Tuorein sisältö

Valve mittailee pelaajien hikoilua

07.05.2013 klo 17.16 | Luettu: 9534 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Eurogamer kertoo, että Valve on tutkinut, kuinka paljon pelejä pelatessa hikoillaan.

Valvella työskentelevä 'kokeellinen psykologi' Mike Ambinder kertoo, että hikoilun määrä paljastaa, kuinka hermostunut, peloissaan tai paniikissa pelaaja on. Sen tiedon perusteella Valve voi sitten muokata pelikokemuksia. Yhdessä kokeessa pelaajien piti ampua 100 vihollista neljässä minuutissa ja jos he pysyivät viileinä, peli pysyi normaalina, mutta mikäli hiki paljasti hermostuneisuuden, ruudulle tungettiin lisää vihollisia. Valve on tutkinut myös silmien liikkeitä ja sydämen sykettä samoin perustein.

Gabe Newell on maininnut sivulauseessa, että Valvelta olisi tulossa ohjaimia, jotka hyödyntävät biometristä dataa - onko tästä pelibisneksen seuraavaksi villitykseksi 3D:n, liiketunnistuksen ja muovisoitinten jatkoksi?





V2.fi | Manu Pärssinen
< Päivitetty: Uusi Wol... Google paljastaa jot... >

Keskustelut (14 viestiä)

ooo

07.05.2013 klo 17.47 13 tykkää tästä

Wii Vitality Sensor
lainaa
leepyleepers

07.05.2013 klo 17.51

onko järkee vai eiiii, onko järkee vai eiiiiii...
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

07.05.2013 klo 18.07

Airplane!
täytyypä tsekata.
lainaa
lolled

Rekisteröitynyt 13.02.2011

07.05.2013 klo 18.19 31 tykkää tästä

Valve testaillut mitenkä vihjeet Half-Life 3:sta hikoiluttaa faneja
lainaa
temez69

Rekisteröitynyt 24.12.2011

07.05.2013 klo 19.05 13 tykkää tästä

Menkää juokseen ulos niin hikoilette. Turha tutkimus.
lainaa
fsdsfae

07.05.2013 klo 19.33 7 tykkää tästä

vittu mitä paskaa taas. pelaamisen tulevaisuus on niin synkkä että ei perkele.

plus mikä idea tossa järjestelmässä? jos 100 vihollisen jälkeen pysyy viileänä niin eikö juuri silloin luku pitäisi tuplata tai moninkertaistaa? hikoilevalle pelaajalle yritetään saada sydänkohtaus lisäämällä vihollisten määrää jatkuvasti mutta rauhallinen tappaja kulkee tyhjän kentän läpi?

HL3een pitäisi sen sijaan lisätä geigermittari, ja pullollinen radioaktiivista jätettä mukaan. Peli saisi täysin uuden immersion.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.05.2013 klo 19.42 7 tykkää tästä

En usko että biometrisilla tunnistimilla saadaan mitään järkevää aikaiseksi videopeleissä. Biometrinen data vaihtelee radikaalisti pelaajan ja ympäristönkin perusteella. Jos pelaaja on 30 litraa energiajuomaa vetänyt jonne tai 150kiloinen kokista ja kanansiipiä pelaamisen ohella vetävä läski, niin biometrisen datan perusteella henkilön olettaisi virheellisesti olevan täydessä kauhussa kun syke on 200 jo ennen kun peli on edes alkanut. Pelaaja voi myös olla jännittynyt tai stressaantunut jonkun ulkopuolisen asian vuoksi, joka vaikuttaa virheellisesti peliin.
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

07.05.2013 klo 20.02 1 tykkää tästä

Valve saa aluksi täysin minimaalisia tuloksia, ohjainta kun on testattu aluksi vain Gaben hikoilumäärällä.
lainaa
Tönk

07.05.2013 klo 20.17 2 tykkää tästä

@Tagman
Niin, koska pelin alussahan ei voi olla tekstiä jossa sanotaan että istu rauhallisena paikallasi vaikka kymmenen sekuntia ohjain kädessä. Sen jälkeen tee muutama kyykkyyn-ylös liike ohjain kädessäsi. Eihän sillä täydellisiä tuloksia saa mutta eiköhän noillakin saisi jo vähän selvillä onko se ohjain sporttisen himoliikkujan vai 150 kiloisen valaan kädessä.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

07.05.2013 klo 20.27 1 tykkää tästä

Niinnoh, aktiiviset aivot kuluttavat enemmän energiaa. Ja monet alkavat stressin alla jännittää lihaksia.
Tosin tiedä sitten saavatko mitään oleennaista selville, kun tiedän ihmisiä, ketkä eivät jännitää yhtään peleissä, ja näitä, jotka hikoilevat itsensä märäksi pelkästä ohjaimen pitelystä.
Itse lähtisin seuraamaan silmien liikehdintää hikoilun tai sykkeen sijaan.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.05.2013 klo 22.22 3 tykkää tästä

Tönk kirjoitti:
@Tagman
Niin, koska pelin alussahan ei voi olla tekstiä jossa sanotaan että istu rauhallisena paikallasi vaikka kymmenen sekuntia ohjain kädessä. Sen jälkeen tee muutama kyykkyyn-ylös liike ohjain kädessäsi. Eihän sillä täydellisiä tuloksia saa mutta eiköhän noillakin saisi jo vähän selvillä onko se ohjain sporttisen himoliikkujan vai 150 kiloisen valaan kädessä.

Jos on vetänyt energiajuomia tai kahvia 10 litraa, niin tuskimpa se syke siitä hetken istumalla rauhoittuu tai nousee kyykkyyn-ylös liikkeestä. Myöskin hikoilu riippuu paljolti henkilöstä ja enemmän huoneen lämpötilasta kuin pelistä.
lainaa
kompastuskivi

08.05.2013 klo 01.37 1 tykkää tästä

Toivottavasti tämmöinen peli floppaisi ja pahasti. Kaikille kun tulisi taata kuitenkin tasavertainen pelikokemus.
lainaa
Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

08.05.2013 klo 08.15 5 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Tönk kirjoitti:
@Tagman
Niin, koska pelin alussahan ei voi olla tekstiä jossa sanotaan että istu rauhallisena paikallasi vaikka kymmenen sekuntia ohjain kädessä. Sen jälkeen tee muutama kyykkyyn-ylös liike ohjain kädessäsi. Eihän sillä täydellisiä tuloksia saa mutta eiköhän noillakin saisi jo vähän selvillä onko se ohjain sporttisen himoliikkujan vai 150 kiloisen valaan kädessä.

Jos on vetänyt energiajuomia tai kahvia 10 litraa, niin tuskimpa se syke siitä hetken istumalla rauhoittuu tai nousee kyykkyyn-ylös liikkeestä. Myöskin hikoilu riippuu paljolti henkilöstä ja enemmän huoneen lämpötilasta kuin pelistä.


pointtihan ei tainnut olla rauhoittamisessa vaan ohjaimen kalibroimisessa
lainaa
design

08.05.2013 klo 10.50 1 tykkää tästä

Mitä vittua nyt? Ennen pelaamista pitäisi odottaa ja tehdä jotain kyykkyliikkeitä? Lentäisi biometrinen ohjain seinään ennen kuin ehdit sanoa kalib.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova