Tuorein sisältö

Ubisoft luopui PC-pelien kopiosuojauksestaan

05.09.2012 klo 11.28 | Luettu: 20718 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Usein kiroiltu ja usein otsikoissa ollut Ubisoftin PC-pelien DRM (Digital Rights Management kopioinnin estämiseksi) on nyt historiaa, kertoo Rock Paper Shotgun. Ubisoftin edustaja oli kertonut sivustolle, että tätä 'aina päällä olevaa DRM:ää' ei enää käytetä. Itse asiassa siitä luovuttiin kauan sitten, mutta asiasta kerrotaan vasta nyt.

"Olemme kuunnelleet palautetta ja viime vuoden kesäkuusta lähtien käytäntömme kaikille PC-peleille on ollut, että vaadimme verkkoaktivoinnin vain kerran, pelin asennuksen yhteydessä, ja siitä eteenpäin peliä voi vapaasti pelata offline-tilassa", kertoi Ubisoftin Perotti.

Yksittäisten pelin kohdalla moisesta DRM:stä luopumisesta on kyllä tiedetty, mutta sitä, että kyseessä on jatkuva käytäntö, ei ole ennen virallisesti kerrottu.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Roviolta uusi peli -... Huhuja Wii U:n Zelda... >

Keskustelut (42 viestiä)

ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

05.09.2012 klo 12.43 11 tykkää tästä

Itsehän olisin vain kiristänyt DRMää ja tappanut PC-pelaamisen.
lainaa
urpo

05.09.2012 klo 12.48 4 tykkää tästä

ALTHiR kirjoitti:
Itsehän olisin vain kiristänyt DRMää ja tappanut PC-pelaamisen.


Ei taida onneton Ubi yksinään onnistua pc-pelaamisen tappamisessa.

Ihan kiva että jakavat tietoa.
lainaa
Hengeyokai

Rekisteröitynyt 29.07.2008

05.09.2012 klo 12.48 11 tykkää tästä

Vastahan sieltä väitettiin, että lähes jokainen pc-pelaaja on rikollinen.
lainaa
asdff

05.09.2012 klo 12.51 4 tykkää tästä

hieno homma! toivottavasti poistavat myös vanhoista peleistä nuo
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

05.09.2012 klo 12.51 2 tykkää tästä

urpo kirjoitti:
ALTHiR kirjoitti:
Itsehän olisin vain kiristänyt DRMää ja tappanut PC-pelaamisen.


Ei taida onneton Ubi yksinään onnistua pc-pelaamisen tappamisessa.

Ihan kiva että jakavat tietoa.


No ei. Kaiken lisäksi Ubisoftin pelit ovat kertakaikkiaan nii paskoja, etten ymmärrä, kuka niitä oikeasti edes ostaa.
lainaa
haahaaha

05.09.2012 klo 13.01 10 tykkää tästä

ALTHiR kirjoitti:
urpo kirjoitti:
ALTHiR kirjoitti:
Itsehän olisin vain kiristänyt DRMää ja tappanut PC-pelaamisen.


Ei taida onneton Ubi yksinään onnistua pc-pelaamisen tappamisessa.

Ihan kiva että jakavat tietoa.


No ei. Kaiken lisäksi Ubisoftin pelit ovat kertakaikkiaan nii paskoja, etten ymmärrä, kuka niitä oikeasti edes ostaa.
Mene sinä konsolijonne pelaamaan tanssipelejäsi :D
lainaa
kielli

05.09.2012 klo 13.07 8 tykkää tästä

haahaaha kirjoitti:
Mene sinä konsolijonne pelaamaan tanssipelejäsi :D


Uskomatonta...
lainaa
raynet

05.09.2012 klo 13.21 1 tykkää tästä

Otsikko on hieman väärä, Ubisoft ei ole luopunut DRM:stä peleissään vaan poistaneet online-pakon yksinpeleistä.
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

05.09.2012 klo 13.21 2 tykkää tästä

tuleeko tuo nyt yllätyksenä kun tarkoitus on puucee puolel painottaa näihin online peleihin tulevaisuudessa..
lainaa
jäivälistä

05.09.2012 klo 13.38 2 tykkää tästä

min5sevaan kirjoitti:
tuleeko tuo nyt yllätyksenä kun tarkoitus on puucee puolel painottaa näihin online peleihin tulevaisuudessa..
Kenellä on tarkoitus painottaa online-peleihin?
lainaa
jepjep

05.09.2012 klo 15.58 1 tykkää tästä

Hauska aina lukea noita vikinöitä "drm-paskasta" jne. Sitä saisi vaan ennen vikinää miettiä että miksi ne niin tekee. pc:llä se waretus vaan on niin järkyttävän suurta että itse kiristäisin entisestään. Tämän takia loistavat yksinpelit vaan vähentyvät koko ajan ja kaikkia myydään moninpelillä johon sitä aikaa kulutetaan. Sitten kohta tulee argumentti "mutta tekis parempia pelejä. sejasepeli myi tosi hyvin" Joo mutta siinä on VAIN pari esimerkkiä ja ne ovatkin sitä lähes kympin kategoriaa tai fanikunnan omaavia pelejä. Ja sitten voikin miettiä että kuinka paljon ne olisivat sitten myyneet ilman piratismia
lainaa
Kalle

05.09.2012 klo 16.40 2 tykkää tästä

Ubin pelejä nyt vain on helpompaa pelata waretettuna. Tossa joku viikko sitten koitettiin pelata Annoa kaverin kanssa mutta ei, uplayn serverit olivat alhaalla.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

05.09.2012 klo 17.11 2 tykkää tästä

Hyvähyvä, suunta on parempi. Ei vieläkään hyvä mutta nyt voi ehkä jostain alesta jo ostaa Ubin pelejä.
lainaa
terveisia_pcsta

05.09.2012 klo 18.36

Hieno otsikko taas.
lainaa
syyjaseuraus

05.09.2012 klo 19.15 3 tykkää tästä

jepjep kirjoitti:
Hauska aina lukea noita vikinöitä "drm-paskasta" jne. Sitä saisi vaan ennen vikinää miettiä että miksi ne niin tekee. pc:llä se waretus vaan on niin järkyttävän suurta että itse kiristäisin entisestään. Tämän takia loistavat yksinpelit vaan vähentyvät koko ajan ja kaikkia myydään moninpelillä johon sitä aikaa kulutetaan. Sitten kohta tulee argumentti "mutta tekis parempia pelejä. sejasepeli myi tosi hyvin" Joo mutta siinä on VAIN pari esimerkkiä ja ne ovatkin sitä lähes kympin kategoriaa tai fanikunnan omaavia pelejä. Ja sitten voikin miettiä että kuinka paljon ne olisivat sitten myyneet ilman piratismia


Totta, että pc:llä waretus on ongelma, mutta tuskin se waretus ainakaan vähenee tälläisillä paskaisilla rehellisiä asiakkaita piinavilla kopionsuojaus härpäkkeillä. Luulisi jo ihan maailaisjärjen sanovan, että jos aidossa versiossa on käyttöä häiritsevä suojaus ja ware-versiossa ei, niin tämä vain lisäisi waretusta.
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

05.09.2012 klo 19.47 1 tykkää tästä

[quote=haahaaha]Mene sinä konsolijonne pelaamaan tanssipelejäsi :D[/quote]

Harmiksesi en pelaa konsoleilla... Noh, SNESllä :)
Muokannut: ALTHiR 05.09.2012 klo 19.48 lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

05.09.2012 klo 22.03 2 tykkää tästä

jepjep kirjoitti:
Hauska aina lukea noita vikinöitä "drm-paskasta" jne. Sitä saisi vaan ennen vikinää miettiä että miksi ne niin tekee. pc:llä se waretus vaan on niin järkyttävän suurta että itse kiristäisin entisestään. Tämän takia loistavat yksinpelit vaan vähentyvät koko ajan ja kaikkia myydään moninpelillä johon sitä aikaa kulutetaan. Sitten kohta tulee argumentti "mutta tekis parempia pelejä. sejasepeli myi tosi hyvin" Joo mutta siinä on VAIN pari esimerkkiä ja ne ovatkin sitä lähes kympin kategoriaa tai fanikunnan omaavia pelejä. Ja sitten voikin miettiä että kuinka paljon ne olisivat sitten myyneet ilman piratismia


Taas joku konsolijonne joka ei tiedä mistään mitään. Always online-paskat eivät hillitse waretusta, päinvastoin.
lainaa
juu

06.09.2012 klo 00.52

joku steamiin tai originiin sidottu "always online" systeemi ja kokonaan kun vielä päästäisiin eroon fyysisistä levyistä niin voisi jotenkin hallita piratismia, niin kauan kun levyjä on saatavilla niin sieltä ainakin uskon että ne tulee waretettaviksi
lainaa
jarwars

06.09.2012 klo 10.54

juu kirjoitti:
joku steamiin tai originiin sidottu "always online" systeemi ja kokonaan kun vielä päästäisiin eroon fyysisistä levyistä niin voisi jotenkin hallita piratismia, niin kauan kun levyjä on saatavilla niin sieltä ainakin uskon että ne tulee waretettaviksi


Pah, jos joku ottaa vain mallia PS3:sta niin ehkä tajuavat kuinka helppoa se on. Joku tulee varmasti itkemään jotain JailBreakia, mutta eipä sekään auttanut tai toiminut pidemmän päälle.

Ja sille, joka vinkuu että PC-pelaajien pitäisi katsoa peiliin isojen waretusmäärien kanssa. Jos PC:itä on joidenkin arvioiden mukaan noin miljardi konetta, niin waretus on kohtuu ymmärrettävästi suurempaa kuin konsoleiden joita myydään "vain" kymmeniä miljoonia.
lainaa
justjoo

06.09.2012 klo 13.53

kymmeniä miljoonia pelikoneita ja nykypeleihin kykeneviä pelikoneitahan on kuinka paljon? Ja kuinka suuri prosentti niistä koneista on toisessa käytössä? eli tuosta sun miljardista voidaan heti poistaa yksi tai kaksi nollaakin aika nopeasti
lainaa
aivan

06.09.2012 klo 14.04 1 tykkää tästä

Ja kun nuo pc:n piraattilukemat heiluvat siellä 50-80% tienoilla ja jotkut ihmettelevät että miksi tuollaista drm-shittiä käytetään. Vähemmistö nyt vaan joutuu kärsimään kun yritetään jotain(yritykseksikin se sit jää). Alwaysonline systeemit on se ratkaisu(pienillä parannuksilla)
lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

06.09.2012 klo 19.07 2 tykkää tästä

aivan kirjoitti:
Ja kun nuo pc:n piraattilukemat heiluvat siellä 50-80% tienoilla ja jotkut ihmettelevät että miksi tuollaista drm-shittiä käytetään.

Näytähän minulle jonkinlainen lähde tuolle prosenttilukemallesi

aivan kirjoitti:
Alwaysonline systeemit on se ratkaisu(pienillä parannuksilla)


Näytä minulle yksikin peli jossa alwaysonline-paska olisi hillinnyt warettamista. Maksavia asiakkaita selvästi häritsevä DRM ei ole ratkaisu, paremman palvelun ja toimintojen tarjoaminen maksaville asiakkaille on.
Muuten, ubi vähän aikaa sitten arvioi että 93-95 prosenttia PC-peleistä on waretettuja. Aika ironista sinänsä, ubihan tuossa tavallaan myönsi että DRM ei toimi.
Muokannut: Priami 06.09.2012 klo 19.12 lainaa
jepjep

06.09.2012 klo 23.21 1 tykkää tästä

http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html siinä niitä lukuja


Similarly when searching torrents, I found more popular games have far more individual torrent listings than less popular games. This clearly contradicts the claim that 'good games get pirated less' - we see more evidence of the fallacy of this claim throughout this article.

Finally, on the contentious topic of DRM, aside from Spore whose audience may well have fallen victim to DRM-induced hysteria, the presence of intrusive DRM appears not to increase piracy of a game.
lainaa
melkoista

06.09.2012 klo 23.48

näyttää ps3 olevan se alusta jolla piratismia ei juurikaan tapahdu, saa nähdä sitten ps4 ja seuraava xbox jos boxilla piraattien pyöritys on jatkossakin yhtä vaivatona ja pleikkari on myynyt lähes yhtä hyvin niin voi olla että kehittäjät alkavat ps4:lle ensimmäisenä duunata pelejään
lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

07.09.2012 klo 09.41

jepjep kirjoitti:
siinä niitä lukuja


Finally, on the contentious topic of DRM, aside from Spore whose audience may well have fallen victim to DRM-induced hysteria, the presence of intrusive DRM appears not to increase piracy of a game.


Et vastannut kysymykseeni: Näytä minulle yksikin peli jossa DRM:stä olisi ollut jotain HYÖTYÄ (elikkä estänyt tehokkaasti piratismia).
lainaa
jepjep

07.09.2012 klo 13.16

But strangely absent from the list are several popular games which do use more intrusive DRM: BioShock, Crysis Warhead, and Mass Effect. This indicates quite clearly that intrusive DRM is not the main reason why some games are pirated more heavily than others. We examine this issue in more detail in the Copy Protection & DRM section.

Ja sitten esimerkkejä tuosta samasta artikkelista jonka jo pastesin

Splinter Cell: Chaos Theory, released on 28 March 2005, utilizes the StarForce protection method. As unpopular as this protection method was, it worked to protect the game from any piracy for over a year (422 days) before a working crack was released.

More recently, the online activation methods of Mass Effect and GTA IV have similarly prevented fully working pirated versions of these games from being available until at least several days after their official release, and definitely not before release. What most users don't consider is that 'day-one' or 'day-zero' piracy as it's called is disproportionately more damaging to a game's sales than at any other time, as this article explains:

In short, copy protection and DRM often do work to achieve what they specifically set out to do - to prevent casual piracy and protect games against piracy in the initial sales period. Shortly I discuss an even more concrete example of one particular form of DRM which is wildly successful: Steam.

Ja näin on sanoneet mm. juurikin noiden drm kehittäjät.
Sivulla kahdeksan tuosta aikasemmasta linkistäni.

ps. olisko nyt hyvä hetki sanoa touche
lainaa
jepjep

07.09.2012 klo 13.19

elikkä jos ei lontoo taivu. Sellaista lukkoa tai suojausta ei ole mitä ei joku keksisi miten se murretaan. Eli drm on vaan hätäinen yritys saada vähän rahaa pc-markkinoilta.
lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

07.09.2012 klo 17.52

jepjep kirjoitti:
But strangely absent from the list are several popular games which do use more intrusive DRM: BioShock, Crysis Warhead, and Mass Effect. This indicates quite clearly that intrusive DRM is not the main reason why some games are pirated more heavily than others. We examine this issue in more detail in the Copy Protection & DRM section.

Ja sitten esimerkkejä tuosta samasta artikkelista jonka jo pastesin

Splinter Cell: Chaos Theory, released on 28 March 2005, utilizes the StarForce protection method. As unpopular as this protection method was, it worked to protect the game from any piracy for over a year (422 days) before a working crack was released.

More recently, the online activation methods of Mass Effect and GTA IV have similarly prevented fully working pirated versions of these games from being available until at least several days after their official release, and definitely not before release. What most users don't consider is that 'day-one' or 'day-zero' piracy as it's called is disproportionately more damaging to a game's sales than at any other time, as this article explains:

In short, copy protection and DRM often do work to achieve what they specifically set out to do - to prevent casual piracy and protect games against piracy in the initial sales period. Shortly I discuss an even more concrete example of one particular form of DRM which is wildly successful: Steam.

Ja näin on sanoneet mm. juurikin noiden drm kehittäjät.
Sivulla kahdeksan tuosta aikasemmasta linkistäni.

ps. olisko nyt hyvä hetki sanoa touche


Aloitetaanpa noista ensiksi mainituista peleistä: Waretuslukemiin ei varmaankaan millään tavalla vaikuttanut se että nuo kaikki olivat aika paljon hypetettyjä pelejä?

Mitä starforceen tulee, se on epäilemättä vittumaisuudessaan tehokas, mutta varjopuolena se aiheutti monille pahoja ongelmia, minulle mukaan lukien: Ostin aikoinani TrackMania Unitedin, joka käytti juurkin starforcea. Starforcen käyttämä levyn verifiointisysteemi ei toiminut, vaan jäätyi joka kerta. Lähetin asiasta monta kertaa tikettiä tukipalveluun, ja en saanut mitään järkevää vastausta. Peli jäi hyllyyn pölyttymään, parin kuukauden päästä kokeilin uudelleen ja patchien jälkeen peli jopa toimi... välillä. Onnistuneen käynnistyksen todennäköisyys oli tyyliin 50/50. Onko oikein, että maksava asiakas ei voi pelata ostamaansa peliä kunnolla DRM:n takia?

Sitten noihin ME kolmoseen ja GTA:han. Oliko maksavia asiakkaita häiritsevä DRM parin päivän arvoista?

Kuten mainitsitkin, nämä ovat DRM kehittäjien kertomia. Kuvitteletko että he välittävät siitä, että systeemit aiheuttavat harmia lähinnä maksaville asiakkaille?
lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

07.09.2012 klo 17.53

jepjep kirjoitti:
elikkä jos ei lontoo taivu. Sellaista lukkoa tai suojausta ei ole mitä ei joku keksisi miten se murretaan. Eli drm on vaan hätäinen yritys saada vähän rahaa pc-markkinoilta.


Ihan kuin vaikkapa steam tahkoaisi rahaa kuin painokoneesta. Waretus ei ole lähellekkään niin suuri uhka PC-peleille kuin asiakkaiden turhautuminen silmäänkusemiseen.
lainaa
jepjep

07.09.2012 klo 18.59

Tässä nyt juuri viimeaikoinahan suuri osa peleistä alusta asti rakennetaan konsoleille josta se on helposti pc:lle siirrettävissä, mietippä jos esim xboxille kun on pelin kehittäjä duunannut ja sitä ei olisi helppo siirtää pc:lle niin julkaisivatko kehittäjät pc:lle pelinsä joista suurin osa ladataan laittomasti. Ja älä nyt unohda että drm on lääke piratismisyöpään (joka nyt ei pahemmin toimi, mutta jotainhan on tehtävä kun luvut on noin järkyttäviä).

Ja juurikin tuo online verifikaatio on se ainoa tapa joka varmasti toimisi (jos se varmasti toimisi)
lainaa
jepjep

07.09.2012 klo 19.18

Sitten meinasin laittaa lisää lainauksia tuosta monisivuisesta artikkelista jonka linkinkin laitoin, sieltä kannattaa itse lukea järjestyksessä tuo niin ymmärtää sitten paremmin.

Mutta se on tosiasia että drm ei tällä hetkellä juuri vaikuta mihinkään, ellei kohta ala parempia tapoja suojata löytyä ja jos tulevalta konsolisukupolvelta on vaikeampi siirtää pelejä pc:lle niin monet pelit jäävät pois pc:ltä ja laatu heikkenee niissä mitä tulee. PC varsinkin ykkös kehitysalustana on kohta taakse jäänyttä aikaa ja suuret ja loistavat yksinpelattavat pelit pc:llä vain vähenevät vähenemistään.

Esimerkkinä vaikka mietippä witcherin duunannutta firmaa, miljoona myytyä ja mitä viisi miljoonaa waretettua. Ja Tuota pidetään menestyneenä, varmasti kelpaisi noi luvut toisinpäin ja konsoleille tuplahinnalla myytynä(tiedän että tuli 360:lle kakkososa ja sitä on jotaan about 600k myyty)
lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

07.09.2012 klo 21.03

En yritä puolustella warettamista. Meikäläistä juurikin konsoliporttailu riepoo niin maan perkeleellisesti, mutta epäilen vahvasti että kyse ei ole siitä että PC pelaajat warettelee vaan yksinkertaisesti siitä että konsoleille pelit on niin paljon helpompia tehdä ja pelinkehittäjät ovat nykyään laiskoja.

Mutta, minäkin waretan silloin kun haluan kokeilla ennen ostopäätöstä peliä josta ei ole saatavilla demoa. Nämäkin olisi jäänyt ostamatta, jos en olisi voinut kokeilla epävirallista "demoa" ensin. Toki aina kokeilen mieluummin oikealla demolla, jos sellainen sattuu olemaan saatavilla:

- Garrys modia kokeilin ensimmäisen kerran wareversiona. Ostin sen viikkoa myöhemmin

- Kaveri suositteli Company of Heroesia. Warettelin sen, pelasin yhden skirmish matsin botteja vastaan ja ostin sitten heti steamista

- Portal kakkosen waretin koska en ollut varma jaksaisiko vanha nuhapumppumasiinani pyörittää sitä. Jaksoihan tuo, ostin sen pakettiversiona seuraavan kerran kun kävin sopivassa kaupassa

- Skyrimissä sama juttu: Halusin varmistaa toimivuuden. Ostin saman tien steamista kun totesin toimivaksi

- Supreme Commanderin waretin koska halusin varmistua että peli olisi rahan arvoinen. Ostin steamista vähän aikaa sitten.

lainaa
hohhoijaa

07.09.2012 klo 22.27

justjoo kirjoitti:
kymmeniä miljoonia pelikoneita ja nykypeleihin kykeneviä pelikoneitahan on kuinka paljon? Ja kuinka suuri prosentti niistä koneista on toisessa käytössä? eli tuosta sun miljardista voidaan heti poistaa yksi tai kaksi nollaakin aika nopeasti


Niin, paha mennä sanomaan. Tai kuinka monta konetta on itse kasattu, jotka ei myynneissä mitenkään näy tai kuinka monta konetta on kasattu vanhojen koneiden osista, jotka on ollut esim. työkoneina. Kuinka monta vanhaa työpaikan konetta on pelikäytössä, kuinka monta työkäytössä olevaa konetta käytetään myös kotona. Totta kai voit ottaa pari nollaa pois, ota vaikka kaikki. Ja tuo yhden miljardin arvio oli vuonna 2008, nyt ollaan varmaan puolessatoista.

Ja ihan miten vain haluat pyöritellä, on tosiasiallisesti PC-pelaajia useimpien arvioiden mukaan yhteensä enemmän kuin kaikkien uusimpien konsoleiden.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

08.09.2012 klo 00.07

Kumpa Driver: San Fransisco ilman mitään DRM:ää tulisi GOG.comiin niin ostaisin sen. Nykyään ei muualta kuin GOG.comista kannata ostaa mitään pelejä. DRM on niin paha piru niskassa.
Muokannut: Dekonega 08.09.2012 klo 00.08 lainaa
jepjep

08.09.2012 klo 00.21

no olkoon pc-pelaajia vaikka miljardi kertaa enemmän kuin konsolipelaajia mutta pelit silti myyvät monikertaisesti vähemmän.

Ja kyllä ihan rahan perässä epic gameskin siirtyi konsoleille. Kyllä se kannattaa panostaa niille alustoille joilta saa sen 50-60e per peli ja piraatteja on murto osa kun taas pc:llä saat sen puolet vähemmän ja aina kun myyt yhden niin neljä-viisi ihmistä on varastanut sen pelin

Ja drm voitte ajatella nyt tv:stä tulevan flight 93:n innoittamana että warettajat on terroristeja ja pelifirmat on matkustajat, tilanne on toivoton mutta jotain sitä pitää yrittää kun tietylle alustalle tehdyistä peleistä melkein kaikki varastetaan. Mahdollisesti pommin kanssa varustautuneita terroristeja vastaan lähdetään vaikka kertakäyttöveitsillä jos ei muuta ole tehtävissä.
lainaa
jepjep

08.09.2012 klo 00.28

Ja mahdollisesti kone syöksyy maahan, ihmisiä kuolee, jotkut eivät halunneet tehdä tätä hyökkäystä terroristien kimppuun, mutta jotain pitää yrittää ja kaikki siitä eivät pidä. Toivottavasti saavat jotenkin warettamisen kuriin, sillä ei sitä kukaan oikeasti voi kuvitella että pelien laatu tästä seuraavan konsolisukupolven tullessa ainakaan pc:llä alkaisi paranemaan entisestään.

Jos piratismia ei aleta kaitsemaan niin hyvät yksinpelit kärsivät ensimmäisenä (ovat jo alkaneet) kun kaikkeen pitää lisätä se moninpeli. Entäs sittenkun ilmaisesti jaeltavat moninpelit alkavat yleistymään ja nykyisten unlock-systeemien xp:n keräämisen tilalle tulisi aina rahallinen korvaus. Aina online oleva peli jossa maksetaan minuutilta tai tunnilta-

Parasta pc-pelaamiselle olisi juurikin toimiva ja jykevä drm.
lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

08.09.2012 klo 09.42 1 tykkää tästä

Tuossapa tulikin tuo taikasana "toimiva". Valitettavasti se ei todellakaan kuvaa ubin viritelmiä. En vain yksinkertaisesti käsitä, miksi minulla pitää olla jatkuva verkkoyhteys YKSINPELIÄ varten. Moninpeleissä läheskulkoon kaikki pelit ovat käyttäneet jo hyvän aikaa keskitettyjä palvelimia, joihin ollaan yhteydessä. Tämän voisin kestääkin, sillä se toimii myös DRM:nä: Piraattiversioissa harvoin toimii monipeli, ja moninpelit usein kiinnostavat.
lainaa
pelitonperseesta

08.09.2012 klo 19.53

Kopiosuijaiksia tai ei. Kaikki pelaaminen kuoli jo vuosia sitten kun tuli tämä paska ps3-xbox360-sukupolvi. Itse pelaan PS2 aikaisia pelejä vieläkin ihan vaan sen takia, että sen jälkeen ei ole julkaistu ainuttakaan pelattavaa peliä.
lainaa
jepjep

08.09.2012 klo 23.26

no sinulla on todennäköisesti kiinteämaksuinen laajakaista joten mikä ongelma tuo kokoajan yhteydessä oleminen on? (jos toimisi vähintään 99% varmuudella) Miten muuten yksinpelattavia pelejä olisi mahdollista valvoa
lainaa
Priami-ei-kirj

09.09.2012 klo 10.58

Kyllä on, mutta toimivuus on usein jokseenkin epävakaata, ja ainakin minä oletan asiakkaana että voin pelata yksinpelejä silloinkin. Lisäksi moni käyttää nykyään mokkulaa, joka yhdistettynä always onlineen on usein täyttä helvettiä, etenkin vähän syrjemmässä asuville... Mutta unohdinkin että asut varmasti jossain helsingin keskustassa ja käytät jotain 100M valokuitua, etkä tajua että kaikilla ei ole niin varmaa verkkoyhteyttä edes saatavilla
lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

09.09.2012 klo 11.03

Eiköhän tämä keskustelu ala olemaan tässä... Sinusta en tiedä mutta meikäläinen ei ainakaan aio koskea pitkällä tikullakaan överiksi vedetyillä kopiosuojauksilla varustettuihin peleihin (ainakaan ilman kräkkiä...). Teepä sinäkin ihan miten parhaaksi näet, ja kokeile vaikka joskus käyttää mokkulaa ja mieti uudelleen, miten hieno juttu se alwaysonline sitten loppujenlopuksi onkaan.
lainaa
jepjep

09.09.2012 klo 13.23

Rapatessa roiskuu, jotainhan firmojen on tehtävä jos niiden miljoonilla valmistetuista tuotteista 4/5 varastetaan, kuten tuossa artikkelissa käydään läpi niin mikään noista perinteisistä argumenteista ei pidä paikkansa (pelien hinta, drm, pelien laatu) kun yritetään selittää waretuksen määrää, ihmiset vain on niin kaksinaismoralistisia ja se parikymppiä tuntuu monelle olevan liikaa vaikka varaa olisi helposti. Mielummin otan suojaukset jotka haittaavat joitain ihmisiä kuin ilmaiseksi pelattavia paskoja joissa mastercardia vinguttaen edetään ja pelkkiä call of dutyjä
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova