Tuorein sisältö

Space Harrier saattaa astua nykypäivään

06.11.2008 klo 17.01 | Luettu: 3969 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Sega ja peliohjaaja Tez Okana aikovat elvyttää hieman unholaan painuneen räiskintäpeligenren. Shoot'em up -genrenä aikoinaan tunnettu suoraviivainen pelihalliräiskintä on liukunut viimeistään 90-luvun puolivälin jälkeen melkoiseen alamäkeen, mutta nyt Project STG pyrkii nostamaan pelityypin takaisin arvoonsa.

Project STG ei ole yksittäinen peli vaan pelisarja, jonka ensimmäinen askel on Okanan suunnittelema PS2-peli, Thunder Force VI. Seuraavaksti Okana tahtoisi tehdä joko Fantasy Zone 3:n tai Space Harrier 4D:n, paljastaa CVG.



Space Harrier sai alkunsa pelihallipelinä vuonna 1985. Vuonna 1988 ilmestyivät jatko-osat Space Harrier 3D ja Space Harrier II. Okana toteaa Thunder Force VI:n menestyksen ratkaisevan sen, millaisella budjetilla seuraavia shoot'em uppeja oikein päästään tekemään.

V2.fi | Matti Lintula
< Armeija testaa tekoä... EA tuo Need for Spee... >

Keskustelut (4 viestiä)

Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

06.11.2008 klo 17.45

Tälläiselle konsolikasuaalikakalle ei pitäisi edes miettiä minkään sorttista rahoitusta.
lainaa
rikru

06.11.2008 klo 18.42

jaa, mistä lähtien wanhat kunnon shoot'em up pelit on ollut "kasuaali kakkaa" ?
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

06.11.2008 klo 18.53

Tämä on muistaakseni ensimmäisiä konsolipelejä mitä koskaan olen pelannut, nyt en vain muista olinko jo pelannut NES:llä jotain pelejä ennen tätä. Minulle kun ei koskaan ostettu omaa konsolia ja kavereiden ja sukulaisten nurkissa sai pyöriä konsolipelejä pelaamassa. No, oli miten oli mukavat muistot tähän peliin kyllä liittyy. Tämä oli siihen aikaan kyllä yksi ikimuistoisimmista peleistä.
lainaa
Peliman

07.11.2008 klo 00.55

oih. Tossa Get Readyssa vaan on sitä jotain. Ja Space Harrier main theme... mmm.... Good times.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova