Tuorein sisältö

Titanfallin matsit ovat kuusi vastaan kuusi

08.01.2014 klo 11.35 | Luettu: 12493 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Vince Zampella on paljastanut Twitterissään, että Titanfallin moninpelimatsit ovat maksimissaan kuusi vastaan kuusi ihmispelaajaa.


Vaikka lukema kuulostaa pieneltä, se ei ole koko totuus, sillä matseissa kentät ovat täynnä tekoälyn ohjastamia vihollisia ja lisäksi pelaajien Titaani-robotit voivat olla suojaamassa tai seuraamassa ihmispelaajia. Titanfallin kenttien kerrotaan olevan hyvin avoimia ja koska viholliset voivat tulla joka suunnasta, liian suuri tungos voisi tehdä pelaamisesta kaoottista.

Polygon kertoo tekijöiden tähdentäneen, että isommat pelaajamäärät olisivat teknisesti olleet mahdollisia ja niitä on testattukin, mutta 6-vs-6 toimii pelillisesti parhaiten.

Peli saapuu PC:lle sekä Xbox 360:lle ja Xbox Onelle maaliskuussa.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Playstation Now:lla ... Oculus Riftin uudess... >

Keskustelut (27 viestiä)

apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

08.01.2014 klo 11.55 36 tykkää tästä

Ei modeja, 6vs6 hiekkalaatikon kokoisilla avoimilla kentillä? Ja tämäkö oli fps-genren pelastaja?
Muokannut: apex 08.01.2014 klo 11.55 lainaa
Diiva

08.01.2014 klo 12.06 19 tykkää tästä

Joo ei ei ei todellakaan hyvä juttu tää.. :(
lainaa
AKprkl

08.01.2014 klo 12.22 4 tykkää tästä

No huoh nyt taas, mitäpä oikeasti odotitte? Codin tekijöiltä?

No okei, kyllä minäkin edes sitä vanhaa 8v8 mutta en nyt voi sanoa merkittävän yllättynyt olevani.
lainaa
cod-vihaaja

08.01.2014 klo 12.35 8 tykkää tästä

Yhyy, 6vs6 tarkoittaa automaattisesti huonoa peliä. Tätä on turha enää arvostella, ku spekseistä voi jo päätellä kaiken.
lainaa
botti

08.01.2014 klo 12.52 10 tykkää tästä

jeeeeeee! botit pelastaa moninpelin!
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.01.2014 klo 13.20 16 tykkää tästä

Mitä odotitte EA:lta. Eiköhän nuo mechatkin täydy ostaa erikseen alkaen 70€.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

08.01.2014 klo 13.45 1 tykkää tästä

6v6 on kyllä lievä pettymys. Odotin vähän isompia matseja. Edes 12v12 niin olisin ollut tyytyväisempi..
lainaa
pun4nereikä

08.01.2014 klo 14.39 18 tykkää tästä

xbonella ei vaa riitä pyörittää tehoja kui 6vs6.
lainaa
Derp

08.01.2014 klo 15.08

Eli suurin osa vastaan tulijoista pelikentällä on vain aivokuolleita botteja?

Mielummin tekisivät sitten vain singleplayer only pelin.
lainaa
ULISIJA

08.01.2014 klo 15.57 5 tykkää tästä

MINÄ VAADIN 500vs500 TAI EN OSTA EA ON SYÖPÄPASKA WOW GTAV SUPER MARIO
lainaa
iCoder123

Rekisteröitynyt 27.11.2013

08.01.2014 klo 15.59 1 tykkää tästä

pun4nereikä kirjoitti:
xbonella ei vaa riitä pyörittää tehoja kui 6vs6.

Ai sen takia myös PC ja X360 tukee 6v6 pelejä? Käytä nyt vähän sitä päätäs, mut PS4 pyörittää tasan 0v0 ;)

Mutta joo 6v6 on aika vähäsen... myös se että eikö tämä ollut vain multiplayer peli, eli jää luultavasti ostamatta kokonaan.
lainaa
Mazena

Rekisteröitynyt 29.10.2007

08.01.2014 klo 16.04 11 tykkää tästä

Olenko ainoa, jonka mielestä vähemmän pelaajia matsissa tekee siitä paljon mielenkiintoisemman? Vähemmän ihmisiä juoksemassa kuin päättömät kanat ja joka paikkaan ei lennä kranaatteja, kun pelaajia ei ole 20 per serveri.

Toivon mukaan 6v6 on taktisempaa ja oikeilla skilleillä on enemmän väliä.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.01.2014 klo 16.14 5 tykkää tästä

Mazena kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka mielestä vähemmän pelaajia matsissa tekee siitä paljon mielenkiintoisemman? Vähemmän ihmisiä juoksemassa kuin päättömät kanat ja joka paikkaan ei lennä kranaatteja, kun pelaajia ei ole 20 per serveri.

Toivon mukaan 6v6 on taktisempaa ja oikeilla skilleillä on enemmän väliä.
Riippuu hyvin paljon kentästä. Esim. Bad Company 2:ssa tuntui että kun pelaajamäärä pysyi serverillä noin 24 pinnassa (maksimi 32), oli pelit parhaimmillaan. Lisä väki toi vaan lisää satunnaisuutta ja enemmän aikaa respawnaamassa. Tokihan se sotapeleissä on kiva, mutta näiden pelien kait ei ole tarkoitus sotaa simuloida.

Esim. CS:Go 5v5 competetiveissa ei oo mitään valittamista ollu pelaajamääristä. Normi casualeil voi sit olla se joku 16/20 pelaajaa, jolloin se menee vähä turhan satunnaiseksi.

Tuskin kukaan MOBA:ssakaan valittaa, että on vaan 5v5 eikä esim 32v32. Harvemmin sitä moninpeliä toteutetaan kuitenkin niin hyvin, että se 32 pelaajan joukko pysyis jotenki järkevästi kasassa ja yhteistoiminnassa. Ja klaanit on järestään yleensä melko pieniä, joten isoille pelaajamäärille suunnitellut mapit eivät sit sovellu comp.pelaamiseen niin hyvin.

Pienemmät pelaajamäärät tuo meikästä myös peliin enemmän liikettä, mikä tekee siitä mukavemman seurattavan. Omaan pelityyliin tuo liike myös sopii, en tykkää jumittaa paikallaan etes puolustaessa.
lainaa
Hohhoijaa

Rekisteröitynyt 19.11.2013

08.01.2014 klo 17.09 3 tykkää tästä

Ei välttämättä huono ratkaisu
lainaa
pun4nereikä

08.01.2014 klo 17.21 1 tykkää tästä

iCoder123 kirjoitti:
pun4nereikä kirjoitti:
xbonella ei vaa riitä pyörittää tehoja kui 6vs6.

Ai sen takia myös PC ja X360 tukee 6v6 pelejä? Käytä nyt vähän sitä päätäs, mut PS4 pyörittää tasan 0v0 ;)

Mutta joo 6v6 on aika vähäsen... myös se että eikö tämä ollut vain multiplayer peli, eli jää luultavasti ostamatta kokonaan.

koska konsoli käännös PClle hönö. EA ei vaa kehdannu sellasta skeidaa julkasta sonylle ;)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.01.2014 klo 19.08 4 tykkää tästä

perato kirjoitti:
Mazena kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka mielestä vähemmän pelaajia matsissa tekee siitä paljon mielenkiintoisemman? Vähemmän ihmisiä juoksemassa kuin päättömät kanat ja joka paikkaan ei lennä kranaatteja, kun pelaajia ei ole 20 per serveri.

Toivon mukaan 6v6 on taktisempaa ja oikeilla skilleillä on enemmän väliä.
Riippuu hyvin paljon kentästä. Esim. Bad Company 2:ssa tuntui että kun pelaajamäärä pysyi serverillä noin 24 pinnassa (maksimi 32), oli pelit parhaimmillaan. Lisä väki toi vaan lisää satunnaisuutta ja enemmän aikaa respawnaamassa. Tokihan se sotapeleissä on kiva, mutta näiden pelien kait ei ole tarkoitus sotaa simuloida.

Esim. CS:Go 5v5 competetiveissa ei oo mitään valittamista ollu pelaajamääristä. Normi casualeil voi sit olla se joku 16/20 pelaajaa, jolloin se menee vähä turhan satunnaiseksi.

Tuskin kukaan MOBA:ssakaan valittaa, että on vaan 5v5 eikä esim 32v32. Harvemmin sitä moninpeliä toteutetaan kuitenkin niin hyvin, että se 32 pelaajan joukko pysyis jotenki järkevästi kasassa ja yhteistoiminnassa. Ja klaanit on järestään yleensä melko pieniä, joten isoille pelaajamäärille suunnitellut mapit eivät sit sovellu comp.pelaamiseen niin hyvin.

Pienemmät pelaajamäärät tuo meikästä myös peliin enemmän liikettä, mikä tekee siitä mukavemman seurattavan. Omaan pelityyliin tuo liike myös sopii, en tykkää jumittaa paikallaan etes puolustaessa.

Itse olen saanut parhaimmat fiilikset juuri niistä verkkopeleistä joissa on paljon pelaajia. Esim. MAG oli pelillisesti melko keskinkertainen tekele, mutta älyttömän suuret pelaajamäärät teki siitä hemmetin viihdyttävää nettiräiskettä.
Pienen pelaajamäärän verkkopeleissä on välillä ärsyttävää kun joudut juoksentelemaan tuntikausia että löydät muita pelaajia ja sitten joku tulee ja ampuu selkään tai sniputtaa päähän jostain piilosta. Tietyissä peleissä pieni pelaajamäärä toimii, mutta sotapeleissä harvoin.
Lisäksi tämä Titanfallissa tehty ratkaisu kuulostaa siltä, että verkkopelistä on haluttu tehdä casuaalimpi ja helposti lähestyttävämpi laskemalla vaikeusastetta lisäämällä isoihin kenttiin botteja 12-pelaajan lisäksi. Huonompikin pelaaja saa kerättyä helposti tappoja kun vastassa on lähinnä botteja.
lainaa
lasdlasd

08.01.2014 klo 19.34 2 tykkää tästä

Odotin et ois ollu koivu vs mänty vähintää. En osta.
lainaa
Megafail

08.01.2014 klo 20.43

Koko peli on muutenkin aivan turha, ei tarjoile mitään mitä ei olisi jo nähty miljoona kertaa liikaa kyllästymiseen asti. Kuinka monta kertaa samat pelit voi tehdä, nähtävästi ihan vitun monesti.

Save your time and money, täällä ei ole mitään nähtävää.
lainaa
Ihminenontyhmä

08.01.2014 klo 21.24 8 tykkää tästä

Kyseessä on Call of Duty samalta studiolta, mutta uudella nimellä. CODin vihataan vain nimen takia, joten nyt onkin taas cool pelata samaa räiskintäharmautta.
lainaa
durrr

08.01.2014 klo 22.08

Mitähän jos annettais itse pelaajien määritellä mikä on se sopiva määrä pelaajia? Haiskahtaa tekosyyltä.
lainaa
Joni

08.01.2014 klo 23.06 4 tykkää tästä

Kokeilkaa peliä ennen kuin rupeatte valittamaan. Ainiin, olette burgereita ja valitatte aina muutenkin kaikesta.
lainaa
olifantti

08.01.2014 klo 23.51 2 tykkää tästä

Megafail kirjoitti:
Koko peli on muutenkin aivan turha, ei tarjoile mitään mitä ei olisi jo nähty miljoona kertaa liikaa kyllästymiseen asti. Kuinka monta kertaa samat pelit voi tehdä, nähtävästi ihan vitun monesti.

Save your time and money, täällä ei ole mitään nähtävää.


Naughty Dog tehnyt saman pelin jo neljä kertaa, viides tulossa, silti Sony Ponyt kusee hunajaa. Onko se nyt ihme että täysin uusi pelisarja herättää kiinnostusta Xboteissa?
lainaa
Hohhoijaa

Rekisteröitynyt 19.11.2013

08.01.2014 klo 23.54 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:

Tietyissä peleissä pieni pelaajamäärä toimii, mutta sotapeleissä harvoin.

Eiköhän tähänkin saada tarpeeksi oikeanlaista kaaosta noilla boteilla ja mechoilla.
Lainaus:

Huonompikin pelaaja saa kerättyä helposti tappoja kun vastassa on lähinnä botteja

Mistäs sen tässävaiheessa tietää kuinka tappavia ne on ja voiko niitä säätää? Plus saako tekoälysolttujen tappamisesta yhtä paljon bongoja/expaa/mitälie kuin ihmispelaajien?
lainaa
dehde

09.01.2014 klo 14.17 1 tykkää tästä

Miks kaikki haluu isoja matseja?

Oon ite pelannu räiskintöjä 20v. ja täytyy sanoo et 4vs4 on kaikista paras määrä. Pääseepä tappaa saman jampan monta kertaa ja saa tarkemman kuvan ketä parempi on.

Joku 16vs16 on jo niin epäintiimiä että sama ku pelais pelkkää tekoälyä vastaan.
lainaa
onlyinV2

09.01.2014 klo 18.58 1 tykkää tästä

dehde kirjoitti:
Miks kaikki haluu isoja matseja?

Oon ite pelannu räiskintöjä 20v. ja täytyy sanoo et 4vs4 on kaikista paras määrä. Pääseepä tappaa saman jampan monta kertaa ja saa tarkemman kuvan ketä parempi on.

Joku 16vs16 on jo niin epäintiimiä että sama ku pelais pelkkää tekoälyä vastaan.


20 vuoden kokemuksella lauot jotain tollasta? Ei pelaajamäärää voi noin typerästi yleistää. Kyllä olis sun 4 pelaajaas tylsää mättöä jos kartat on yhtään poikien kuvailujen kaltaisia.
lainaa
iygiyig

09.01.2014 klo 22.24 1 tykkää tästä

Onhan se ihan mielenkiintoinen idea että "pelaajarodun" lisäksi kentällä pyörii supermechoja ja ties mitä robottibotteja toivottavasti vähän L4Dn special form tyyliin.

Mutta näen jo minkälaista ulinaa syntyy kun botit aiheuttavat toisen joukkueen häviön. Tää ei kuitenkaan varmaan oo mikään Quake missä pelaajankaltaiset botit ovat pelkkää tykinruokaa
lainaa
Tahvot

10.01.2014 klo 17.47 1 tykkää tästä

...koska kaikkihan tietävät että pelin paremmuuden ratkaisee ainoastaan se kuinka monta pelaajaa on nettipelissä
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova