Tuorein sisältö

STALKER 2 on hengissä!

12.01.2012 klo 11.00 | Luettu: 25039 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Ensin sen sanottiin kuolleen, mutta sitten jätettiin pieni toivo elämään. Nyt S.T.A.L.K.E.R.:in Facebook-sivu antaa iloilmoituksen kaikille pelisarjan faneille:
"Stalker-tiimi on todella onnellinen! Miksikö? Koska jatkamme työtä Stalker 2:n parissa lomien jälkeen."

Viesti on jätetty reilu kymmenen tuntia sitten.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Angry Birds karkkein... Reilusti uusia Hitma... >

Keskustelut (37 viestiä)

Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

12.01.2012 klo 11.54

JES! Olikohan lopetuspuheet pelkkää trollausta?
lainaa
morik

Rekisteröitynyt 27.06.2007

12.01.2012 klo 11.59

Jantsa kirjoitti:
JES! Olikohan lopetuspuheet pelkkää trollausta?
No mitäpä luulet? Ei todellakaan.
lainaa
andItWorked

12.01.2012 klo 12.07

publicity stunt
lainaa
Weteraani

12.01.2012 klo 13.07

Tämä on hyvä uutinen.

Hommasin Stalkerin Steamin joulualesta vaikka on sitä kyllä aiemminkin kokeiltu, ja taas vakuutuin siitä, että bugeineen ja puutteineenkin Stalker on parempi peli kuin tusina tusinaräiskintää (joihin CoDinkin lasken).

Jos porukka saisi vaikka hyvän rahoituksen turvin koostettua kakkososasta aidon mestariteoksen.
lainaa
Realisti

12.01.2012 klo 13.11

Weteraani kirjoitti:

Jos porukka saisi vaikka hyvän rahoituksen turvin koostettua kakkososasta aidon mestariteoksen.


Kuka lähtee rahoittamaan EPÄVARMAN pelin? Markkinoita hallitsee CoDit, niin voi olla rahottajat aika vähissä :D
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

12.01.2012 klo 13.18

JEAAH BABY! :D
lainaa
Drangna

12.01.2012 klo 15.08

Kyllähän räiskintämarkkinoilla voi menestyä, pitää vain erottua massasta. Moni peli on kumminki menestyny Codien aiheuttaman tusinaräiskintöjen suosta.
lainaa
nimimyy

12.01.2012 klo 15.20

Realisti kirjoitti:
Weteraani kirjoitti:

Jos porukka saisi vaikka hyvän rahoituksen turvin koostettua kakkososasta aidon mestariteoksen.


Kuka lähtee rahoittamaan EPÄVARMAN pelin? Markkinoita hallitsee CoDit, niin voi olla rahottajat aika vähissä :D


Activision näki mahdollisuuden. Yksi CODi lisää talliin. Julkaistaan Stalker 1konsoleille ja Codisoidaan 2
lainaa
Weteraani

12.01.2012 klo 15.29

Realisti kirjoitti:
Weteraani kirjoitti:

Jos porukka saisi vaikka hyvän rahoituksen turvin koostettua kakkososasta aidon mestariteoksen.


Kuka lähtee rahoittamaan EPÄVARMAN pelin? Markkinoita hallitsee CoDit, niin voi olla rahottajat aika vähissä :D

Ainahan saa toivoa. Kyllähän viime aikoina on ollut sellaisikin tuulia, että niin pelaajat kuin tekijätkin on kyllästyneitä iänikuisiin jatko-osiin.

lainaa
but_ofc

12.01.2012 klo 16.22

Myös konsoleille.
lainaa
Weteraani

12.01.2012 klo 16.48

but_ofc kirjoitti:
Myös konsoleille.

Mahtaisikohan konsoliyleisö ottaa omakseen pelin, jossa henki lähtee todella herkästi?

Eikä pidä olla liian skeptinen, sillä kyllähän näillä entisillä Itä-Euroopasta tulevilla pelinkehittäjillä on yleensä enemmän siviilirohkeutta kun länsimaalaisilla, jotka melkein kaikki nöyristelevät julkaisijan vaatimuksille.
lainaa
Wormfood

12.01.2012 klo 16.50


Tietääkö joku syyn nimelle stalker 2 vaikka kyseessä on neljäs stalker?
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

12.01.2012 klo 17.19

Wormfood kirjoitti:

Tietääkö joku syyn nimelle stalker 2 vaikka kyseessä on neljäs stalker?

Miksi GTA vitosta kutsutaan vitoseksi, vaikka se onkin... ööh... kymmenes GTA?
lainaa
Jii94

Rekisteröitynyt 11.02.2011

12.01.2012 klo 17.22

Wormfood kirjoitti:

Tietääkö joku syyn nimelle stalker 2 vaikka kyseessä on neljäs stalker?

Ensimmäiset kolme STALKERia ovat trilogia joista koostuu STALKER 1
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

12.01.2012 klo 17.29

Mirr5 kirjoitti:
Wormfood kirjoitti:

Tietääkö joku syyn nimelle stalker 2 vaikka kyseessä on neljäs stalker?

Miksi GTA vitosta kutsutaan vitoseksi, vaikka se onkin... ööh... kymmenes GTA?


Koska se on trilogian viides, tietty. GTA SA, GTA VC, GTA VC stories, GTA LC ja GTA LC stories ovat GTA 3:n kopioita eri paikoilla ja päähenkilöillä.
lainaa
PC-elitisti

12.01.2012 klo 17.31

Peruutukseen vaan. Ensimmäinen osa oli sen verran keskinkertaista kuraa, että floppasi ihan syystä.
lainaa
wormfood

12.01.2012 klo 17.34

Mirr5 kirjoitti:
Wormfood kirjoitti:

Tietääkö joku syyn nimelle stalker 2 vaikka kyseessä on neljäs stalker?

Miksi GTA vitosta kutsutaan vitoseksi, vaikka se onkin... ööh... kymmenes GTA?


Pää kiinni, smartass. Tuo ei auttanut ketään.

Kiitos Jii94 hyvästä vastauksesta, nyt selkis.

lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

12.01.2012 klo 17.48

wormfood kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Wormfood kirjoitti:

Tietääkö joku syyn nimelle stalker 2 vaikka kyseessä on neljäs stalker?

Miksi GTA vitosta kutsutaan vitoseksi, vaikka se onkin... ööh... kymmenes GTA?


Pää kiinni, smartass. Tuo ei auttanut ketään.


Tai sitten olet vain liian laiska ja typerä tehdäksesi johtopäätöksen, että jos siinä ei lue numeroa, niin se on laajennus. Etenkin kun Clear Sky ja Pripyat käyttivät samaa moottoria ja resursseja. Ehkä helpompi verrata Blizzardin tapaan tehdä emopeli + laajennuksia.

Lapset, alkavat itkemään jos pikkasen ajaa itsenäiseen toimintaan. Kaikki pitää saada suoraan käteen valmiina.
lainaa
Jarppa

Rekisteröitynyt 10.08.2011

12.01.2012 klo 17.55

Uppmas kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Wormfood kirjoitti:

Tietääkö joku syyn nimelle stalker 2 vaikka kyseessä on neljäs stalker?

Miksi GTA vitosta kutsutaan vitoseksi, vaikka se onkin... ööh... kymmenes GTA?


Koska se on trilogian viides, tietty. GTA SA, GTA VC, GTA VC stories, GTA LC ja GTA LC stories ovat GTA 3:n kopioita eri paikoilla ja päähenkilöillä.


Trilogia...viides...hetkinen!

Jokaisessa GTA:ssa on uusi päähenkilö ja eikös GTA IV ole paikkakohtaisesti GTA 3 kopio?
lainaa
wormfood

12.01.2012 klo 17.59

Mirr5 kirjoitti:
wormfood kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Wormfood kirjoitti:

Tietääkö joku syyn nimelle stalker 2 vaikka kyseessä on neljäs stalker?

Miksi GTA vitosta kutsutaan vitoseksi, vaikka se onkin... ööh... kymmenes GTA?


Pää kiinni, smartass. Tuo ei auttanut ketään.


Tai sitten olet vain liian laiska ja typerä tehdäksesi johtopäätöksen, että jos siinä ei lue numeroa, niin se on laajennus. Etenkin kun Clear Sky ja Pripyat käyttivät samaa moottoria ja resursseja.
Lapset, alkavat itkemään jos pikkasen ajaa itsenäiseen toimintaan. Kaikki pitää saada suoraan käteen valmiina.

Jos pelaat ensin Shadow of Chernobyl ja sitten Call of Pripyat niin et helvetissä pysty ajattelemaan että kyseessä olis joku "laajennus". Sen verran erituntuiset pelit kuitenkin.

Mutta onko todellakin välttämätöntä heti aloittaa riidan haastaminen kun joku kysyy jotain? Etkö olisi vain voinyt sanoa saman kuin Jii94? Olet varmaan mielestäsi todellinen maailmanparantaja kun pääset "näyttämään" kysyjille ja varmaan hykertelet siellä kellarissa itseksesi...

lainaa
hurr

12.01.2012 klo 18.01

Weteraani kirjoitti:
Mahtaisikohan konsoliyleisö ottaa omakseen pelin, jossa henki lähtee todella herkästi?

No miksi ei? Varsinkaan kun stalkkeri ei ole mikään simu
lainaa
hellppoon

12.01.2012 klo 18.42

kysytään sitten kun tulee Assassin's Creed 3

tekijät päättää että "tämä on laajennuslisäosa ja tämä ei"

niinhän jotkut idiootit laskee että seuraava Tomb Raider on 9 (- anniversary)
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

12.01.2012 klo 18.44

wormfood kirjoitti:

Jos pelaat ensin Shadow of Chernobyl ja sitten Call of Pripyat niin et helvetissä pysty ajattelemaan että kyseessä olis joku "laajennus". Sen verran erituntuiset pelit kuitenkin.

Mutta onko todellakin välttämätöntä heti aloittaa riidan haastaminen kun joku kysyy jotain? Etkö olisi vain voinyt sanoa saman kuin Jii94? Olet varmaan mielestäsi todellinen maailmanparantaja kun pääset "näyttämään" kysyjille ja varmaan hykertelet siellä kellarissa itseksesi...



Ainoa joka täällä haastaa riitaa olet sinä. Kysymykseen vastaaminen kysymyksellä on paljon parempi vaihtoehto, se haastaa sinut ajattelemaan, ratkaisemaan oman ongelmasi, vähentäen riippuvuuttasi toisiin ihmisiin. Ei siinä, etteikö pieni riippuvuus ole tervettä sosiaalisuutta, mutta itsensä kehittäminen on jokamiehen velvollisuus. Voit pitää minua paholaisena, mutta ota vain rauhallisesti, sillä ainoastaan ihmiskunnan edut ovat mielessäin.

CoP saattaa olla isompi kuin keskivertolaajennus, mutta pohjimmiltaan sisällön merkitys on hyvin lähellä samaa, kuin mitä Opposing Force oli Half-Lifelle. Ainoastaan määrä eroaa.

Ja noitten STALKER-pelien määritteleminen "Stalker ykköseksi" on kyseenalaista. Kaippa se toimii, mutta itse näen Shadow of Chernobylin sinä "STALKER 1"-pelinä, Clear Skyn spinoffina, ja CoP:n 1n ja 2n väliin sijoittuvana stand-alone lisärinä.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

12.01.2012 klo 18.46

Weteraani kirjoitti:
Mahtaisikohan konsoliyleisö ottaa omakseen pelin, jossa henki lähtee todella herkästi?


Helpompi/kasuaalimpi peli Stalker on kuin Dark Souls.
lainaa
wormfood

12.01.2012 klo 19.18

Mirr5 kirjoitti:
wormfood kirjoitti:

Jos pelaat ensin Shadow of Chernobyl ja sitten Call of Pripyat niin et helvetissä pysty ajattelemaan että kyseessä olis joku "laajennus". Sen verran erituntuiset pelit kuitenkin.

Mutta onko todellakin välttämätöntä heti aloittaa riidan haastaminen kun joku kysyy jotain? Etkö olisi vain voinyt sanoa saman kuin Jii94? Olet varmaan mielestäsi todellinen maailmanparantaja kun pääset "näyttämään" kysyjille ja varmaan hykertelet siellä kellarissa itseksesi...



Ainoa joka täällä haastaa riitaa olet sinä. Kysymykseen vastaaminen kysymyksellä on paljon parempi vaihtoehto, se haastaa sinut ajattelemaan, ratkaisemaan oman ongelmasi, vähentäen riippuvuuttasi toisiin ihmisiin. Ei siinä, etteikö pieni riippuvuus ole tervettä sosiaalisuutta, mutta itsensä kehittäminen on jokamiehen velvollisuus. Voit pitää minua paholaisena, mutta ota vain rauhallisesti, sillä ainoastaan ihmiskunnan edut ovat mielessäin.

CoP saattaa olla isompi kuin keskivertolaajennus, mutta pohjimmiltaan sisällön merkitys on hyvin lähellä samaa, kuin mitä Opposing Force oli Half-Lifelle. Ainoastaan määrä eroaa.

Ja noitten STALKER-pelien määritteleminen "Stalker ykköseksi" on kyseenalaista. Kaippa se toimii, mutta itse näen Shadow of Chernobylin sinä "STALKER 1"-pelinä, Clear Skyn spinoffina, ja CoP:n 1n ja 2n väliin sijoittuvana stand-alone lisärinä.


Alunperin kysyin vain pienen kysymyksen, ja nyt syytät riidan haastamisesta. Jos et olis tunkenyt niitä näsäviisauksiasi sinne väliin niin eipä olisi kumpienkaan tarvinnut käyttää aikaa tähän väittelyyn. Mutta nyt loppui, OK?

lainaa
Körmyttäjä

12.01.2012 klo 19.20

Ny jumalauta tissiposki-filosofit läpi umpeen ja koittakaa pysyä aiheessa pikkuisen rakentavammin. Pystytte varmasti parempaankin!

Loistava uutinen että hommat jatkuu :) Aina ollut stalker -fani vaikka tuleekin enemmän pelailtua MW ja varsinkin BF -sarjaa. Stalker tarjoaa just sopivaa vaihtelua noihin. Metro 2033 ei oikein iskenyt.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

12.01.2012 klo 19.48

Jarppa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Wormfood kirjoitti:

Tietääkö joku syyn nimelle stalker 2 vaikka kyseessä on neljäs stalker?

Miksi GTA vitosta kutsutaan vitoseksi, vaikka se onkin... ööh... kymmenes GTA?


Koska se on trilogian viides, tietty. GTA SA, GTA VC, GTA VC stories, GTA LC ja GTA LC stories ovat GTA 3:n kopioita eri paikoilla ja päähenkilöillä.


Trilogia...viides...hetkinen!

Jokaisessa GTA:ssa on uusi päähenkilö ja eikös GTA IV ole paikkakohtaisesti GTA 3 kopio?


Niinhän minä sanoin, jokaisessa on oma päähenkilö. Ja sekä GTA3, GTA LC, GTA LC stories ja GTA IV sijoittuvat Liberty cityyn aka New yorkiin.
lainaa
bigbigworld

12.01.2012 klo 20.37

GTA 3n ja IVn Liberty Cityllä ei ole kyllä muuta yhteistä kuin nimi. Vice City ja GTA3n LC ovat lähempänä toisiaan
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

12.01.2012 klo 20.57

wormfood kirjoitti:


Alunperin kysyin vain pienen kysymyksen, ja nyt syytät riidan haastamisesta. Jos et olis tunkenyt niitä näsäviisauksiasi sinne väliin niin eipä olisi kumpienkaan tarvinnut käyttää aikaa tähän väittelyyn. Mutta nyt loppui, OK?



Ei lopu ennen kuin totean, että sinä totesit riidan olevan, ja katselin, että se oletettavasti lähti käyntiin tuosta kohtaa kun kutsuit minua "smartassiksi", ja totesit, ettei kommenttini auttanut, vaikka olisit ihan hyvin voinut avoimella mielellä ja pienellä määrällä mielikuvitusta ottaa sen avuliaana.
Lisäksi neuvon sinua olemaan ottamatta leikittelyt "näsäviisauksina", turhuuksina, sillä nämä leikittelyt ovat se, joka erottaa ajattelevan ihmisen kuhnurista.


Körmyttäjä voi huomioida, että kun aiheesta lähtee jotakin haarautumaan, se käsitellään loppuun. Ei asioita kuulu jättää puolitiehen.
Eikä tässä uutisessa kauheasti lihaa ole keskusteltavaksi. Lähinnä pelkkä korjaus projektin statukseen. Herättäkää, kun ekat tiedot itse pelistä rantautuvat.
lainaa
wormfood

12.01.2012 klo 21.16

Mirr5 kirjoitti:
wormfood kirjoitti:


Alunperin kysyin vain pienen kysymyksen, ja nyt syytät riidan haastamisesta. Jos et olis tunkenyt niitä näsäviisauksiasi sinne väliin niin eipä olisi kumpienkaan tarvinnut käyttää aikaa tähän väittelyyn. Mutta nyt loppui, OK?



Ei lopu ennen kuin totean, että sinä totesit riidan olevan, ja katselin, että se oletettavasti lähti käyntiin tuosta kohtaa kun kutsuit minua "smartassiksi", ja totesit, ettei kommenttini auttanut, vaikka olisit ihan hyvin voinut avoimella mielellä ja pienellä määrällä mielikuvitusta ottaa sen avuliaana.
Lisäksi neuvon sinua olemaan ottamatta leikittelyt "näsäviisauksina", turhuuksina, sillä nämä leikittelyt ovat se, joka erottaa ajattelevan ihmisen kuhnurista.


Körmyttäjä voi huomioida, että kun aiheesta lähtee jotakin haarautumaan, se käsitellään loppuun. Ei asioita kuulu jättää puolitiehen.
Eikä tässä uutisessa kauheasti lihaa ole keskusteltavaksi. Lähinnä pelkkä korjaus projektin statukseen. Herättäkää, kun ekat tiedot itse pelistä rantautuvat.


Itse neuvon sinua antamaan vastauksesi muodossa jonka muutkin kuin sinä ymmärtää, itse en ajatellut CS ja CoP lisäosiksi.
lainaa
uliuli

13.01.2012 klo 09.07

Mirr5 kirjoitti:
Weteraani kirjoitti:
Mahtaisikohan konsoliyleisö ottaa omakseen pelin, jossa henki lähtee todella herkästi?


Helpompi/kasuaalimpi peli Stalker on kuin Dark Souls.


Tru dat!
lainaa
Weteraani

13.01.2012 klo 12.49

Mirr5 kirjoitti:
Helpompi/kasuaalimpi peli Stalker on kuin Dark Souls.

Kuitenkin ihan eri genreä. S.T.A.L.K.E.R. joutuu väistämättä kilpailemaan FPS:ien kanssa, ja jostain kumman syystä konsoleille ei näytetä uskaltavan tehdä FPS:iä, joissa suora hyökkäys edestä aseet laulaen ei vaan toimi.
lainaa
Weteraani

13.01.2012 klo 12.52

Uppmas kirjoitti:
Koska se on trilogian viides, tietty. GTA SA, GTA VC, GTA VC stories, GTA LC ja GTA LC stories ovat GTA 3:n kopioita eri paikoilla ja päähenkilöillä.

Mikä kopio se on jos on eri paikkojen ja päähenkilöiden lisäksi on tuonut useita uusia pelillisiä ominaisuuksia? Samalla logiikalla esimerkiksi Gears of Warin, Halon, Resistancen tai Unchartedin jatko-osat ovat nekin vain alkuperäisen kopioita.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

13.01.2012 klo 14.05

Weteraani kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Koska se on trilogian viides, tietty. GTA SA, GTA VC, GTA VC stories, GTA LC ja GTA LC stories ovat GTA 3:n kopioita eri paikoilla ja päähenkilöillä.

Mikä kopio se on jos on eri paikkojen ja päähenkilöiden lisäksi on tuonut useita uusia pelillisiä ominaisuuksia? Samalla logiikalla esimerkiksi Gears of Warin, Halon, Resistancen tai Unchartedin jatko-osat ovat nekin vain alkuperäisen kopioita.


No kysy Rockstarilta. Itse en parempaa selitystä tähän hätään keksi.
lainaa
RomanFive

13.01.2012 klo 19.35

Uppmas kirjoitti:
Weteraani kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Koska se on trilogian viides, tietty. GTA SA, GTA VC, GTA VC stories, GTA LC ja GTA LC stories ovat GTA 3:n kopioita eri paikoilla ja päähenkilöillä.

Mikä kopio se on jos on eri paikkojen ja päähenkilöiden lisäksi on tuonut useita uusia pelillisiä ominaisuuksia? Samalla logiikalla esimerkiksi Gears of Warin, Halon, Resistancen tai Unchartedin jatko-osat ovat nekin vain alkuperäisen kopioita.


No kysy Rockstarilta. Itse en parempaa selitystä tähän hätään keksi.


Rockstarilla on korkeammat standardit. Eivät kehtaa kutsua Vice Cityä neloseksi kun ei se niin merkittävä hyppy ole. Muut kutsuvat peliään kakkoseksi vaikka olisi vain yksi uusi mappi.

Saa nähdä onko GTAV veensä arvoinen. Eipä näytä sen kummoisemmalta kuin SA oli verrattuna GTA3
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

14.01.2012 klo 08.21

RomanFive kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Weteraani kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Koska se on trilogian viides, tietty. GTA SA, GTA VC, GTA VC stories, GTA LC ja GTA LC stories ovat GTA 3:n kopioita eri paikoilla ja päähenkilöillä.

Mikä kopio se on jos on eri paikkojen ja päähenkilöiden lisäksi on tuonut useita uusia pelillisiä ominaisuuksia? Samalla logiikalla esimerkiksi Gears of Warin, Halon, Resistancen tai Unchartedin jatko-osat ovat nekin vain alkuperäisen kopioita.


No kysy Rockstarilta. Itse en parempaa selitystä tähän hätään keksi.


Rockstarilla on korkeammat standardit. Eivät kehtaa kutsua Vice Cityä neloseksi kun ei se niin merkittävä hyppy ole. Muut kutsuvat peliään kakkoseksi vaikka olisi vain yksi uusi mappi.

Saa nähdä onko GTAV veensä arvoinen. Eipä näytä sen kummoisemmalta kuin SA oli verrattuna GTA3


No hienoa, että joillakin on edelleen vielä korkeat standardit.

Itelle kyllä uppoaa jo pelkästään sen perusteella, että se sijoittuu vaihtelevalle alueelle.
lainaa
Psykopaattihiiri

15.03.2012 klo 23.12

Weteraani kirjoitti:
but_ofc kirjoitti:
Myös konsoleille.

Mahtaisikohan konsoliyleisö ottaa omakseen pelin, jossa henki lähtee todella herkästi?

Eikä pidä olla liian skeptinen, sillä kyllähän näillä entisillä Itä-Euroopasta tulevilla pelinkehittäjillä on yleensä enemmän siviilirohkeutta kun länsimaalaisilla, jotka melkein kaikki nöyristelevät julkaisijan vaatimuksille.


Mitä järkeä olisi selviytymispelissä joka ei olisi tarpeeksi vaativa? Ja niissä on sitäpaitsi vaikeustasot.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova