Tuorein sisältö

Alan Waken hahmoanimointi sai piristysruiskeen

13.05.2009 klo 17.01 | Luettu: 11257 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Suomalaisen Remedy Entertainmentin neljä vuotta kehitteillä olleen Alan Waken hahmoanimointiin on saatu melkoinen piristysruiske. Develop-sivuston mukaan animointiavuksi on hankittu tietotaitoa Imagination Studiosilta. Remedyn tuottaja Lasse Seppänen kehuu yhteistyön olleen moitteetonta ja motion capture -menetelmällä tallennettujen animaatiojaksojen laadultaan loistavia. Julkaisuajankohtaa Alan Wake ei ole vieläkään saanut, mutta työt projektin parissa jatkuvat kiivaasti.

V2.fi | Matti Lintula
< Luotettava talousleh... Duke Nukem -salaliit... >

Keskustelut (15 viestiä)

Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

13.05.2009 klo 17.01

Does Alan Sleep FOREVER?? ALAN, WAKE UP!
lainaa
skeel

13.05.2009 klo 17.09

Alan weikkailee jo, että seuraavalle boxille sitte
lainaa
okiN

Rekisteröitynyt 11.04.2007

13.05.2009 klo 17.25

No no, kyllä Max Paynenkin kohdalla huudettiin vaporwarea pitkän aikaa, ja kuinkas sitten kävikään?
lainaa
stank

13.05.2009 klo 17.28

Microsoft game studios, eli pelillä on vahvat tekijät taustalla. Peli on valmis kun se on valmis ja luonnollisesti tulee XO:lle, jolle optimointi alkoi reilu 2-3 sitten. Kun Remedy lupaa kaikkien aikojen peliä niin tekisi mieli uskoa.
lainaa
zep

13.05.2009 klo 17.36

Eiköhä peli ole optimoitu pcee mielessä ja siitä edelleen portattu xo:lle
lainaa
stank

13.05.2009 klo 17.38

"Eiköhä peli ole optimoitu pcee mielessä ja siitä edelleen portattu xo:lle"

No on, mutta XO:n kolmelle ytimelle optimointi olikin kyseessä. Peliähän alettiin tekemään about alusta kun päätös XO-versiosta tuli.
lainaa
Ededen

13.05.2009 klo 18.32

No eiköhän tuo X0 ole PC vai mikä sen muka erottaa PC:stä? Siis raudan ja ohjelman puolesta.. Pilkun nussijoiden on turha vaivautua.
Innolla odotan peliä ja kaikki materiaali mitä pelistä on nähty on mielestäni ollut ihan AAA-luokkaa. Ja eihän Alan Wakea voinut edes pyörittää niillä alkupään PC:llä. Vai kuinka monella oli 3-4ydin prossu koneessa kun Wakea alettiin tehdä?
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

13.05.2009 klo 18.41

skeel kirjoitti:
Alan weikkailee jo, että seuraavalle boxille sitte
Ovelasti näppäimistöä näpytelty. 'W'n olisit voinut vielä jättää pois, ettei nerokkuutesi olisi niin selkeästi ollut havaittavissa.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

13.05.2009 klo 20.54

Niimpä niin ja GameFork väitti pelaavansa Alan Waken hyvässä mallissa olevaa testiversiota:D Sama tyyppi joka aloitti mm. MGS4:Oxide huhut. Tästä jutusta saa taas sen kuvan, ettei välipätkiäkään ole vielä tehty ja peli on vielä siinä jamassa ettei siitä ole aikaista testiversiotakaan.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

13.05.2009 klo 22.57

tagman kirjoitti:
Niimpä niin ja GameFork väitti pelaavansa Alan Waken hyvässä mallissa olevaa testiversiota:D Sama tyyppi joka aloitti mm. MGS4:Oxide huhut. Tästä jutusta saa taas sen kuvan, ettei välipätkiäkään ole vielä tehty ja peli on vielä siinä jamassa ettei siitä ole aikaista testiversiotakaan.


Psst.. On sellasta animaatiota mitä voi tehdä käsin. Sitä käytetään, kunnes tulee Herra Laaduntarkastaja ja sanoo että AW:n animaatiot oli täyttä kuraa ja sitte ratkasuks keksitään uus animaatio. Isketään samoilla nimillä ku entiset ja tadaa! sulla on peli samassa vaiheessa ku viimeks (vaikka melkein valmis) mut sun animaatiot vaan näyttää oikeesti hyvälle.
lainaa
diipadaapa

14.05.2009 klo 09.07

Mocap on yksi paskimmista asioista, joita on ikinä tapahtunut peli-animaation saralla. Se taidelaji on mocapin myötä lähes kuollut pelien puolella jo kauan sitten. :´(
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

14.05.2009 klo 11.57

Appe kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Niimpä niin ja GameFork väitti pelaavansa Alan Waken hyvässä mallissa olevaa testiversiota:D Sama tyyppi joka aloitti mm. MGS4:Oxide huhut. Tästä jutusta saa taas sen kuvan, ettei välipätkiäkään ole vielä tehty ja peli on vielä siinä jamassa ettei siitä ole aikaista testiversiotakaan.


Psst.. On sellasta animaatiota mitä voi tehdä käsin. Sitä käytetään, kunnes tulee Herra Laaduntarkastaja ja sanoo että AW:n animaatiot oli täyttä kuraa ja sitte ratkasuks keksitään uus animaatio. Isketään samoilla nimillä ku entiset ja tadaa! sulla on peli samassa vaiheessa ku viimeks (vaikka melkein valmis) mut sun animaatiot vaan näyttää oikeesti hyvälle.

En todellakaan usko että jo tehtyjä animaatioita alettaisiin tekemään uusiksi. Remedy on ollut tapana tehdä ekalla kerralla kunnon jälkeä jota ei tarvitse korjailla ja lisäksi viimekädessä laaduntarkkailun taitaa hoitaa julkaisija eli Microsoft jolle muutenkin on tärkeintä saada pelit mahdollisimman nopeasti ulos ja laatu on toissijainen seikka.
lainaa
Weteraani

14.05.2009 klo 12.59

Protec kirjoitti:
Does Alan Sleep FOREVER?? ALAN, WAKE UP!


Ei Alan nuku, Alan vaan wakeboardailee.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

15.05.2009 klo 00.40

diipadaapa kirjoitti:
Mocap on yksi paskimmista asioista, joita on ikinä tapahtunut peli-animaation saralla. Se taidelaji on mocapin myötä lähes kuollut pelien puolella jo kauan sitten. :´(
Vithun polygonit tuhos meiltä vokselitaiteen ja esirendatut taustat :'((
lainaa
phaze

02.06.2009 klo 11.18

perato kirjoitti:
diipadaapa kirjoitti:
Mocap on yksi paskimmista asioista, joita on ikinä tapahtunut peli-animaation saralla. Se taidelaji on mocapin myötä lähes kuollut pelien puolella jo kauan sitten. :´(
Vithun polygonit tuhos meiltä vokselitaiteen ja esirendatut taustat :'((


Nii ja paremmat resoluution tuhos pikselimössötaiteen, mikä vääryys!
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova