Tuorein sisältö

V2.fi haastatteli: Warhammer Vermintide 2:n tuottaja

Manu Pärssinen

20.02.2018 klo 18.00 | Luettu: 1043 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Loottia ja viilauksia

V2.fi haastatteli pikaisesti Warhammer: Vermintide 2:n päätuottaja Robert Bäckströmiä Fatsharkilta. Pelin julkaisuun on enää muutama viikko.



Mitkä olivat isoimmat viilaukset joita peliin tehtiin ensimmäiseen Vermintideen verrattaessa?


- Pieniä viilauksia, jotka haluaisin mainita oli runsaasti, mutta jos pitäisi valita vain muutama, niin uusi loot-järjestelmä ja viimeisen päälle hiottu taistelu. Loottia saa nyt enemmän (onnistuneesta tehtävästä kolme esinettä, eikä vain yhden kuten ensimmäisessä Vermintidessä) ja se on sisällöltään järkevämpää (liittyy aina valitsemaasi hahmoon ja etenemiseesi).

- Vahvemmat ja raskaammat chaos-viholliset pakottivat meidät kehittämään joitakin vanhan taistelujärjestelmän osia, joita ei tarvittu heikompia skaveneita vastaan. Raskaat osumat, parannukset rag doll -fysiikoihin ja se, kuinka isot viholliset liikkuvat kulmien ympäri olivat asioita, joita korjasimme.

Mikä oli vaikein asia saada kohdalleen?


- Taistelun fiilis - ensimmäisen persoonan melee-taistelussa on omat ongelmansa - ja tasojen intensiteetti. Uskon, että ne ovat jatko-osassa nyt kohdillaan.

Sankarina on aina mukava olla, mitä ovat peliin lisätyt Heroic Deedsit?


- Se on meidän tapamme tuoda tehtäviin sankarillia haasteita pelaajien tekemien valintojen mukaan. Haluatko yrittää tehtävää tuplamäärällä vihollisia? Jos onnistut, saat heroic deedin ja ystäväsi voivat yrittää samaa.


Mikä on ollut hauskinta tämän pelin kehittämisessä?


- Jatko-osassa ei tarvitse koodata kaikkea alusta asti, vaan voi keskittyä hauskempaan kamaan: uuteen sisältöön, viilauksiin, hiontaan ja parannuksiin - ja se on usein nautinnollista.

Miksi co-op on niin keskeinen osa pelisuunnitteluanne?


- Rakastamme co-oppia ja uskomme vahvasti siihen, että jos sen haluaa tehdä oikein, siihen pitää keskittyä kunnolla alusta asti, eikä vain lisätä coop-tilaa kolmea viikkoa ennen julkaisua.

Ajatteletteko peliänne pelaajatarinoiden kannalta - siltä, mitä pelaajat kertovat pelin tapahtumista toisilleen?


- Tottakai, yksi co-opin pelaamisen hienoista asioista on eeppisten hetkien jakaminen kavereiden kanssa. On hieno tunne jakaa pomotaistelu muiden kanssa - hienompaa kuin vain siitä kertominen. Tai miksei tekisi molempia - jakaa pelielämyksen co-op-kamujen kanssa ja elvistelee siitä muulle maailmalle.

Ensimmäisen Vermintiden saapuminen konsoleille kesti vuoden, mutta kakkososan kanssa ei kestä niin kauan. Päätettiinkö tästä aikataulusta palautteen perusteella vai opitteko jotain viime kerrasta?


- Emme koskaan halunneet viiveen olevan niin pitkä. Resurssi- ja tekniikkarajoitukset pakottivat meidät siihen. Ne eivät ole olleet iso ongelma jatko-osan kanssa, joten haluamme nyt PC- ja konsoliversioiden aikavälistä mahdollisimman pienen.

Tuleeko Xbox One X:lle ja Playstation 4 Prolle jotain ekstraa?


- Ehdottomasti. Molemmille julkaistaan Enhanced-versio, joka näyttää paremmalta ja pyörii paremmin. Matchmakingimme tunnistaa nämä tehokkaammat laitteet ja käyttää niitä hosteina, joten myös perusmalleilla pelaavat saavat hyötyä tasaisemmin pyörivistä verkkomatseista.

Ottaisitko rottia lemmikeiksi?


- En, kissani kattaa kaikki lemmikkitarpeeni :)


V2.fi | Manu Pärssinen
< V2.fi testasi: Hyper... Pelataanpa: Yu Suzuk... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti

12495

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova