttamaan pelien tempoa. Champion select on nopeampi ja ottelut alkavat aiemmin. Ei enää turhaa odottelua — suoraan lanelle tai jungleen.

Ehkä suurin kokeellinen muutos on WASD movementin käyttöönotto. Se on nyt käytössä, mutta pysyy toistaiseksi pois rankedista. Riot kutsuu sitä keskeneräiseksi työksi, mutta sen odotetaan muodostuvan merkittäväksi uudeksi pelitavaksi nykyisten point-and-click -kontrollien rinnalle.



Lähde: IGN


V2.fi | Juuso Syngelmä
< Rockstarin perustaja... Splinter Cell -remak... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova