Tuorein sisältö

Tietoisku God of War III:sta

12.02.2009 klo 19.01 | Luettu: 10782 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Sony Santa Monican työstämä Gof of War III tulee ohjaaja Stig Asmussenin mukaan näyttämään mihin PlayStation 3 todella pystyy. Teknisesti pelin luvataan harppaavaan PS2:lle ilmestyneestä God of War II:sta reilusti eteenpäin. PS2:lla päähenkilö Kratos kuvattiin 5 000 polygonilla kun PS3-versiossa malliin on käytetty huikeat 20 000 polygonia. Ruudulla olevien vihollisten maksimimääräkin on nostettu 15:sta noin 50:een. Pienten vihollisten lisäksi Kratos pääsee kiipeämään jättimäisten titaanien niskaan ja ohjailemaan näitä taistelussa. Reilunkokoiset jätit myös liikkuvat jatkuvasti ja yrittävät napata pikkuisen antisankarin pois selästään.



Kratos on saanut joukon uusia liikkeitä ja vihollisia voi nyt mm. paiskoa pitkin seiniä. Päähenkilö voi kuitenkin tulla valtavan vihollislauman kaatamaksi ja painikasan alta pääsee pois vain ohjainsauvaa vimmatusti heiluttamalla. Tarjolla on myös lukuisia uusia aseita, joiden luvataan tällä kertaa olevan hetkellistä hupia pidempään kestäviä vaihtoehtoja pääkäyttöisiksi tuhon välikappaleiksi.

Eurogamerin mukaan viholliset toimivat nyt paremmin ryhmissä ja saattavat hyökätä suunnitellusti Kratosin kimppuun useamman hengen voimin. Vihollisjoukoilla voi olla myös selkeät johtajansa, jotka käskyttävät alamaisiaan pelaajan riesaksi.

Santa Monican studiolta vahvistetaan, ettei God of War III sisällä lainkaan moninpeliä, mutta ladattavaa lisäsisältöä saattaa olla luvassa peliin, jonka julkaisupäivästä ei ole vielä pienintäkään huhua liikkeellä.

V2.fi | Matti Lintula
< Haamujengin koeversi... Activision Blizzardi... >

Keskustelut (16 viestiä)

Umti

12.02.2009 klo 19.08

Minusta aika typerää mennä kertomaan kratokseen käytetyt polygonit, sillä 20 000 polygonia päähahmossa on armottoman vähän nykypeleissä. Ehkä tätä ei massakuluttajat tiedä, mutta vähänkään asiaan perehtyneet eivät vakuutu.

En nyt tässä kritisoi polygonien vähyyttä, vaan sitä, että menivät sen ilmoittamaan ja sillä "kehuskelemaan". Todennäköisesti tiimi osaa hommansa ja pelistä tulee mainio, kuten aiemmatkin GoW:it ovat olleet. Enemmän vihulaisia ruudulla on hieno homma.

lainaa
TaiZuuni

Rekisteröitynyt 01.06.2007

12.02.2009 klo 19.36

Tuo traileri on kyllä harmillisen huono. Kratos on kyllä badass, mutta muuten graaffinen ilme oli huono.

Gow2 pitää kyllä joku kerta katsastaa. Ykkönen oli mahtava, mutta ei vaan jaksais hakea ps2 takaisin yhden pelin takia. Mielummin ostaisin PS3, jolla pelaisin sen.
lainaa
pööpöileväapina

12.02.2009 klo 19.37

Umti kirjoitti:
Minusta aika typerää mennä kertomaan kratokseen käytetyt polygonit, sillä 20 000 polygonia päähahmossa on armottoman vähän nykypeleissä. Ehkä tätä ei massakuluttajat tiedä, mutta vähänkään asiaan perehtyneet eivät vakuutu.

En nyt tässä kritisoi polygonien vähyyttä, vaan sitä, että menivät sen ilmoittamaan ja sillä "kehuskelemaan". Todennäköisesti tiimi osaa hommansa ja pelistä tulee mainio, kuten aiemmatkin GoW:it ovat olleet. Enemmän vihulaisia ruudulla on hieno homma.


Onhan se hyvä, että vähän kerrotaan edistymistä. Kyllähän tuo polugonien lisäys varmasti tulee huomaamaan.

Itse odotan kyllä hullun lailla tätä :P. Tuo isojen monsujen itse ohjaaminen voi olla tappeluissa aika nannaa :D Nöyryttää kunnolla pieniä joukkoja isolla monsulla. Aah. Tulispa pian.
lainaa
pööpöileväapina

12.02.2009 klo 19.44

TaiZuuni kirjoitti:
Tuo traileri on kyllä harmillisen huono. Kratos on kyllä badass, mutta muuten graaffinen ilme oli huono.

Gow2 pitää kyllä joku kerta katsastaa. Ykkönen oli mahtava, mutta ei vaan jaksais hakea ps2 takaisin yhden pelin takia. Mielummin ostaisin PS3, jolla pelaisin sen.


Joo.. toi nyt oli tollanen esi näytös vain. Suosittelen pelaamaan Gow2:sen. Oli omasta mielestä paremi kuin ykkönen, vaikka sekin ihan kuningas. Pitää varmaan kytkeä plege 2 ja laittaa Gow2 tulille.
lainaa
EiEläimille

12.02.2009 klo 19.49

Kerta toisensa jälkeen te PSfanit pelastatte päiväni! Näinkö nopeasti se KZ2-hype muuttui GoW3-hypeksi?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

12.02.2009 klo 19.55

Epäilen vahvasti tämän pelin näyttävän mihin PS3 pystyy, vaikka kyllä se varmaan siitä huolimatta on hyvä peli. Uncharted 2 on se peli, joka näyttää mihin PS3 pystyy Killzone2:n lisäksi.
lainaa
Mindhead

12.02.2009 klo 20.06

Jos PS2:n 5000 polygonia näytti hyvältä, niin voi olettaa että tuo 20 000 tekee kaverista 4 kertaa komeamman.

Ja vaikuttaahan tähän peliin nyt moni muukin seikka kun se grafiikka. En usko että Sony munaa tämän trilogian päätösosaa, koska kyseessä oli kuitenkin yksi parhaimpia PS2 pelejä. Nimen pitää jäädä mieleen. Perkele!
lainaa
pööpöileväapina

12.02.2009 klo 21.02

EiEläimille kirjoitti:
Kerta toisensa jälkeen te PSfanit pelastatte päiväni! Näinkö nopeasti se KZ2-hype muuttui GoW3-hypeksi?


Onko se sulta pois, jos ihmiset iloitsevat tai odottavat jotakin peliä? Eikö näin ole hyvä vain. Vai painaako nämä hyvien pelien julkaisu ps3:lle boxi-poikien mieltä? :O Huomaa, että ps3:lle tulee huomattavasti hyviä pelejä joita ihmiset odottavat.. toisin kuin xboxille, joko ostetaan toisten pelit tai hehkutetaan vanhaa haloa :D
lainaa
RoflerX

12.02.2009 klo 21.17

5 000:sta polygonista 20 000:een ei kerro vielä mitään, on olemassa tapoja lisätä modelejen tarkkuutta ilman polygonimäärän nostamista, esimerkkinä normal mapping, mutta sekin on luultavasti käytössä.
lainaa
Tuure2

Rekisteröitynyt 03.07.2007

12.02.2009 klo 21.19

TaiZuuni kirjoitti:
Tuo traileri on kyllä harmillisen huono. Kratos on kyllä badass, mutta muuten graaffinen ilme oli huono.

Gow2 pitää kyllä joku kerta katsastaa. Ykkönen oli mahtava, mutta ei vaan jaksais hakea ps2 takaisin yhden pelin takia. Mielummin ostaisin PS3, jolla pelaisin sen.


Ei kannattaisi tuomita pelin lopullista grafiikkaa jonkun pre-alphasta kasatun trailerin avulla.
lainaa
Dofry

Rekisteröitynyt 27.10.2008

12.02.2009 klo 22.26

Umti: Ei kannata puhua polygonien määrän "vähyydestä" jos et ymmärrä niistä oikeasti mitään. Googleta muutama hahmomalli ihan omaksi huviksesi nykypeleistä kuten Crysis, Gears tai MGS4. Voit yllättyä miten vähällä pääsee ja mitä muita keinoja mallien "parantamiseen" on olemassa.

Vinkkinä Crysis:
Characters
As we are using attachments we have to split the triangle numbers in the separate parts:
* Heads 3k triangles
* Body 5k triangles
* Attachments 1 k triangles
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

13.02.2009 klo 00.06

Kerron teille tietoiskun: GoW 3 on sitä samaan kuin aikaisemmat mutta komeammalla grafiikalla. Yllätys? No ei.
lainaa
bonanza

13.02.2009 klo 11.13

Miksi täällä pitää olla aina joku xbox vs. playstation kina? Lukijoiden keski-ikä ilmeisesti aika alhainen. No mut onpahan paikka minne voi tulla aina naureskelemaan yhä uudestaan. Itelta löytyy kyllä pari vanhaa xbox, yksi 360 ja ps3. Eniten käytössä ovat vanhat xboxit. ps3 on hyvä dvd toisto vehe ja 360 kerää vallan mainiosti pölyä.
lainaa
ssfvsf

13.02.2009 klo 12.07

^Oli taas siis vitun järkevä hankkia uuden sukupolven pelikoneet, kun niillä ei mitään tee.
lainaa
TaiZuuni

Rekisteröitynyt 01.06.2007

13.02.2009 klo 13.44

Tuure2 kirjoitti:
TaiZuuni kirjoitti:
Tuo traileri on kyllä harmillisen huono. Kratos on kyllä badass, mutta muuten graaffinen ilme oli huono.

Gow2 pitää kyllä joku kerta katsastaa. Ykkönen oli mahtava, mutta ei vaan jaksais hakea ps2 takaisin yhden pelin takia. Mielummin ostaisin PS3, jolla pelaisin sen.


Ei kannattaisi tuomita pelin lopullista grafiikkaa jonkun pre-alphasta kasatun trailerin avulla.


Kuka on tuominnut lopullisesti? Ja Trailerienhan pitäisi näyttää närhen munat vastustajien peleille.

Kesällä on aikaa niin voisin katsastaa tuon gow2:sen
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

13.02.2009 klo 14.51

Tässä GoW3 hypessä on kyllä se huolestuttavaa kun pelin isä ei sitä enää varsinaisesti työstä. Jää vaan miettimään, että millanen laatutarkkailu siellä on. Noh, kyllä sen sitten näkee.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova