Tuorein sisältö

Uusi Mirror's Edge heittää aseet nurkkaan

17.06.2015 klo 13.24 | Luettu: 12027 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Alkuperäisessä Mirror's Edgessä sai turvautua välillä myös tulivoimaan, mutta Mirror's Edge: Catalyst vaatii pelaajalta enemmän hoksottimia - aseita ei voi käyttää, vaan vihollisten nujertamiseen tarvitsee keksiä muita keinoja. Nettikuhinan perusteella tämä on monien mielestä pelkästään hyvä asia.

Polygon kertoo, että vihollisten aseita ei voi edes poimia mukaansa. Faithin taistelutyyli on tekijöiden mukaan sutjakkaa, liikkeitä toisiinsa yhdistelevää "flowta", mistä kuvauksen perusteella tulee mieleen Batman Arkham -pelit.

Catalystia saadaan odotella vielä ensi helmikuuhun saakka. Alla olevalla Eurogamerin videolla kerrotaan mm. sen moninpelistä.



Traileri E3:lta:


V2.fi | Manu Pärssinen
< Massiivinen No Man's... Ruuhkaa huvipuistoss... >

Keskustelut (10 viestiä)

Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

17.06.2015 klo 14.02 5 tykkää tästä

Traileri yrittää liikaa. Hylkää hienovaraisuuden, joka oli ykkösessä. Ei hyvä.
lainaa
FaithNo

17.06.2015 klo 15.01 1 tykkää tästä

Itse lopetin ykkösen pelaamisen siihen kenttään, jossa sai ekan kerran aseen käteen. Tunnelma katosi heti .
lainaa
ADHD

17.06.2015 klo 15.33 12 tykkää tästä

FaithNo kirjoitti:
Itse lopetin ykkösen pelaamisen siihen kenttään, jossa sai ekan kerran aseen käteen. Tunnelma katosi heti .


Eihän pelissä ollu edes pakko käyttää asetta...
lainaa
mievaa

17.06.2015 klo 16.04

FaithNo kirjoitti:
Itse lopetin ykkösen pelaamisen siihen kenttään, jossa sai ekan kerran aseen käteen. Tunnelma katosi heti .


Itsehän heitin aseet aina samantien mäkeen. Tunnelma pysyi loppuun asti. Paitsi tietysti ne kohdat missä tarina pakotti ampumaan.
lainaa
döööö

17.06.2015 klo 17.15 4 tykkää tästä

Mirr5 kirjoitti:
Traileri yrittää liikaa. Hylkää hienovaraisuuden, joka oli ykkösessä. Ei hyvä.


Voitko vähän avata tätä sillä en ymmärrä yhtään mitä helvettiä oikein selität?

Omasta mielestäni traileri näytti todella hyvältä ja eikä näytä yhtään että olisi vedetty överiksi pelimekaniikkaa.
lainaa
uuvatti

17.06.2015 klo 17.56

mievaa kirjoitti:
FaithNo kirjoitti:
Itse lopetin ykkösen pelaamisen siihen kenttään, jossa sai ekan kerran aseen käteen. Tunnelma katosi heti .


Itsehän heitin aseet aina samantien mäkeen. Tunnelma pysyi loppuun asti. Paitsi tietysti ne kohdat missä tarina pakotti ampumaan.


Pelissä ei ollut pakko laukaista asetta kertaakaan...itse kyseisen trophyn hommasin ;)
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

17.06.2015 klo 17.57 2 tykkää tästä

döööö kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Traileri yrittää liikaa. Hylkää hienovaraisuuden, joka oli ykkösessä. Ei hyvä.


Voitko vähän avata tätä sillä en ymmärrä yhtään mitä helvettiä oikein selität?

Omasta mielestäni traileri näytti todella hyvältä ja eikä näytä yhtään että olisi vedetty överiksi pelimekaniikkaa.


Tarinaelementtejä itse mietin, kun on enemmän tarinatraileri.
Yrittää liikaa siten, että kaikki tunnelmaa ja juonta rakentavat elementit vaikuttavat Mirror's Edge ykköseen nähden naurettavan alleviivaavilta ja ennakoitavilta. Hienovaraisuuden puute sen takia, koska taidesuunta on mennyt nykyaikaan samaistuttavasta pinnallisparatiisista geneeriseksi tusinaskifi-dystopiaksi.

Tuo settingi ja tarinankerronta voisi ihan yhtä hyvin olla mistä tahansa Mass Effectin jatko-osasta ja Remember Me:stä Crysikseen. Ei tässä ole juuri yhtään sitä, mikä teki ykkösestä muistamisen arvoisen.
Muokannut: Mirr5 17.06.2015 klo 17.58 lainaa
Nahkiss

17.06.2015 klo 18.24 1 tykkää tästä

Minua ei tuo ampuminen tai aseet haitanneet ykkösessä, vaan se että oli kohtia missä niitä PAKOTETTIIN käyttämään. Se, että aseen voi ottaa, mutta jättää käyttämättä on mielestäni paras idea, sillä tässä on jotain jokaiselle. Valinnanvara on AINA hyvästä.

Mutta joo. Eivätköhän nämä Dicen nahkafagotit hyvän pelin tästä vielä tee! Toivo on ainakin, mutta saa nähdä. Open world on erittäin hieno asia, vaikka varmasti rajoitettu tietyillä tavoilla onkin.
lainaa
sfjdpofsdjpio

17.06.2015 klo 23.29

kyvyttömyys käyttää asetta on kuin suoraan 90-luvulta. reaktio on lähinnä ääretön vitutus kun näkee lattialla aseen jota ei voi käyttää. tämä on tosin hyvin EA-mainen ratkaisu kuten Mass Effectienkin kritisoidut osa-alueet yksinkertaisesti poistettiin jatko-osista vaikka olisi kymmeniä muita keinoja hoitaa asia paremmin

tämänkin pelin suhteen tarina ja päähahmo oli rakennettu pasifistisiksi, liikkuminen ilman asetta oli toimivaa eikä asetta pakotettu kantamaan mitä nyt parissa kohdassa. jos ei muuta niin bioshockmainen "tapoit ihmisiä olet kusipää" loppu vois helpottaa
lainaa
Exe

18.06.2015 klo 01.45 1 tykkää tästä

Mirror's Edgessä ei kyllä pakotettu ampumaan kuin yksi laukaus kiikarikiväärillä ja sekin oli muistaakseni jotain autosaattueen kulkuneuvoa kohti eli ketään ei ammuttu. Itse laukaisin aseen koko pelin aikana vain tuon yhden kerran...
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova