Tuorein sisältö

Nintendo myöntää Super Mario Runin olleen pettymys

25.03.2017 klo 14.00 | Luettu: 5925 kertaa | Teksti: Markus Mesiä


Androidille vastikään kipittänyt Super Mario Run keräsi iOS-alustoilla 78 miljoonaa latausta. Komealta kuulostava määrä on Nintendolle kuitenkin pettymys.

78 miljoonasta kokeilijasta ainoastaan 4 miljoonaa pelaajaa maksoi avatakseen pelin kokonaisen sisällön. Nintendon johtaja Tatsumi Kimishima kertoi Nikkeille, että lopputulos ei täyttänyt yhtiön tavoitteita.

Keskeisenä syynä pettymykselle pidetään pelin lyhyttä kokeilumahdollisuutta sekä hyvin etupainotteista maksupolitiikkaa. Pelin nauttiminen vaatii lisäkenttien avaamista varsin nopeasti, mikä kustantaa kymmenen euroa.

Teoksen kannattavuus tosin noussee lähiaikoina, sillä Super Mario Run ilmestyi Androidille vasta tällä viikolla. Lisäksi iPhonella ja iPadilla voi pelata päivitysten myötä hitusen anteliaampaa kokeiluversiota.

Nintendo ei ole kuitenkaan luopumassa kertamaksullisesta mallistaan. Ratkaisua voitaneen pitää hienoisena yllätyksenä, sillä Fire Emblem Heroes on osoittautunut sattumapohjaiseen maksulliseen sisältöön perustuvana free-to-play-pelinä todella menestyksekkääksi.

V2.fi | Markus Mesiä
< Counter-Strike-huija... The Ringed City koit... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (6 viestiä)

Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

25.03.2017 klo 14.09

joo-o, noi FE Heroesin kaltaiset gachat menestyy syystä tai toisesta tietyissä kohderyhmissä, ja niin kauan kun ne myy päästään nauttimaan yhä vesitetymmästä gameplaysta...
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

25.03.2017 klo 14.43 7 tykkää tästä

Kertamaksumallissa ei ole mitään vikaa, mutta 10e riistohinta parin tunnin infiniterunnerista meni parhaimmillaan huonona vitsinä.
lainaa
make

25.03.2017 klo 14.58 5 tykkää tästä

Itse en jaksanut tätä paria minuuttia pidempään. Peli on niin yksinkertainen automaattisine hyppyineen ja juoksuineen, että keskivertoa tyhmempi apinakin osaa sitä "pelata". Marioiden koukku olivat timantinkova pelattavuus ja korkea vaikeusaste, jotka tästä tuotoksesta puuttuvat täysin. Ei jatkoon.
lainaa
csca

25.03.2017 klo 23.56 2 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Kertamaksumallissa ei ole mitään vikaa, mutta 10e riistohinta parin tunnin infiniterunnerista meni parhaimmillaan huonona vitsinä.


Peli kuitenkin tuotti noin 30-40 miljoonaa euroa rahaa.Se on ihan hyvin kun puhutaan mobiilipelistä jonka tekeminen ei maksanut juuri mitään.Nintendo on kuitenkin ollut taas oma ahne itsensä jolle ei riitä mikään.He varmaan ajattelivat että pelkällä Mario nimellä tehdään satoja miljoonia euroja rahaa.Tänäpäivänä monet mobiilipelit eivät tuota mitään ja kilpailu mobiili markkinoilla on erittäin kovaa.Nintendo saisi olla tyytyväinen että Super Marion Run teki edes rahaa.
lainaa
ölliäinen

26.03.2017 klo 09.23 1 tykkää tästä

En maksa suurimmasta osasta PC-pelejäkään kymmentä euroa. Steamin alennusmyynneistä ostan yleensä jonkun pari vuotta vanhan vitosen AAA-pelin.
lainaa
pihvspihrev

26.03.2017 klo 10.08 1 tykkää tästä

Mitä muutakaan nuo seniilit vanhat japsit osaisivatkaan. Pelkkiä paskoja casuaalipäätöksiä ovat tehneet vuosikymmeniä. Sietäis jäädä auton alle koko sakki
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova