Tuorein sisältö

Pienen porukan opiskelijatyöpeli näyttää komealta

26.12.2014 klo 19.00 | Luettu: 12168 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Kotaku esittelee Trailed-nimistä peliprojektia, joka on tehty seitsemän opiskelijan voimin Montrealin National Animation and Design Center -koulussa.

Unreal Engine 4:llä työstetty Trailed on videoiden perusteella (uusimman) Tomb Raiderin ja The Last of Usin tyylinen selviytymispeli. Tiimin mukaan tarkoituksena oli puskea äärimmilleen tekijöiden design-, taiteelliset sekä tekniset kyvyt.




V2.fi | Manu Pärssinen
< Vielä ehtii voittaa ... Kojimalta The Phanto... >

Keskustelut (9 viestiä)

MUN4GOGGEL4FIN

26.12.2014 klo 19.22 13 tykkää tästä

Kävelee liian nopeasti.
lainaa
jopdfspoj

26.12.2014 klo 21.15 10 tykkää tästä

Tää on vähän kuin joku musiikkiopiskelija yrittäis matkia jotain Beatlesin hittiä mahdollisimman tarkkaan. No kyllähän sitä tehdään mutta täyttä turhuutta
lainaa
MrJ

26.12.2014 klo 23.05 2 tykkää tästä

Omaan silmään näissä yhteisöjen ja moditimien yms. amatöörien kyhäelmissä eniten pistää aina animaatiotaidon puuttuminen. Onko sitä taitavat ihmiset oikeasit harvassa pelialalla, koska tämä sama näyttäisi osittain toistuvan ihan ammattitason projekteissakin jos vertailee AA / AAA pelejä toistensa kesken. Muilta osin ne saattavat olla ihan päteviä muutoin.
lainaa
Cdfffd

27.12.2014 klo 04.31 10 tykkää tästä

No kylläpäs on taas vaativaista porukkaa. Joku tekee hienon demon ja toiset löytää siitä pelkkiä virheitä. Kyse on opiskelijaporukan demosta, joten ei todellakaan ole turhuutta matkia isoja kaupallisia projekteja. Pelkästään näitä pelailemalla näköjään ihmiset ei koskaan opi paljonko noin pieneltä porukalta on vaadittu, että saisi yleensäkään mitään julkaisemiskelpoista aikaiseksi, joten kritiikkinnekin on turhaa sanahelinää niin kauan kun ymmärrätte mistä peleissä edes on kyse.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.12.2014 klo 12.07 4 tykkää tästä

MrJ kirjoitti:
Omaan silmään näissä yhteisöjen ja moditimien yms. amatöörien kyhäelmissä eniten pistää aina animaatiotaidon puuttuminen. Onko sitä taitavat ihmiset oikeasit harvassa pelialalla, koska tämä sama näyttäisi osittain toistuvan ihan ammattitason projekteissakin jos vertailee AA / AAA pelejä toistensa kesken. Muilta osin ne saattavat olla ihan päteviä muutoin.

Minusta animointi on todella hyvää verrattuna siihen, että tämä on opiskelijaprojekti. Yleensä AAA-peleissä käytetään kalliita mo-cap tekniikoita.
lainaa
pelle_pelle

27.12.2014 klo 12.14

Kopio tai ei, mutta ei näitä pelejä ainakaan (vielä) liikaa ole, joten mikäs siinä. Hienolta näyttää, tosin hahmo on hieman karsean näköinen (kyllä vain) ja kävely on kuin riisitautisen... Mutta kunhan animaatiot saadaan kunnollisiksi, niin avot. Ainakin itse kiinnostuin.
lainaa
voielämä

27.12.2014 klo 13.01 6 tykkää tästä

MrJ kirjoitti:
Omaan silmään näissä yhteisöjen ja moditimien yms. amatöörien kyhäelmissä eniten pistää aina animaatiotaidon puuttuminen. Onko sitä taitavat ihmiset oikeasit harvassa pelialalla, koska tämä sama näyttäisi osittain toistuvan ihan ammattitason projekteissakin jos vertailee AA / AAA pelejä toistensa kesken. Muilta osin ne saattavat olla ihan päteviä muutoin.


Eipä taida herralla olla hajuakaan kuinka ne AAA-pelien tasoiset animaatiot toteutetaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_capture

Siinä sulla lukemista. On se opiskelukin tehty nykyään vaikeaksi, kun opiskelijoilla odotetaan olevan kymmenientuhansien eurojen mo-cap studio ja välineet.
lainaa
metallimies

27.12.2014 klo 18.02

voielämä kirjoitti:
MrJ kirjoitti:
Omaan silmään näissä yhteisöjen ja moditimien yms. amatöörien kyhäelmissä eniten pistää aina animaatiotaidon puuttuminen. Onko sitä taitavat ihmiset oikeasit harvassa pelialalla, koska tämä sama näyttäisi osittain toistuvan ihan ammattitason projekteissakin jos vertailee AA / AAA pelejä toistensa kesken. Muilta osin ne saattavat olla ihan päteviä muutoin.


Eipä taida herralla olla hajuakaan kuinka ne AAA-pelien tasoiset animaatiot toteutetaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_capture

Siinä sulla lukemista. On se opiskelukin tehty nykyään vaikeaksi, kun opiskelijoilla odotetaan olevan kymmenientuhansien eurojen mo-cap studio ja välineet.


Minulla oli Joensuun Peltolassa käytössäni opintojeni tukena muutaman miljoonan euron arvosta CNC-sorveja, jyrsimiä jne. Luulisi nyt koululla olevan mo-cap studio (aika yleinen kuitenkin).

Ja sitten tuon "kävelyn" (liukumisen) korjaamiseen ei varmasti olisi pitkään mennyt..
lainaa
pofgjpo

27.12.2014 klo 18.04 1 tykkää tästä

Juu tosiaan tuo kävely näyttäis paljon paremmalta jos edes liikenopeus vastaisi jalkojen liikkumismäärää
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova