Tuorein sisältö

PS3:n Left 4 Dead huhut tapettiin

09.11.2008 klo 17.30 | Luettu: 21208 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


WonderWallWeb kertoo Valven vahvistaneen, että huhuista huolimatta Left 4 Deadista ei ole tulossa Playstation 3 -versiota.

"Monet ovat sanoneet, että he ovat kuulleet huhuja Left4Deadin saapumisesta PS3:lle ja vaikka kuinka sanomme heille ettei se ole totta, he eivät usko meitä - mitä muuta voimme sanoa kuin että se ei ole?"

V2.fi | Manu Pärssinen
< Gene Simmonsin kirve... EVE:n tekijöiltä kon... >

Keskustelut (26 viestiä)

Paairti

Rekisteröitynyt 06.09.2008

09.11.2008 klo 18.03

Nii perhana! Loppu se ruikuttaminen! :D
lainaa
trollollooo

09.11.2008 klo 18.48

ei taida pleikkari3:n tehot riittää
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

09.11.2008 klo 19.01

Noh, eipä tuo varmaan nyt niin iso tappio ole. Kun eikös pleikkarille ole tulossa joku toinenkin zombipeli, joka sijoittuu saarelle?
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

09.11.2008 klo 19.08

Ei sinäänsä mikään yllätys, Newell on moneen otteeseen haukkunu pleikkarin lyttyyn.
lainaa
pööpöileväapina

09.11.2008 klo 19.10

"ei taida pleikkari3:n tehot riittää"

No ei toi nyt nii paljon tehoo voi tarvita pyörittämiseen :D. Taisi kyllä sinun kommenttisi olla vain ärsykkeeksi. Liikaa tulee muutenkin pelejä jo. Ei kerkee vanhojakaan pelaamaan. Hyvä ettei tule tollasia turhia.
lainaa
Dofry

Rekisteröitynyt 27.10.2008

09.11.2008 klo 19.43

Yhtä varmaa siis kuin MGS4 boksille? =)
lainaa
Samstaforce

09.11.2008 klo 20.38

trollollooo kirjoitti:
ei taida pleikkari3:n tehot riittää


varokaa trolleja.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.11.2008 klo 20.55

pööpöileväapina kirjoitti:
"ei taida pleikkari3:n tehot riittää"

No ei toi nyt nii paljon tehoo voi tarvita pyörittämiseen :D. Taisi kyllä sinun kommenttisi olla vain ärsykkeeksi. Liikaa tulee muutenkin pelejä jo. Ei kerkee vanhojakaan pelaamaan. Hyvä ettei tule tollasia turhia.

Riippuu vähän miten tuo on tehty. Jos on kunnolla panostettu tekoälyyn yms. muuhun kuin pelkkään liukulukujen prosessointiin, niin se pyörisi X360:lla, mutta ei PS3:lla. Tosin kun zombit ovat kyseessä yms. niin tuskin näin on tehty. Eiköhän se EA tuon käännä jossain vaiheessa oikein EA tyyliillä PS3:lle(Kuten HL2:n).
lainaa
Timo

09.11.2008 klo 20.57

Itse kyllä otan zombit mgs4:n sijaan anytime
lainaa
fuurio

09.11.2008 klo 21.08

eipä haittaa, ostetaan sitten x360:lle, omistan molemmat, pelikoneena ps3 on kyllä mielestäni parempi, jo senkin takia että ei pidä meteliä!
lainaa
OldHorny

Moderaattori

Rekisteröitynyt 11.10.2007

09.11.2008 klo 22.26

cs_bot kirjoitti:
Noh, eipä tuo varmaan nyt niin iso tappio ole. Kun eikös pleikkarille ole tulossa joku toinenkin zombipeli, joka sijoittuu saarelle?


Jos meinaat Dead Islandia niin

Platforms: PC (Vista and XP), Xbox 360

www.deadislandgame.com
lainaa
Dlomb

09.11.2008 klo 22.30

“We were really crappy at bringing games to consoles,” he said. He cited the time it took to move the original Half-Life games to console formats as an example of how the company had come “really late” to console development. He said that while the focus had always been on PC, the company had now moved up a gear to produce games simultaneously on Xbox 360 and PC, but that it had limited interest in developing for Playstation 3.

“EA wanted to do Orange Box on PS3 and they handled it,” said Lombardi. “Left 4 Dead isn’t coming out on PS3 because we’ve not had that call. If the phone rang we would have the conversation, certainly, but it hasn’t happened.”

Lombardi suggested that Left 4 Dead’s Counter-Strike origins might have made it less appealing to PlayStation audiences and the publishers trying to serve them.

“They saw Portal and Team Fortress 2 and said ‘Oh wow’, so I guess that sold it,” he said. “We’ll have to wait and see on Left 4 Dead.”
lainaa
EAkyllakaantaa

09.11.2008 klo 22.33

Dlomb kirjoitti:
EA wanted to do Orange Box on PS3 and they handled it,” said Lombardi. “Left 4 Dead isn’t coming out on PS3 because we’ve not had that call. If the phone rang we would have the conversation
lainaa
JuuJuu

10.11.2008 klo 15.41

"Riippuu vähän miten tuo on tehty. Jos on kunnolla panostettu tekoälyyn yms. muuhun kuin pelkkään liukulukujen prosessointiin, niin se pyörisi X360:lla, mutta ei PS3:lla. Tosin kun zombit ovat kyseessä yms. niin tuskin näin on tehty. Eiköhän se EA tuon käännä jossain vaiheessa oikein EA tyyliillä PS3:lle(Kuten HL2:n)."

Onko näin? Ps3 on 512mb muistia,vaikkakin jaettu kahteen osaan eri puolille konsolia. Sekä cell prossu on hieman tehokkaampi kuin xboxin xenon prosessori,kun taas xboxin näytönohjain on taas hitusen tehokkaampi,joten tasavertaisia ovat.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

10.11.2008 klo 16.32

JuuJuu kirjoitti:
"Riippuu vähän miten tuo on tehty. Jos on kunnolla panostettu tekoälyyn yms. muuhun kuin pelkkään liukulukujen prosessointiin, niin se pyörisi X360:lla, mutta ei PS3:lla. Tosin kun zombit ovat kyseessä yms. niin tuskin näin on tehty. Eiköhän se EA tuon käännä jossain vaiheessa oikein EA tyyliillä PS3:lle(Kuten HL2:n)."

Onko näin? Ps3 on 512mb muistia,vaikkakin jaettu kahteen osaan eri puolille konsolia. Sekä cell prossu on hieman tehokkaampi kuin xboxin xenon prosessori,kun taas xboxin näytönohjain on taas hitusen tehokkaampi,joten tasavertaisia ovat.

Tehoja, tehoja, tehoja on vaikka miten paljon, mutta sitten kun ruvetaan katselemaan että mitä tehoja oikeasti on niin asia ei olekaan niin yksinkertainen. Kaikessa yksinkertaisuudessaa CELL:ssä on vain yksi ydin, joka pystyy yleiseen prosessointiin kun esim. X360:lla niitä on kolme. Toisaalta CELL myös nojaa siihen että tuo yksi ydin, joka pystyy yleiseen prosessointiin myös paimentaa niitä muita ytimiä, jolloin siis sillä on vielä vähemmän aikaa tehdä omia hommia. Näinollen esim. kunnollisen realiaikaisen tekoälyn tekeminen CELL:lle on joko todella vaikeaa tai joissain tapauksissa mahdotonta.

Koko roskaa kun verrataan PC:n niin tulee vastaan vielä yksi este(OoOE, googleta jos kiinnostaa pidemmälti. :) ), joka tekee sen että tietynlaiset vuoden 2000 Pertti Perushemmon PC-koneillakin hyvin pyörivät ohjelmat takkuavat niin pahasti CELL:llä ettei niitä voi sanoa toimiviksi. Myös tämä vaikuttaa aika rankasti esim. tekoälyn tekemiseen. Tosin tämä sama ongelma on myös X360:lla, jos siihen halutaan verrata.
lainaa
UHru

10.11.2008 klo 19.13

Tekoälyä ei tarvitse pyörittää Cellin PPE-ytimellä vaan sen voi yhtä hyvin hoitaa jollain niistä kuudesta muusta (SPE/SPU) ytimestä mitkä on pelien käyttöön varattu, sillä aikaa kun PPE suorittaa muita tehtäviään.

Killzone 2 Dev:

Having the CELL and SPUs means we can offload all of our physics processing to an SPU, or process AI using the SPU's. All this processing power just means we can add more detail.

http://img48.imageshack.us/img48/7955/2883708070095088590

Killzone 2's AI:

http://www.youtube.com/watch?v=JpUHru2Z_Jw
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

10.11.2008 klo 20.01

UHru kirjoitti:
Tekoälyä ei tarvitse pyörittää Cellin PPE-ytimellä vaan sen voi yhtä hyvin hoitaa jollain niistä kuudesta muusta (SPE/SPU) ytimestä mitkä on pelien käyttöön varattu, sillä aikaa kun PPE suorittaa muita tehtäviään.

Killzone 2 Dev:

Having the CELL and SPUs means we can offload all of our physics processing to an SPU, or process AI using the SPU's. All this processing power just means we can add more detail.

http://img48.imageshack.us/img48/7955/2883708070095088590

Killzone 2's AI:

http://www.youtube.com/watch?v=JpUHru2Z_Jw

Ja saman kun näkisi itse pelissä. Tuo on vähän sama kuin joku saisi jotain tehtyä oikein hallituissa labraolosuhteissa esim. täydellisessä tyhjiössä ja sitten kun tuo pitäisi tuoda kaoottiseen oikeaan maailmaan niin se ei välttämättä onnistu ollenkaan. Kyllä niillä SPU:lla voidaan pyörittää tekoälyäkin, koska ne ovat turing complete, mutta pääpointti oli siinä ettei ne ole kovinkaan hyviä siinä kuitenkaan. Periaatteessa kun annat niille liikaa vaihtoehtoja niin ne tukehtuvat niihin. Seuraavaksi varmaan joku repii jotain juttua branch predictionista. Jooh, se nyt on lähinnä vitsi verrattuna siihen mitä pystyy tekemään kunnollisella yleisprosessorilla.

Kai sentään ymmärrätte myös sen mitä linkitätte?

Edit:
Tosin tuossakin kuvassa tuo AI on pelkästään PPU:lla, joten mikä senkin tarkoitus oli siis? :)
lainaa
UHru

11.11.2008 klo 12.02

Kuva osoittaa vaan sitä, että SPU-ytimien kesken pystytään jakamaan eri tehtäviä. Näin voidaan vähentää PPU:n kuormaa. Celliä pystytään käyttämään esimerkiksi niin että jokin tehtävä jaetaan suoritettavaksi useammalle SPUlle yhtä aikaisesti tai sitten vaikka niin että yksi SPU hoitaa kokonaan AI:n, toinen fysiikat jne.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

11.11.2008 klo 12.26

UHru kirjoitti:
Kuva osoittaa vaan sitä, että SPU-ytimien kesken pystytään jakamaan eri tehtäviä. Näin voidaan vähentää PPU:n kuormaa. Celliä pystytään käyttämään esimerkiksi niin että jokin tehtävä jaetaan suoritettavaksi useammalle SPUlle yhtä aikaisesti tai sitten vaikka niin että yksi SPU hoitaa kokonaan AI:n, toinen fysiikat jne.

http://img48.imageshack.us/img48/7955/2883708070095088590

Tuossa kuvassa, PPU:lla on AI, fysiikka, ja GAME(eli pelimekaniikka itsessään ilmeisestikin). Noille SPU:ille on lähinnä tyrkätty vain graafista stuffia kuten varjojen laskentaa, display listien pyörittelyä, partikkeleiden ja pintojen käsittelyä, HDR:n käsittelyä sekä kulmien geometrien käsittelyä. Tuollainen jako nyt on ihan järkevää kun tietää mitä nuo vaatii. Harmaista palikoista ei pahemmin ole mitään, mutta ilmeisestikin ne ilmaisee vain sitä että siellä on vain jotain.

Ehkäpä alkuperäisessä lähteessä on jotain vähän enemmän tuosta, care to share?

(Jos haluat taas realiaikaisesti jutella niin, #v2.fi @ Netgamers, nicki on Deneidez. Enköhän päivystäne suurimman osan päivästä. :) )
lainaa
UHru

11.11.2008 klo 15.58

http://www.guerrilla-games.com/publications/dr_kz2_rsx_de
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

11.11.2008 klo 16.22


Kiitos, todella mielenkiintoinen paketti deferred renderingistä kyseisessä pelissä ja sieltähän tuo kuva löytyikin, mutta tuossa ei silti ole mitään tuohon AI-asiaan liittyvää sekä ei myöskään noista harmaista palikoista ei ole mainittu mitään. :/

( Pari huomiota: Pienet esineet eivät näy varjoina pelissä sekä aika pienehkö shadow map on käytössä. Luulisi että shadow volume olisi parempi kun tehojakin löytyy, vaikka se tuokin pari muuta ongelmaa. Itsekin käytän sitä omassa enginessä. :) )
lainaa
Jaska

20.11.2008 klo 11.55

Mitä pikaisesti katselin tuota dokumenttia, niin ne harmaat palkit taisivat olla AI:n ja fysiikoiden suoritusta eri SPU:ita hyödyntäen.
lainaa
jooo

28.11.2008 klo 11.51

trollollooo kirjoitti:
ei taida pleikkari3:n tehot riittää

Facepalm, trolli.. tottakai ps3 tehot riittää!!
lainaa
Tommi

14.12.2008 klo 13.36

Minulla on tämä peli xbox 360 konsolillani ja nimi merkkini livessä on hevonkuusi. Suosittelen ostamaan tämän pelin varsinkin jos tykkää tappaa zombeja laumoittain. Peli vaatii kylläkin yhteistyötä kentän läpi pääsemiseksi. Peli on vähän lyhyt ja aika helppo normaalilla mutta sen jälkeen tuleekin jo haastetta. En usko että peliin kyllästyy ainakaan kovin helposti jos sitä pelaa netissä tai kaverittensa kanssa
lainaa
Tyhymä

12.05.2009 klo 08.08

trollollooo kirjoitti:
ei taida pleikkari3:n tehot riittää

Jätkä on hiukan tali, jos ps3 tehot ei riittäisi, niin miten vitussa Xlootan tehot riittää? >XD
lainaa
BoksiSucks

18.02.2011 klo 22.04

trollollooo kirjoitti:
ei taida pleikkari3:n tehot riittää

Nauran sitten kun tulevaisuudessa pelit ovat niin suuria ettei DL DVD:lle mahdu paskaakaan. Esim. Mass Effect 2 vaihdat jossain vaiheessa Disc 2. Final Fantasy vaihdat kolmeko kertaa levyn. Ja paljon muitakin on. PS3:en Blu-Ray Levylle mahtui koko ME2 + monta DLC:tä ja Virtuaalinen Sarjakuva.

Ja boksi pojat ei ruikuta "me halutaan bluray".
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova