Tuorein sisältö

Project Cars jätti X360:n ja PS3:n syömään pölyään

07.11.2013 klo 11.00 | Luettu: 5351 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

WMD Portal kertoo, että erinomaisen komean näköinen, yhteisön avustuksella joka vaiheessa rakennettu autopeli Project Cars loikkaa seuraavalle konsolisukupolvelle.

Peli oli tulossa PC:lle, X360:lle, PS3:lle ja Wii U:lle, mutta nyt tekijät ilmoittavat että julkaisualustat ensi vuoden loppupuolella tulevatkin olemaan PC, SteamOS, Xbox One, PS4 ja Wii U.

Tässä pelin tuoreimmat trailerit.




V2.fi | Manu Pärssinen
< Kaksi pelitraileria ... Ensimmäinen taidekuv... >

Keskustelut (15 viestiä)

james

07.11.2013 klo 11.13 1 tykkää tästä

kai ne talot radan ympärillä on 3d eennä ettei reunat vain näy. kun autopelit saadaan 60 fps 1080p ja sotapelit 720p tai 900p niin jossain autopeleissä huijataan. ps4 ja xbox one lla siis. ja pc kärsii siitä myös sitten.
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

07.11.2013 klo 13.48 6 tykkää tästä

Minusta oikea päätös.

Vanha konsoli aiheuttaa ettei saada parhaita grafiikoita uudella koneella ja vanhalla peli sitten toimii vähän miten sattuu.

PCeelle tulee sitten hommattua.
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.11.2013 klo 14.13 8 tykkää tästä

Pioneeri kirjoitti:
Minusta oikea päätös.

Vanha konsoli aiheuttaa ettei saada parhaita grafiikoita uudella koneella ja vanhalla peli sitten toimii vähän miten sattuu.

PCeelle tulee sitten hommattua.

Mukana on kuitenkin WiiU, joka on teknisesti hyvin lähellä PS3:a ja XO:ta.
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

07.11.2013 klo 14.22

tagman kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
Minusta oikea päätös.

Vanha konsoli aiheuttaa ettei saada parhaita grafiikoita uudella koneella ja vanhalla peli sitten toimii vähän miten sattuu.

PCeelle tulee sitten hommattua.

Mukana on kuitenkin WiiU, joka on teknisesti hyvin lähellä PS3:a ja XO:ta.


Enpäs huomannutkaan.

Onkohan WiiUlle tulossa joku riisuttu versio sitten?
Nope

07.11.2013 klo 15.05 2 tykkää tästä

Vaikkei raakaa prosessoritehoa löydykään valtavia määriä PS4:ään, Xbox Oneen tai PC:hen verrattuna, niin Wii U on tekniikaltaan ja shadereiltaan huomattavasti kehittyneempi kuin edellisen sukupolven PS3 tai 360. Osaavissa käsissä rauta taipuu näyttäviin suorituksiin, tästä esimerkkinä esim. Need For Speed: Most Wanted, josta paras ja helposti näyttävin konsoliversio tuli juuri Wii U:lle. Tuskin tämäkään on juuri sen riisutumpi versio kuin PC:llä medium settingseillä, jos kehittäjät ovat työnsä tasalla.

Päätös keskittyä uuden sukupolven konsoleihin ja PC:hen tässä vaiheessa oli järkevä, ottaen huomioon että pelin julkaisu on vasta vuoden päästä. Tässä vaiheessa iso osa PS3:sta ja 360:sta on jo naftaliinissa, ja näillä konsoleilla kilpailua autopeleissä on jo muutenkin huomattavasti.
Nomnom

07.11.2013 klo 15.49 1 tykkää tästä

Hyvää pölyä
Rabbitman

07.11.2013 klo 18.43

Varmaan suurin ongelma PS3:ssa ja X360 oli muistin määrä, mikä on taas Wii U:ssa riittävästi pelimoottoria varten. Eipä kannata mieluusti liian pienille muisteille suunnitella, kun kuitenkin PC:lle tulee.
anon

07.11.2013 klo 18.55

tagman kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
Minusta oikea päätös.

Vanha konsoli aiheuttaa ettei saada parhaita grafiikoita uudella koneella ja vanhalla peli sitten toimii vähän miten sattuu.

PCeelle tulee sitten hommattua.

Mukana on kuitenkin WiiU, joka on teknisesti hyvin lähellä PS3:a ja XO:ta.

Noniin, Wii U on graafiselta kyvyltään huomattavasti x0:ta ja ps 3:a tehokkaampi. Prosessorin puolesta ei, mutta voisin mutuna heittää, että rata-autopeli ei ole niin "processor dependent".

Minkäs prosessorin Project Carssin uusimmat versiot muuteen vaativat pc:llä pyöriäkseen 60fps?
anyy

07.11.2013 klo 20.42

anon kirjoitti:
Minkäs prosessorin Project Carssin uusimmat versiot muuteen vaativat pc:llä pyöriäkseen 60fps?
Yli 2v vanhalla neliytimisellä Intel Core i5 2500K:lla joka on ylikellotettu 4.5GHz:aan pyörii täysin ongelmitta.

Nykypelit vaativat tehoa enemmänkin näytönohjaimelta kuin prosessorilta.
Näytönohjaimena täällä toimii kaksi kappaletta nVidian GTX 680 2GB SC korttia.
Aika korkealle saa grafiikat nostaa niin että peli pyörii 60fps resoluutiolla 5760x1080.
Oikeastaan AA on ainoa josta joutuu vähän karsimaan ja se johtuu siitä että näytönohjaimeni ovat vain 2GB malleja. 4GB malleilla tuskin olisi mitään ongelmia.

Perus 1920x1080 resoluutiolla peli kuitenkin pyörii kaikki nupit kaakossa jatkuvan tasaisella 60fps:llä, mutta yhdellä näytöllä on melko tylsää pelata.
janari1

07.11.2013 klo 21.54

Ihan oikein, turha näille vanhoille riippakiville yhtään mitään enää suunnitella
iisakinKirkko

08.11.2013 klo 00.28

ikuisuusprojekti
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

08.11.2013 klo 03.06 4 tykkää tästä

anon kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
Minusta oikea päätös.

Vanha konsoli aiheuttaa ettei saada parhaita grafiikoita uudella koneella ja vanhalla peli sitten toimii vähän miten sattuu.

PCeelle tulee sitten hommattua.

Mukana on kuitenkin WiiU, joka on teknisesti hyvin lähellä PS3:a ja XO:ta.

Noniin, Wii U on graafiselta kyvyltään huomattavasti x0:ta ja ps 3:a tehokkaampi. Prosessorin puolesta ei, mutta voisin mutuna heittää, että rata-autopeli ei ole niin "processor dependent".

Öö...useiden devaajien mukaan Wii U on sekä Xbox 360:stä, että PS3:a tehottomampi ja myös graafiselta suorituskyvyltään.
hmm1212

08.11.2013 klo 18.05 3 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
anon kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
Minusta oikea päätös.

Vanha konsoli aiheuttaa ettei saada parhaita grafiikoita uudella koneella ja vanhalla peli sitten toimii vähän miten sattuu.

PCeelle tulee sitten hommattua.

Mukana on kuitenkin WiiU, joka on teknisesti hyvin lähellä PS3:a ja XO:ta.

Noniin, Wii U on graafiselta kyvyltään huomattavasti x0:ta ja ps 3:a tehokkaampi. Prosessorin puolesta ei, mutta voisin mutuna heittää, että rata-autopeli ei ole niin "processor dependent".

Öö...useiden devaajien mukaan Wii U on sekä Xbox 360:stä, että PS3:a tehottomampi ja myös graafiselta suorituskyvyltään.

Ei se olisi edes mahdollista. Suurin osa pelin tekijöistä sanoo sitä paljon tehokkaammaksi. Bayonetta 2 tai X ei onnistuisi viime sukupolvien koneilla.
anon

08.11.2013 klo 20.35 2 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
anon kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
Minusta oikea päätös.

Vanha konsoli aiheuttaa ettei saada parhaita grafiikoita uudella koneella ja vanhalla peli sitten toimii vähän miten sattuu.

PCeelle tulee sitten hommattua.

Mukana on kuitenkin WiiU, joka on teknisesti hyvin lähellä PS3:a ja XO:ta.

Noniin, Wii U on graafiselta kyvyltään huomattavasti x0:ta ja ps 3:a tehokkaampi. Prosessorin puolesta ei, mutta voisin mutuna heittää, että rata-autopeli ei ole niin "processor dependent".

Öö...useiden devaajien mukaan Wii U on sekä Xbox 360:stä, että PS3:a tehottomampi ja myös graafiselta suorituskyvyltään.

Hah hah hah, no ei siinä mitään Bladekill, sait mielenkiintoni heräämään. Anna linkkiä, missä joku kehittäjä näin sanoo, niin voin sitten naureskella niille.

Ps. Voit ihan itse käydä lukemassa vähän suuntaa antavaa dataa wikipediasta.


Huomioi vaikka minkä mallisille pc-näytönohjaimille mikäkin on eniten sukua.
Chimney

08.11.2013 klo 21.39 2 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:

Öö...useiden devaajien mukaan Wii U on sekä Xbox 360:stä, että PS3:a tehottomampi ja myös graafiselta suorituskyvyltään.


En tiedä montako persoonaa sinulla on mutta devaaja tuskin olet siltikään. Wii U on graafisilta ominaisuuksiltaan (efektit, muistin määrä) paljon kehittyneempi kuin vanhat konsolit. Tämä ei ole mielipideasia vaan fakta, eikä se muuksi muutu vaikka kuinka toivoisit muuta. Oikeat kehittäjät puhuvat aivan päinvastaista kuin väität.

Kirjoita kommentti



www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova