Tuorein sisältö

EA julkaisee kahden ensimmäisen Command & Conquer -pelin lähdekoodit

21.05.2020 klo 23.00 | Luettu: 1951 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen



Julkaisija EA on ilmoittanut julkaisevansa Command & Conquer ja Command & Conquer: Red Alert -pelien lähdekoodit GPL versio 3.0 -lisenssin alla. Legendaaristen tosiaikastrategiapelien lähdekoodit julkaistaan samaan aikaan tulevan Command & Conquer Remastered -kokoelman kanssa eli kesäkuun 5. päivä.

Command & Conquer: Remastered -kokoelman tuottaja Jim Vessella kertoo blogikirjoituksessa, että
syynä lähdekoodin julkaisuun on EA:n halu tarjota pelin yhteisölle parhaat mahdolliset työkalut modien tekemiseen.

Päätös lähdekoodin julkaisusta syntyi pelinkehittäjien keskusteltua asiasta pelaajayhteisön edustajien kanssa ja sen myötä modaajilla pitäisi olla mahdollista yhdessä tulevan karttaeditorin kanssa luoda uusia karttoja, muokata peliyksikköjä, vaihtaa pelitaidetta, muuttaa pelilogiikkaa ja käsitellä muuta dataa.

Pelaajat voivat käyttää modeja ja muokattuja karttoja sekä Steamin että EA:n oman Origin -palvelun kautta. Steamin käyttäjät löytävät ja voivat asentaa sekä kartat että modit Steam Workshopin kautta mutta Originia käyttäessä vain kartat ovat saatavilla pelin itsensä sisällä ja modit täytyy asentaa itse käsipelillä.

Uusi GPL -lisenssi mahdollistaa myös entistä paremman tuen faniprojektien kuten CnCNet ja Open RA kanssa, joten kyseessä on kyllä EA:lta varsin mainio kulttuurillinen teko. Toivottavasti tämän myötä tullaan tulevaisuudessa näkemään monta mielenkiintoista C&C -modia.

Lähde: The Verge

V2.fi | Mikko Seppänen
< Uusi video tarjoaa s... Hyvää syntymäpäivää ... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti


127


www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova