Tuorein sisältö

Microsoft kasvatti XBLA-pelien koon 40-kertaiseksi

25.09.2009 klo 09.00 | Luettu: 3031 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Microsoft on IGN:n haastatteleman Xbox Liven digitaalisen jakelun johtajan Scott Austinin mukaan kasvattanut Live Arcade -pelien kokorajoituksen kahteen gigatavuun. Xbox 360:n ilmestymisen aikaan rajoitus oli pitkään 50 megatavua, josta se nostettiin harkinnan jälkeen 150 megatavuun.

Uutta jättipelien aaltoa povaavat hyvin myynyt, lähes gigatavun kokoinen Shadow Complex ja pian julkaistava, lähes kaksigigainen Command & Conquer 3: Commander's Challenge.

Austinin mukaan XBLA:n käyttämä tiedostohallinta on kuitenkin nyt saavuttanut lakipisteensä, eikä tämän suurempia pelejä voida palvelun kautta julkaista. Suurempia pelipaketteja jakeleva Games on Demand käyttää ilmeisesti erilaista järjestelmää tiedostojen jakamiseen.

Päivitys: Command & Conquer 3: Commander's Challenge on siis löytynyt XBLA-valikoimasta jo viime viikosta lähtien. Hintaa pelillä on 800 MS-pistettä.

V2.fi | Matti Lintula
< Uusi Mario saapuu Wi... Fumito Ueda kertoo T... >

Keskustelut (5 viestiä)

Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

25.09.2009 klo 10.43

Aika mielenkiintoista väitettä. En oikein hahmota, miksi edes sanoa julkisesti jotain tuollaista. Onko asia muka oikeasti niin, että vaikka vaiheessa olisi rahaa tehtävissä tuota rajaa nostamalla, niin se ei mitenkään onnistuisi? Ei luulisi MS:llä olevan resursseista kiinni sekä servereiden päähän että mahdollisesti boksin firmwareen tarvittavien muutosten tekeminen.

Se, tuleeko minkäänlaista käytännön tarvetta ylittää tuota 2 gigan rajaa "pikku"pelien osalta vielä tämän konsolisukupolven aikana, on vallan toinen kysymys.
lainaa
Note

Moderaattori

Rekisteröitynyt 18.05.2007

25.09.2009 klo 11.36

Mistäs toi kahden gigan rajoitus olikaan tuttu... 90-luvulta?
lainaa
i30

25.09.2009 klo 11.40

"pian julkaistava, lähes kaksigigainen Command & Conquer 3: Commander's Challenge"

Tuli jo 2 viikkoo sitten, koko: 2,23Gt vai 2,32Gt :P
Eli paskaa jauhetaan tässäkin uutisessa :D
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.09.2009 klo 12.09

i30 kirjoitti:
"pian julkaistava, lähes kaksigigainen Command & Conquer 3: Commander's Challenge"

Tuli jo 2 viikkoo sitten, koko: 2,23Gt vai 2,32Gt :P
Eli paskaa jauhetaan tässäkin uutisessa :D


Ei näitä kaikkia ehdi aina huomatakaan kun livahtavat Liveen. Tuo pelin koko on mielenkiintoinen, että miten 2,32Gt:n paketin jakaminen onnistuu jos tekninen rajoitus Austinin mukaan on kaksi gigatavua. Tietävätköhän MS:llä itsekään mikä se rajoitus todella on.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

26.09.2009 klo 12.14

Käytännössä mitään rajoitustahan ei ole. Se on täysin keinotekoinen.

Ja pikkupelit eivät ole näköjään enään mitään pikkupelejä. Miksi CnCRA3CC eivoitu laittaa Games on Demandiin? Vast: Koska se ei ole retail peli. :P
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova