Tuorein sisältö

Halo 4:n lisäreissä enemmän pelattavaa kuin Halo 3: ODST:ssa

24.08.2012 klo 13.17 | Luettu: 8607 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


VG247 kertoo ihmisten huolestuneen siitä, että Halo 4:n saavutuslistan perusteella peliin olisi tulossa vain 8 lisätehtävää.

Peliä työstävän 343 Studiosin Frank O'Connorin mukaan aihetta huoleen ei ole, sillä itse peli 'ei ole todellakaan lyhyt' ja Spartan Ops DLC -paketeissakin on enemmän pelattavaa, kuin mitä oli Halo 3: ODST:ssä.
"Tehtävien määrä ei kerro mitään yksinpelikampanjan pituudesta. Se on Halon kokoinen kampanja."


V2.fi | Manu Pärssinen
< Vihreät siat kaappas... Wither King terroris... >

Keskustelut (16 viestiä)

doccitus

Rekisteröitynyt 20.02.2012

24.08.2012 klo 13.27 1 tykkää tästä

Kuulostaa lupaavalta, vaikka kaikki online pass sun muut perseilyt kyllä ottaa päähän. Joittenkin lähteiden mukaan tota ei enää vois ees pelata splitscreen+onlinenä. Harmistus
lainaa
älkää_ryssikö_tätä

24.08.2012 klo 15.01 4 tykkää tästä

doccitus kirjoitti:
Joittenkin lähteiden mukaan tota ei enää vois ees pelata splitscreen+onlinenä.

Toi olis kyllä aika paha, tosin odotellaanhan sitä varmistusta vielä. Tähän mennessä en ole mitään kovin negatiivista pelistä kuullutkaan, passin ostan koska ostaisin kuitenkin kaikki karttapaketit, ilmaiset säännölliset spartan opsit, moninpelin kustomointi ja specialisationit pelkästään plussaa niin kauan kuin tasapaino säilyy. Kyllä kelpaa
lainaa
Kizmi

24.08.2012 klo 17.12 2 tykkää tästä

"VG247 kertoo ihmisten huolestuneen siitä, että Halo 4:n saavutuslistan perusteella peliin olisi tulossa vain 8 lisätehtävää. "
Mitä lisätehtävää? Nuo 8 tehtävää nimenomaan ovat ihan kampanjan kenttiä, eivät lisäsisältökenttiä, vai mitä tässä uutisessa tarkoitetaan?
lainaa
jooooo

24.08.2012 klo 17.32

Vaikka Halo-peleistä pidänkin, olisin kyllä jaksanut odottaa tätä seuraavan Xboxin ilmestymiseen asti.
lainaa
Työmies

24.08.2012 klo 19.40

jooooo kirjoitti:
Vaikka Halo-peleistä pidänkin, olisin kyllä jaksanut odottaa tätä seuraavan Xboxin ilmestymiseen asti.


Tietty taas trilogia lopetetaan uuden sukupolven konsolilla.
lainaa
fdsimfpos

24.08.2012 klo 21.20

Työmies kirjoitti:
jooooo kirjoitti:
Vaikka Halo-peleistä pidänkin, olisin kyllä jaksanut odottaa tätä seuraavan Xboxin ilmestymiseen asti.


Tietty taas trilogia lopetetaan uuden sukupolven konsolilla.


Ei voi vähempää kyllä kiinnostaa. Halo kolmosen ostin tosi innoissani mutta sitten tajusin että koko pelihän on retconnattu jotta se sopii sarjaan vielä tutustumattomille.

Mitä tapahtui Totuuden Profeetalle? Mihin katosi ihmisten ja Covenant-rotujen liittouma (ne pari surkeaa Eliteä on yhtä tyhjän kanssa)? Miksi cliffhangerista hypättiin yli?

Tekevät saman nyt Halo neloselle ja varmasti vitosellekin jos se tulee seuraavan polven konsoleille. Eihän näillä osilla ole sen enempää tekemistä keskenään kuin Black Opsilla ja Modern Warfarella
lainaa
derp

25.08.2012 klo 07.42 4 tykkää tästä

fdsimfpos kirjoitti:


Ei voi vähempää kyllä kiinnostaa. Halo kolmosen ostin tosi innoissani mutta sitten tajusin että koko pelihän on retconnattu jotta se sopii sarjaan vielä tutustumattomille.

Mitä tapahtui Totuuden Profeetalle? Mihin katosi ihmisten ja Covenant-rotujen liittouma (ne pari surkeaa Eliteä on yhtä tyhjän kanssa)? Miksi cliffhangerista hypättiin yli?

Tekevät saman nyt Halo neloselle ja varmasti vitosellekin jos se tulee seuraavan polven konsoleille. Eihän näillä osilla ole sen enempää tekemistä keskenään kuin Black Opsilla ja Modern Warfarella


*Facepalm* Et ole tainnut edes pelata koko peliä.

1. Totuuden Profeetta tapettiin tehtävässä "The Covenant", Arbiter teki sen.
2. Lue Halo Kirjoja, niin tietäisit miksi ihmisten ja Eliitit rikkoivat rauhan.

Kannattaisi ehkä hankkia tietoa ennen kuin alat täällä mitään huutelemaan
lainaa
aodimsdpm

25.08.2012 klo 09.58

Pointti siis että Halo 2ssa Totuus oli superälykäs ja kiero pahis. Kolmosessa sen rooli on vaan huudella kliseisiä iskulauseita. Ja näyttelijäkin vaihtui. Kakkosessa Totuus oli tarinan paras osa mutta kolmosessa täysin yhdentekevä.

Kirjojen lukemisen pakko pelin tarinan ymmärtämiseksi on täysin naurettavaa. Toisekseen ne eivät edes rikkoneet rauhaa ennen kuin vasta Halo kolmosen jälkeen.

Kannattaisi opetella luetun ymmärtämistä ennen huutelua.
lainaa
fffhh

25.08.2012 klo 10.30

aodimsdpm kirjoitti:
Pointti siis että Halo 2ssa Totuus oli superälykäs ja kiero pahis. Kolmosessa sen rooli on vaan huudella kliseisiä iskulauseita. Ja näyttelijäkin vaihtui. Kakkosessa Totuus oli tarinan paras osa mutta kolmosessa täysin yhdentekevä.

Kirjojen lukemisen pakko pelin tarinan ymmärtämiseksi on täysin naurettavaa. Toisekseen ne eivät edes rikkoneet rauhaa ennen kuin vasta Halo kolmosen jälkeen.

Kannattaisi opetella luetun ymmärtämistä ennen huutelua.


Ei jumalauta.

"Kannattaisi opetella luetun ymmärtämistä ennen huutelua"

Kysyit mitä tapahtui Totuuden Profeetalle, siitä saa vähän väärän käsityksen.

Ja kirjoissa on aivan mahtavat tarinat, ja kertovat paljon enemmän, kuin pelit.
Enkä ikinä sanonut, milloin Eliitit rikkoivat rauhan, niin miksi kerrot, että rikkoivat vasta Halo kolmosen jälkeen?

Et tosiaankaan osaa selittää asioita oikein.
lainaa
emfoafeiom

25.08.2012 klo 10.53

Sehän nyt on ilmiselvää että Totuuden Profeetta oli pelissä ja kuoli, sellaista olisi ihan typerä kysyäkään. "Mitä tapahtui" voi ihan hyvin viitata Totuuden muutokseen.

Kirjat eivät siltikään ole mikään vaihtoehto pelin tarinalle. Jos pelisarjan tarina ei ole itsessään looginen niin miksi vaivautua. Halo 4ssa kuulemma kirjareferenssit vaan lisääntyvät joten huhhuh.
lainaa
asd

25.08.2012 klo 19.59 1 tykkää tästä

emfoafeiom kirjoitti:
Sehän nyt on ilmiselvää että Totuuden Profeetta oli pelissä ja kuoli, sellaista olisi ihan typerä kysyäkään. "Mitä tapahtui" voi ihan hyvin viitata Totuuden muutokseen.

Kirjat eivät siltikään ole mikään vaihtoehto pelin tarinalle. Jos pelisarjan tarina ei ole itsessään looginen niin miksi vaivautua. Halo 4ssa kuulemma kirjareferenssit vaan lisääntyvät joten huhhuh.


"Mitä tapahtui" voi viitata moniin asioihin.
En ikinä väittänyt, että kirjat olisivat vaihtoehto pelin tarinalle, mutta kirjoissa on mahtavat tarinat ja kertovat paljon taustatarinaa(Forerunners, Precursors, Flood, Covenant...)

"niin miksi vaivautua" Olisit tiennyt miksi Eliitit rikkoivat rauhab.
lainaa
Mestaripäällikkö

26.08.2012 klo 18.39 2 tykkää tästä

fdsimfpos kirjoitti:
Työmies kirjoitti:
jooooo kirjoitti:
Vaikka Halo-peleistä pidänkin, olisin kyllä jaksanut odottaa tätä seuraavan Xboxin ilmestymiseen asti.


Tietty taas trilogia lopetetaan uuden sukupolven konsolilla.


Ei voi vähempää kyllä kiinnostaa. Halo kolmosen ostin tosi innoissani mutta sitten tajusin että koko pelihän on retconnattu jotta se sopii sarjaan vielä tutustumattomille.

Mitä tapahtui Totuuden Profeetalle? Mihin katosi ihmisten ja Covenant-rotujen liittouma (ne pari surkeaa Eliteä on yhtä tyhjän kanssa)? Miksi cliffhangerista hypättiin yli?

Tekevät saman nyt Halo neloselle ja varmasti vitosellekin jos se tulee seuraavan polven konsoleille. Eihän näillä osilla ole sen enempää tekemistä keskenään kuin Black Opsilla ja Modern Warfarella

Et tainnut juuri tarinaa seurata. Totuuden Profeetta alkoi etsimään Arkkia laukaistakseen Halot aiheutettuaan Covenantin hajoamisen kakkosessa.
Ihmisten ja Covenantin rotujen liittouma ei kadonnut mihinkään. Ihmisillä oli liittolaisina kokonainen Eliittien johtama laivasto, joka auttoi ihmisiä muun muuassa tappamaan maahan levinneet floodit ja Arkin taistelussa Totuuden profeettan laivastoa vastaan. Gruntit ja muut olivat edelleen vastustajina ihan vain pelillisistä syistä. Tosin ei kai missään sanota, etteikö niitäkin olisi ollut ihmisten puolella, vaikka niitä nyt ei pelissä näkynyt.
Mistä cliffhangerista hypättiin yli? Kakkosen lopussa MC oli palaamassa maahan, ja kolmonen jatkui siitä. Arbiterin ja Johnsonin paluuta maahan ei kyllä selitetty, mutta eiköhän sillekin ihan järkevä selitys ole, sillä Halossa matkustellaan avaruudessa melko nopeasti.
lainaa
hal0

27.08.2012 klo 14.01 2 tykkää tästä

Mestaripäällikkö kirjoitti:

Et tainnut juuri tarinaa seurata. Totuuden Profeetta alkoi etsimään Arkkia laukaistakseen Halot aiheutettuaan Covenantin hajoamisen kakkosessa.
Ihmisten ja Covenantin rotujen liittouma ei kadonnut mihinkään. Ihmisillä oli liittolaisina kokonainen Eliittien johtama laivasto, joka auttoi ihmisiä muun muuassa tappamaan maahan levinneet floodit ja Arkin taistelussa Totuuden profeettan laivastoa vastaan. Gruntit ja muut olivat edelleen vastustajina ihan vain pelillisistä syistä. Tosin ei kai missään sanota, etteikö niitäkin olisi ollut ihmisten puolella, vaikka niitä nyt ei pelissä näkynyt.
Mistä cliffhangerista hypättiin yli? Kakkosen lopussa MC oli palaamassa maahan, ja kolmonen jatkui siitä. Arbiterin ja Johnsonin paluuta maahan ei kyllä selitetty, mutta eiköhän sillekin ihan järkevä selitys ole, sillä Halossa matkustellaan avaruudessa melko nopeasti.


Hyvä, että joku osaa seurata tarinaa!
lainaa
fdsimponioh

28.08.2012 klo 20.22 1 tykkää tästä

Kakkosen lopussa Chief oli aluksessa, kolmosen alussa se tippuu taivaalta.

Voi sanoa mitä vaan mutta ainoastaan kahdessa kohdassa kampanjan aikana näkyy Elitejä (lukuunottamatta Arbiteria). Täysin samantekevää jos joku väittää että jossain pelitapahtumien ulkopuolella Hunterit auttoivat ihmisalliansia.

Kakkosessa Totuus oli nerokas juonittelija loppuun asti. Kolmosessa rooli käytännössä rajoittuu niihin radiomastoihin joissa se hokee yhdentekevyyksiä.

Seuraamisessa ei ole mitään ongelmaa. Tarina vaan on uskomattoman pinnallinen ja innoton lopetus. Kyllä näkyy että alkuperäinen aikomus oli tehdä Halo kakkosesta pari kenttää pidempi ja lopettaa tämä eka tarina siihen.

Toisena vertauksena Halo ykkösen kentässä Pillar Of Autumn (yksi ikonisimmista Halo-ympäristöistä) tuhoutuu. Kakkosessa Covenantit saapuvat maahan ja tuhoavat puolustusjärjestelmät.
Kolmosessa tiputaan maahan ja pyritään pakenemaan viidakosta, joka on yksi outojen sattumusten sarja.
Tokassa kentässä yritetään pelastaa tukikohta, ja sitten tuhotaan se.
Kolmannessa paetaan lisää.
Neljännessä tuhotaan pari tykkiä.
Vasta viidennessä kentässä tarina vähän käynnistyy mutta aivan liian vähän liian myöhään.
lainaa
Mestaripäällikkö

28.08.2012 klo 22.52

fdsimponioh kirjoitti:
Kakkosen lopussa Chief oli aluksessa, kolmosen alussa se tippuu taivaalta.

Voi sanoa mitä vaan mutta ainoastaan kahdessa kohdassa kampanjan aikana näkyy Elitejä (lukuunottamatta Arbiteria). Täysin samantekevää jos joku väittää että jossain pelitapahtumien ulkopuolella Hunterit auttoivat ihmisalliansia.

Kakkosessa Totuus oli nerokas juonittelija loppuun asti. Kolmosessa rooli käytännössä rajoittuu niihin radiomastoihin joissa se hokee yhdentekevyyksiä.

Seuraamisessa ei ole mitään ongelmaa. Tarina vaan on uskomattoman pinnallinen ja innoton lopetus. Kyllä näkyy että alkuperäinen aikomus oli tehdä Halo kakkosesta pari kenttää pidempi ja lopettaa tämä eka tarina siihen.

Toisena vertauksena Halo ykkösen kentässä Pillar Of Autumn (yksi ikonisimmista Halo-ympäristöistä) tuhoutuu. Kakkosessa Covenantit saapuvat maahan ja tuhoavat puolustusjärjestelmät.
Kolmosessa tiputaan maahan ja pyritään pakenemaan viidakosta, joka on yksi outojen sattumusten sarja.
Tokassa kentässä yritetään pelastaa tukikohta, ja sitten tuhotaan se.
Kolmannessa paetaan lisää.
Neljännessä tuhotaan pari tykkiä.
Vasta viidennessä kentässä tarina vähän käynnistyy mutta aivan liian vähän liian myöhään.

Chief tippuu siitä aluksesta, joka tulee maapallolle.

Bungie on itse sanonut, että Covenant-joukkoja ei nähdä pelissä Chiefin puolella, siksi että pelaajat eivät menisi sekaisin vihollisista ja omista. Pelissä kuitenkin nähdään niiden muutaman taistelussa olevan eliitin lisäksi myös ihmisten ja eliittien yhteinen hyökkäys Arkille, jossa Eliittien laivasto tuhosi suuremman Covenant-laivaston.

Profeetta keskittyy juonittelun sijaan Halojen laukaisemiseen Arkilta käsin. Kakkosessa juonittelu johti Covenantin sisällissotaan.

Ja kuten varmaan olet huomannut, joka osassa on tarina on ollut teemaltaan hieman erilainen. Ykkösessä tutkittiin mysteeristä rengasplaneettaa, kakkosessa käsiteltiin sotaa vähän laajemmin ja kolmonen on viimeinen taistelu ihmiskunnan puolesta.(Ainakin piti olla...)

Kakkosen ei ollut tarkoitus lopettaa tarinaa, vaan loppua toiseen cliffhangeriin. Nimittäin portaalin avautumiseen, mikä näkyy kolmosen neljännen tehtävän jälkeen. Ajanpuutteen takiahan sitä tietenkin jouduttiin lyhentämään.
lainaa
fdsinmmmpin

29.08.2012 klo 09.39

Tuosta Bungien kommentistahan ne kaikki ongelmat johtuvat. Pelin alkaminen Dreadnaughtilta olisi ollut liian hämmentävää uusille pelaajille, Covenantien jakaantuminen eri puolille olisi hämmentänyt, se että hahmoilla olisi ollut rooleja olisi hämmentänyt.

Truth ei ollut ainoa jonka rooli meni. Miranda, Johnson, Arbiter, Half-Jaw, muut profeetat yms. oli kakkosessa rooli. Kolmosessa ei juuri juonenkuljetusta ole. Ykkönenkään ei järin tarinavetoinen ollut mutta sen ollessa ensimmäinen osa sen antaa anteeksi. Mutta moniulotteisemmasta ei saisi palata yksiulotteiseen.

Tuo viimeinen taistelu ihmiskunnan puolesta on aika kuvaavaa. Mieleen tulee Matrix Revolutions eli uskomattoman pinnallista räiskepaskaa. Bungie/Microsoft lykkäsi juonenkuljetuksen kirjoille. Harmi että edes taistelujen skaala ei ole Halossa samaa luokkaa vaan sen kulkemasi putken ulkopuolella ei tapahdu mitään.

Aika unelma olis kyllä ollut jos Halo kakkonen olis jatkunut Dreadnaughtilla ja parin maatehtävän (korkeintaan The Stormin olisivat voineet pitää) jälkeen peli olisi päättynyt. Sitten kolmosessa olisi voinut olla 10 Arkiin sijoittuvaa kenttää. Nyt Halo kolmosen alku tuntuu filleriltä ja loppu on aivan liian paljon tungettuna liian pieneen tilaan.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova