Tuorein sisältö

Half-Life 2 -käsikirjoittaja jättää Valven

02.05.2017 klo 19.00 | Luettu: 6134 kertaa | Teksti: Markus Mesiä


Valve Softwarella pitkän ja menestyksekkään uran tehnyt Chet Faliszek on poistunut talosta, kertoo Gameindustry.biz

Faliszek tunnetaan parhaiten panoksestaan Half-Life 2:n episodeihin, minkä lisäksi hän on pitkälti vastuussa Portalin sekä sen jatko-osan humoristisesta tunnelmasta. Viimeisimmät vuodet ovat kuluneet Valven VR-teknologian parissa.

Kyseessä ei ole suinkaan ensimmäinen Valven taannoin lähtijä. Merkittävimmät poistujat ovat käsikirjoittajat Erik Wolpaw sekä Marc Laidlaw, jotka ovat tehneet Half-Life 2:n ja Portalin käsikirjoitukset.

V2.fi | Markus Mesiä
< Ensimmäiset maistiai... Hearthstonen pelaaji... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (7 viestiä)

PC_Master_Race

02.05.2017 klo 19.10 1 tykkää tästä

HL3 confirmed... eikun
lainaa
Murrer

02.05.2017 klo 21.39 1 tykkää tästä

Eipä tämmösille talenteille ole käyttöä kun ei Valve tee pelejä...
lainaa
nrpgvspbgh

02.05.2017 klo 22.05

No ei ollut Halffiksessa muutenkaan juuri käsistä. Ei dialogia, ei isoja tapahtumia. Kävele kaupungista kylään, kylästä rannalle, rannalta pellolle. Mörköjä pomppii sieltä täältä. Ja siinähän se pelin etu olikin ettei ollut mitään cinemaattista kurkusta alas työnnettyä draamaa.

Toki jos kyseisten kaverien kässärit olivat ne joissa määriteltiin missä kohdassa se mörkö on selän takana jne niin sittenhän heillä oli joku panoskin pelissä.
lainaa
Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

03.05.2017 klo 00.05 2 tykkää tästä

nrpgvspbgh kirjoitti:
No ei ollut Halffiksessa muutenkaan juuri käsistä. Ei dialogia, ei isoja tapahtumia. Kävele kaupungista kylään, kylästä rannalle, rannalta pellolle. Mörköjä pomppii sieltä täältä. Ja siinähän se pelin etu olikin ettei ollut mitään cinemaattista kurkusta alas työnnettyä draamaa.

Olihan HL2:ssa episodeineen paljonkin hyvin kirjoitettua dialogia (yleensä tosin meni sivuhahmon yksinpuheluksi, kun pelaaja on mykkä) ja isoja tapahtumia. Pelin etu ei ollut se, ettei tarinaa olisi ollut, vaan se miten se kerrottiin. Pelaajalta ei riistetä missään vaiheessa kontrollia ja tarinaan ei tarvitse kiinnittää mitään huomiota, jos haluaa mieluummin paahtaa tukka putkella seuraavan örmön kimppuun ja pinota kukkaruukkuja välinäytösten aikana. Elämyspelaajat sen sijaan voi haistella joka kukkaa tarinanpalasten toivossa.
lainaa
thsbb

03.05.2017 klo 00.12 1 tykkää tästä

Niin onhan tätä kuultu Dark Soulsistakin että oikeastihan se olematon tarina ansaitsee Oscareita kun on niin perkeleen loistava piilotettu tarina joka aukeaa vain etsimällä kaikki hiukkaset ja piirtämällä seinälleen mind-mapin jota sitten foorumeilla vertaillaan muiden kanssa
lainaa
Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

03.05.2017 klo 17.58 1 tykkää tästä

thsbb kirjoitti:
Niin onhan tätä kuultu Dark Soulsistakin että oikeastihan se olematon tarina ansaitsee Oscareita kun on niin perkeleen loistava piilotettu tarina joka aukeaa vain etsimällä kaikki hiukkaset ja piirtämällä seinälleen mind-mapin jota sitten foorumeilla vertaillaan muiden kanssa

Jotkut tykkää enemmän sellaisista tarinoista, joiden eteen joutuu vähän näkemään vaivaa eikä kaikkea tarjoilla valmiiksi pureskeltuna.
lainaa
nwevgisbwev

03.05.2017 klo 18.57 2 tykkää tästä

Niin niin, parhaat tarinat ovat Goat Simulatorissa, Falloutissa, Everythingissa yms peleissä joissa kaikki pitää keksiä itse.

Rakastan tuonlaisia pelejä mutta se on ihan sama kuin jos parhaan käsiksen Oscar annettaisiin leffalle jossa on kuvattu kaksi tuntia vesiputousta koska arvostelija keksi päässään että sehän on metafora vaikka mille.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova