Tuorein sisältö

Dragon Age 2 saapuu maaliskuussa

18.08.2010 klo 16.00 | Luettu: 7996 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Dragon Age 2 on saanut virallisen Suomen julkaisupäivän ja se on 10. maaliskuuta 2011. Pelistä on julkaistu myös ensimmäinen traileri.



"Dragon Age -pelisarja starttasi loisteliaasti. Dragon Age 2 –peli pohjautuu alkuperäiseen upeaan RPG-peliin ja sitä on viety uuteen suuntaan nopeampitempoisella ja entistä tehokkaammalla taistelujärjestelmällä, joka mahdollistaa kenraalitason ajattelun ja spartalaistyylisen taistelun samaan aikaan", johtaja Mark Darrah BioWarelta kertoo. "Annamme pelisarjalle todellisen adrenaliinipiikin. Odotamme innolla pelin tuomista fanien käsiin, jotta he pääsevät tuntemaan eron."

V2.fi | Manu Pärssinen
< PS3-traileripläjäys:... X360:n Avatarit uusi... >

Keskustelut (10 viestiä)

perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.08.2010 klo 16.04

Taistelut oli kyl dragon agen heikoin lenkki, toivotaa parasta.
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

18.08.2010 klo 16.27

Eiköhän tästä ihan hyvä tule.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

18.08.2010 klo 16.33

Eli sankari menee pahiksen kanssa 1vs1, saa turpiinsa pahasti, kunnes kutsuu jonkin olennon tappamaan pahiksen sankarin puolesta?

Ja muuten, valmis romanssi subplot?
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

18.08.2010 klo 17.10

perato kirjoitti:
Taistelut oli kyl dragon agen heikoin lenkki, toivotaa parasta.
Taistelut heikoin? Nehän nimenomaan olivat pelin parasta antia. Tylsä ja tasapaksu maailma, vieläkin tylsemmät (ja rasittavat) NPC:t sekä käytännössä pelkkää sivujuonta oleva tarina olivat Dragon Agen heikoimmat puolet.

En silti väitä etteikö taisteluista voisi saada mielenkiintoisempiakin, mutta tuollainen MMO-ajattelu jossa on Healeri, DPS, ja Tankki miellytti itseäni sen verran riittävästi, että jaksoin pelin tylsän juonen vetäistä läpi.

Uutta Art Styleäkin mainostettiin aiemmissa uutisissa. Toivottavasti DA2:n on kaikin puolin edeltäjäänsä parempi. Ei ole Bioware vielä pettänyt joten hyvät sanssit tälläkin on olla > edeltäjänsä
lainaa
Juonittelija

18.08.2010 klo 18.09

Itse ihmettelin Dragon Age: Originsin keskusteluja... Miksi ei otettu ääninäyttelijöitä pelaajan hahmolle niin kuin ME:ssä tehtiin. Taistelut olivat aikas tylsiä omasta mielestä, yksin ilman partyä ei ollu mihinkään ja vaikka party olikin takana niin ne tekivät koko ajan ihan muuta ja saattoivat vaihtaa kohdetta vaikka pelaaja olikin määrännyt keneen hyökätään. Myöskin iskuja joilla saisi osuttua moneen viholliseen kerralla olisi saanut olla enemmän esim. 2-kätisillä aseilla taistelu oli tuskastuttavaa kun pysty vain yhellä iskulla lyömään kaikkia lähellä olijoita ja asiaa pahensi kun ei koskaan ehtinyt iskemään kun joku partystä ns. varasti tapon.
lainaa
Aaaargh

18.08.2010 klo 18.52

Juonittelija kirjoitti:
Itse ihmettelin Dragon Age: Originsin keskusteluja... Miksi ei otettu ääninäyttelijöitä pelaajan hahmolle niin kuin ME:ssä tehtiin.


Ääninäyttelijöitä ei otettu sen takia, koska puheiden ym. äänittäminen on kallista ja aikaavievää hommaa, joku devi tais aikoinaan sanoa että peliä olisi jouduttu karsimaa rankalla kädellä (meinaten ilmeisesti itse dialogia) jos kaikki olisi ääninäytelty.

Omasta mielestäni, vaikka ei ääninäyttelyä mitään vastaa olekkaan, oli parempi että omalla hahmolla ei ollut ääntä, milloin pystyin kuvittelemaan hahmolleni ihan minkälaisen äänen tahansa hahmoon sopivaksi = minun hahmo, kun taas valmiiksi puhutussa pelattava hahmo tuntuu enemmän siltä että seuraisin jonkun hahmon tarinaa (ymmärtiköhän kukaan tosta, mitä hain takaa? :))

Joka tapauksessa, DA2:ssa on ääninäyttely ja muutenkin tehty leffamaisempaan (johon kyllä olisi kans pieni sananen sanottvana vaikka ei kiinnostusta pilaakkaan) suuntaan kerronta tyyliin ME:t. Mielenkiinnolla seuraan kehitystä...
lainaa
Edistystä

18.08.2010 klo 18.59

Olipaha aikaki vaihtaa jo Baldurs Gateista tuttu taistelutyyli uudempaan, ei sillä ettei se toimisi, mutta siitä puuttuu se eeppisyys, mitä Bioware varmastikkin ajoi takaa jo ykkösessä.
lainaa
Weteraani

19.08.2010 klo 08.23

Edistystä ehkä taistelusysteemissä, takapakkia sitten kaikessa muussa... mikään mitä tuossa sanonut, ei saanut minua kiinnostumaan DA2:sta.

DA:ssa sentään oli jotain valinnanvaraa oman hahmosi suhteen, tässä mennään enemmän näemmä Mass Effectin suuntaan, jossa vaihtoehtosi ovat että haluatko olla mies vai nainen, hyvä vai paha. Kuka hemmetti sitä RPG:tä kaipaa, jos on actionia tarjolla? Meh.
lainaa
s0le

Rekisteröitynyt 27.09.2009

19.08.2010 klo 12.15

Itse jätin ykkösen hyllyyn sen taistelusysteemin takia. Jotenkin se vaan näytti niin kankealta, mutta jos nyt tekevät siitä kiintoisan, saatampi ostaa tämän =)
lainaa
pettynyt_konsolihom

20.08.2010 klo 18.22

Taistelusysteemi oli PARASTA, mitä DAO:ssa oli. Se oli:

- taktinen
- vaihtoehtoja täynnä
- old school

Ei tietenkään niin paljon, kuin itse old school ropet, mutta henkinen jatkumo oli yllä.

Toisaalta en ihmettele, että konsolisteille ei kelpaa, kun ilmeisesti tuottaa liikaa vaikeuksia vieläkin nämä hieman älykkäämmät taistelumuodot, ku on kerran totuttu vaan hakkaamaan sitä pleikkarin X-näppäintä ja heiluttamaan liikkentunnistinta, blääh.

Ja tämä tapakäytös johtaa siihen, että seuraavassa DA:ssa on luultavasti todella konsolityhmennetyt taistelut, jossa ei tarvitse pahemmin muuta nappia ladata.

Itse olisin toivonut lisää taktisutta ja haasteellisuutta, mutta kun kerran konsolimunkkikansa tahtoo vaan hakata näppäintä, niin mikäs siinä.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova