Tuorein sisältö

The Bear 5-3 ja 5-4: tämä kausi on perjantai, sulle pitkäperjantai

Tänään klo 18.00 | Luettu: 181 kertaa | Teksti: Jari Tapani Peltonen


Kausi 5 - Jaksot 3 ja 4:
Mint ja Ribs


Sateinen kriisipäivä jatkuu. Asiakkaiden tuloon on yhä tunteja. Säätä kuvaillaan raamatulliseksi mölöttävän Super Marion toimesta. Mitä jos päätöskausi kertoo yhdestä päivästä? Totuutta en vielä tiedä. Ajatus huvittaa aluksi, mutta hetki hetkeltä tuntuu selvemmältä, että kaikki voidaan päätellä taiteellisesti tyylitellen tässä ja nyt. Sitten sanomme, että "siinäpä oli The Bearia vielä kunnolla" ja nostamme kulmia, jos toivoimme muuta?

Jos kausi kertoo päivästä, Jamie Lee Curtis pysyy hengessä mukana lievästi epävakaana lapsenvahtina, eivätkä Eustace Ruikku ja miespäähenkilö Carmy lähde minnekään, vaikka he "ovat jo lähdössä". Mahdollisuudet määritellään: vaikka kaikki menee mönkään ja ruokakin on loppumassa, tiimi tahtoo käydä läpi kolmen kierroksen verran asiakkaita yhdessä illassa kuin parhaassa lafkassa, jossa Carmy on häslännyt. Jos se onnistuu, sitten tiimi toimii ja rahaakin tulee, mutta tiimi ei toimi vielä virallisesti ja ravintola saattaa upota lälliin kirjaimellisesti. Carmy ei tiedä, tuottaako päteminen onnea, mutta muilla on omia tarpeita.

4. jakso ottaa 10 minuutin aikalisän kestääkseen 10 minuuttia pidempään. Vetoavat hahmovetoiset hetket ehtivät hengittää ilmankin. Mainittavissa määrin teennäisiksi koin vain muutamat vitsit (itseään aurinkona pitävät hahmot ulisevat reteästi kiertolaisilleen), mikä on kiva, koska huumori ei ole kattauksen proteiini.

Se on suhteellista kritiikkiä, etten kirjoita pidemmästä jaksosta pidemmin. Kohtaukset ovat kivoja hillitysti. Curtisin epävakaan hahmon historiasta tosiaan vaihdetaan pari sanaa kun jälkeläiset vakoilevat häntä vauvamonitorin avulla. Uutta kunnianhimoa aikaa sitten löytäneiden sivukokkien näkökulma ei unohdu. Jos tiedät viimeisestä ehtoollisesta vain tuhannesti apinoidun maalauksen, tässä on yhden ellei kahden pysäytyskuvan verran sitä henkeä. Tämä ehkä on itseään toistavaa tyhjäkäyntiä, mutta tämä ei ole tylsää. Chef! Finishing this fight.


Keskiarvo 43 jakson jälkeen:


< Jaksot 5-1 ja 5-2

Katsottu: Disney+

V2.fi | Jari Tapani Peltonen
< Valtavasti porukkaa ...

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova