Tuorein sisältö

Ubisoftin digimyyntilukemat paljastivat historiallisen muutoksen

08.11.2017 klo 19.30 | Luettu: 1893 kertaa | Teksti: Markus Mesiä


Ubisoft on julkistanut vuotuisia taloustilastojaan. Pääpainopiste on digitaalisissa myynneissä, joista onkin havaittavissa historiallinen muutos.

Ranskalaisyhtiön digitaalinen myynti on noussut vuoden takaisista numeroista lähes 70 prosenttia. Kahden ensimmäisen vuosineljänneksen aikana virtuaalipuodeista syntyneitä tuloja kertyi 342,6 miljoonaa euroa.

Merkittävin myllerrys on kuitenkin nähtävissä rahapurojen alkulähteistä. Alkuvuosi oli ensimmäinen kerta, kun pelien mikromaksut, lisäsisältöpaketit, kausipassit ja muut oheissälät tuottivat varsinaista pelimyyntiä enemmän. Pelin ohessa olevista tuotteista kertyi avauspuolikkaan aikana 175 miljoonaa euroa. Kasvua on vuoden takaiseen jopa 83 prosenttia.

Myös pelimyynti on kasvanut viime vuoteen verrattuna. Pelejä on kaupattu 57% aiempaa enemmän, joten loppusummaksi on kertynyt 168 miljoonaa euroa. Digikaupankäynti on nykyisyyttä, sillä South Park: The Fractured But Whole myi kaikista kopioistaan noin puolet digitaalisesti. Assassin's Creed: Originsin digilukema on 35%, mikä on merkittävä kasvu edelliseen osaan. Parin vuoden takainen Assassin's Creed: Syndicaten myynneistä vain 15% oli digikauppaa.

Menetystä piisasi myös vanhoista titteleistä. Näiden myyntilukemat kasvoivat vuoden takaisesta lähes 48 prosenttia.

Lukemien nippelitiedoista on syytä mainita Switchin mainio menestys. Toisen kvartaalin myynneistä 19% kohdistui Nintendon konsoliin. Lukema on hyvä, sillä esimerkiksi Xbox Onen lukema oli vain prosenttiyksikön verran enemmän. Menestyksen taustalla olivat Mario + Rabbids: Kingdom Battlen, Rayman Legends: Definitive Editionin sekä Just Dance 17:n mainiot menestykset.

Asiasta uutisoi Gamasutra.

V2.fi | Markus Mesiä
< Tammerkoski jäätyy I... Kuvankaunis Amateras... >

Keskustelut (3 viestiä)

cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

08.11.2017 klo 20.42 15 tykkää tästä

"Alkuvuosi oli ensimmäinen kerta, kun pelien mikromaksut, lisäsisältöpaketit, kausipassit ja muut oheissälät tuottivat varsinaista pelimyyntiä enemmän."

Saatanan saatana. Tämä nyt ainakin tietää sitä, että ei tuo sisällön pilkkominen ainakaan ole vähenemään päin.
wrwerwerw

09.11.2017 klo 09.42 2 tykkää tästä

cs_bot kirjoitti:
"Alkuvuosi oli ensimmäinen kerta, kun pelien mikromaksut, lisäsisältöpaketit, kausipassit ja muut oheissälät tuottivat varsinaista pelimyyntiä enemmän."

Saatanan saatana. Tämä nyt ainakin tietää sitä, että ei tuo sisällön pilkkominen ainakaan ole vähenemään päin.

Nyt on vielä entistäkin enemmän syytä odottaa vähintään vuosi pelin julkaisusta. Silloin saa bugikorjatun pelin kaikkine lisäsisältöineen nätissä paketissa, tai ainakin paljon halvemmalla joka tapauksessa. Missään ei yleensä kannata olla ensimmäisten joukossa.
millenials

14.11.2017 klo 23.56

Ihmiset ovat äänestäneet lompakoillaan. Pulinat pois ja tätä lisää.

Kirjoita kommentti



www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova